![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je 12 uur en meer per dag moet werken voor een hongerloon; hoeveel tijd en energie heb je dan nog over om aan politiek te doen. Je hoeft je zelf niet voortdurend te herhalen. Je mag ook eens antwoorden. Hoe wil je afdwingen dat de ondernemingen tenminste de verantwoordelijkheid opnemen voor wat jij beschrijft? : "Ik vind het dus wel de verantwoordelijkheid van een bedrijf voor arbeid een eerlijke prijs te betalen,in verhouding tot wat iemand in ene land voor dezelfde arbeid verdient maar daar stopt hun verantwoordelijkheid bij. Ook werknemers een veilige werkomgeving bieden hoort daarbij." Als het volk werkelijk de macht heeft boven het geld; waarom moeten we dan weer op de knieën om opel Antwerpen te redden? Waarom hebben we nog geen millionairstaks? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||||||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij een hongerloon noemt is in die landen geen hongerloon gezien hun beschaving nog niet vraagt zoveel geld te verdienen, ze hebben nog geen sociale zekerheid, ziekteverzekering, centraal verwarmde huizen, airco, ... En voor het recht op verenigen in vakbonden hebben we in het Westen ook moeten vechten, dat was er niet van de ene dag op de andere. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie niet in waarom we hierdoor geen beurs meer zouden nodig hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blij dat we het hier eens zijn. Citaat:
Gelukkig zijn er genoeg mensen in de beschaafde wereld die mijn mening delen. Citaat:
Zie hierboven. Citaat:
Citaat:
Omdat dingen als de VN dringend moeten verdwijnen, die organisatie is zo verbrokkeld dat ze absoluut geen macht meer heeft om nog in te grijpen waar het nodig is, ze werkt enkel als rem. De Amerikanen hebben dit bvb al begrepen en grijpen zelf in als het moet. Neen, ik heb geen zin ons westers economisch systeem, dat we over zo'n lange tijd met bloed zweet en tranen hebben opgebouwd, in gevaar te brengen voor je experiment. Citaat:
In z'n glorie tijd was Zim gekend als het diamanten hart van Afrika, iedereen had het er vrij goed vergeleken met de dag van vandaag. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn het dus eens dat een land mag gesanctioneerd worden voor het (duidelijk) niet naleven van de mensenrechten. Volgens mij gebeurt dit niet. Herinner jij je de woorden van Jean-Luc Dehaene toen hij handelsakkoorden afsloot met Indonesië? Hij zei letterlijk dat mensenrechten van geen tel zijn. De Gucht heeft onlangs nog nieuwe handelsakkoorden afgesloten met Colombia; terwijl vakbondsleiders er vermoord worden. Jij mag nog vele malen herhalen dat de moorden in Colombia de schuld zijn van het corrupte regime. Mijn vraag is: vinden die vakbondsleden dat het normaal is om 12 uur en meer te werken voor een hongerloon? Nergens en nooit in de wereld worden/werden werknemers beloond volgens wat kan; maar volgens wat moet; volgens wat afgedwongen werd. Natuurlijk moeten investeringen verboden wanneer die schade berokkent aan derden. Ik zou niet weten op welke recht iemand kan beroep doen om dit te mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legt u maar eens uit hoe een bevolking zonder middelen, erop vooruit gaat wanneer er dus geen enkele buitenlandse investering meer zou gebeuren , omdat hun politieke leiders niet beantwoorden aan wat wij willen, mensenrechten erkennen! U stelt dat economie ten dienste moet staan van politiek in landen waar we geen barst te vertellen hebben!Is dat niet wat paternalistisch en arrogant? Zit u echt op uw kieen omdat u Opel Antwerpen moet redden? Dan denk ik dat u het enige forumlid bent wat zich persoonlijk door Opel aangesproken voelt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Europees Commissaris
|
![]() Rare kwieten die linksen. Ze willen minder wagens op de baan maar staan op hun achterste poten als er minder geproduceerd worden.
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je nu toch nog op mijn vragen antwoorden? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe zou ze daardoor gedwongen worden?
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regeringen dwingen is aan politiek doen, u bevestigt dus wat u tegelijkertijd ontkent, om een punthoofd van te krijgen en bijzonder inconsequent, ik wil nu eindelijk wel eens antwoord! Wanneer u stelt dat economie politieke doelstellingen moet nastreven, ( druk op regeringen door jezelf niet te vestigen in landen die mensenrechten niet respecteren) schaadt je dan niet vooral de lokale bevolking die dan ook geen werk heeft of krijgt waardoor armoede toeneemt?Is dit geen puur paternalisme? Kun je niet beter de economie wel steunen zodat mensen te eten hebben en zelf hun lot in handen kunnen nemen? Ook hier werd 12 uur per dag gedraaid aan hongerlonen, toch kwam er een arbeidersstrijd op gang! Draai eens niet met je gat, geef antwoord op deze toch vrij eenvoudige vragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
1 "Hoe wil je afdwingen dat de ondernemingen tenminste de verantwoordelijkheid opnemen voor wat jij beschrijft? : "Ik vind het dus wel de verantwoordelijkheid van een bedrijf voor arbeid een eerlijke prijs te betalen,in verhouding tot wat iemand in ene land voor dezelfde arbeid verdient maar daar stopt hun verantwoordelijkheid bij. Ook werknemers een veilige werkomgeving bieden hoort daarbij." 2 Als het volk werkelijk de macht heeft boven het geld; waarom moeten we dan weer op de knieën om opel Antwerpen te redden? Waarom hebben we nog geen millionairstaks?" 3 Dit was geen vraag; maar een stelling waarop je tot nu toe niet repliceerde. "Wanneer Chiquita zich ergens vestigt, en al de grond afkoopt; hebben veel boeren geen eten meer. Al stellen ze er dan enkele te werk." Citaat:
Ik begrijp dan ook niet waarom je deze opmerking maakt. Citaat:
Citaat:
"ik stel dat de regering op die wijze zal gedwongen worden om de mensenrechten te respecteren. Indien de mensenrechten gerespecteerd worden gaat het volk erop vooruit. Dan komen de investeringen ook terug." In welke zin is dit geen antwoord op je vraag? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin eerst zelf maar, uw tacktiek van niet antwoorden maar wel doorzeuren vult bladzijden op dit forum! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel niet meer vragen; ik herhaal dezelfde vragen die je nog niet beantwoordde. (zie post #323 van gisteren 21u23) Ik heb daarentegen op elk van je vragen geantwoord. Citeer anders welke vraag ik niet beantwoordde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus begin er eens mee, ik verwacht nu echt eens een behoorlijk antwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In elk geval antwoord je niet op de mijne. Citaat:
Leg me eens uit hoe een regering kan gedwongen worden tot het respecteren van mensenrechten door het land te boycotten?
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, nu zijn we al met twee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is iets wat ik nu al een maand of twee van haar probeer te weten te komen. Waarschijnlijk zijn mijn vragen niet simpel genoeg gesteld geweest.
![]() |
#340 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik antwoordde reeds 2 maal (mijn excuses voor de herhaling) "ik stel dat de regering op die wijze zal gedwongen worden om de mensenrechten te respecteren. Indien de mensenrechten gerespecteerd worden gaat het volk erop vooruit. Dan komen de investeringen ook terug." Excuseer mij dat ik er niet aan toevoegde dat iedere regering nood heeft aan buitenlandse investeringen. Ik dacht dat je dat wel wist. Begrijp je mijn antwoord nu? Of moet ik nog langer en breder uitleggen wat de consequenties zijn voor een regering/dictator wanneer die geen of onvoldoende inkomsten heeft? en? Ik denk dat je nog niet geantwoord hebt op deze vragen. : 1 "Hoe wil je afdwingen dat de ondernemingen tenminste de verantwoordelijkheid opnemen voor wat jij beschrijft? : "Ik vind het dus wel de verantwoordelijkheid van een bedrijf voor arbeid een eerlijke prijs te betalen,in verhouding tot wat iemand in ene land voor dezelfde arbeid verdient maar daar stopt hun verantwoordelijkheid bij. Ook werknemers een veilige werkomgeving bieden hoort daarbij." 2 Als het volk werkelijk de macht heeft boven het geld; waarom moeten we dan weer op de knieën om opel Antwerpen te redden? Waarom hebben we nog geen millionairstaks?" 3 Dit was geen vraag; maar een stelling waarop je tot nu toe niet repliceerde. "Wanneer Chiquita zich ergens vestigt, en al de grond afkoopt; hebben veel boeren geen eten meer. Al stellen ze er dan enkele te werk." |
|
![]() |
![]() |