Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 17:10   #161
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Niet echt. Een politiek statement kan eveneens symbolisch zijn. Natuurlijk zal men dat nooit zo verantwoorden aan het publiek.
Indien het werkelijk zou leiden tot een betere bevoegdheidsverdeling, dan zou er steun vanuit de academische wereld voor te vinden zijn.
Kan inderdaad. Ik stel echter vast dat de beweegreden prima facie niet symbolisch is, maar dat men streeft naar homogene bevoegdheden. U stelt zonder meer dat, aangezien het document een bijlage op een reactie op een vraag in het Vlaams parlement is, er geen steun in de academische wereld is (wat zeer kort door de bocht is), en bijgevolg trekt u hieruit de conclusie dat de defederalisering van het Rampenfonds een symbooldossier is. Graag had ik een écht bewijs gezien dat dit een symbooldossier betreft, en geen opeenvolging van kromme redeneringen die u de gewenste uitkomst opleveren.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 24 maart 2011 om 17:15.
Skjaergaard is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:21   #162
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Kan inderdaad. Ik stel echter vast dat de beweegreden prima facie niet symbolisch is, maar dat men streeft naar homogene bevoegdheden. U stelt zonder meer dat, aangezien het document een bijlage op een reactie op een vraag in het Vlaams parlement is, er geen steun in de academische wereld is (wat zeer kort door de bocht is), en bijgevolg trekt u hieruit de conclusie dat de defederalisering van het Rampenfonds een symbooldossier is. Graag had ik een écht bewijs gezien dat dit een symbooldossier betreft, en geen opeenvolging van kromme redeneringen die u de gewenste uitkomst opleveren.
Homogene bevoegdheden nastreven en tegelijkertijd streven naar een Verenigde Staten van Europa (Bracke) is contradictorisch.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:25   #163
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Homogene bevoegdheden nastreven en tegelijkertijd streven naar een Verenigde Staten van Europa (Bracke) is contradictorisch.
Homogene bevoegdheden != alle bevoegdheden op één niveau.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 24 maart 2011 om 17:25.
Skjaergaard is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:29   #164
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, ik zeg ook bewust 'kunnen'. Gij hebt eveneens geen zekerheid, maar ge trekt wel conclusies uit een antwoord op een parlementaire vraag. Ik vermijd juist van conclusies te trekken. Nergens zeg ik dat het persé om een symbooldossier gaat. Ik vraag u enkel om mij te bewijzen dat het er niet om gaat. Uw huidige bron laat te wensen over.
captain jack is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:36   #165
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet goed hoe de N-VA enerzijds voorstander kan zijn van een "democratisch Europa". Gelooft de N-VA dan in een gemeenschappelijke culturele Europese ruimte, waarbij alle Europeanen dezelfde media hebben, elkaars "artiesten kennen", dezelfde schoolnetwerken hebben etc.? Of hangt een (Europese) democratie niet samen met een gedeelde cultuur?
BWarrior is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:38   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Toen na de federale wetgevende verkiezingen van 10 juni 2007 bleek dat de grote winnaar Leterme er niet in slaagde de Belgische Franstalige partijen tot (v)rede te brengen, stelde een mij zeer welbekende hem voor om een regeringsmeerderheid te vormen met de Vlaamse partijen, daarbij de Franstalige partijen uitnodigend om aan die meerderheid deel te nemen.

Leterme antwoordde dat dit niet mogelijk was, vermits er naar zijn vaststaand oordeel ook een meerderheid in de Franse taalgroep in elke kamer van het parlement diende te zijn.

De mij zeer welbekende repliceerde daarop dat deze vereiste geenszins voorzien was of is in de Belgische grondwet of welkdanige andere Belgische wet. Betreffende meerderheid in elke taalgroep komt slechts ter sprake bij de constitutionele bepalingen inzake de vorming van een “bijzondere” meerderheid ter wijziging van de grondwet zelve of voor het aannemen van bepaalde wetten (cfr. onder andere Art. GW 195, 198 en Art. 4 laatste lid).

In repliek stelde Leterme dat de meerderheid in elke taalgroep weliswaar geen wettelijke vereiste was tot vorming van een regeringsmeerderheid, doch dat dit een onaantastbare ongeschreven regel was in de Belgische politiek, waarvan hij nimmer wenste af te wijken.

Toen reeds was het de mij zeer welbekende duidelijk dat Leterme zich ten volle onderwierp aan de wensen van de Belgische Franstalige partijen, en dus van het Belgisch staatsregime.

Dit werd zo mogelijk nog duidelijker toen later bleek dat Leterme plots geen meerderheid in de Nederlandse taalgroep meer nodig achtte : van de onaantastbare ongeschreven regel in de Belgische politiek, waarvan hij nimmer wenste af te wijken, week hij zeer gezwind af, omdat het tenslotte “slechts” in het nadeel van de Vlamingen was.
Laten we eens verder gaan in de veronderstelling dat CD&V uit de regering was gestapt in de zomer 2008. Toen was het al duidelijk dat de N-VA hun vetrouwen ging opzeggen na hun congres in September dat jaar.

Dit zou betekend hebben dat in volle bankencrisis er een regering van lopende zaken was. Hoe denkt U dat deze verlopen zou zijn ?

De feiten nu tonen aan dat de EU en de ECB niet de gulle redder zijn zoals men deze indertijd voorstelde. Kijk maar naar de GIPS landen.

Citaat:
De mij zeer welbekende liet daarop ten aanzien van Leterme ruime verbazing blijken, hem herinnerend aan zijn onwrikbare stelling van nog geen jaar voordien, hem voorleggend dat indien zijn principe dan toch niet zo onwrikbaar bleek te zijn, hij dan beter zoals eerder voorgesteld van in den beginne een regeringsmeerderheid had gevormd met de Vlaamse partijen (regeringsmeerderheid die tenminste de steun zou gehad hebben van de meerderheid van de vertegenwoordigers der grootste Belgische bevolkingsgroep), en hem vragend waarom hetgeen volgens hem voor de ene taalgroep geenszins kon, wel voor de andere mocht kunnen.

Leterme gaf daarop geen enkele repliek.

Inmiddels ging het van kwaad tot erger : toen ook de OpenVLD er uiteindelijk de brui aan gaf en de CD&V als enige “Vlaamse” partij nog deel bleef uitmaken van Leterme’s meerderheid, wist elke objectieve waarnemer dat
a. de CD&V een flinke afstraffing bij de verkiezingen tegemoet ging
b. de N-VA ongetwijfeld flink vooruit zou gaan (de mate waarin was evenwel een verrassing)
c. het erg moeilijk zou worden om nog een werkbare federale regeringsmeerderheid te vormen

Het lijdt geen enkele twijfel dat de huidige politieke toestand in België, behoudens aan de gekende structurele evolutie, voor een groot deel te wijten is aan Leterme’s pertinent gebrek aan rechtlijnigheid, zijn blind nalopen van het Franstalig Belgisch regime, en zijn volstrekte onbekwaamheid om politiek verder te kijken dan zijn eigen carrière.

Dat Leterme zelfs nog vandaag, na de voorbije jaren constant en uitvoerig zijn onbekwaamheid en onvermogen te hebben gedemonstreerd, nog steeds meent te moeten de “schuld” van wat dan ook naar anderen – in casu naar De Wever – toe te schuiven, mag niemand verbazen : dat is nu eenmaal een aspect van de totale incompetentie die hem en zijn partij eigen zijn.

Tot 10 juni 2007 zou ik daar met stelligheid hebben aan toegevoegd : Vlamingen, kom niet klagen : u hebt de leiders waarvoor u hebt gekozen. Maar dat gaat sinds 13 juni 2010 niet meer op : u hebt op die dag voor anderen gekozen, en een “leider” naar voren geschoven.

Nu mag u met reden klagen dat het Belgisch Franstalig minderheidsregime, Leterme en de CD&V incluis, u uw leider niet gunt.
Analyses zijn mooi. Het blijft een feit dat de Vlaams Nationalisten ( niet enkel bij de N-VA) altijd de overbekende truks van manipulator gebruiken. Ze doen zelf geen kloten. Zo kan men ze ooit iets verwijten. De schuld ligt altijd bij de anderen, want zij zijn aan zet en ze krijgen zelf de kans niet. Men doet altijd beroep op ethische en morele principes van anderen, principes die ze zelf niet onderschrijven. Ze kunnen het mooi uitleggen. Ze worden nagepraat door hun volgers. Ze blijven altijd onduidelijk in hun uitspraken. Ze insinueren dat iedereen tegen hun is. Ze insinueren dat ze het zelf beter zouden aanpakken maar ze mogen niet. Ze zullen nooit compromissen of akkoorden sluiten. Ze doen hun best om niet op leugens betrapt te worden. Ze laten het niet na om selectief andermans woorden aan te halen en hen met een schuldgevoel op te zadelen. Ze geven aan dat ze een moriliteit aanhangen of een hoger doel nastreven, hierover blijven ze vaag zodat ze een hoog verwachtingspatroon kunnen creëren. Ze hebben een gedrag dat vergelijkbaar is met 10-jarigen. Ze vragen altijd medeleven voor hun harde werk en strijd die ze leveren. Ze zetten altijd hun zelfopoffering in de verf. Ze klagen altijd dat hun woorden misbegrepen worden. Ze ontkennen altijd dat ze actie hebben beloofd. Ze focussen om één probleem en ze gaan geen andere problemen aanpakken als dat niet opgelost geraakt. Dat éne probleem kunnen ze natuurlijk zelf niet oplossen.

And so on ...

Kort samengevat: ZE DURVEN NIKS DOEN !

Communautaire hervormingen nastreven is een lovenswaardig doel. Als je dit doet door alles kapot te maken, dan hoeft het voor mij niet.

Dit is het grote dillema die de grote 'machtspartijen' hebben. Ze streven toch allemaal naar een welzijn op lange termijn voor de bevolking. Bij de Vlaams Nationlisten die de Maddens-doctrine nastreven ( hierboven mooi uitgelegd) bljift men altijd dubbelzinnig. Langs één kant streeft men naar een totale melt-down van het land en langs andere kant rekent men op de 'machtspartijen' om geen meltdown te hebben van de welvaart van de bevolking.

De democratische beslissingen die nu genomen zijn in Portugal en recent in Ierland zijn ook niet de beste voor de welvaart van de bevolking. Men had beter de bestaande regimes aan de macht gelaten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 maart 2011 om 17:40.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:40   #167
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard splitsingsdiscours onder de loep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Citaat:
#6: "Verder splitsen is nodig om de bevoegdheidspakketen te homogeniseren."

Sinardet: "Sorry, maar in deze tijden van 'multi-level governance', zoals dat in de politicologische literatuur heet, zijn homogene bevoegdheidspakketten een utopie. Verdeling van beleid over verschillende niveaus is de norm geworden. Kijk naar het milieubeleid: dat is Europees, en federaal, en Vlaams, en lokaal, maar ook mondiaal – denk aan Cancun. De politieke realiteit wordt steeds complexer. Steeds meer niveaus zijn veroordeeld om samen te werken. De éne natiestaat die alles besliste, dat bestaat niet meer."

"Bovendien is het vaak zo dat door het éne bevoegdheidspakket homogeen te maken, een ander bevoegdheidspakket ophoudt homogeen te zijn. Neem bijvoorbeeld het arbeidsmarktbeleid."

"Tewerkstelling is vandaag voor een groot deel een regionale bevoegdheid. Er zijn mensen die daarom voorstellen om ook de werkloosheidsuitkeringen te regionaliseren, want dan krijg je een homogener pakket. Daar zit misschien iets in, maar dan ga je het pakket van de sociale zekerheid, dat nu wél homogeen (federaal) is, weer versnipperen. Werkloosheidsuitkeringen hebben ook repercussies op de rest van de sociale zekerheid, zoals de pensioenvorming."

"Uiteindelijk gaat achter het debat over het al dan niet homogeniseren van het tewerkstellingsbeleid ook een links/rechts-tegenstelling schuil. De inzet is de vraag:'waarvoor dienen werkloosheidsuitkeringen?' Definieer je ze als een onderdeel van het arbeidsmarktbeleid, dan zie je ze vooral als een instrument om mensen aan het werk krijgen. Je kan de uitkeringen dan bijvoorbeeld in de tijd beperken en er zo de arbeidsmarkt mee reguleren."

"Maar als je de werkloosheidsuitkeringen beschouwt als een onderdeel van de federale sociale zekerheid, dan zie je ze eerder als een sociale verworvenheid, een sociaal recht, dat losstaat van arbeidsmarktpolitiek. Het homogeen maken van bevoegdheidspakketten is dus niet alleen een technische kwestie. Er zit ook een ideologisch debat achter. Dat is ook normaal, maar wat mij stoort is dat het ideologische debat niet meer in die termen gevoerd wordt, maar verduisterd wordt door de indruk te geven dat het enkel om een technische en communautaire kwestie gaat."
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-onder-de-loep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 24 maart 2011, 17:46   #168
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Welja, ik zeg ook bewust 'kunnen'. Gij hebt eveneens geen zekerheid, maar ge trekt wel conclusies uit een antwoord op een parlementaire vraag. Ik vermijd juist van conclusies te trekken. Nergens zeg ik dat het persé om een symbooldossier gaat. Ik vraag u enkel om mij te bewijzen dat het er niet om gaat. Uw huidige bron laat te wensen over.
Dat document toonde wel aan dat er goede redenen zijn om het Rampenfonds te defederaliseren. Als u kwade wil vermoedt in hoofde van de Vlaamse regering (de defederalisering van het Rampenfonds staat ook vermeld in het Vlaams regeerakkoord), gelieve dat dan ook te bewijzen (wat u nog niet gedaan heeft). Het is bijzonder goedkoop om te stellen dat het een symbooldossier zou kunnen zijn, om zo geen bewijs te hoeven leveren.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 24 maart 2011 om 17:49.
Skjaergaard is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:01   #169
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat document toonde wel aan dat er goede redenen zijn om het Rampenfonds te defederaliseren. Als u kwade wil vermoedt in hoofde van de Vlaamse regering (de defederalisering van het Rampenfonds staat ook vermeld in het Vlaams regeerakkoord), gelieve dat dan ook te bewijzen (wat u nog niet gedaan heeft). Het is bijzonder goedkoop om te stellen dat het een symbooldossier zou kunnen zijn, om zo geen bewijs te hoeven leveren.
Ik moet bewijzen dat politiek niet altijd een eerlijk spel is met betrouwbare mensen? Sorry, maar het is een beetje belachelijk om te moeten verantwoorden dat de wereld geen utopie is.

Ik stel enkel vast dat een politicus stelt dat er goede beweegredenen zijn om een rampenfonds te defederaliseren. Sta mij toe om dat niet te vertrouwen.
captain jack is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:11   #170
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Lees alles:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-mislukt.aspx

Hoelang deed Leterme erover om een regering te vormen?
Wat was het resultaat?
De uitspraak van Leterme is schandalig, gewoonweg omdat hij hetzelfde heeft meegemaakt in 2007. Het weet het dus, maar integenstelling tot Leterme houdt Bart Dewever en NVA woord en gaan niet voor het postje. Wat voor NVA een enorme verdienste is. Blijkbaar steekt dat bij Leterme.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:15   #171
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is ook zo. En ik zeg niet dat De Wever ongelijk heeft. Maar dan moet hij niet staan klagen als er een regering van lopende zaken blijft zitten, hé?

BTW : eerst zei hij dat hij op geen enkele manier wilde meeregeren zolang er geen staatshervorming is, en nu reageert hij boos omdat de regering van lopende zaken beslissingen neemt zonder hem te betrekken. Ja, Du-uh!
Er mag gewoon geen Belgische regering meer zijn. Dit onland mag niet meer bestuurd worden. Zo zijn we er sneller vanaf.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:21   #172
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er verliezen er een paar hun geduld.(als N-VA in een Belgische Regering zou komen,zouden,noodzakelijkerwijs,nog minder CD&V-ers een postje kunnen krijgen).
Zonder N-VA is er op de Nederlandse taalrol merkelijk meer plaats...

Ik durf beweren dat het uitroken begonnen is....er gaan er een paar voor postjes

Ik vraag mij af of dit gedekt was door voorzitter Beke,ik vermoed van niet,dit is NIET wat hij nodig had...Scuds op je kop van elders kun je verwachten,maar een hindernissenparcours ontstaan in eigen partij ligt al wat moeilijker....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 maart 2011 om 18:22.
kelt is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:21   #173
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik moet bewijzen dat politiek niet altijd een eerlijk spel is met betrouwbare mensen? Sorry, maar het is een beetje belachelijk om te moeten verantwoorden dat de wereld geen utopie is.
Lees mijn post eens opnieuw, dat heb ik niet gevraagd.
Skjaergaard is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:32   #174
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dit zou betekend hebben dat in volle bankencrisis er een regering van lopende zaken was. Hoe denkt U dat deze verlopen zou zijn ?
zowat iedereen is het erover eens dat we onze banken niet hoefden te verkopen. zowat iedereen is het erover eens dat regeringen die rechters beïnvloeden niet echt goed bezig zijn.

Citaat:
Analyses zijn mooi. Het blijft een feit dat de Vlaams Nationalisten ( niet enkel bij de N-VA) altijd de overbekende truks van manipulator gebruiken. Ze doen zelf geen kloten.
wees nu eens een keertje intellectueel eerlijk en leg dewevers compromisvoorstel naast het nva programma.
leg een keertje je ideologische bril af.

Citaat:
Kort samengevat: ZE DURVEN NIKS DOEN !
zowel nva als PS hebben ENORME toegevingen gedaan. alleen staat de ene op de Zuidpool en de andere op de noordpool. gaat de enettot Zuid SPanje en de andere tot de KOngo dan ligt er nog steeds een hele woestijn tussen de 2 standpunten. dat kun je niet overbruggen en daarom zet di rupo niets op papier
Citaat:
Dit is het grote dillema die de grote 'machtspartijen' hebben. Ze streven toch allemaal naar een welzijn op lange termijn voor de bevolking.
iedereen zowel in het noorden als in het zuiden maar beiden hebben totaal andere invalshoeken en wereldbeschouwing.

Citaat:
Langs één kant streeft men naar een totale melt-down van het land
Die meltdown is er al sinds 2007 en waarschijnlijk al sinds begin deze eeuw.
Nva was tot 2007 NIET betrokken (bvb bhv onderhandeling in 2005). NVA was NIET betrokken tussen 2008 en 2010 en sinds 2008 was dewever welgeteld 10 dagen informateur.

Ook cdv en vld willen uiteindelijk veel hardere aanpak criminelen, veel harder asielbeleid, veel hardere besparingspolitiek, hardere eigenverantwoordelijkheid als in het zuiden van dit land.
alleen liggen de mechanismes zo dat men mekaar tot in het oneindige kan blokkeren met als resultaat de democratie zichzelf heeft opgeblazen. we zitten nu, of je dat nu wil of niet, met een uittredende regering voor het leven.

het gaat niet om het gelijk maar om te grote verschillen die niet meer leefbaar zijn. de huidige uittredende regering voor het leven wordt gesteund door amper 1/3 vd vlaamse verkozen en bij het Waalse deel verkozen is er gewoon GEEN oppositie meer.

je kunt vloeken op nva maar de vlaamse bevolking is duidelijk.
80% stemt voor partijen die een staatshervorming willen en men is het hele mismanagement gewoon beu.
1207 is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:36   #175
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er verliezen er een paar hun geduld.(als N-VA in een Belgische Regering zou komen,zouden,noodzakelijkerwijs,nog minder CD&V-ers een postje kunnen krijgen).
Zonder N-VA is er op de Nederlandse taalrol merkelijk meer plaats...

Ik durf beweren dat het uitroken begonnen is....er gaan er een paar voor postjes

Ik vraag mij af of dit gedekt was door voorzitter Beke,ik vermoed van niet,dit is NIET wat hij nodig had...Scuds op je kop van elders kun je verwachten,maar een hindernissenparcours ontstaan in eigen partij ligt al wat moeilijker....
n-va wil gewoon niet in een 'federale' regering want dat is tegen hun principe... nog altijd niet door?
schaduwpremier is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:36   #176
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lees mijn post eens opnieuw, dat heb ik niet gevraagd.
Ik moet bewijzen dat er kwade opzet is? Die kan er altijd zijn wanneer de bron gekleurd is. Daarom is ze onbetrouwbaar. Geef mij gewoon een andere bron die niet-politiek gebonden is. Dat kan toch niet moeilijk zijn?
captain jack is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:38   #177
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er mag gewoon geen Belgische regering meer zijn. Dit onland mag niet meer bestuurd worden. Zo zijn we er sneller vanaf.
Ja, een Vlaanderen naar het model van Iran...
freelancer is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:47   #178
Jakko
Minister-President

Standaard hangmatregering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Kleine aanvulling: niet vergeten dat, zodra er een akkoord is over een nieuwe regering, deze mensen hun huidige job kwijt zijn - in een nieuwe regering zal CD&V veel minder te zeggen hebben. Dus zijn ze minstens de objectieve bondgenoten van de PS, en hebben zij er alle belang bij dat er geen nieuwe regering komt - om hun eigen inkomen veilig te stellen.
http://www.apache.be/2011/03/surreal...lopende-zaken/
Jakko is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:48   #179
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedereen zowel in het noorden als in het zuiden maar beiden hebben totaal andere invalshoeken en wereldbeschouwing.
Heeft de sp.a dan dezelfde invalshoek als de N-VA?
BWarrior is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:50   #180
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Heeft de sp.a dan dezelfde invalshoek als de N-VA?
Voor de socialisten is elke invalshoek goed als ze er maar bij zijn.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be