![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#562 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) "Ieder heeft het recht op een bepaalde hoeveelheid eigendom, hetzij alleen, hetzij samen. De hoeveelheid van de toegelaten eigendom is omgekeerd evenredig met de hoeveelheid mensen er in armoede leven." Hmmm, en ook niet: 2) "Niemand mag willekeurig van zijn eigendom worden beroofd, tenzij de perso(o)n(en) in kwestie de toegelaten hoeveelheid eigendom, die omgekeerd evenredig staat met de hoeveelheid mensen die in armoede leven, heeft/hebben overschreden, of als de hoeveelheid mensen die in armoede leven plots gestegen is en bijgevolg zo te toegelaten hoeveelheid niet meer omgekeerd evenredig is" Hmmm... Laatst gewijzigd door Rizzz : 28 januari 2010 om 05:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste honderd jaar hebben juist bewezen dat familiegeld uitstekend passief kan worden belegd, waarna reguliere kapitaalaccumulatie plaatsvindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bedrijf kan groeien zonder de winsten te maximaliseren. Winst maken is meer dan voldoende. Een VZW bijvoorbeeld kan zelfs groeien zonder winst te maken; en een bedrijf kan evengoed groeien en verlieslatend zijn. Citaat:
Ik begrijp inderdaad niet wat hen drijft. Citaat:
Citaat:
Ik aanvaard helemaal niet dat er altijd mensen zijn die aan het ene uiterste leven; creperen van de honger. Indien je toch nog wenst te antwoorden : Jij schreef "Er leven mensen in totale armoede. Dit gebeurt. " en ik vroeg "Dit gebeurt? Zoals een aardbeving gebeurt? Zoals het gebeurt dat het soms regent en het gebeurt soms dat de zon schijnt. Is er niets te verhelpen aan die armoede? " Graag je antwoord, en als je mijn mening weergeeft; graag helemaal correct. Citaat:
Als ze naar lage loonlanden trekken is het hoogst waarschijnlijk dat ze dit voor de lage lonen doen; en niet omwille van de taxen. Citaat:
Waarom noem jij de mijne naïef en onrealistisch? Citaat:
"Hoeveel macht hebben die politieke partijen t.o.v. de kapitaalkrachtigen?" Je mag er ook van maken "Wie heeft er meest macht? Het volk of de kapitaalkrachtigen?' Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anderzijds bundelen de Europese vakbonden hun krachten. De Duitse vakbond zal de besparingen die ze overeenkwamen met opel; toch weigeren als Antwerpen dicht gaat. De vakbonden beseffen dat ze samen sterk staan; sterker dan "ieder voor zich". Natuurlijk huldigen de kapitaalkrachtigen liever het "ieder voor zich" principe. Het "verdeel en heers"-principe is van alle tijden. Geef daarbij die werknemers de illusie dat ze ooit ook rijkdom kunnen vergaren; zodat ze braaf meedraaien. Ongelooflijk dat er daar nog altijd mensen intrappen. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() Ok dan
Dat de mens niet verder geëvolueerd is dan de beesten? Waarom beweerde je dan eerder "Toch niet, het zou de evolutie stoppen." als je denkt dat de mens nog niet evolueerde Hoeveel evolueerde de mens; als de mens niet verder evolueerde dan de beesten?. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wanneer ga je je meerdere (rizz) erkennen? Je enige redding tot een ondergang zijn je zins/woordspelingen. Maar iedereen heeft ondertussen wel door dat je gratuit op je bek gaat. Geef het op, je bent verloren in deze discussie, verhuis naar fabeltjesland ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En over die VZW's: VZW's mogen niet vergeleken worden met vennootschappen omdat VZW's in princiepe commerciele doelstellingen hebben en dus ook niet competitief moeten zijn. Dit gezegd zijnde, het is niet juist dat een VZW geen winst kan/mag maken, ze kan/mag dit wel. Het verschil is dat een VZW deze winsten niet mag uitkeren aan haar leden, wel gebruiken om te investeren in haar doelstellingen (en evt. zo te groeien). Maar goed, ik blijf erbij, als een bedrijf niet steeds winsten probeert te maximaliseren zal haar concurrentie die dat wel doet hiervan gebruik maken om dit bedrijf al z'n zaken af te nemen. Het bedrijf gaat bijgevolg onderuit. Ik zie nog steeds niet in waarom dit voor jouw bank anders zou zijn. Het scenario dat ik je gaf is perfekt mogelijk, ook voor jouw bank. Citaat:
Met al die voorbeelden die ik al gegeven heb over de laatste pagina's heb ik toch aangetoond dat dit iets is wat in zo goed als alle mensen zit, arm of rijk. Er zijn mss. uitzonderingen maar zeker niet veel. Wat mensen drijft heb ik je ook uitgelegd. Je bent vrij hiervoor je hoofd in het zand te steken als je dit echt wil. Ik herken dit simpele feit liever zodat ik er altijd rekening mee kan houden in het dagelijkse leven, ik ben van mening dat ik zo verder zal geraken in het leven. En met deze uitspraak toon je aan dat je inderdaad de kern van de zaak is ontgaan. Mensen leven inderdaad in sociaal groepsverband, wil niet zeggen dat als het aankomt op eten, bezittingen, rijkdom, macht, ... het nog steeds ieder voor zich is. Ik heb je met mijn voorbeeld van die wolven aangetoond dat dit absoluut geen uniek feit is in de natuur, en dat dit voor andere "sociale" dieren ook het geval is. Citaat:
Neen er zal altijd armoede zijn, je kan individuen mss. (tijdelijk) helpen maar daarmee help je armoede de wereld niet uit. Er zullen altijd verschillen in rijkdom zijn, bijgevolg zijn degenen onderaan altijd relatief arm t.o.v. degenen bovenaan. Citaat:
Er verandert ook niets voor degenen in het land waar de bedrijven niet wegtrekken, die hebben hun jobs nog, punt. En je stelling: "Als ze naar lage loonlanden trekken is het hoogst waarschijnlijk dat ze dit voor de lage lonen doen; en niet omwille van de taxen" is absoluut fout. De reden waarom de loonkosten in Belgie bvb. veel hoger zijn dan in andere westerse landen zoals Amerika zijn taxen. Gemiddelde bruto lonen in Belgie liggen bij de hoogste ter wereld, nochtans liggen de netto lonen maar ergens in het midden. In 2005 was er een studie die uitwees dat de loonlasten in Belgie zelfs DE hoogste ter wereld zouden zijn. Citaat:
Citaat:
Het volk heeft de uiteindelijke macht in een democratie. Hoeveel keer moet ik dit nog herhalen. Telkens ze naar de stembus gaan hebben ze de macht om een partij te verkiezen die de macht van de "kapitaalkrachtigen" wil afnemen, partijen die het economisch systeem grondig door elkaar willen schudden. Ze hebben ook de macht een politieke partij op te starten indien ze geen partij vinden die hun ideeen over hoe een economie zou moeten werken vertegenwoordigt. Als ze dan genoeg aanhangers verzamelen kunnen ze die macht dan zelfs zelf uitoefenen ipv. door te geven aan een politieke partij. Ik denk dat jij eerder niet kan aanvaarden dat er maar weinigen op partijen stemmen die er een punt van maken eens de hele economie op z'n kop te willen zetten. Blij dat dit ook nog eens kan. Citaat:
Het punt dat ik probeerde maken met mijn scenario is dat als het er op aankomt, mensen de 5000 lokale jobs veel belangrijker zullen vinden dan de 170000 doden (of meer), wie weet hoeveel gewonden, en nog meer daklozen in een land ergens ver weg. Maar goed, zo kan het ook: Wat zouden die vakbonden van je ervan denken in mijn scenario, Opel dicht en meer hulp naar Haiti, of Opel open en laat anderen zich maar zorgen maken over het lot van de mensen in Haiti? Ik denk dat het antwoord op deze vraag duidelijk is. Bijgevolg blijf ik nog steeds bij mijn conclusie: "als het er op aan komt is het nog steeds ieder voor zich". |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die het niet kunnen en het allemaal verkwisten (MJ was een voorbeeld). Laatst gewijzigd door Rizzz : 29 januari 2010 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"als miljoenen sterven van de honger" Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Je zal toch niet ontkennen dat onze kans op rijkdom volledig bepaald is door de plaats van onze geboorte." Je gaf eerder zelf toe dat Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde alleen duidelijk maken; dat groei en winst(maximalisatie) niet noodzakelijk samen gaan. Een bedrijf kan perfect groeien zonder zijn winst te maximaliseren; zolang het maar winst maakt. Citaat:
Citaat:
Je was eerder toch al akkoord dat het geld tenminste de mensenrechten moet respecteren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die regels wil ik opleggen aan het kapitaal; bij hun investeringen. Citaat:
Citaat:
Het zou helpen mocht je duidelijk antwoorden op de vraag. "Hoeveel macht hebben die politieke partijen t.o.v. de kapitaalkrachtigen?" Je mag er ook van maken "Wie heeft er meest macht? Het volk of de kapitaalkrachtigen? Citaat:
Citaat:
De Vlaamse regering gaat op de knieën voor opel; en beloofde 500 miljoen euro. Maar Antwerpen gaat dicht. Wie heeft er ook alweer de macht? Anderzijds bundelen de Europese vakbonden hun krachten. De Duitse vakbond zal de besparingen die ze overeenkwamen met opel; toch weigeren als Antwerpen dicht gaat. De vakbonden beseffen dat ze samen sterk staan; sterker dan "ieder voor zich". Natuurlijk huldigen de kapitaalkrachtigen liever het "ieder voor zich" principe. Het "verdeel en heers"-principe is van alle tijden. Geef daarbij die werknemers de illusie dat ze ooit ook rijkdom kunnen vergaren; zodat ze braaf meedraaien. Ongelooflijk dat er daar nog altijd mensen intrappen. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bedrijven groeien idd ook tijdens periodes van verlies maar dit is in vele gevallen omdat de oorzaak van het verlies ligt bij investeringen in die periode, men bouwt ergens een nieuwe productie lijn of hele nieuwe fabriek. Dit wordt dus ook gedaan met het oog op uiteindelijk nog meer winst, hoewel men hiervoor even negatief moet gaan en dus een risico nemen. Toch moet ik blijven vragen, waarom zou jouw bank niet ten prooi kunnen vallen van concurrentie? Waarom gelden de regels van de economie voor jouw bank niet? Als er een bank komt die dezelfde producten kan aanbieden als jouw bank en bijgevolg zich op dezelfde markt kan richten, maar deze bank doet dit op een kost-effectievere manier, o.a. met minder personeel, zodat ze de producten voordeliger kan aanbieden, waarom zouden de klanten van jouw bank niet overstappen? En wees gerust, als jouw bank niet steeds probeert de competitief te zijn, hoewel ze momenteel mss. de enige is die zich op die markt richt, zullen er al snel anderen opdagen die dit wel doen. Citaat:
Ik heb genoeg voorbeelden vanuit beide hoeken gegeven, mensen die aan de arme kant beginnen en aan de rijke kant eindigen en nog steeds meer willen. Citaat:
Jawel, waar het over gaat is dat ze in het ene land massaal wegtrekken, het andere niet of veel minder. Citaat:
Je beweerde dat men wegtrekt omwille van de loonkosten en niet omwille van de taksen. Ik zeg je dat een groot deel van de belastingen die een bedrijf betaalt net de loonheffingen zijn. Dus, hoewel de netto lonen in Belgie bij het gemiddelde liggen van de westerse landen liggen de bruto lonen bij de hoogste, m.a.w. bedrijven betalen in Belgie veel meer om een werknemer uiteindelijk netto hetzelfde te geven als in andere westerse landen. Je wilde/kon toch niet aanvaarden dat landen die economisch 100 jaar of meer achter staan op ons er ook 100 jaar of meer zullen over doen om te bereiken wat wij nu hebben. Zelfs al zouden ze dit 2x, 3x, 4x, 5x sneller doen als wij dit gedaan hebben en dit dus over enkele 10-tallen jaren doen was dit voor jou nog steeds niet snel genoeg. Miljonairs taks, tobintaks? Je kwam daar eerder toch mee aandraven? Citaat:
Als je bedrijven bvb. verbiedt te investeren in landen die (nog) niet dezelfde standaarden als wij hebben op vlak van arbeidsrechten, hoe precies help je de economie in die landen vooruit? Waarom doe je dan alsof ik je geen antwoord geef? Citaat:
Is dat dan niet duidelijk genoeg? wil dit dan niet zeggen dat het volk het meeste macht heeft gezien ze telkens ze naar de stembus gaan de macht hebben "de kapitaalkrachtigen" hun macht af te nemen? Of betwijfel je dat indien deze partij met een ruime meerderheid aan de macht zou komen in Belgie, dan toch niet de macht zou hebben te doen wat ze zegt te willen doen? Citaat:
En over dat samenwerken van vakbonden, ze zullen dit enkel doen indien beide partijen hier voordeel uit halen, zodra de samenwerking voor 1 van de partijen nadelig is zal deze snel uit de overeenkomst stappen, maak je geen illusies. Vergeet niet dat GM in chapter 11 zat, het was dus zo verlieslatend dat het z'n schulden niet meer kon af betalen. M.a.w. Er moeten herstructureringen komen zodat het bedrijf weer winstgevend kan worden, zo niet mag je alle fabrieken sluiten. Wat denk je dat die vakbonden die nu zouden samenspannen zullen doen als zij voor de keuze gezet worden welke fabriek er moet gesloten worden? GM zegt, er moet 1 dicht, zo niet gaan we allemaal onderuit, we hebben er 1 fabriek te veel voor de hoeveelheid autos we deze dagen verkopen, vechten julie het dan onderling uit welke fabriek dicht mag. Ik denk dat het "ieder voor zich princiepe" weer snel zal boven komen, denk je niet? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beide stellingen zijn onwaar. Kijk naar bv een aantal internetbedrijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch zie ik niet in hoe een bedrijf dat blijvend verlies maakt kan overleven, tenzij externen er geld blijven inpompen, maar gezien dit met de bedoeling wordt gedaan dat geld er op een goeie dag weer uit te halen (met winst), komt daar uiteindelijk toch ook een einde aan als men inziet dat die dag nooit zal komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze huidige manier van economie voeren richt zich voornamelijk op winstderving en dit op basis van algemeen aanvaarde monetaire systemen. Deze systemen zijn een vast gegeven en kunnen niet gewijzigd worden met als gevolg dat ‘vlees en bloed’ als variabele dient in rekening gebracht te worden, dit getuigt van onze flexibiliteit en creativiteit. Zonder hierover een naslagwerk te willen schrijven is de gangbare gedachte kort te omschrijven als volgt. Wanneer blijkt dat economie verschuift naar de lage loonlanden als gevolg van een inflatoire economie en beleid, komen de rijke landen na verloop van tijd onder druk te staan. Alle systemen inzake sociale zekerheid, bijhorende dienstverlening en pensioenen worden in vraag gesteld door de verschuiving van het kapitaal en economie. Als de productie verschuift naar lage loonlanden dient men op één of andere manier nieuwe investeringen aan te trekken ter compensatie en vrijwaring van de eigen rijkdom. De druk die hierdoor ontstaat wordt extra verhoogd door o.a demografische factoren zoals de vergrijzing die zich nu manifesteert in Europa. Aangezien ‘vlees en bloed’ flexibel is, zal men dus moeten zorgen voor nieuwe import teneinde de eigen welvaart te vrijwaren, een gekende dynamiek alsook algemeen aanvaard als de best mogelijke oplossing. Om te bepalen uit welke landen deze import moet komen, zal een bijkomende studie noodzakelijk zijn. Het is immers niet raadzaam om zieke mensen te importeren aangezien het de druk op de ziektekosten zal verhogen en dat zou niet getuigen van visie. Kort samengevat, als gevolg van de problemen die ontstaan door een verschuivende economie is de actie eenduidig en logisch 1) aantrekken van nieuwe investeringen ter bevordering van de overconsumptie en 2) import van nieuw ‘vlees en bloed’ ter compensatie van een cashtekort op de pensioenen - dit is een beproefde methodiek en kunnen we niet wijzigen. Het zou ons nu te ver leiden welke valkuilen aandacht vragen en/of welke logistieke en andere vaardigheden noodzakelijk zijn om deze oefening aan te vatten (of verder te zetten). Er bestaat in deze context genoeg expertise alsook heeft de geschiedenis hierover voldoende gerapporteerd. De logica van het bovenstaande is ons allen gekend en noemen we vanuit een Europees perspectief ‘economische’ of ‘legale migratie’. Het is de politieke verantwoordelijkheid om deze complexe oefening in goede banen te leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar "een bedrijf moet zijn winst maximaliseren om te overleven" is geen geldige regel in de economie. Als enkel de meest kosten-effectieve bank blijft bestaan; waarom hebben we dan nog meer dan 1 bank? Citaat:
Citaat:
Mag ik a.u.b. weten of er structureel (n)iets te doen is aan de (extreme) armoede? Citaat:
Jij beweert afwisselend dat het van geen belang is waar ze heen trekken en dat ze wegtrekken voor de taxen. Vertel nu eens; de bedrijven die wegtrekken uit Belgie waar trekken die naartoe? De productie van Opel Antwerpen gaat waarschijnlijk naar Korea. Citaat:
Citaat:
Ik pleit niet voor taksen om de economie een beetje rechtvaardiger te sturen. Om dit laatste te bereiken pleit ik voor mondiale regels; waarbij het geld verplicht wordt om de mensenrechten en arbeidsrechten te respecteren. Citaat:
Citaat:
"Hoeveel macht hebben die politieke partijen t.o.v. de kapitaalkrachtigen?" Je mag er ook van maken "Wie heeft er meest macht? Het volk of de kapitaalkrachtigen?" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je moet dit dus blijven doen en geen ruimte laten voor anderen, want doe je dit wel zullen die hiervan snel gebruik maken en je klanten afnemen. Wil niet zeggen dat er maar plaats is voor 1 in elke markt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom heb je het nodig in deze discutie om telkens weer op oneerlijke manier mijn credibiliteit proberen aan te vallen? Dat heb je nu al enkele keren gedaan in deze draad ipv. gewoon te argumenteren. Citaat:
Maar wat maakt het uit voor de mensen in Antwerpen of ze die wagens nu in Korea of waar dan ook maken, of gewoon niet meer maken. Ze zijn hoe dan ook hun job kwijt. Had Belgie mss. wat aantrekkelijker geweest voor GM zoals andere Westerse hadden ze mss. niet gekozen om de fabriek in Antwerpen te sluiten maar wel een andere (als dit dan zelfs nodig was), dat had wel wat uitgemaakt voor die mensen want dan hadden ze hun job niet verloren. Je wil ze van de ene dag op de andere rechten geven die onze arbeiders over honderden jaren verkregen hebben, waarvoor onze economie een lang groeiprocess heeft moeten doorstaan om deze rechten te kunnen verschaffen aan onze arbeiders, je wil ze dus deze dingen laten "bereiken" op geen tijd. Je mag met de woorden blijven spelen maar uiteindelijk verandert het concept niet. Citaat:
Trouwens, het is gemakkelijk te pleiten voor taksen die op jezelf geen of nauwelijks een impact zullen hebben, je wil de wereld veranderen maar anderen moeten ervoor betalen, is dit ook niet een beetje egoistisch? Maar goed, je legt nog steeds niet uit hoe je door investeringen in landen met een lagere standaard van arbeidsrechten aan banden te leggen met allerlij regeltjes, de lokale economieen daar zou kunnen helpen en armoede verminderen. Citaat:
Citaat:
Het volk heeft het meeste macht (hoe duidelijk is dit), en nu nog eens het waarom: Telkens ze naar de stembus gaan hebben ze het recht voor een partij te stemmen die "kapitaalkrachtigen" hun macht wil afnemen. Het volk heeft ook het recht een partij op te starten die hiervan een hoofddoel maakt. Als zulke partij aan de macht zou komen heeft deze ook alle recht/macht te doen wat ze zegt te willen doen, gezien ze gewoon wetten kan maken en stemmen om dit te doen. Wat volgens mij jouw probleem is, is dat het volk niet voor zulke partijen stemt, men stemt liever voor partijen die hiervan geen of nauwelijks een punt maken en mensen met geld liever hun geld/macht aan hen laat. Citaat:
Ze zullen zeker de armoede in de wereld niet verminderen, in tegendeel. Citaat:
De vraag is nochtans simpel, waar bekommeren de mensen in Antwerpen/Vlaanderen/Belgie zich het meeste om denk je, de aarbeving in Haiti en de honderden duizenden mensen op wie dit een impact heeft, of het verlies van 5000 lokale jobs en de impact dit op hen zelf en/of mensen in eigen omgeving zal hebben? Doen we. Citaat:
GM is op z'n beslissing terug gekomen ja, het heeft ingezien dat met 1 fabriek minder in Europa Opel weer rendabel zou kunnen worden. GM heeft dit mss. beginnen inzien omdat Magna dit ook al ingezien had en daarom interesse in Opel toonde. Citaat:
Maar ok, welk eigenbelang dienen ze nu om zgzd. "solidair" te zijn met Antwerpen vraag je? Da's toch duidelijk dacht ik: Met de sluiting van Antwerpen is de toekomst van hun eigen fabrieken relatief veilig, ze gebruiken dit feit nu om terug te kunnen komen op toegevingen die ze eerder gedaan hadden, want dat is toch wat die "akkoorden" waren, toegevingen van de werknemers/vakbonden/overheid hun kant om zo hun eigen jobs te kunnen behouden, niet? Toen het nog niet zeker was of/hoeveel/welke fabriek(en) dicht moest(en) was het "ieder voor zich" en hebben de Duitse vakbonden toegevingen gedaan om hun eigen toekomst te verzekeren. Nu het zo goed als zeker is dat het de Antwerpse fabriek is die dicht gaat en dat dit voorlopig de enige zal zijn, staan de Duitse vakbonden en de overheid weer in wat sterkere schoenen en kunnen ze deze sluiting tegen GM te kunnen gebruiken om terug te komen op toegevingen die ze eerder gedaan hebben toen hun eigen toekomst nog heel onzeker was, ze gebruiken deze sluiting dus in hun eigen voordeel, niets anders. Dit lijkt me dus niet een voorbeeld van "solidair" zijn met elkaar, eerder een voorbeeld van "de ene zijn dood is de andere zijn brood". Zo niet zouden de Duitse vakbonden gewoon gezamelijk acties voeren met de Belgische vakbonden om Antwerpen open te proberen houden zonder daaruit zelf voordeel te proberen trekken. Stel, GM zegt tegen de Duitste vakvonden, "ok, we herbekijken wat voordien overeen gekomen is, we "blazen deze akkoorden op", maar dan gaan we ook weer herbekijken welke fabriek(en) we sluiten". Wat denk je dat de Duitse vakbonden dan zullen doen want op dat moment is het niet voordelig meer voor hen om "solidair" te zijn met hun Antwerpse collega's, in tegendeel, ze brengen hun eigen toekomst weer in gevaar. Ik denk dat ik weet wat ze zullen doen op dat moment, weer "ieder voor zich". |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mag ik a.u.b. nog weten of er structureel (n)iets te doen is aan de (extreme) armoede? Of vind je dit gewoonweg niet nodig; zolang jij maar te eten hebt? Citaat:
Ik beweer dat je deze argumenten afwisselend aanhaalt. Citaat:
Waarom trekken ze naar Korea? Voor de lage lonen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom blijft Opel Antwerpen niet open? Citaat:
Citaat:
http://www.oww.be/koffiecrisis Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu blijkt dat Antwerpen dicht gaat blazen de vakbonden uit solidariteit met België het akkoord op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |