![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet uitsluitend. Het probleem ligt ook bij de gay pride zelf.
Om te beginnen is het geen zuivere homo-optocht: er zijn allerlei andere, vaak marginalere en slechter aanvaarde groeperingen die er hun wagonnetje aan komen koppelen - transgenders, travestieten, sm-liefhebbers, leerfetisjisten, exhibitionisten, etc. Daardoor ontstaat in de perceptie een amalgaam dat eenvoudig voorkomen kan worden door elke groep een eigen optocht te laten houden. Helaas zal de holebibeweging daar zelf niet het initiatief toe nemen: ze wil immers de indruk van "onverdraagzaamheid" voorkomen door zowat alles en iedereen toe te laten. Dat ze op die manier juist de drempel verhoogt voor zowel "het brede publiek" als voor veel homoseksuelen, lijkt haar niet te deren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds kunnen carnavalsstoeten geen bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren door hun uitwassen (uitgezonderd de aolsterse torenpoepers ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 maart 2012 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wat ik normaal of abnormaal vind is ondergeschikt aan het recht van mensen om optochten te organiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind (en ik vermoed de organisatoren ook) dat er geen probleem is. Jouw probleem of dat van andere mensen is ondergeschikt aan de vrijheid om een optocht te organiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Een interessante discussie daarover vind je op http://weljongniethetero.be/forum/vi...p?f=25&t=26533 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik stel nergens die vrijheid ter discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan kunnen de holebi's misschien eerst eens uitleggen waarom ze zo extravagant zal ik het maar diplomatisch noemen "in your face" gedrag moeten tentoonspreiden. Daar ben ik in feite eens naar benieuwd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het begin thuis, bij de ouders, vrienden, op school,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Waar ben jij dit "in your face"gedrag al tegengekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() In mijn jonge jaren was dat zowat het enige referentiepunt. Als opgroeiende homoseksueel was dat voor mij wel degelijk verwarrend. Ik wilde daar niets mee te maken hebben. Het heeft lang geduurd eer ik mijzelf echt als 'homoseksueel' zag. Voor mij had dat begrip een lading gekregen die ik onmogelijk op mezelf kon toepassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() Daar moet je niet ver voor gaan hoor, gaan shoppen, uitgaansbuurten. En vooral die parades.
Brengt mij terug naar de vraag waar dat gedrag goed voor is? Laatst gewijzigd door Komerad : 2 maart 2012 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorzaak van uw verwarring was overduidelijk een gebrekkige voorlichting als de gayparades de enige referentiepunten waren. Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 maart 2012 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Wat zowat het enige 'kontakt' met homosexuelen was voor veel mensen in de jaren dat gewone outingen nog moeilijk lagen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens op tegen om exhibitionisten en sm-liefhebbers te weren van gay prides? Die mensen mogen gerust hun eigen optochtje houden. Het zijn andere groepen met andere agenda's. Er is niets mis mee om daar duidelijkheid over te creëren. Bovendien zullen heel wat homoseksuelen hun plaats komen innemen - mensen die er nu nog voor terugdeinzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |