Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 20:04   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is dan het probleem van "het brede publiek".
Niet uitsluitend. Het probleem ligt ook bij de gay pride zelf.

Om te beginnen is het geen zuivere homo-optocht: er zijn allerlei andere, vaak marginalere en slechter aanvaarde groeperingen die er hun wagonnetje aan komen koppelen - transgenders, travestieten, sm-liefhebbers, leerfetisjisten, exhibitionisten, etc. Daardoor ontstaat in de perceptie een amalgaam dat eenvoudig voorkomen kan worden door elke groep een eigen optocht te laten houden.

Helaas zal de holebibeweging daar zelf niet het initiatief toe nemen: ze wil immers de indruk van "onverdraagzaamheid" voorkomen door zowat alles en iedereen toe te laten. Dat ze op die manier juist de drempel verhoogt voor zowel "het brede publiek" als voor veel homoseksuelen, lijkt haar niet te deren.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:05   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Maar goed zal het wel niet zijn voor heel de groep.
Dat is een probleem van in groepen denken, je kan nooit goed voor alle groepen doen.
Daarom is het verstandiger om de individuele burger als uitgangspunt te nemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:06   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Net als carnavalstoeten.
Ik vind er geen zak aan, vind het vulgair en stupide.
Toch vind ik dat de carnavalvierders hun stoet jaarlijks onder de beste omstandigheden moeten kunnen organiseren.
Idd en behoudt het recht om daar mijn ongezouten mening over te kunnen geven

Anderzijds kunnen carnavalsstoeten geen bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren door hun uitwassen (uitgezonderd de aolsterse torenpoepers ), de gay parades hebben mijn inziens het aanvaardingsproces voor holebi's vertraagd..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 maart 2012 om 20:09.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:07   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Anders gezegd u vindt het dus "normaal" dat een homo per definitie een exhibitionist zou zijn. Ik ken ettelijke homo's die het op dat vlak met u helemaal niet eens zullen zijn.
Wat ik normaal of abnormaal vind is ondergeschikt aan het recht van mensen om optochten te organiseren.
Oud 2 maart 2012, 20:10   #45
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
1) Wat een rare gedachte dat een individu bang is wat anderen op hem zouden kunnen afstralen, omdat ze toevallig dezelfde sexuele voorkeer hebben.
Dat is volstrekt niet raar. Groepskenmerken stralen altijd af op de (vermeende) samenstellende delen. Begrijpelijk dan ook dat mensen gevoelig zijn voor de manier waarop de groep - althans officieel - naar buiten treedt én daar kritiek op geven.

Citaat:
Vreest u dan ook dan dat hordes zich misdragende hetero voetbalsupporters die door een stad lopen dat "afstralen" op alle andere hetero-mannen?
Die supporters worden niet geacht representatief te zijn voor "de heteroseksuelen". De gay pride pretendeert dat wel - alleen al in de naamgeving - en zou dat eigenlijk ook moeten zijn. Quod non.

Citaat:
2) Misschien dat veel deelnemers aan de gayparades net de gayparade als identificatie-anker hadden?
Ongetwijfeld, maar dat betekent dus ook dat het steeds dezelfde subgroep is die op haar wenken wordt bediend en de perceptie stuurt.
Oud 2 maart 2012, 20:11   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Niet uitsluitend. Het probleem ligt ook bij de gay pride zelf.

Om te beginnen is het geen zuivere homo-optocht: er zijn allerlei andere, vaak marginalere en slechter aanvaarde groeperingen die er hun wagonnetje aan komen koppelen - transgenders, travestieten, sm-liefhebbers, leerfetisjisten, exhibitionisten, etc. Daardoor ontstaat in de perceptie een amalgaam dat eenvoudig voorkomen kan worden door elke groep een eigen optocht te laten houden.

Helaas zal de holebibeweging daar zelf niet het initiatief toe nemen: ze wil immers de indruk van "onverdraagzaamheid" voorkomen door zowat alles en iedereen toe te laten. Dat ze op die manier juist de drempel verhoogt voor zowel "het brede publiek" als voor veel homoseksuelen, lijkt haar niet te deren.
Jij vindt dat er een probleem is bij de Gay Pride.
Ik vind (en ik vermoed de organisatoren ook) dat er geen probleem is.
Jouw probleem of dat van andere mensen is ondergeschikt aan de vrijheid om een optocht te organiseren.
Oud 2 maart 2012, 20:14   #47
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Idd en behoudt het recht om daar mijn ongezouten mening over te kunnen geven

Anderzijds kunnen carnavalsstoeten geen bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren door hun uitwassen (uitgezonderd de aolsterse torenpoepers ), de gay parades hebben mijn inziens het aanvaardingsproces voor holebi's vertraagd..
Daar ben ik het mee eens.

Een interessante discussie daarover vind je op http://weljongniethetero.be/forum/vi...p?f=25&t=26533
Oud 2 maart 2012, 20:15   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is volstrekt niet raar. Groepskenmerken stralen altijd af op de (vermeende) samenstellende delen. Begrijpelijk dan ook dat mensen gevoelig zijn voor de manier waarop de groep - althans officieel - naar buiten treedt én daar kritiek op geven.

Die supporters worden niet geacht representatief te zijn voor "de heteroseksuelen". De gay pride pretendeert dat wel - alleen al in de naamgeving - en zou dat eigenlijk ook moeten zijn. Quod non.

Ongetwijfeld, maar dat betekent dus ook dat het steeds dezelfde subgroep is die op haar wenken wordt bediend en de perceptie stuurt.
Vind jij je als Vlaming verantwoordelijk, aangesproken, geviseerd voor alles wat het Vlaams Belang predikt?
Oud 2 maart 2012, 20:17   #49
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat er een probleem is bij de Gay Pride.
Ik vind (en ik vermoed de organisatoren ook) dat er geen probleem is.
Jouw probleem of dat van andere mensen is ondergeschikt aan de vrijheid om een optocht te organiseren.
Ik stel nergens die vrijheid ter discussie.
Oud 2 maart 2012, 20:17   #50
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Namelijk dat hetero staat voor oversekste relnichten wiens grote trots het is openlijk aan vulgair gedrag te doen en dan te eisen dat iedereen dat als 'normaal' benoemt op straffe van...
Citaat:
Ik begrijp je. Allemaal binnenblijven, braaf zijn, onzichtbaar, en dan is er geen probleem. Duidelijk.
Vind ik leuk! (Kan er niet aan doen)

Dan kunnen de holebi's misschien eerst eens uitleggen waarom ze zo extravagant zal ik het maar diplomatisch noemen "in your face" gedrag moeten tentoonspreiden. Daar ben ik in feite eens naar benieuwd.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:18   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.

Een interessante discussie daarover vind je op http://weljongniethetero.be/forum/vi...p?f=25&t=26533
Seksuele identiteit wordt niet gevormd (of misvormd) door parades in Brussel.
Het begin thuis, bij de ouders, vrienden, op school,...
Oud 2 maart 2012, 20:19   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Vind ik leuk! (Kan er niet aan doen)

Dan kunnen de holebi's misschien eerst eens uitleggen waarom ze zo extravagant zal ik het maar diplomatisch noemen "in your face" gedrag moeten tentoonspreiden. Daar ben ik in feite eens naar benieuwd.
Waar ben jij dit "in your face"gedrag al tegengekomen?
Oud 2 maart 2012, 20:20   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Dan is die open brief volgens jou geen goed initiatief omdat deze toch tot groepen wordt gericht?
Soms is het zich organiseren als groep een noodzakelijk kwaad om zijn individuele rechten op te eisen.
Oud 2 maart 2012, 20:23   #54
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Seksuele identiteit wordt niet gevormd (of misvormd) door parades in Brussel.
Het begin thuis, bij de ouders, vrienden, op school,...
In mijn jonge jaren was dat zowat het enige referentiepunt. Als opgroeiende homoseksueel was dat voor mij wel degelijk verwarrend. Ik wilde daar niets mee te maken hebben. Het heeft lang geduurd eer ik mijzelf echt als 'homoseksueel' zag. Voor mij had dat begrip een lading gekregen die ik onmogelijk op mezelf kon toepassen.
Oud 2 maart 2012, 20:28   #55
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Daar moet je niet ver voor gaan hoor, gaan shoppen, uitgaansbuurten. En vooral die parades.
Brengt mij terug naar de vraag waar dat gedrag goed voor is?

Laatst gewijzigd door Komerad : 2 maart 2012 om 20:29.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 20:29   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn jonge jaren was dat zowat het enige referentiepunt. Als opgroeiende homoseksueel was dat voor mij wel degelijk verwarrend. Ik wilde daar niets mee te maken hebben. Het heeft lang geduurd eer ik mijzelf echt als 'homoseksueel' zag. Voor mij had dat begrip een lading gekregen die ik onmogelijk op mezelf kon toepassen.
Met alle respect, maar de deelnemers van gayparades zijn niet verantwoordelijk uw jeugdige identiteitsproblemen.

De oorzaak van uw verwarring was overduidelijk een gebrekkige voorlichting als de gayparades de enige referentiepunten waren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 maart 2012 om 20:29.
Oud 2 maart 2012, 20:32   #57
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar de deelnemers van gayparades zijn niet verantwoordelijk uw jeugdige identiteitsproblemen.

De oorzaak van uw verwarring was overduidelijk een gebrekkige voorlichting als de gayparades de enige referentiepunten waren.
Wat zowat het enige 'kontakt' met homosexuelen was voor veel mensen in de jaren dat gewone outingen nog moeilijk lagen..
Oud 2 maart 2012, 20:37   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat zowat het enige 'kontakt' met homosexuelen was voor veel mensen in de jaren dat gewone outingen nog moeilijk lagen..
Hoe komt dat er zo goed als geen outingen waren voor dat er gayparades waren?
Oud 2 maart 2012, 20:39   #59
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:

Ik viseer primair de organisatoren, niet de deelnemers. Je kunt niet aan de ene kant elke vorm van stereotypering veroordelen en er aan de andere kant ijverig aan meewerken.

Wat is er trouwens op tegen om exhibitionisten en sm-liefhebbers te weren van gay prides? Die mensen mogen gerust hun eigen optochtje houden. Het zijn andere groepen met andere agenda's. Er is niets mis mee om daar duidelijkheid over te creëren. Bovendien zullen heel wat homoseksuelen hun plaats komen innemen - mensen die er nu nog voor terugdeinzen.
Oud 2 maart 2012, 20:41   #60
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt dat er zo goed als geen outingen waren voor dat er gayparades waren?
volgens u zijn de outingen dus pas beginnen boomen na de gay parades ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be