![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 |
Banneling
|
![]() En? Die Leraar moet dus 'stomerij' aanleren aan zijn leerlingen. Terwijl hij naast een 'droogkuis' woont bij manier van spreken.
Maar en edoch: hij staat pal als een rots in de branding! Hij weigert dus mee te stappen in dit onzinnig spelletje. En dat zie ik graag. Net zoals Emmerechts weigert mee te stappen in dit Hollandse taalcircus. En dat zie ik ook graag. ___ Laatst gewijzigd door system : 28 november 2009 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij horen gewoon ons Algemeen Nederlands te leren aan de kinderen. Als onderwijzer is dat onze taak. Geen dialect, geen dialectisch Nederlands, maar Algemeen Nederlands. Dat is de taak van het onderwijs, een nobele taak trouwens waardoor we de deur openen voor veel mogelijkheden. Dialect is mooi, regionaal Nederlands ook, maar onze algemene taal biedt meer mogelijkheden. Daarom ook mogen we onze kinderen die gelegenheid niet ontnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 november 2009 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-> ** dat is gewoon fout vertaald, iemand met gevoel voor taal (ja ze bestaan óók in Nederland ![]() -> *** dat zegt meer over uw wantrouwen tegenover Nederlanders in het algemeen, dan over het aanwezige publiek. Of was u soms aanwezig? En dan nog, misschien juist omdat ze zich 'aangesproken' voelden was het een goede lezing; deed het ze niks, dat zou veel erger zijn.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 28 november 2009 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is het niet. Het is zelfs geen Nederlands. Het is Frans met Nederlandse woorden, van dezelfde orde als "ik heb twaalf jaar", "'t is ik", "de burg maken"... Allemaal slaafs vertaald Frans. Gewoon Frans met Nederlandse woorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben op een vlaamse school geweest en daar hebben ze me wel "Frans" Frans geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Groene Boekje: droogkap [droog·kap], de, droogkappen [droog·kap·pen] droogkast [droog·kast], de, droogkasten [droog·kas·ten] droogkloot [droog·kloot], de[m.], droogkloten [droog·klo·ten] droogkoken [droog·ko·ken], ww., kookte droog [kook·te droog], drooggekookt [droog·ge·kookt] droogkokend [droog·ko·kend], bnw., droogkokende [droog·ko·ken·de] droogkoker [droog·ko·ker], de[m.], droogkokers [droog·ko·kers] droogkomiek1 [droog·ko·miek], de[m.], droogkomieken [droog·ko·mie·ken] droogkomiek2 [droog·ko·miek], bnw., droogkomieke [droog·ko·mie·ke] droogkoord [droog·koord], de en het, droogkoorden [droog·koor·den] droogkuis [droog·kuis], de[m.] droogleggen [droog·leg·gen], ww., legde droog [leg·de droog], drooggelegd [droog·ge·legd] drooglegging [droog·leg·ging], de[v.] drooglijn [droog·lijn], de, drooglijnen [droog·lij·nen] drooglopen [droog·lo·pen], ww., liep droog, drooggelopen [droog·ge·lo·pen] droogmaken [droog·ma·ken], ww., maakte droog [maak·te droog], drooggemaakt [droog·ge·maakt] Laatst gewijzigd door system : 28 november 2009 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap die man nog steeds niet. Ook in Hollandse televisieprogramma's durven ze zwaar over de taalstreep te gaan. Dat ze er eens mee ophouden om te verkondigen hou perfekt hun nederlands wel is. Ik vind het taalgebruik en intonatie van vele Nederlanders ronduit bedroevend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke taal schrijft u eigenlijk uw berichten op dit forum? Bij mijn weten in het Algemeen Nederlands, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch vreemd hoe U bereid bent uw taalidentiteit te grabbel te gooien om maar in het achterwerk van de Nederlanders te kunnen kruipen. U moet wel een erg ongelukkige mens zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 |