Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 13:39   #221
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb op straat van autochtonen nog NOOIT last gehad.
En op verlof in de Canarische eilanden riepen ze me "guapa" na (knappe). Dit stoorde me langs geen kanten.
In Tunesië echter liep er een oude geilaard achter me in mijn achterwerk te knijpen. Dit stoorde me weldegelijk. maar dat is dan weer racistisch zeker?
Daar precies ligt 't verschil!

Mensen die zich 'seksueel geïntimeerd' voelen door nagefloten te worden, of 'guapa' roepen, kunnen óók met krijt op straat schrijven dat ze nagefloten werden of dat iemand 'guapa' naar hen geroepen heeft, maar �*k versta onder 'seksuele intimidatie' handtastelijkheden, met hun fikken niet van je lijf kunnen blijven, en d�*t is wel degelijk 'n fenomeen dat veel vaker voorkomt bij de 'verrijkende' niet Europeaan met 'n bepaalde ideologie/cultuur waar onbedekte, niet ingepakte vrouwen vaak als loslopend wild beschouwd wordt, in èlke Europese grootstad.

De cijfers van politierapporten, uitzendingen op de Noorse staatszender (+ andere landen zoals Zweden, Denemarken, 't VK e.d.), liegen er niet om.

En nogmaals; NEE, 'n doorsnee Spanjaard zit niet aan vrouwelijke lijven te frommelen op straat, daarvoor zijn de wetten in dìt land veel te streng (en worden ook nog toegepast), op dat gebied is de vrouw beter beschermd dan in arm BelZiek.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 14:24   #222
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb het rapport wel degelijk gelezen, en wat er in dat nieuwsitem van de NRK gesteld wordt, klopt gewoon met wat er in dat rapport gesteld wordt, en ik citeer de NRK:
De NRK heeft de cijfers van die "assault rapes", dus met geweld aangevallen en verkracht worden op straat, in het park e.d., van 2010 genomen en opgeteld bij de cijfers uit de politierapporten van de voorgaande vier jaar, en daaruit blijkt dat van de 86 zaken er bij 83 sprake was van een dader met een niet-westerse achtergrond.
Goed geprobeerd, maar helaas. Dit was je oorspronkelijke post:

Citaat:
Het punt is dat bij ons en overal in West-Europa allochtonen meer dan oververtegenwoordigd zijn in de statistieken van seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting. Met name één soort allochtonen.

Ter illustratie:
83 van de 86 bij de politie gemelde verkrachtingen in Oslo begaan door niet-Westerse mannen, 9 van de 10 slachtoffers etnisch Noorse vrouwen
Daar staat nergens iets over 'assault rapes', maar wel 'bij de politie gemelde verkrachtingen'. Dat klopte dus al niet en dat zei ik dus in mijn eerdere reacties. Dat die 'assault' rapes maar een klein percentage van het totaal aantal verkrachtingen zijn, verzwijg je natuurlijk ook. Uit de cijfers blijkt namelijk dat de helft van de verkrachtingen wel degelijk door Noren en andere westerse mannen gebeurden. Men baseerde zich voor de afkomst van daders van 'assault rapes' bovendien (logischerwijs) slechts op de gevallen waarvan de dader geïdentificeerd kon worden en dat waren er welgeteld 6! in 2010 (officiële cijfers van andere jaren staan niet in dat rapport en heb ik ook nog nergens gezien). De beschrijvingen van de daders die niet geïdentificeerd konden worden, blijken overigens veel diverser (waaronder ook personen met een noors/westers uitzicht). Hoe jij tenslotte uit de cijfers met betrekking tot de afkomst kan besluiten dat het om één soort allochtonen (waarmee je zonder twijfel moslims bedoelt) zou gaan, is me al helemaal een raadsel.

Citaat:
En als jij het politierapport waarvan jij beweert dat ik het niet gelezen zou hebben, zélf gelezen zou hebben, dan had je bijvoorbeeld op pagina 52 ook dit zien staan:

Door google vertaald, staat er dan:

Allochtonen dus, waaraan het enige Noorse is dat ze de Noorse nationaliteit bezitten.

Verder staat er op blz 54 van datzelfde politierapport te lezen, en dit gaat over alle soorten verkrachting:

Vertaald staat er dan:

Let op, het gaat hier over nationaliteit, over in het bezit zijn van een paspoort, het gaat dus niet over etniciteit. Oftewel de niet-westerse daders met een Noors paspoort worden gemakshalve maar bij de Noren gerekend.

Kijken we dan nog eens naar het grafiekje op blz 54, dan zien we dat 14,5% van de daders uit het Midden-Oosten afkomstig is, 11,5% uit Azië en 19,8% uit Afrika.
Dat is bij elkaar opgeteld dus bijna de helft (45,8%) van alle soorten verkrachtingen in Oslo terwijl deze groepen bij lange na niet de helft van het aantal inwoners van Oslo uitmaken, zoals je hier zelf kunt gaan vaststellen. Uit die cijfers blijkt dat 29,6% van alle inwoners in Oslo immigranten zijn, en dat is inclusief immigranten uit westerse landen.
Er is dan ook -en wat een verrassing, want dat hadden we helemaal niet verwacht he?- een enorme overrepresentatie van de hierboven genoemde niet-westerse verkrachters in, zoals gezegd, in het totaal van alle verkrachtingszaken, hoe jij dat verder ook wilt wenden of keren. En voor de geweldadige "assault rapes" zijn niet-westerse daders nagenoeg helemaal alleen verantwoordelijk geweest de afgelopen vijf jaar.
Ik heb - itt jij - nergens beweerd dat ik het rapport helemaal zou hebben gelezen. Zou nogal moeilijk gaan ook, aangezien ik geen noors spreek en online vertalingen niet alleen niet volledig betrouwbaar zijn, maar bovendien ook nog eens moeilijk leesbaar zijn. Wat ik wel gedaan heb is de cijfers gaan nakijken. En die bleken dus niet te kloppen. In de helft van de gevallen (en dan nog enkel die die worden aangegeven en waarvan de dader wordt gevonden) is de dader wel degelijk van noors of westers van origine. Ik zie dan ook geen enkele reden om enkel seksuele intimidatie bij allochtonen te viseren (zoals de topicstarter deed), aangezien het zoals ik van in het begin al zei een wijd verbreid fenomeen is. Of om het voor u een beetje simpeler te maken: gooi alle niet westerse allochtonen buiten en je bent niet van het probleem af. Ik heb trouwens al eerder geschreven dat ik nergens heb ontkend dat seksuele intimidatie bij sommige groepen vaker zou voorkomen dan bij andere; meer zelfs ik heb zelfs geschreven dat ik het vanzelfsprekend vind dat het vaker voorkomt in machistische culturen of kringen. In ieder geval pas ik ervoor om daar zomaar simplistische oorzaak en gevolg uitspraken over te doen.

Misschien ook maar eens dit artikel lezen (alhoewel ik ten stelligste betwijfel of de problematiek je au font wel interesseert):

Citaat:
Myths cloud attitudes toward rape

March 26, 2012

A unique study of rape in Norway and Norwegians’ attitudes toward rape both shatters and reveals several myths around sexual assault. The United Nations, meanwhile, remains concerned that many rapists in Norway get off far too easily, even when convicted.

...

The alleged Trondheim incident seems to reflect a trend picked up in the DIXI study, that the vast majority of rapes in Norway are carried out by ethnic Norwegian men against women with whom they’re acquainted. Norwegian Broadcasting (NRK) reports that many assaults involve domestic violence, date rape or party rape, according to the study. Sometimes the alleged rapes involve men in positions of power.

The demographics of the majority of attackers differ sharply from widely held beliefs that rapists tend to be foreign immigrants. In fact, reports NRK, such attacks account for only around 18 percent of the rapes reported in Norway.

....

Fully 25 percent of Norwegians questioned also believe that rape victims are at least partly responsible in such incidents, also if they’re wearing provocative or revealing clothing.

...

While many of the random rapes, called overfallsvoldtekter in Norwegian, were linked to foreign attackers and set off widespread alarm last year, they make up a tiny percentage of the total number of rapes in the country.

...

Only 1 percent of those charged with rape actually are convicted in Norway, reported Dagsavisen, with police dropping fully 80 percent of reported rape cases because of lack of evidence.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 14:34   #223
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Fully 25 percent of Norwegians questioned also believe that rape victims are at least partly responsible in such incidents, also if they’re wearing provocative or revealing clothing.

Only 1 percent of those charged with rape actually are convicted in Norway, reported Dagsavisen, with police dropping fully 80 percent of reported rape cases because of lack of evidence.
De attitude in deze draad weerspiegelt perfect bovenstaande citaten.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 14:36   #224
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

In Noruega zijn natuurlijk geen, ik herhaal totáál géén dubbelpaspoortigen!
Oud 8 juni 2012, 14:40   #225
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jullie schijnen maar niet door te hebben dat seksuele intimidatie niet uitsluitend op de werkvloer gebeurd als het autochtonen betreft. Het initatief waarover deze draad gaat, gaat overigens specifiek over seksuele intimidatie op straat. En nee, dat is dus ook geen exclusief probleem van allochtonen. En het is ook geen specifiek initiatief gericht naar allochtonen. Hoe jammer dat sommigen dit ook vinden. Misschien gaat er nu een belletje rinkelen?
Net als artisjok wil jij een duidelijke tendens en profilering ten alle prijze nuanceren met percentjes omwille van de politiek correcte censuur tov cijfers met een duidelijk negatief beeld naar één groep toe...

Hoe jammer sommigen linksen dit ook vinden...preventiemaatregelen en specifieke acties naar sexuele intimidatie op openbare plaatsen kunnen gerust beperkt worden tot bepaalde 'regio's'...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 14:48   #226
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar 't gaat nu al wel veel verder dan enkel maar wat 'flirtgedrag' dat jij opnoemt, 't gaat om 'seksuele intimidatie op straat' m.a.w. ; 't lastig vallen, aanrakingen, met hun fikken niet van je af kunnen blijven...en NEE madam Edina, dat is NIET bonton in 'zuiderse landen', ik woon al 'n aantal jaren in 'n zuiders land, en nooit, maar dan ook nooit werd ik lastig gevallen, seksueel geïntimideerd door de autochtonen van 't land waar ik woon, of nageroepen als 'hoer' omdat ik niet zou voldoen aan de juiste 'kledingvoorschriften', zoals Alice hierboven al stelt!
Dat zal 'n normale Spanjaard ook niet in z'n hoofd halen, want 1 telefoontje naar politie en hij kan 't gaan uitleggen op den bureau, en er wordt niet gelachen met vrouwen 'lastigvallen' in dìt land, zo laks als in den BelZiek zijn ze hier niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb op straat van autochtonen nog NOOIT last gehad.
En op verlof in de Canarische eilanden riepen ze me "guapa" na (knappe). Dit stoorde me langs geen kanten.
In Tunesië echter liep er een oude geilaard achter me in mijn achterwerk te knijpen. Dit stoorde me weldegelijk. maar dat is dan weer racistisch zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw opmerking over het Zuiden is in die zin dan ook totaal naast de kwestie, het gaat niet over fluiten naar vrouwen op straat, of zelf niet op proberen aan te spreken ( wat ook niet schering of inslag is in Spanje, Frankrijk of Italie, welk " Zuiden " bedoeld u eigenlijk??) maar regelrechte verbale en fysieke agressie naar vrouwen die beledigend, intimiderend, en bijzonder storend is.
Misschien is het handig om te weten waarover iets gaat alvorens je in een discussie te mengen. Het hollaback initiatief gaat wel degelijk ook over fluiten naar vrouwen op straat, ermee flirten of ze aanspreken. Meer zelfs, de meerderheid van de zaken waar de vrouwen in Brussel en elders mee te maken krijgen, zijn dat soort dingen. Bekijk misschien ook eens het filmpje waar in de openingspost naar gelinkt wordt. Misschien vinden jullie dat niet storend (of enkel storend indien allochtonen het doen), maar sommige vrouwen zijn het beu om daar dagelijks mee geconfronteerd te moeten worden. Gelukkig zijn agressie, ongewenste aanrakingen, aanranding en verkrachting niet zo algemeen voorkomend. Maar denken dat autochtonen zo'n zaken niet doen omdat je er zelf nog nooit mee geconfronteerd bent, zou ik naïef kunnen noemen, indien ik niet beter wist.

Het doel van hollaback is nochtans simpel hoor. Ze willen gewoon af van seksuele intimidatie op straat en dat doe je dus niet door één groep te viseren, maar wel de feiten zelf.
Oud 8 juni 2012, 14:51   #227
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Noruega zijn natuurlijk geen, ik herhaal totáál géén dubbelpaspoortigen!
Ja waarschijnlijk wel, maar dat zijn dus geen "ethnic norwegian men".
Oud 8 juni 2012, 14:53   #228
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Net als artisjok wil jij een duidelijke tendens en profilering ten alle prijze nuanceren met percentjes omwille van de politiek correcte censuur tov cijfers met een duidelijk negatief beeld naar één groep toe...
Het triestige van de zaak is dat je niet eens beseft dat niet ik maar jij feiten en cijfers verdoezelt.
Oud 8 juni 2012, 14:54   #229
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze willen gewoon af van seksuele intimidatie op straat en dat doe je dus niet door één groep te viseren, maar wel de feiten zelf.
jamaja, het is wel véél gemakkelijker om 1 groep te viseren hé.
Oud 8 juni 2012, 14:57   #230
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien is het handig om te weten waarover iets gaat alvorens je in een discussie te mengen. Het hollaback initiatief gaat wel degelijk ook over fluiten naar vrouwen op straat, ermee flirten of ze aanspreken. Meer zelfs, de meerderheid van de zaken waar de vrouwen in Brussel en elders mee te maken krijgen, zijn dat soort dingen. Bekijk misschien ook eens het filmpje waar in de openingspost naar gelinkt wordt. Misschien vinden jullie dat niet storend (of enkel storend indien allochtonen het doen), maar sommige vrouwen zijn het beu om daar dagelijks mee geconfronteerd te moeten worden. Gelukkig zijn agressie, ongewenste aanrakingen, aanranding en verkrachting niet zo algemeen voorkomend. Maar denken dat autochtonen zo'n zaken niet doen omdat je er zelf nog nooit mee geconfronteerd bent, zou ik naïef kunnen noemen, indien ik niet beter wist.

Het doel van hollaback is nochtans simpel hoor. Ze willen gewoon af van seksuele intimidatie op straat en dat doe je dus niet door één groep te viseren, maar wel de feiten zelf.
Welkom in de 21ste eeuw....
Een tijd terug vond een 'moslima' op dit forum dat 'kijken naar een vrouw al sexueel intimiderend was en dus een reden om passief om te gaan met openbare verschijningen...

U bent weer appels met citroenen aan het vergelijken om de trend te kunnen nuanceren...

Ik ken geen enkele vrouw die nafluiten op dezelfde lijn zal zetten als intimiderend omringd en uitgescholden te worden door een groep sexuele predatoren...

Als u dat wel doet is dat voor uw rekening...
Oud 8 juni 2012, 15:00   #231
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het triestige van de zaak is dat je niet eens beseft dat niet ik maar jij feiten en cijfers verdoezelt.
kop in zand steken....

80% van de gaybashing meldingen zijn 'gekleurd'...dan is preventieinspanningen verdelen over alle 'kleuren' gewoon een misdadige zelfbegoocheling omwille van een poltiek correct dogma...
Oud 8 juni 2012, 15:19   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
"Nu" niet meer volgens een vroegere post van jou heb ik ergens gelezen. Of was dat iemand anders ?
Recent ?
Racistisch, discriminatie vooral. Foei !
wat begrijp je niet aan "nog NOOIT"?

en neen, noch de Canarische eilanden, noch Tunesië heb ik recentelijk nog bezocht.

Maar op de metrotrap van de Groenplaats werd ik weldegelijk recent nog half uitgekleed met zijn blik, door een donker typeke. Hij siste er nog iets bij dat ik niet verstond, maar ik vermoedde dat - gezien zijn neerbuigende blik op mijn weelderige boezem - hij het over mijn décolleté had.
En neen, dat vond ik helemaal niet leuk. Gelukkig stond hij op de andere trap.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2012 om 15:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:45   #233
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jamaja, het is wel véél gemakkelijker om 1 groep te viseren hé.
Onbegrijpelijk dat diezelfde klotegroep altijd en overal geviseerd wordt voor vanalles en nog wat! Puur toeval en racisme, kan niet anders!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:59   #234
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Daar staat nergens iets over 'assault rapes', maar wel 'bij de politie gemelde verkrachtingen'. Dat klopte dus al niet en dat zei ik dus in mijn eerdere reacties. Dat die 'assault' rapes maar een klein percentage van het totaal aantal verkrachtingen zijn, verzwijg je natuurlijk ook. Uit de cijfers blijkt namelijk dat de helft van de verkrachtingen wel degelijk door Noren en andere westerse mannen gebeurden. Men baseerde zich voor de afkomst van daders van 'assault rapes' bovendien (logischerwijs) slechts op de gevallen waarvan de dader geïdentificeerd kon worden en dat waren er welgeteld 6! in 2010 (officiële cijfers van andere jaren staan niet in dat rapport en heb ik ook nog nergens gezien). De beschrijvingen van de daders die niet geïdentificeerd konden worden, blijken overigens veel diverser (waaronder ook personen met een noors/westers uitzicht). Hoe jij tenslotte uit de cijfers met betrekking tot de afkomst kan besluiten dat het om één soort allochtonen (waarmee je zonder twijfel moslims bedoelt) zou gaan, is me al helemaal een raadsel.

Ik heb - itt jij - nergens beweerd dat ik het rapport helemaal zou hebben gelezen. Zou nogal moeilijk gaan ook, aangezien ik geen noors spreek en online vertalingen niet alleen niet volledig betrouwbaar zijn, maar bovendien ook nog eens moeilijk leesbaar zijn. Wat ik wel gedaan heb is de cijfers gaan nakijken. En die bleken dus niet te kloppen. In de helft van de gevallen (en dan nog enkel die die worden aangegeven en waarvan de dader wordt gevonden) is de dader wel degelijk van noors of westers van origine. Ik zie dan ook geen enkele reden om enkel seksuele intimidatie bij allochtonen te viseren (zoals de topicstarter deed), aangezien het zoals ik van in het begin al zei een wijd verbreid fenomeen is. Of om het voor u een beetje simpeler te maken: gooi alle niet westerse allochtonen buiten en je bent niet van het probleem af. Ik heb trouwens al eerder geschreven dat ik nergens heb ontkend dat seksuele intimidatie bij sommige groepen vaker zou voorkomen dan bij andere; meer zelfs ik heb zelfs geschreven dat ik het vanzelfsprekend vind dat het vaker voorkomt in machistische culturen of kringen. In ieder geval pas ik ervoor om daar zomaar simplistische oorzaak en gevolg uitspraken over te doen.

Misschien ook maar eens dit artikel lezen (alhoewel ik ten stelligste betwijfel of de problematiek je au font wel interesseert):
Iemand die de A leegte komt opvullen.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 16:35   #235
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar staat nergens iets over 'assault rapes', maar wel 'bij de politie gemelde verkrachtingen'. Dat klopte dus al niet en dat zei ik dus in mijn eerdere reacties. Dat die 'assault' rapes maar een klein percentage van het totaal aantal verkrachtingen zijn, verzwijg je natuurlijk ook.
86 geweldadige overvalsverkrachtingen, vrijwel alle (83) begaan door niet-westerse daders, in een periode van vijf jaar is natuurlijk peanuts, en dient vanzelfsprekend niet vermeld te worden, want het zou zomaar kunnen onderstrepen dat het multiculturele sprookje allang tot een nachtmerrie voor velen verworden is.

Citaat:
Uit de cijfers blijkt namelijk dat de helft van de verkrachtingen wel degelijk door Noren en andere westerse mannen gebeurden.
En hoeveel procent van de totale bevolking is etnisch Noors en Europees? Is dat ook de helft, of is dat meer dan 80% ?
Bovendien, zoals al aangetoond is, worden in dat rapport bij Noorse nationaliteit ook degenen gerekend die enkel in het bezit van een Noors paspoort zijn, maar verder net zo Noors zijn als Osama bin Laden.

Citaat:
Men baseerde zich voor de afkomst van daders van 'assault rapes' bovendien (logischerwijs) slechts op de gevallen waarvan de dader geïdentificeerd kon worden en dat waren er welgeteld 6! in 2010 (officiële cijfers van andere jaren staan niet in dat rapport en heb ik ook nog nergens gezien).
Die rapporten met de cijfers zijn gewoon op te vragen bij de politie van Oslo, en de NRK heeft zich op die cijfers gebaseerd.
Mochten die cijfers allemaal niet geklopt hebben, dan zou er wel een rectificatie hebben plaatsgevonden, en dat is voor zover ik na heb kunnen gaan, niet het geval geweest.

Citaat:
De beschrijvingen van de daders die niet geïdentificeerd konden worden, blijken overigens veel diverser (waaronder ook personen met een noors/westers uitzicht).
Hier volgt een citaat daarover:
Citaat:
Dersom man utvider materialet med også de 16 overfallsvoldtektene der personen ikke er identifisert, men gitt et signalement fra offerets side, oppstår et annet bilde: 8 av gjerningsmennene hadde afrikansk/mørkhudet utseende, 5 var vestlige/lyse/nordiske og 4 hadde asiatisk utseende.
Oftewel:
Citaat:
Als een uitbreiding van het materiaal, maar ook de 16 aanval verkrachtingen waarbij de persoon niet is geïdentificeerd, maar gezien een beschrijving uit de hand van het slachtoffer, ervaart een ander beeld: 8 van de daders waren Afrikaanse / donkere huid uiterlijk, 5 werden western / licht / Nordic en 4 waren Aziatische uiterlijk.
Hetgeen nog altijd zo'n 70% niet-westerse verkrachters geeft. Tel daarbij op de cijfers waarbij de dader wel geïdentificeerd is, die 86 gevallen waarvan 83 niet-westerse, en de tendens is en blijft overduidelijk.

Citaat:
Hoe jij tenslotte uit de cijfers met betrekking tot de afkomst kan besluiten dat het om één soort allochtonen (waarmee je zonder twijfel moslims bedoelt) zou gaan, is me al helemaal een raadsel.
Wat begrijp jij niet aan "niet-westerse allochtonen" ?
En ja, moslims maken daar nu eenmaal het leeuwendeel van uit.

Citaat:
Ik heb - itt jij - nergens beweerd dat ik het rapport helemaal zou hebben gelezen. Zou nogal moeilijk gaan ook, aangezien ik geen noors spreek en online vertalingen niet alleen niet volledig betrouwbaar zijn, maar bovendien ook nog eens moeilijk leesbaar zijn. Wat ik wel gedaan heb is de cijfers gaan nakijken. En die bleken dus niet te kloppen. In de helft van de gevallen (en dan nog enkel die die worden aangegeven en waarvan de dader wordt gevonden) is de dader wel degelijk van noors of westers van origine.
Je hebt het niet helemaal gelezen, maar je beweert wel dat je cijfers na bent gaan kijken... Hoe doe je dat dan precies, die cijfers nakijken zonder het helemaal te lezen zodat je weet waar die cijfers op slaan? Met een kristallen bol?

En hoeveel procent van de totale bevolking is etnisch Noors en Europees? Is dat ook de helft, of is dat meer dan 80% ?
Bovendien, zoals al aangetoond is, worden in dat rapport bij Noorse nationaliteit ook degenen gerekend die enkel in het bezit van een Noors paspoort zijn, maar verder net zo Noors zijn als Osama bin Laden.

Citaat:
Ik zie dan ook geen enkele reden om enkel seksuele intimidatie bij allochtonen te viseren (zoals de topicstarter deed), aangezien het zoals ik van in het begin al zei een wijd verbreid fenomeen is.
Iets wat naar verhouding veel vaker voorkomt bij niet-westerse allochtonen, mag ook als dusdanig genoemd worden. Ik begrijp wel dat jij dat niet leuk vindt, omdat zulks, zoals gezegd, het multiculturele sprookje danig zou verstoren, en dat je het daarom liever op de grote hoop wilt vegen, want "anderen doen het ook", maar dat is verder mijn probleem niet.

Citaat:
Of om het voor u een beetje simpeler te maken: gooi alle niet westerse allochtonen buiten en je bent niet van het probleem af.
Maar het probleem zou er wel aanzienlijk door verminderen.

Citaat:
Ik heb trouwens al eerder geschreven dat ik nergens heb ontkend dat seksuele intimidatie bij sommige groepen vaker zou voorkomen dan bij andere; meer zelfs ik heb zelfs geschreven dat ik het vanzelfsprekend vind dat het vaker voorkomt in machistische culturen of kringen. In ieder geval pas ik ervoor om daar zomaar simplistische oorzaak en gevolg uitspraken over te doen.
Ja, jij noemt dat eufemistisch "machistische culturen" en betrekt er en passant dan ook nog eens Italianen en Spanjaarden bij waardoor je iets als hun nafluiten of "bella" roepen, gelijkstelt aan "hoer" roepen, handtastelijkheden, aanranding en verkrachting.

Citaat:
Welzeker interesseer ik me au fond (met een d) voor zulke problematiek. Er wordt in dat artikel gesproken over de DIXI studie, en als we naar de website van DIXI gaan, is het eerste wat opvalt dat er naast Noors en de grootste Europese talen het hele spul ook in Urdu, Arabisch, Koerdisch en Somali wordt aangeboden (allen islamitische landen en gebieden), maar bijvoorbeeld niet in Chinees, Vietnamees, Thai of Hindi, terwijl dat ook grote groepen niet-westerse allochtonen in Noorwegen zijn.
Vreemd, heel vreemd.
Net zoals het uitermate vreemd is dat die Noorse verkrachtingscommissie (Voldtektsutvalget) speciaal aan imams hulp gaat vragen bij het bestrijden ervan. Puur toeval natuurlijk.
Oud 8 juni 2012, 16:59   #236
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja waarschijnlijk wel, maar dat zijn dus geen "ethnic norwegian men".
Gelukkig dat er in Noruega maar 50 % etnische Noren en andere westerse mannen wonen, en 50 % ... euhm ... anderen, anders zou 't 'evenwicht' zoek zijn.
Oud 8 juni 2012, 17:05   #237
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat er in Noruega maar 50 % etnische Noren en andere westerse mannen wonen, en 50 % ... euhm ... anderen, anders zou 't 'evenwicht' zoek zijn.
Je haalt de cijfers voor Oslo en Zweden door elkaar, schatje.
Oud 8 juni 2012, 17:22   #238
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In de helft van de gevallen (en dan nog enkel die die worden aangegeven en waarvan de dader wordt gevonden) is de dader wel degelijk van noors of westers van origine.
Schatje toch.
Oud 8 juni 2012, 17:27   #239
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Welkom in de 21ste eeuw....
Een tijd terug vond een 'moslima' op dit forum dat 'kijken naar een vrouw al sexueel intimiderend was en dus een reden om passief om te gaan met openbare verschijningen...

U bent weer appels met citroenen aan het vergelijken om de trend te kunnen nuanceren...

Ik ken geen enkele vrouw die nafluiten op dezelfde lijn zal zetten als intimiderend omringd en uitgescholden te worden door een groep sexuele predatoren...

Als u dat wel doet is dat voor uw rekening...
Citaat:
Ja, jij noemt dat eufemistisch "machistische culturen" en betrekt er en passant dan ook nog eens Italianen en Spanjaarden bij waardoor je iets als hun nafluiten of "bella" roepen, gelijkstelt aan "hoer" roepen, handtastelijkheden, aanranding en verkrachting.
Waar halen jullie het vandaan dat ik dat op dezelfde lijn zou zetten of gelijk zou stellen?

Citaat:
Natuurlijk zijn er gradaties. Iemand nafluiten, toeroepen dat je ze mooi vindt of haar telefoonnummer vragen (toch wel het gros van de feiten) is van een andere categorie als iemand hoer noemen. En dat is dan weer van een andere categorie als iemand betasten
Maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van wat door hollaback wordt aangekaart (handtastelijkheden, aanrandingen en verkrachtingen zijn gelukkig veel minder frequent). Hebben jullie nu eigenlijk al naar het filmpje gekeken waar in de openingspost naar wordt verwezen? Want meer dan dat kon men met de verborgen camera niet filmen hoor. Nergens hoor je hoer roepen of schelden. Het is alleen fluiten, roepen dat ze mooi zijn enzoverder, ze vragen om een telefoonnummer,... Als jullie vinden dat vrouwen daar maar moeten tegen kunnen, dan hebben jullie zelf nog wat te leren van hollaback.
Oud 8 juni 2012, 17:29   #240
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mierenneuken

Op zijn artisjokkaans...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be