![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wel, jij niet. Goeienacht.
![]() |
#642 | |||
Banneling
|
![]() Toch wel; daarom wilde ik duidelijkheid omtrent je mening.
Citaat:
Citaat:
Dat je dit gerechtvaardigd vindt; is een mening. Citaat:
Slaap wel. Laatst gewijzigd door artisjok : 27 februari 2010 om 22:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Parlementslid
|
![]() Dat zal wel dat een krant als demorgen dit slechtpraat, kan ik ook zeggen he.
Feit is wel dat ze het niet enkel goedpraten, ze ontkennen volledig sommige van de beschuldigingen uit jouw artikels. Er staat bvb. dat de vangsten van Europese schepen onder overeenkomst met Senegal niet meer dan 2-3% van het totaal waren, er staat ook dat immigranten die Senegal ontvluchten vooal jonge werkloze mensen uit de stad zijn, meestal geen vissers. Da's heel wat anders dan zeggen dat ze allemaal Senegal ontvluchten omdat Europa daar hun viswateren heeft leeggeroofd. Ik snap dat je een draai kan geven aan elk verhaal, maar beweer ju nu dat een instantie als Europa zich het kan permitteren om over zulke zaken gewoon flagrant te gaan liegen met cijfers en al? |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom de Morgen en de Volkskrant dit zouden slechtpraten; is al veel minder duidelijk. Waar lees jij dat ze "allemaal Senegal ontvluchten omdat Europa daar hun viswateren heeft leeggeroofd"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In het artikel getitelt "Het verband tussen de vis op uw bord en asielzoekers", wil de schrijver duidelijk de lezer de indruk geven dat vissers hun land ontvluchten omdat Europa de viswateren van deze vissers leegrooft. Dat was toch het punt van dit artikel of lees jij dit anders? De schrijver wil hier ook weer een soort van schuldgevoel bij de lezer opwekken, wat klassiek is in deze verhalen. Maar mijn vraag was, als een rapport van een Europese commissie met feiten en cijfers deze beschuldigingen weerlegt, beweer je dan dat deze commisie flagrante leugens in dit rapport neerzet? Je antwoort heel vaag of zelfs niet op deze vraag. De cijfers die daar stonden weerlegden meteen zo goed als alle beschuldigingen van dat artikel in DM. Hoewel het verhaal niet volledig uit de lucht gegrepen zal zijn lijkt het mij toch logischer dat een commerciele krant gewoon haar lezers voedt wat ze graag lusten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot welke strekking zou de Volkskrant dan moeten behoren? Welke cijfers bedoel je? De cijfers van (een deel van) de vangst die in Senegal aan wal gaat van 2000-2003? Ik beweer niet dat de eu flagrante leugens in haar rapport zet; de eu kan wel een bewuste selectie maken uit de cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Kan je bewijzen dat de EU bewust selectief met cijfers omgaat? Graag bewijzen, bronnen en citaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg, nu ben je er toch even mee aan het lachen. (Hier in Aus zouden we deze krant zelfs extreem links noemen.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de selectie van cijfers uit dit rapport spreekt toevallig net een groot deel van dat artikel "het verband tussen..." tegen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat men dit in Australië als extreem links zou bestempelen; zegt meer over Australië dan over De Morgen. En de Volkskrant? Kan je eventueel vertellen tot welke strekking de Volkskrant zou behoren? Spijtig dat men niet duidelijk uitlegt wat "accounted" werd. De gevangen vis; of de vis die in Senegal aan land kwam. De ene keer wordt tonijn meegeteld; de andere keer niet. In de titel heeft men het inderdaad over de vangst tot 2006, maar de cijfers in die ene tabel gaan over 2000-2003. "Toevallig" zou ik dit niet noemen; eerder "een bewuste selectie" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() [quote=Cut de krap;4621202]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Cut de krap;4621202]
Citaat:
Daarom blijft het weliswaar soms zinvol om bewijzen en bronnen te verlangen, maar wat de EU betreft zal dat maar weinig opleveren. De bewijsstukken en bronnen bezitten de apparatsjiks, en u kunt er gif op nemen dat daar nooit een duizendste van zal uitlekken, tenzij het hele apparaat wordt ontmanteld.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 februari 2010 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze klokkenluidersregeling is er gekomen op aanbeveling van een witboek, opgesteld door drie "wijzen" waarvan ik er helaas een maar al te goed ken. Aanleiding was het geval Paul van Buitenen en de val van de Commissie Santer in 1999. Het is zoals met het Grondrechtenhandvest: schijnbaar worden er rechten toegekend; in feite worden je rechten beknot. Vroeger werd de klokkenluider beschermd door het ontbreken van een regeling. Ze konden hem tenminste niet verwijten dat hij zich aan die regeling niet hield. Het deksel zit op de doofpot en het sluit vrijwel perfect.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ohja, juist, tegenwoordig noemen ze zichzelf "progressief". Nieuw etiket, zelfde inhoud. Feit blijft dat het het lezerspubliek van DM een hoofdzakelijk links publiek is, bijgevolg is het dus logisch dat DM haar artikels vanuit een eerder links standpunt geschreven zijn, DM geeft haar publiek immers wat het wil, zo niet gaat het klanten verliezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mij zijn deze cijfers duidelijk hoor en tonen ze aan dat je de schuld voor de overbevissing van deze wateren niet zomaar (en zeker niet enkel en alleen) bij Europa kan leggen. Deze wateren zullen zoals de meeste in de wereld overbevist zijn, dat ontken ik niet, en Europese schepen vissen daar, dat staat ook vast, Europa betaalt er trouwens voor om daar te mogen vissen, maar zeggen dat het Europa is deze wateren leegvist en zo de lokale vissers van hun inkomen berooft lijkt me wel heel sterk overdreven en ver van de complete waarheid. Er is blijkbaar veel meer aan de hand en de Europese schepen zijn maar een kleine factor in het hele verhaal. Citaat:
Of het nu tot 2006 of 2003 is, het blijft nog steeds een goed antwoord op de beschuldigingen die over "de laatste 30 jaar" gingen. Citaat:
En het antwoord op de link tussen asielzoekers uit Senegal en overbevissing van de Senegalese wateren was heel duidelijk, als je bekijkt wie allemaal in die wateren vist, wie de asielzoekers zijn en waarom deze asielzoekers hun land verlaten moet je toegeven dat die link er zoe goed als zeker niet is. (En dat was trouwens het onderwerp waar je deze discutie mee begon) |
||||||||
![]() |
![]() |