Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2007, 10:04   #141
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Vergeet weekbladen... en vooral constructies zoals Menzo... Als het over weekbladen gaat hebben we een "Ohum" nodig. Eentje dat door velen gekocht wordt, ondanks zijn uitgesprtoken linkse rakker ideeën, ook door rechtsen. Gewoon omdat het een goed programmablad is, soms toffe intervieuws heeft, maar zoals ik vroeger in mijn binnenste de journalisten hun linkse ideeën verwensend ) vooral de tv programmas duidelijk brengt. Daarom: Ohum, net tegengestelde ideeën van Humo... maar een degelijk programmablad met voor elk wat wils.

Een dagblad heeft verschillende voordelen Welke voordelen heeft een papieren krant ivm een internet-krant?. Ze worden trouwens s morgens op de radio besproken...

Laten we eraan beginnen! Fout! Eerst moeten we een marktonderzoek doen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Nodig:
-Geldschieters (Warande?)
-Journalisten (we zullen wel enkele Vlaamse rakkers vinden zeker?)
-Redacteurs - Hoofdredacteur (iemand kandidaat? Voorstellen?)
-Klanten (IK koop alvast een abbonement! Wie nog?)

Zouden we niet een Poll opzetten?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 10:15   #142
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Als je de mogelijkheden van een eigen krant goed analyseert is een eigen krant een illusie.
De oplage van de meeste kranten vermindert omdat men meer en meer op internet alle info bekomt.

De website van het VB met tekst en foto's en filmpjes heeft dagelijks reeds 12.000 bezoekers, en het gaat al jaren steeds maar in stijgende lijn. Kosten zijn minimaal en mogelijkheden maximaal. Boykot zo goed als onmogelijk. Lezers blijven anonniem. Een krant kan niet leven zonder reklame, die heb je niet nodig op internet.
Droom dus niet van zo een krant die niet levensvatbaar is. Internet is de toekomst!

Hmmm, je zou makkelijker te quoten zijn, als je het zelf ook deed... COPY&PASTE de quote /cuote naar de stukken die je wil scheiden... gaat makkelijker zo

Je hebt hier natuurlijk een punt, maar Internet is wel minder verbreid dan je zou denken, en om de massa te bereiken is nog steeds een krant het beste middel. 12.000 bezoekers is een beginnetje, maar je spreekt hier wel over 12.000/6.000.000ste = 1/2000ste he... 0,0005% van de vlaamse bevolking? Dus niet eens alle VB stemmers nemen een dagelijks kijkje...

Ok, oneerlijk met cijfers, want ik tel de borelingen bij, maar vergeet niet dat een krant thuis, op het werk, bij de dokter, de kapper, op tafel ligt voor iedereen om te lezen, te ZIEN...

En ja, sommigen kijken een keer per week, andere een keer per maand... maar de massa kijkt nog steeds NIET. Als je de cijfers per maand zou nemen kan je nog maar met een factor 30 vermenigvuldigen =>0,015%

Een krant bereikt steeds meer lezers dan het kopers heeft he. Internet heeft TEVEEL te bieden en de mensen spenderen er hun tijd niet aan politiek... Anders was dit forum een veel drukkere plaats.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 10:18   #143
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

EddyB:

Laten we eraan beginnen!

LUC BROES:

Fout! Eerst moeten we een marktonderzoek doen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

EddyB:

Wat zeg ik hier dus?

PLEASE leer quoten. Is veel makkelijker en duidelijker in conversaties

.
Oud 7 april 2007, 10:46   #144
luc broes

Standaard

Citaat:
EddyB:

Laten we eraan beginnen!

LUC BROES:
Fout! Eerst moeten we een marktonderzoek doen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

EddyB:

Wat zeg ik hier dus?

PLEASE leer quoten. Is veel makkelijker en duidelijker in conversaties
Jammer, maar ik hou niet van dat quoten.

En, jammer: eerst de voor- en nadelen van papieren krant tov internetkrant bespreken, en pas nadien een Poll

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 april 2007 om 10:47.
Oud 7 april 2007, 11:21   #145
luc broes

Standaard

Citaat:
Je hebt hier natuurlijk een punt, maar Internet is wel minder verbreid dan je zou denken, en om de massa te bereiken is nog steeds een krant het beste middel. 12.000 bezoekers is een beginnetje, maar je spreekt hier wel over 12.000/6.000.000ste = 1/2000ste he... 0,0005% van de vlaamse bevolking? Dus niet eens alle VB stemmers nemen een dagelijks kijkje...
Als dit een onderdeel is van je marktonderzoek ben je wel gebuisd!
12.000 bezoekers uit 1.000.000 kiezers wil zeggen dat 1% VB-stemmers of 50% van de leden dagelijks de site bezoeken. En die lezen allemaal politiek. Niet te verwaarlozen!
Wat zou nu het marktaandeel zijn dat een uitgesproken Vlaamse krant (met alle voor- en nadelen) kan veroveren naast alle bestaande kranten. Daarbij: moet het een volkse krant zijn met veel voetbal en ongelukken, of een kwaliteitskrant of beide in één?
Zoiets kan ik natuurlijk niet uit mijn mouw schudden. Ik doe enkele wilde gissingen:
Ik meen me te herinneren dat DS mogelijk een oplage heeft van 80.000. HLN 500.000 (wie heeft juistere cijfers?).
Noteer dat de overgrote meerderheid van de lezers in eerste plaats uitkijkt naar economie en cultuur (DS) ofwel naar voetbal, ongelukken en overvallen (HLN)
Hoeveel lezers lezen binnenlandse 'politiek'?
Zouden het er 100.000 zijn? Een wilde gissing, ik weet het niet. Maar het zal wel minder zijn dan 1.000.000.
En welk % kan een uitgesproken Vlaamse krant daarvan veroveren.
Hier waag ik me zelfs niet aan een wilde gissing.

En reken nog eens uit wat je schreef:
12.000/6.000.000ste = 1/2000ste he... 0,0005%
want dat is wel een foutje!

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 april 2007 om 11:38.
Oud 7 april 2007, 13:48   #146
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En, jammer: eerst de voor- en nadelen van papieren krant tov internetkrant bespreken, en pas nadien een Poll
Een papieren krant kost ongeloofelijk veel meer dan een internet krant....

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 21:50   #147
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Knack is wel radikaal anti VB!
Menzo is dat niet! Moest dat weekblad verder kunnen uitgroeien!
Dat weet ik. De geest van Rikske hangt te veel rond op de Knack redactie. Maar het blijft een blad waar men een kat een kat noemt. Lees De Standaard en dan Knack en het zal je opvallen wat een paars toejuichende en ophemelende krant DS is geworden. Knack jounalisten nemen doorgaans de zaken op vanop een afstand, niet vanop de schoot van de regering.

Ik ken Menzo niet echt. Hoe moet ik dat situeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 22:11   #148
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
menzo laat geregeld VB kopstukken aan het woord.

Zit Van Melkebeke daar niet achter. Die is ook nogal vlaamsgezind?

Mssh kan van gaver beter hen steunen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 22:24   #149
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat weet ik. De geest van Rikske hangt te veel rond op de Knack redactie. Maar het blijft een blad waar men een kat een kat noemt. Lees De Standaard en dan Knack en het zal je opvallen wat een paars toejuichende en ophemelende krant DS is geworden. Knack jounalisten nemen doorgaans de zaken op vanop een afstand, niet vanop de schoot van de regering.

Staat een int. artikel in :
Menzo sprak met FrankThevissen van de Stemmenkampioen
Oud 7 april 2007, 22:27   #150
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat dat boycot betreft... Wedden dat er niets van komt. Ik ken ze ondertussen wel al.
Oud 7 april 2007, 23:06   #151
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dit een onderdeel is van je marktonderzoek ben je wel gebuisd!
12.000 bezoekers uit 1.000.000 kiezers wil zeggen dat 1% VB-stemmers of 50% van de leden dagelijks de site bezoeken. En die lezen allemaal politiek. Niet te verwaarlozen!
??? Hoe weet jij dat dat allemaal VB kiezers zijn? Zouden er echt niet wat van de concurrentie komen kijken denk je? Of mensen die overwegen, maar toch maar niet doen? Nieuwsgierigen? Journalisten? Nederlanders? ...
En als het leden zijn, hoeveel werving gaat er dan uit van de site?
Trouwens....(zie beneden)

Citaat:
Wat zou nu het marktaandeel zijn dat een uitgesproken Vlaamse krant (met alle voor- en nadelen) kan veroveren naast alle bestaande kranten. Daarbij: moet het een volkse krant zijn met veel voetbal en ongelukken, of een kwaliteitskrant of beide in één?
Zoiets kan ik natuurlijk niet uit mijn mouw schudden. Ik doe enkele wilde gissingen:
Ik meen me te herinneren dat DS mogelijk een oplage heeft van 80.000. HLN 500.000 (wie heeft juistere cijfers?).
Noteer dat de overgrote meerderheid van de lezers in eerste plaats uitkijkt naar economie en cultuur (DS) ofwel naar voetbal, ongelukken en overvallen (HLN)
Hoeveel lezers lezen binnenlandse 'politiek'?
Zouden het er 100.000 zijn? Een wilde gissing, ik weet het niet. Maar het zal wel minder zijn dan 1.000.000.
En welk % kan een uitgesproken Vlaamse krant daarvan veroveren.
Hier waag ik me zelfs niet aan een wilde gissing.
Tja, we kunnen er wat over palaveren... maar een ding is: als een krant NIET haalbaar ZOU zijn, is de website van het VB NIET het alternatief! Ik stelde een krant voor die wél vlaams, maar niet verweven is met een politieke partij.

Een krant voor Vlamingen, zij die het zien zitten om Vlaanderen onafhankelijk te maken, en zij die zich vlaming genoeg voelen om oor te hebben naar waarheid en het moe zijn de leugens te slikken van de andere kranten, die toch alleen maar dezelfde politiek voeren als onze regeringen.... ZWIJGEN en LIEGEN en WEGHONEN van wat iedereen wel weet vwat de waarheid is, maar de "taktiek van de grote leugen" toepassen...
Zijn er kandidaten medewerkers voor de oprichting van zulk een krant/site? We zoeken kleine geldelijke steun voor de kosten van aanmaak en onderhoud en journalisten en een hoofdredacteur... voor een klein prijsje... We kunnen alvast alles bijeen gaan zoeken he...

Citaat:
En reken nog eens uit wat je schreef:
12.000/6.000.000ste = 1/2000ste he... 0,0005%
want dat is wel een foutje!
Tja, rap wat uit het hoofd gedaan he... maar heb even de calculator erbij gehaald.. het is 0,002 dan : als ik % wil moest ik nog eens twee nullen eraf pitsen... Ik dacht al: dat is toch zo weinig seg...

.
Oud 7 april 2007, 23:36   #152
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tot nu toe wel zou ik zeggen.

De VU haalde op zijn absolute top 17% stemmen voor vlaamsgezinden bijeen. Het VB haalt ondertussen rond de 25% stemmen voor separatisten bijeen.

Als u dat geen wezenlijke bijdrage vind dan weet ik het ook niet hoor. Het is (nog) niet genoeg om de poten van onder het regime uit te schoppen, maar België wordt elk jaar wankeler en wankeler en dat is wél hun verdienste.
Het Vb heeft zeer veel verdinesten. Mocht het Vb niet bestaan er zou helemaal geen sprake zijn van confederalisme. De andere partijen zouden helemaal geen enkele moeite om zich vlaams voor te doen. CDenv zou CdenB noemen!

De mate van succes dat het VB heeft kan je overigens afmeten aan de pogingen van het regime om het VB te stoppen. Als je ziet hoe fel ze te keer gaan dan kan je enkel stellen dat het VB hen elke dag opniuw pijn doet als wat het maar door het weghalen van foto's van hetkoningshuis of een wisselmeerderheiod inzake vlaamse benamingen van steden on in de faciliteitengemeenten.

Een schepen van veiligheid is er enkel gekomen onder druk van een groeiend VB.

Asielprocedure is enkel verstrengd onder druk van het VB.
Inburgeringsbeleid... etc.

Verhofstadt meet zelfs het succes van zijn beleid af aan de socre van het VB.

En de sleutel van het succes van het VB ligt niet bij het falen van
de andere partijen. Maar bij de kracht van een identitair programma en rechtlijnige politiek en bij het geluk dat het VB beschikt over 3 toppolitici die elke andere partij ons benijdt.Zelfs LUc Van Der Kelen zegt dat FDW het grootste politieke talent vand e afgelopen decennia is. Vergeet ook niet dat het VB alles in eigen beheer doet. Geen spin doctors.Geen reclamebureau's.

Men kan van FDW zeggen wat men wil. Maar zonder hem was het vlaams-nationalisme nu op sterven na dood. Een zaak van 4% van de stemmen.
Juist door de koppeling van de vlaamse strijd met de situatie vand e vlamingen die vreemdeling worden in hun eigen wijk en stad ben ik geinteresseerd geraakt in de vlaamse zaak. vervreedming bestrijdt je overal. het heeft geen zin om te vechten voor een onafhankelijkvlaanderen om wakker te worden in een volkskalifaat.

Om te vergelijken moet je maar naar frankrijk en nederland kijken.
Daar staan moskeeen zo groot als voetbalstadions met minaretten zo hoog als de lichtmasten. Onder druk van het VB isdat hier nog niet het geval.

Knack is anti-VB en zelfs helemaal niet vlaams gezind. Ik heb dat blad een tijd gekocht en soms is het wel interessant maar zeker niet rechts en vlaams.

Ten tijde van fortuyn .... verscheen een kaal hoofd op de covermet eend reigende duisternis erbij en dan de titel " de ruk naar rechts". Neen knack
daar zou ik mijn geld niet aan geven.

Het VB is bovendien de neige partij die het koningshuis ECHT de stuipen op het lijf jaagt in zoverre dat de kroonprins de blunders opstapelt.

Neen de verdiensten van het VB zijn enorm. En de prijs om deel te nemen aan de macht is veel te hoog.

Maar zoals je zegt. De meta-politieke strijd is ook zeer belangrijk.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 april 2007 om 23:44.
Oud 8 april 2007, 00:11   #153
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wat dat boycot betreft... Wedden dat er niets van komt. Ik ken ze ondertussen wel al.
Ben benieuwd welk scenario klaarligt. Wat spanningen 'veinzen' met de Walen.. wat 'onverwijlde' kiesbeloftes doen.. altijd lekker spannend

Ik heb nog wat nieuwsberichten over BHV willen 'googlen' van in 2003, maar Google heeft blijkbaar ook de cache van de Vlaamse kranten eraf gegooid? Hoe komt dat? Ik heb alleen weet van de Franstalige kranten. Een beetje 'censuur' komt altijd van pas bij paars precies

Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 april 2007 om 00:12.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 08:28   #154
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Ben benieuwd welk scenario klaarligt. Wat spanningen 'veinzen' met de Walen.. wat 'onverwijlde' kiesbeloftes doen.. altijd lekker spannend

Ik heb nog wat nieuwsberichten over BHV willen 'googlen' van in 2003, maar Google heeft blijkbaar ook de cache van de Vlaamse kranten eraf gegooid? Hoe komt dat? Ik heb alleen weet van de Franstalige kranten. Een beetje 'censuur' komt altijd van pas bij paars precies
Tja, Google heeft die cache eraf moeten gooien wegens schending auteursrechten. Als je wil kan je echt wel de krantenartikels van vroeger raadplegen. Je moet dan wél betalen bij die krant. Kan je zien hoe ook de kranten in een zeer korte tijdspanne hun kar draaien, samen met die van de regering... Vrije pers? My ass!

Maar raar dat, ondanks de velevlaamsgeinden hier, er geen reactie komt op mijn vraag om het starten van een vlaamse krant/website.... veel zeveren, maar weinig doen, net zoals de politici?

.
Oud 8 april 2007, 09:29   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Zijn er kandidaten medewerkers voor de oprichting van zulk een krant/site? We zoeken kleine geldelijke steun voor de kosten van aanmaak en onderhoud en journalisten en een hoofdredacteur... voor een klein prijsje... We kunnen alvast alles bijeen gaan zoeken he...
Voor een krant is groot kapitaal nodig. Onontbeerlijk is ook reklame die voor Vlaamsnationale uitgaven zeer beperkt is.
Oud 8 april 2007, 09:46   #156
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer, maar ik hou niet van dat quoten.
Dat is dan jammer, luc b., ik bvb, sla je in het rood geleverde commentaar (meestal) gewoon over.
Je moet eerst die rode zinnen lezen en dan teruggaan in het geciteerde om te weten waarover het gaat.
Dat gaat allesbehalve vlot.

Laatst gewijzigd door stab : 8 april 2007 om 09:47.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 10:22   #157
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor een krant is groot kapitaal nodig. Onontbeerlijk is ook reklame die voor Vlaamsnationale uitgaven zeer beperkt is.
Er stond toch krant/SITE nietwaar? Een site is inderdaad véél goedkoper, daar ben ik me wel van bewust. Je zal echter op alle mogelijke wijze reklame moeten maken willen de mensen daar hun krant gaan lezen. Als het ene goed werkt, kan een krant nog steeds overwogen worden, nietwaar?

Het moet echter wel wat meer voorstellen dan een blog. Een echte krant op internet...

.
Oud 8 april 2007, 13:16   #158
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Maar raar dat, ondanks de velevlaamsgeinden hier, er geen reactie komt op mijn vraag om het starten van een vlaamse krant/website.... veel zeveren, maar weinig doen, net zoals de politici?
Ik steun het project ten volle maar kan door men leeftijd jammer genoeg geen steun brengen...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 14:52   #159
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een forum is er nog steeds om te zeveren En Vlaams is niet genoeg voor mij, spirit noemt zich ook 'Vlaams'
Oud 11 mei 2007, 12:59   #160
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik ben ook opgeroepen als bijzitter
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be