Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2014, 14:44   #2601
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb vrienden die opgroeiden bij hun alleenstaande moeder want weduwe...anderen met hun vader en een nieuwe mama...een andere werd grootgebracht bij zijn grootouders....een andere bij zijn moeder alleen want zijn vader was er nooit..een andere in een heel normaal burgerlijk heterostel
Wel het zijn allemaal 'normale' mensen die gewoon functioneren....de ene niet beter of slechter als de andere..
Een beter antwoord op deze dooddoener kan ik niet geven:
http://www.youtube.com/watch?v=bdN6ccZNrB4

Neem ook de moeite om de reacties te lezen, het gaat hier niet over tweeverdieners...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 5 mei 2014 om 14:49.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 14:52   #2602
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Een beter antwoord op deze dooddoener kan ik niet geven:
http://www.youtube.com/watch?v=bdN6ccZNrB4

Neem ook de moeite om de reacties te lezen, het gaat hier niet over tweeverdieners...
De tekst van het liedje is duidelijk....zelfs bij het traditioneel hetero stel is de opvoeding niet altijd wat ze moet zijn....De ouder (s) van mijn vrienden waren er blijkbaar wel als ze van school kwamen en hun kind ze nodig had....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 mei 2014 om 14:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 14:55   #2603
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De tekst van het liedje is duidelijk....zelfs bij met een ''normaal'' hetero stel is de opvoeding soms niet wat ze moet zijn....De ouders van mijn vrienden waren er wel als ze van school kwamen ....
Een opvoeding is nooit perfect, dat bestaat niet.

Maar dat neemt evenwel niet weg dat we moeten proberen de best mogelijke omgeving met de meest mogelijke kansen, zeg maar 'het beste van onszelf' aan te bieden aan adoptiekinderen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 14:59   #2604
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een opvoeding is nooit perfect, dat bestaat niet.

Maar dat neemt evenwel niet weg dat we moeten proberen de best mogelijke omgeving met de meest mogelijke kansen, zeg maar 'het beste van onszelf' aan te bieden aan adoptiekinderen.

Paulus.
En daarin is volgens jou de sexuele geaardheid van de (adoptie)ouders de doorslaggevende factor?!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 15:02   #2605
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
En daarin is volgens jou de sexuele geaardheid van de (adoptie)ouders de doorslaggevende factor?!
Wel ik zou niet spreken van een 'doorslaggevende' factor, maar wel van een factor. Om redens die al eerder opgaf bv in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2578

Paulus.
Oud 5 mei 2014, 15:03   #2606
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je goed leest, kun je zien dat het niet dit is wat is zeg. Integendeel staat het er zelfs bij dat het dit niet wil zeggen.

Gezien de rest van uw redenering op deze foute aanname gebaseerd is, is ze waardeloos als tegenargument. U reageert namelijk op dingen die ik niet gezegd heb.

Paulus.
Zal ik mezelf anders nog eens quoten?

Citaat:
Conclusie: adoptiekinderen bij homo-ouders zullen nooit pleistertjes hebben, maar wel altijd perfect werkend speelgoed.

Alle gekheid op een stokje: uw simplistisch denken beangstigt mij gewoon. Hoe sta jij dan eigenlijk tegenover alleenstaande ouders? Die kunnen dan nooit een volledige opvoeding geven, want dat kind hééft niet eens een keuze tussen 2 personen om naartoe te gaan met zijn/haar probleem.
En dan ga jij mij zeggen dat ik goed moet lezen en dat mijn redenering op een foute aanname gebaseerd is en in se dus waardeloos?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 5 mei 2014 om 15:04.
Oud 5 mei 2014, 15:06   #2607
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik zou niet spreken van een 'doorslaggevende' factor, maar wel van een factor. Om redens die al eerder opgaf bv in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2578

Paulus.
Met andere woorden: u zegt nu zelf dat de geaardheid van de adoptieouders géén doorslaggevende factor is! Ik ben blij dat ik U toch nog wat gezond inzicht heb kunnen geven!

Laatst gewijzigd door SMI94 : 5 mei 2014 om 15:07.
Oud 5 mei 2014, 15:10   #2608
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal ik mezelf anders nog eens quoten?

Citaat:
Conclusie: adoptiekinderen bij homo-ouders zullen nooit pleistertjes hebben, maar wel altijd perfect werkend speelgoed.

Alle gekheid op een stokje: uw simplistisch denken beangstigt mij gewoon. Hoe sta jij dan eigenlijk tegenover alleenstaande ouders? Die kunnen dan nooit een volledige opvoeding geven, want dat kind hééft niet eens een keuze tussen 2 personen om naartoe te gaan met zijn/haar probleem
.

En dan ga jij mij zeggen dat ik goed moet lezen en dat mijn redenering op een foute aanname gebaseerd is en in se dus waardeloos?
Inderdaad, want ik zeg in die posting woordelijk:

Dat wil niet zeggen dat moeke niet evengoed speelgoed kan herstellen of vake niet evengoed een pleister kan plakken op het opgelopen wondje. Daar gaat het niet over.

Uw conclusie is dus de mijne niet, integendeel zelfs. Uw conclusie is net het tegenovergestelde van wat ik zeg.

Misschien kun je eens duiden wat je aan die posting niet begrijpt, zodat je kan reageren op de essentie?

Voel je uitgenodigd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 mei 2014 om 15:12.
Oud 5 mei 2014, 15:14   #2609
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: u zegt nu zelf dat de geaardheid van de adoptieouders géén doorslaggevende factor is! Ik ben blij dat ik U toch nog wat gezond inzicht heb kunnen geven!
Ik heb nooit anders beweerd hoor.

Paulus.
Oud 5 mei 2014, 15:23   #2610
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik gun het homo's wel, maar langs de andere kant zou ik het niet leuk vinden als mijn pa anale sex heeft met mijn andere pa.
Maar als je ma je pa anaal zou penetreren met haar voorbinddildo, heb je daar geen probleem mee?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 15:28   #2611
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het belang van kinderen voorop stellen, dat is een stelling waar ik het volkomen mee eens ben.
En ja, er worden kinderen geboren bij mensen die om welke reden ook niet zelf voor die kinderen zullen zorgen.
Die kinderen worden geadopteerd, liefst door mensen die voldoende aandacht, geborgenheid, ontwikkeling van talenten, structuur, en fin zekerheid kunnen bieden aan een kind, die eigenschappen zijn nodig om een kind een kans op een toekomst te bieden.

Dat kunnen holebi's evengoed bieden dan hetero's die hun gezin willen uitbreiden via adoptie,en dus is er in het belang van het kind geen reden om deze mensen uit te sluiten.
Wie stelt dat dit hetero's moeten zijn, houdt zich niet bezig met het belang van het kind, maar met uitsluiting van homo's gebaseerd op buikgevoelens, die je beter geen " wetenschappelijk tintje " geeft.
Daarmee is in feite alles zo'n beetje gezegd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 mei 2014, 16:03   #2612
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maar als je ma je pa anaal zou penetreren met haar voorbinddildo, heb je daar geen probleem mee?
Relevantie?

Paulus.
Oud 5 mei 2014, 16:12   #2613
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is het 'm nu net waar deskundigen het over oneens zijn. Volgens sommige deskundigen is een vader geen moeder en een moeder geen vader, en hebben kinderen recht op beide waar dat mogelijk is. De links werden hier al herhaaldelijk gegeven. We kunnen niet iedere keer opnieuw beginnen dat uit te leggen.

Deskundigen zijn het oneens over het feit dat een holebi-ouders of hetero-ouders voor dezelfde kwalitatieve omgevingsfactoren kunnen instaan.

Ikzelf ben ook ouder en ik merk ook heel duidelijk dat mijn kinderen voor deze of gene zaken eerder bij moeder gaan aankloppen en voor andere bij vader. Ik merk dat ook bij andere heterogezinnen. Het kind kan hier kiezen, voor voorkeuren die gekoppeld zijn aan geslacht, wat hij bij homo-ouders niet kan.

Typerend is bijvoorbeeld een pleistertje bij moeke, maar het speelgoed herstellen bij vake. Dat wil niet zeggen dat moeke niet evengoed speelgoed kan herstellen of vake niet evengoed een pleister kan plakken op het opgelopen wondje. Daar gaat het niet over.

Dat wil wel zeggen dat het kind zelf zeer typerende keuzes maakt als hij daartoe de mogelijkheid heeft. Er kunnen zo tal van voorbeelden gegeven worden door elk heterogezin. Dat is nu eenmaal de realiteit.

Zowel jongens als meisjes kloppen bij mama of papa aan met bepaalde problemen. Zij maken daarbij typerende keuzes bij wie ze dat gaan doen. Voor problemen in de emotionele en lichamelijke ontwikkeling, kloppen kinderen eerder aan bij moeder, terwijl ze bij vragen of problemen bij motorische of cognitieve ontwikkeling eerder bij vader gaan aankloppen.

Je laatste zin vind ik beledigend.

Paulus.
De vraag hierbij natuurlijk is of kinderen dat uit zichzelf en daarmee bedoel ik dan of ze dat van nature doen, of doen ze dat omdat hen dat zo 'opgelegd' is. Met opgelegd wil ik niets negatief zeggen, ik wil daarmee gewoon zeggen dat het (bewust of eerder onbewust) aangeleerd wordt.
Loopt een kind dat weet dat het mama is die eten klaarmaakt, als het honger heeft naar mama omdat mama altijd eten maakt, of omdat het er van nature van uitgaat dat mama eten maakt ?
Loopt een kind dat gevallen is steeds naar mama ook al weet het uit ervaring dat het in dit specifieke geval beter af is bij papa ?
Stel, je komt als kind van school en mama is er steeds. Je hebt een probleem met cognitieve ontwikkeling, je begrijpt dus dingen die je op school leerde niet. Volgens u zal het kind dus wachten eerder wachten tot papa thuis komt om de vraag te stellen ?
Ik weet het niet hé, ik heb geen kinderen. Ik stel alleen maar vast bij vrienden, familie en kennissen dat kinderen blijkbaar de keuzes maken volgens de volgens mij redelijk redelijke redenering : ik heb een probleem, ik ga naar deze of gene die mij in mijn geval het waarschijnlijkst een oplossing kan bieden.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 16:14   #2614
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hou eens op met zagen omtrent dat anaal neuken van homo's. Niemand is verplicht om dat allemaal "normaal" te vinden. Jij hebt het recht op een eigen mening, maar ik evenzeer. Welnu mijn mening omtrent het anaal homo-geneuk is dat het degoutant is.
Wat vind u van anale seks bij hetero's (niet echt mijn dada, maar blijkbaar toch vrij populair aan het worden)
Citaat:
Verder nog dit: als homo's hun leven als homo willen slijten is dat hun zaak.
Wat is hun alternatief, misschien ??
Citaat:
Ik zal hen geen strobreed in de weg leggen, mij tegenover hen fatsoenlijk gedragen zoals tegenover de rest van de mensheid. Ik zal hen daaromtrent geen verwijten maken.
ge zijt veel te goed voor deze wereld
Citaat:
Maar ergens moeten ze consequent zijn. Uit hun onderlinge "betrekkingen" kunnen geen kinderen voortkomen. Dat weten zij, ze hebben er voor gekozen.
Ah bon, men kiest om homo te zijn ?? Dat is nieuw voor mij
Citaat:
Dan lijkt het mij evident dat ze aanvaarden zonder kinderen door het leven te gaan.
Uw evidentie loopt wel wat mank
Citaat:
Je kunt niet van twee walletjes eten. Een kind heeft recht op een vader die een man is en een moeder die een vrouw is.
als het een recht is, moet het wel ergens in een wetboek staan. Enlighten me, please.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 16:20   #2615
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Relevantie?

Paulus.
Dat er geen link is tussen het seksuele privé-leven van koppels en hun opvoedkundige capaciteiten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 16:24   #2616
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relevantie?

Paulus.
Dezelfde als die in het bericht waarop ik antwoordde, maar waarop u - o wonder! - het schijnbaar niet nodig achtte om uw hautaine "relevantie?" te opperen.

Citaat:
Oud 5 mei 2014, 16:26   #2617
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er geen link is tussen het seksuele privé-leven van koppels en hun opvoedkundige capaciteiten.
Net zo min als op professioneel gebied.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 16:28   #2618
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uw evidentie loopt wel wat mank
"wel wat"...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als het een recht is, moet het wel ergens in een wetboek staan. Enlighten me, please.

Citaat:
Oud 5 mei 2014, 16:47   #2619
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Waar ik niet bij kan: de grootste mongolen, debielen en andere kanslozen mogen kinderen op de wereld poefen zoveel ze het wensen, maar als twee normale mensen een ouderloze sukkelaar willen adopteren, dan is het grote cinema.
En dan spreek ik zowel over adopterende homokoppels die het leven zuur wordt gemaakt als over heterokoppels die door allerhande obscure (al dan niet overheids)organisaties tot op het bot doorgelicht worden, gepluimd worden, en jarenlang aan het lijntje gehouden worden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 mei 2014 om 16:49.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 16:58   #2620
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
"wel wat"...

http://holybible.ucoz.org/bible3.gif
bijbel, koran.......één pot nat. Geen uitstaans mee.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 mei 2014 om 16:59.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be