Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 12:15   #101
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Leterme? Wie gelooft die man nu nog?
Ja en nu allemaal zingen....
http://www.youtube.com/watch?v=7mHq0h9A4P4
Oud 24 maart 2011, 12:42   #102
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de Belgicistische zuilen zijn weer bezig!
maar de mensen trappen er niet meer in behalve een paar enkelingen
Shadowke is offline  
Oud 24 maart 2011, 12:44   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat heeft Leterme te winnen?

Leterme geeft met alle plezier zijn badge van de 16 door. Het zou met niet verbazen dat hij zelfs wil afzien van zijn rotop-premie en pensioenvergoeding.

Ik denk dat Leterme niet meer dat solo-slim joeng is van in 2009 en daarvoor. Daarmee ook dat de open brief door alle CD&V'ers van de lopende regering is ondertekend.
persoonlijke populariteit, deze demarche is geen toeval, deze demarche is het gevolg van de peiling van vorige week ... Leterme ziet zichzelf gesterkt en consolideert
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:01   #104
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
persoonlijke populariteit, deze demarche is geen toeval, deze demarche is het gevolg van de peiling van vorige week ... Leterme ziet zichzelf gesterkt en consolideert
Tja, als je die redenering volgt dan verklaart dit ook waarom JVDL zo veel in de picture loopt ( nr. 5->3 in de peiling). Timing is natuurlijk altijd belangerijk in de politiek.

Verwacht je dan ook dat de grote nummer 1 & 2 in de peiling ons gaan entertainen met een grote media-commotie in de komende dagen ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 maart 2011 om 13:02.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:08   #105
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... ze voelen waarachtig verkiezingen aankomen ...
Oud 24 maart 2011, 13:10   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
dat denk ik niet, er is geen meerderheid in t parlement die ze durft uitschrijven

angst voor de kiezer ... het zegt bijzonder veel over gelijk welk regime

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 maart 2011 om 13:11.
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:17   #107
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Mijn bedenkingen bij het HLN artikel: In feite zegt hij gewoon dat BDW mislukt is, waarbij hij vlot negeert dat hetzelfde gezegd kan worden voor elke andere partij. De houding van N-VA zou gewijzigd zijn, hoe kan dit verbazen wanneer de regering van lopende zaken ons nu zelfs voor oorlogen engageert? Dat hij "simpelweg de druk op België van de financiële markten af wil houden", zodoende ook de druk op de partijen om een regering te vormen vermindert. Hij vraagt zich af of N-VA een verrotingsstrategie hanteert hierbij negerende dat meerdere partijen deze al maanden hanteren om N-VA buitenspel proberen te zetten, ik denk dan bvb aan het spelletje rond de nota VDL. Voorts is het zielig om te zien hoe hij afkomt met zinnen zoals "Ook de N-VA-kritiek dat de PS het allemaal voor het zeggen zou hebben in de regering, noemt Leterme lachwekkend.". Ik zeg niet dat de PS des duivels is maar het is lachwekkend hoe de PS blijkbaar niets fout kan doen. Andere elementaire zaken zoals dat hij geen regeerakkoord heeft afgelegd etc. negeert hij evenzeer vlot...

Het artikel bij Het Nieuwsblad is zonodig nog lachwekkender...CD&V stapt niet in een regering zonder N-VA maar hij lijkt wel goed op weg om deze regering als volwaardig te beschouwen, moet hij toch eens uitleggen. Het kan niet verbazen dat N-VA zijn mening bijstuurt wanneer de invulling van lopende zaken steeds breder aan het worden is. Dat kritiek niet mag en dat de legaliteit betwijfelen "oppositie voeren" is is evenzeer veelzeggend. Wat er trouwens mis is met oppositie voeren, geen idee. Jaja, zijn opvolger mag het zo overnemen, ik kijk liever naar de daden ipv de woorden en deze wijzen meer op een volwaardige regering dan eentje dat volgende maandag vervangen kan zijn. Geen enkele blaam voor de FR, N-VA mag blijkbaar geen kritiek uiten en oppositie is tegenwoordig uit den boze en dat is dan normaal?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 24 maart 2011 om 13:37.
Gwyndion is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:30   #108
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Lees alles:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-mislukt.aspx

Hoelang deed Leterme erover om een regering te vormen?
Wat was het resultaat?
Kun je je onderwerp in het vervolg iets specifieker maken om dubbele draden te vermijden?
Vito is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:37   #109
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4976681063.htm

van cauwelaert reageert, Beke stond er bij en keek ernaar
vrijevlaming is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:40   #110
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht

Leterme 2007 lijkt terug

in zeven sloten tegelijk, individualist en gaan ongeacht de gevolgen voor de partij ...

als ze die man niet tegenhouden realiseert hij in zijn eentje een staatshervorming !
t zal er wel een zijn zoals de PS ze wilt ... 30 jaar terug in de tijd ...
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:47   #111
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Njah. Ik denk gewoon dat CD&V federaal de houding van NVA wat beu is. Inhoudelijk en strategisch zou ik daar geen conclusies aan verbinden. Het is gewoon frustratie.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 13:52   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Njah. Ik denk gewoon dat CD&V federaal de houding van NVA wat beu is. Inhoudelijk en strategisch zou ik daar geen conclusies aan verbinden. Het is gewoon frustratie.
ik zou dat gesprek Beke - Leterme wel eens willen horen
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:00   #113
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Betwijfel ik, dan richt je je pijlen niet uitsluitend op 1 partij. Ik ga niet beweren dat het parcours van BDW perfect is maar bepaalde acties van de FR zoals de houding tav nota BDW, VDL etc kan je moeilijk negeren.
Gwyndion is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:00   #114
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou dat gesprek Beke - Leterme wel eens willen horen
Persoonlijk zou ik liever het "gesprek" tussen Leterme en Peeters zien gevolgd op de tweede plaats door het gesprek tussen de koning van Vlaanderen Bart Dewever en zijn voorhanger Leterme. In zekere zin is dit gewoon een Griekse tragedie met Dewever, Peeters en Leterme. Vandaar mijn stelling dat Dewever eerst Vlaanderen (en CD&V) zal moeten splitsen vooraleer ie aan België kan beginnen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 maart 2011 om 14:02.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:01   #115
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Betwijfel ik, dan richt je je pijlen niet uitsluitend op 1 partij. Ik ga niet beweren dat het parcours van BDW perfect is maar bepaalde acties van de FR zoals de houding tav nota BDW, VDL etc kan je moeilijk negeren.
De reactie van de Franstaligen op de nota van Dewever was dom maar ik ben zeker van dat Dewever dat wist op voorhand.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:02   #116
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
CD&V federaal zou NVA beu zijn? Waarom? Ze zitten in een technische onwettige regering, waarbij men rustig kan verder regeren blijkbaar zonder beperkingen.

Leterme krijgt nog altijd zijn ministerloon, net zoals die rondom hem. Ze sturen gevechtsvliegtuigen terwijl ze voorlopen op de wettelijke stappen.

Probeer iedereen hier eens zo te reageren tegenover de belastingdienst, of andere overheid instanties. Ze pluimen u met boetes tot ge u mooi gedraagt.

Frustratie is wat de burger moet hebben, om nog altijd dezelfde regering te zien in 2011, terwijl men deze grandioos afgestraft heeft in 2010.

Leterme zou beter zijn mond houden, zoals het hoort voor een regering in lopende zaken. De laatste maanden merk je duidelijk dat hem zijn neus meer en meer in zaken stopt, dat een regering in lopende zaken niet aanbelangt. Hij is zich aan het herprofilering uit politiek belang, om van zijn verbrand status af te geraken.

Schandalig eigenlijk maar ja, van politieker's zijn we niets anders gewoon. En dan zijn ze verbaast dat de burger weinig vertrouwen heeft in de politiek.

Ik zou graag eens zien wat er gebeurt als de verplichting tot kiezen afgeschaft word. Idem met de andere niet democratische zaken zoals de kiesdrempel!
benjiro is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:03   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De reactie van de Franstaligen op de nota van Dewever was dom maar ik ben zeker van dat Dewever dat wist op voorhand.
dat de Franstaligen dom gingen reageren, bedoel je ?
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:03   #118
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
CD&V federaal zou NVA beu zijn? Waarom? Ze zitten in een technische onwettige regering, waarbij men rustig kan verder regeren blijkbaar zonder beperkingen.

Leterme krijgt nog altijd zijn ministerloon, net zoals die rondom hem. Ze sturen gevechtsvliegtuigen terwijl ze voorlopen op de wettelijke stappen.

Probeer iedereen hier eens zo te reageren tegenover de belastingdienst, of andere overheid instanties. Ze pluimen u met boetes tot ge u mooi gedraagt.

Frustratie is wat de burger moet hebben, om nog altijd dezelfde regering te zien in 2011, terwijl men deze grandioos afgestraft heeft in 2010.

Leterme zou beter zijn mond houden, zoals het hoort voor een regering in lopende zaken. De laatste maanden merk je duidelijk dat hem zijn neus meer en meer in zaken stopt, dat een regering in lopende zaken niet aanbelangt. Hij is zich aan het herprofilering uit politiek belang, om van zijn verbrand status af te geraken.

Schandalig eigenlijk maar ja, van politieker's zijn we niets anders gewoon. En dan zijn ze verbaast dat de burger weinig vertrouwen heeft in de politiek.

Ik zou graag eens zien wat er gebeurt als de verplichting tot kiezen afgeschaft word. Idem met de andere niet democratische zaken zoals de kiesdrempel!

NVA heeft eerst maandelang gezegd dat er geen probleem is met een regering van lopende zaken en heeft zelfs meermaals CD&V geprezen en vandaag mag een regering in lopende zaken geen beslissingen meer nemen dat NVA zelfs heeft goedgekeurd zoals de tussenkomst in Khadaffistan.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:04   #119
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat de Franstaligen dom gingen reageren, bedoel je ?
Dat ze gingen reageren zoals ze hebben gereageerd. Het was een pavlov reactie.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 14:06   #120
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht

Is van Cauwelaert niet de man die zei dat er 5 maanden geleden verkiezingen zouden zijn?
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be