Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2007, 20:44   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je hebt precies iets met de schatkist. Iets nodig?
Kledij?
Nee hoor. Ik vind het gewoon leuk als anderen de schatkist spekken. Dan hoef ik niet zo nodig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 00:01   #122
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben niet hip en weiger dat ooit te worden.
ik vind u hip
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 00:28   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee hoor. Ik vind het gewoon leuk als anderen de schatkist spekken. Dan hoef ik niet zo nodig.
Lekker genieten van de mensen met idealen.. tof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 00:37   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Lekker genieten van de mensen met idealen.. tof.
???
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 25 maart 2007, 00:38   #125
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Ik heb onlangs gelezen dat er al heel wat burgemeesters in Vlaams-Braband besloten hebben de verkiezingen te boykotten (als BHV niet wordt gesplitst), lijkt me wel handig ... een beetje hulp van hogere instanties

Laatst gewijzigd door Pieter B : 25 maart 2007 om 00:38.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 00:52   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik heb onlangs gelezen dat er al heel wat burgemeesters in Vlaams-Braband besloten hebben de verkiezingen te boykotten (als BHV niet wordt gesplitst), lijkt me wel handig ... een beetje hulp van hogere instanties
Zijn de burgemeesters van Vlaams-Brabant "hogere instanties"?

Citaat:
Oud 25 maart 2007, 01:08   #127
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een container condooms voor al zijn toekomstige aarsverkenningen.
Aarsverkenning is fun!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 12:26   #128
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zijn de burgemeesters van Vlaams-Brabant "hogere instanties"?
bwa, da's toch al een aardige wind in de rug
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 22:36   #129
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
En of het VB-discours en de manier waarop die partij zich gedraagt daar iets wezenlijks toe bijdraagt...

Tot nu toe wel zou ik zeggen.

De VU haalde op zijn absolute top 17% stemmen voor vlaamsgezinden bijeen. Het VB haalt ondertussen rond de 25% stemmen voor separatisten bijeen.

Als u dat geen wezenlijke bijdrage vind dan weet ik het ook niet hoor. Het is (nog) niet genoeg om de poten van onder het regime uit te schoppen, maar België wordt elk jaar wankeler en wankeler en dat is wél hun verdienste.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 00:27   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???
Dat vat jouw ideologie zowat samen inderdaad.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 april 2007, 08:23   #131
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

De VU haalde op zijn absolute top 17% stemmen voor vlaamsgezinden bijeen. Het VB haalt ondertussen rond de 25% stemmen voor separatisten bijeen.

Als u dat geen wezenlijke bijdrage vind dan weet ik het ook niet hoor. Het is (nog) niet genoeg om de poten van onder het regime uit te schoppen, maar België wordt elk jaar wankeler en wankeler en dat is wél hun verdienste.
Van die 17 % "vlaamsgezinden" zoals je het een beetje neerbuigend noemt waren toch een behoorlijk aantal mensen toch wel zeer radicaal flamingant. Je moet natuurlijk ook rekening houden met de tijdsgeest, het was begin de jaren 70 niet evident te pleiten voor totale onafhankelijkheid.

En zeggen dat er van die 30 %, ik reken er voor het gemak even de N-VA kiezers bij, er slechts 7 % overschieten. (grapje)
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:03   #132
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
En zeggen dat er van die 30 %, ik reken er voor het gemak even de N-VA kiezers bij, er slechts 7 % overschieten. (grapje)
[Hans1]En we weten dat er van die 7% veel snel gaan uitsterven of heimelijk unitaristen zijn[/Hans1]

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 april 2007, 09:17   #133
MichielP
Vreemdeling

MichielP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Hans1]En we weten dat er van die 7% veel snel gaan uitsterven of heimelijk unitaristen zijn[/Hans1]
weten we dat?
MichielP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:19   #134
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat men iedereen die daaraan meewerkt daadwerkelijk vervolgt en de maximum boete laat betalen. Dat zou alweer een mooi extraatje opleveren voor de Belgische schatkist.
Beste Raf, waarom hoop je dit?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:22   #135
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

???

Enkele vraagtekens bijplaatsen.

Het is jammer genoeg de verdienste van ALLE ANDERE partijen dat het VB zoveel stemmen haalt. Meer en meer mensen beginnen het wanbeleid door te krijgen. Het VB, hoewel ze mijn stem heeft, heeft nog NIKS gepresteerd, wegens géén deelname aan de macht. Als het een verdienste is om een alternatief te bieden, tja, dan hebben ze verdienste... Ze werken een klein beetje als zweeppartij, maar Kunnen niet duidelijk genoeg het slechte beleid van de andere partijen duiden. Wat ze nodig hebben is een krant die resoluut de Vlaamse kant kiest. Wat WIJ nodig hebben is zo een krant.

IK zou er alvast koper van zijn. Het moet dan wél om een kwaliteitskrant gaan he. Geen Pallieterke, dat is (was?) meer een strooiblaadje. De krant zou voor het Vlaamse idee moeten staan, maar ook niet bang zijn om de fouten van die vlaamsgezinde partijen te belichten. Eindelijk eens een EERLIJKE pers. Wegens persvrijheid zou de staatsveiligheid er een harde dobber aan hebben. Jammer genoeg zitten alle kranten in grote overkoepelende organisaties, met vele belangen, en is er geen echte persvrijheid meer in dit land.

Men houd zich gaarne bezig met "schandaaltjes" in de sport, maar op geen enkele wijze wordt de politiek op een Vlaamse manier doorgelicht, een kleine uitzondering hier en daar terzijde gelaten. "Vrij Vlaanderen" zou een toffe naam zijn.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:31   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
???

Het is jammer genoeg de verdienste van ALLE ANDERE partijen dat het VB zoveel stemmen haalt. Meer en meer mensen beginnen het wanbeleid door te krijgen. Het VB, hoewel ze mijn stem heeft, heeft nog NIKS gepresteerd, wegens géén deelname aan de macht. Als het een verdienste is om een alternatief te bieden, tja, dan hebben ze verdienste... Ze werken een klein beetje als zweeppartij, maar Kunnen niet duidelijk genoeg het slechte beleid van de andere partijen duiden. Wat ze nodig hebben is een krant die resoluut de Vlaamse kant kiest. Wat WIJ nodig hebben is zo een krant.

IK zou er alvast koper van zijn. Het moet dan wél om een kwaliteitskrant gaan he. Geen Pallieterke, dat is (was?) meer een strooiblaadje. De krant zou voor het Vlaamse idee moeten staan, maar ook niet bang zijn om de fouten van die vlaamsgezinde partijen te belichten. Eindelijk eens een EERLIJKE pers. Wegens persvrijheid zou de staatsveiligheid er een harde dobber aan hebben. Jammer genoeg zitten alle kranten in grote overkoepelende organisaties, met vele belangen, en is er geen echte persvrijheid meer in dit land.

Men houd zich gaarne bezig met "schandaaltjes" in de sport, maar op geen enkele wijze wordt de politiek op een Vlaamse manier doorgelicht, een kleine uitzondering hier en daar terzijde gelaten. "Vrij Vlaanderen" zou een toffe naam zijn.
Compleet akkoord met je. Je kan al beginnen met eens wekelijks Knack te kopen. Ik vind dat dat naar Vlaamse media normen nog redelijk kritisch durft rapporteren.

Maar inderdaad... een krant die eens een kat een kat durft noemen zou welkom zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 april 2007, 09:43   #137
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
???

Het is jammer genoeg de verdienste van ALLE ANDERE partijen dat het VB zoveel stemmen haalt. Meer en meer mensen beginnen het wanbeleid door te krijgen. Het VB, hoewel ze mijn stem heeft, heeft nog NIKS gepresteerd, wegens géén deelname aan de macht wegen op het beleid is ook een prestatie. De Vu destijds was invloedrijker in de oppositie dan in de regering. . Als het een verdienste is om een alternatief te bieden, tja, dan hebben ze verdienste... Ze werken een klein beetje als zweeppartij, maar Kunnen niet duidelijk genoeg het slechte beleid van de andere partijen duiden. Wat ze nodig hebben is een krant die resoluut de Vlaamse kant kiest. Wat WIJ nodig hebben is zo een krant.
Als je de mogelijkheden van een eigen krant goed analyseert is een eigen krant een illusie.
De oplage van de meeste kranten vermindert omdat men meer en meer op internet alle info bekomt.
De website van het VB met tekst en foto's en filmpjes heeft dagelijks reeds 12.000 bezoekers, en het gaat al jaren steeds maar in stijgende lijn. Kosten zijn minimaal en mogelijkheden maximaal. Boykot zo goed als onmogelijk. Lezers blijven anonniem. Een krant kan niet leven zonder reklame, die heb je niet nodig op internet.
Droom dus niet van zo een krant die niet levensvatbaar is. Internet is de toekomst!

Oud 7 april 2007, 09:46   #138
luc broes

Standaard

Citaat:
Compleet akkoord met je. Je kan al beginnen met eens wekelijks Knack te kopen. Ik vind dat dat naar Vlaamse media normen nog redelijk kritisch durft rapporteren.
Maar inderdaad... een krant die eens een kat een kat durft noemen zou welkom zijn.
Knack is wel radikaal anti VB!
Menzo is dat niet! Moest dat weekblad verder kunnen uitgroeien!

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 april 2007 om 09:47.
Oud 7 april 2007, 09:47   #139
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Af en toe koop ik een Knack. Jammer genoeg heeft dit blad een te intelectualistische uitstraling en zal het het dus nooit maken bij de massa.

We hebben een echte krant nodig, een krant voor het volk, niet vol radicale slogans, maar wél een die de wantoestanden duidelijk belicht. Eentje die de dingen inderdaad duidelijk en scherp durft te stellen. Knack kan dan al wel eens kritisch wezen, het mist een doel. ONZE krant zou een krant zijn met een DOEL: Vlaanderen wakkerschudden!

.
Oud 7 april 2007, 09:58   #140
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Knack is wel radikaal anti VB!
Menzo is dat niet! Moest dat weekblad verder kunnen uitgroeien!
Vergeet weekbladen... en vooral constructies zoals Menzo... Als het over weekbladen gaat hebben we een "Ohum" nodig. Eentje dat door velen gekocht wordt, ondanks zijn uitgesprtoken linkse rakker ideeën, ook door rechtsen. Gewoon omdat het een goed programmablad is, soms toffe intervieuws heeft, maar zoals ik vroeger in mijn binnenste de journalisten hun linkse ideeën verwensend ) vooral de tv programmas duidelijk brengt. Daarom: Ohum, net tegengestelde ideeën van Humo... maar een degelijk programmablad met voor elk wat wils.

Een dagblad heeft verschillende voordelen. Ze worden trouwens s morgens op de radio besproken...

Laten we eraan beginnen!

Nodig:
-Geldschieters (Warande?)
-Journalisten (we zullen wel enkele Vlaamse rakkers vinden zeker?)
-Redacteurs - Hoofdredacteur (iemand kandidaat? Voorstellen?)
-Klanten (IK koop alvast een abbonement! Wie nog?)

Zouden we niet een Poll opzetten?

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be