![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Agja, was te denken he.
Ik ging ook de wereld veranderen toen ik 12 jaar was, artisjok is die periode duidelijk nog niet ontgroeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() Eberhard, waarom zet je er je bron niet bij?
http://www.gebladerte.nl/10293l18.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moraal van het verhaal is dat de ene bank niet beter is dan de andere, generaal gesproken. Al deze bankbedrijven worden bemensd door burgers die zo snel mogelijk financieel onafhankelijk willen worden, en geef ze eens ongelijk. Een zichzelf als "links" profilerende bank heeft hooguit als additioneel nadeel haar stuitende hypocrisie, voor sommigen dan. Een voordeel is juist weer voor een andere bepaalde groep dat bankieren bij een dergelijke bank het aflaat-idee prettig bevredigt. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 januari 2010 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kritiek is dus, dat deze bank winst maakt; meedraait in een kapitalistische systeem. Bij mijn weten is er voor niets of niemand de mogelijkheid om een economisch systeem te kiezen. Het grote verschil is waarin ze geld investeert. "Hoe kom ik te weten wie of wat met mijn geld wordt gefinancierd? Bij duurzame spaarrekeningen geeft de bank niet vrij welke projecten met uw geld gefinancierd worden (net zoals bij andere spaarrekeningen). Als reden hiervoor wordt de ‘discretieplicht’ aangehaald. De controle op de naleving van de ethische herbeleggingscriteria gebeurt soms door de onafhankelijke screeningsorganisatie Ethibel. Het resultaat van een dergelijke certifiëring door Ethibel wordt desgevallend aan u meegedeeld. Triodos bank vormt op dat vlak een uitzondering. Zij maken wel bekend wie een krediet ontvangt en waarvoor. Zij omzeilen de discretieplicht door in hun kredietcontracten op te nemen dat ze die informatie publiek mogen maken. U kan dan ook als klant van Triodos bank de namen ontvangen van de bedrijven en organisaties die een krediet kregen, evenals een korte omschrijving van het project." http://www.netwerkvlaanderen.be/nl/i...45&page=1#FAQ1 criteria voor financiering door Triodosbank http://www.netwerkvlaanderen.be/nl/f...dos%20Bank.pdf Zoals ik eerder al stelde; ze maken winst; maar niet ten koste van om het even wat of wie. p.s. Waarom zou "een andere groep" "aflaten" nodig hebben? Het enige wat ik wel is dat men tenminste met mijn geld; de maatschappij geen schade toebrengt. Als je daarvoor een andere, betere, efficiëntere manier kent; weet het me te vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op hun website staan de vergoedingen van de bestuurders niet vermeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Parlementslid
|
![]() Dus een organisatie moet verplicht meerkleurig zijn, of ze niet goed genoeg? Dat is klagen om te kunnen klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat begrijp jij niet aan De kritiek is dus, dat deze bank winst maakt; meedraait in een kapitalistische systeem. Bij mijn weten is er voor niets of niemand de mogelijkheid om een economisch systeem te kiezen. Het grote verschil is waarin ze geld investeert. .... Zoals ik eerder al stelde; ze maken winst; maar niet ten koste van om het even wat of wie. p.s. Waarom zou "een andere groep" "aflaten" nodig hebben? Het enige wat ik wel is dat men tenminste met mijn geld; de maatschappij geen schade toebrengt. Als je daarvoor een andere, betere, efficiëntere manier kent; weet het me te vertellen. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 januari 2010 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat je respekt kan hebben voor dit soort oplichting. Het lijkt me belangrijker dat er ethisch gebankierd wordt in de grote banken. Ook al is het maar een fraktie. Aan mij werd ooit de vraag gesteld om de export van machinegeweren naar Indonesie te financieren, op dat moment in zware economische crisis. In de bank waar ik werkte was dat gewoon 'not done', ook al is het thans één van de grootste van Europa. Wij gaven een signaal dat we daar niet aan meededen door 'nee' te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het ook belangrijk dat er ethisch gebankierd wordt in de grote banken. Hoe kan dit bewerkstelligd worden volgens jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jouw bank maakt deel uit van hetzelfde systeem, dus moet jouw bank ook altijd winst proberen te maximaliseren, zo niet zal ze snel geen winst meer maken en bijgevolg gaat ze failliet. Citaat:
En gezien je mijn uitleg over het waarom niet wil aanvaarden, leg jij mij dan eens uit waarom het niet kan dat dit in de aard van de mens zit, want dat is en blijft mijn uitleg daarover. We zijn geen sociale dieren op dat vlak, we zijn nu eenmaal van het "ieder voor zich princiepe" als het er op aankomt, we zijn nu eenmaal geprogrammeerd het welzijn onszelf en onze nabestaanden prioritair te stellen. Citaat:
Citaat:
Belgie taxeert haar bedrijven en ondernemers nu eenmaal meer dan vele andere westerse landen. Kijk, bedrijven willen niet perse wegtrekken naar lagere loonlanden, buiten de lagere loonkosten zijn daar veel nadelen aan verbonden ook, herinner je onze discutie over infrastructuur enz. in die landen? Maar taxeer hen teveel en het zal voor hen niet langer de moeite waard zijn te blijven waar ze zijn. Je moet weten wat je wil. Citaat:
Citaat:
Waarom? Ik trek een conclusie op basis van huidige feiten, ik trek dus een conclusie over hoe de situatie er nu uitziet, ik maak geen voorspellingen, daar is dus niks voorbarig aan. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neen, ik ben geen "aanhanger" van die wet, ik ben ook geen tegenstander, ik aanvaard gewoon dat het zo werkt en niet anders kan werken. Ik dacht dat we deze discutie al eerder hadden. Citaat:
Je vroeg om een "ZINNIG" antwoord op de vraag "met welk recht ..." hier geef je dan toch toe dat we momenteel dit recht hebben gezien je wil regeltjes invoeren om ons dit recht te ontnemen. We maken nog steeds deel uit van de natuur, maak je geen illusies, ons biotoop is onze economie maar alle wetten van de natuur gelden nog steeds. Citaat:
We worden niet allemaal gelijk geboren, in tegendeel, sommigen worden met een voorsprong geboren, of het nu een talent is, een mentale voorsprong of gewoon afkomst; anderen worden dan weer met een handicap geboren. Wat Haiti daarmee te maken heeft is mij een raadsel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discussie tussen een Fortuijnsiaan (Rizzz) en een volger van de mainstream politici aka Balkenende/Leterme (Artisjok); Het geloof in de calculerende burger tegen het geloof in het goede van de mens. Realistisch tegen naief.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Minister-President
|
![]() Het is maar normaal dat we het welzijn van onze groep nastreven en als er nog over is kunnen we delen. Dat klinkt misschien egoistisch maar zo werkt de wereld. Wie wil er nu niet meer. Als je geen auto hebt ben je blij met gelijk welke auto, éénmaal je een auto hebt, denk je al snel aan een snellere en mooiere enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"wie geen auto heeft die een auto wil" maar over "Als je een goede auto hebt die rijdt en waar je alles mee kan vervoeren wat je wil vervoeren; waarom zou je dan een grotere willen? Als je een huis hebt; dat voldoet aan je noden; waarom zou je dan een groter/mooier huis willen." |
|
![]() |
![]() |