Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2011, 20:17   #501
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu niet heel de thread gelezen, dat is waarschijnlijk ook de moeite niet, en wellicht is het al vernoemd geweest.
Het adopteren van buitenlandse kinderen door homo's zal in de praktijk niet gebeuren.
Geen enkel land dat kinderen ter adoptie ter beschikking stelt aan Vlaanderen laat het toe dat een koppel met hetzelfde geslacht kinderen van hen adopteert.
Die landen leggen eisen op aan adoptieouders, sommige landen weigeren zelfs een adoptie INDIEN ER EEN HOMOSEXUEEL IN DE FAMILIE ZIT!!!!!
Eigenlijk is België één van de weinige landen die dat allemaal mogelijk maakt.
Wie achterlijk is laat ik in het midden, maar het stemt alvast tot nadenken.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:19   #502
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter Bekijk bericht
Ik heb nu niet heel de thread gelezen, dat is waarschijnlijk ook de moeite niet, en wellicht is het al vernoemd geweest.
Het adopteren van buitenlandse kinderen door homo's zal in de praktijk niet gebeuren. Geen enkel land dat kinderen ter adoptie ter beschikking stelt aan Vlaanderen laat het toe dat een koppel met hetzelfde geslacht kinderen van hen adopteert.
Die landen leggen eisen op aan adoptieouders, sommige landen weigeren zelfs een adoptie INDIEN ER EEN HOMOSEXUEEL IN DE FAMILIE ZIT!!!!!
Dan bestellen en kopen ze toch gewoon kinderen in Oekraine zoals met Samuel overtijd.
Oud 24 juni 2011, 20:23   #503
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het adopteren van buitenlandse kinderen door homo's zal in de praktijk niet gebeuren.
Geen enkel land dat kinderen ter adoptie ter beschikking stelt aan Vlaanderen laat het toe dat een koppel met hetzelfde geslacht kinderen van hen adopteert.
Het zijn er wel wat meer als ons Belgenlandje

En het feit dat veel van de landen die homoseksuele adoptie weigeren voornamelijk geregeerd worden door mensen die denken dat middeleeuwse woestijnnomaden de waarheid in pacht hebben, maakt het voor mij duidelijk wie de achterlijke van de 2 is.
Oud 24 juni 2011, 20:24   #504
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wilt u die norm ook laten gelden voor hetero-koppels of alleenstaanden die bereid blijken of ernaar verlangen een kind te adopteren?

Wilt u diezelfde norm ook laten gelden voor hetero-koppels of bewust alleenstaande moeders die zélf kinderen kunnen voortbrengen?

Zo ja, hoe wilt u die norm implementeren?

Zo neen, waarom niet?

Edit: de vraag kan nog eenvoudiger worden gesteld: mogen arme mensen/bewoners van krottenwijken eigenlijk wel kinderen ter wereld brengen?
Arme mensen/bewoners van krottenwijken die kinderen baren en zelf opvoeden? Die kun je moeilijk wat verhinderen in internationaal recht. Maar iedereen begrijpt wel dat een kind veel beter af is in een rijker gezin.

In bepaalde gevallen kan een homokoppel misschien de uitkomst bieden, als een kind in een goede en stabiele omgeving terechtkomt. Alleen zeggen dat het niks uit maakt dat hetero's of holebi's kinderen opvoeden gaat me te ver, mensen die dat zeggen hebben kennelijk niks begrepen dat kinderopvoeding in de natuur voorbehouden is aan een man en een vrouw.
Homo-adoptie kan alleen toegestaan worden als het kind niet in een gezonde hetero-omgeving terecht kan komen. Als uitzonderingsgeval kan homo-adoptie toegestaan worden, maar anders niet vind ik.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:27   #505
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Arme mensen/bewoners van krottenwijken die kinderen baren en zelf opvoeden? Die kun je moeilijk wat verhinderen in internationaal recht. Maar iedereen begrijpt wel dat een kind veel beter af is in een rijker gezin.

In bepaalde gevallen kan een homokoppel misschien de uitkomst bieden, als een kind in een goede en stabiele omgeving terechtkomt. Alleen zeggen dat het niks uit maakt dat hetero's of holebi's kinderen opvoeden gaat me te ver, mensen die dat zeggen hebben kennelijk niks begrepen dat kinderopvoeding in de natuur voorbehouden is aan een man en een vrouw.
Homo-adoptie kan alleen toegestaan worden als het kind niet in een gezonde hetero-omgeving terecht kan komen. Als uitzonderingsgeval kan homo-adoptie toegestaan worden, maar anders niet vind ik.
Fout: #470

En dan heb ik het nog niet gehad over de dieren die het nageslacht in groep opvoeden, of de dieren die vanaf de geboorte het alleen moeten redden.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 juni 2011 om 20:28.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:31   #506
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht

En dan heb ik het nog niet gehad over de dieren die het nageslacht in groep opvoeden, of de dieren die vanaf de geboorte het alleen moeten redden.
OK, dan neem ik mijn woorden terug

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 24 juni 2011 om 20:31.
Oud 24 juni 2011, 20:36   #507
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Naar schatting zijn er tussen de 143 miljoen en 210 miljoen weeskinderen wereldwijd. Dagelijks worden 5760 kinderen wees. (volgens recent rapport van Unicef​​.) Veel meer dan gezinnen op zoek naar adoptie, en veel meer dan alle weeshuizen op Aarde ooit zou kunnen houden.

Is het dan nog 'logisch' homoadoptie te weigeren en weeskinderen aan hun lot over te laten?
Als er niet genoeg hetero's daarvoor beschikbaar zijn mogen holebi's kinderen adopteren ja.
Oud 24 juni 2011, 20:36   #508
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach het heeft geen zin; bekrompen mensen vinden dat zij de norm zijn en iedereen die ervan afwijkt fout bezig is; ik heb ook voorbeelden gegeven van maatschappijen waar het niet de norm is om kinderen te laten opvoeden door een moeder en vader (de meeste papuas bvb) - toch blijven ze volhouden dat 'doorheen de geschiedenis kinderen altijd door een man en vrouw opgevoed werden', hoewel dit totale nonsens is - gelukkig sterven de homohaters langzaam maar zeker uit...
Oud 24 juni 2011, 20:37   #509
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er niet genoeg hetero's daarvoor beschikbaar zijn mogen holebi's kinderen adopteren ja.
Dus ieder heterokoppel heeft meer recht op een kind dan een homokoppel?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:37   #510
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn er wel wat meer als ons Belgenlandje

En het feit dat veel van de landen die homoseksuele adoptie weigeren voornamelijk geregeerd worden door mensen die denken dat middeleeuwse woestijnnomaden de waarheid in pacht hebben, maakt het voor mij duidelijk wie de achterlijke van de 2 is.
Uw commentaar maakt mij ook al veel duidelijk.
Landen waarover ik praat zijn momenteel:

Ethiopië
Zuid-Afrika (jaja! zelfs al staan die bij de lijst van u)
Kazachstan
Filipijnen
Sri Lanka
Colombia

hoeveel woestijnnomaden zitten daar zo?
Meestal christelijke landen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:38   #511
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ach het heeft geen zin; bekrompen mensen vinden dat zij de norm zijn en iedereen die ervan afwijkt fout bezig is; ik heb ook voorbeelden gegeven van maatschappijen waar het niet de norm is om kinderen te laten opvoeden door een moeder en vader (de meeste papuas bvb) - toch blijven ze volhouden dat 'doorheen de geschiedenis kinderen altijd door een man en vrouw opgevoed werden', hoewel dit totale nonsens is - gelukkig sterven de homohaters langzaam maar zeker uit...
Meestal is de man zelfs weken van huis weg. Ik weet niet of in de meeste culturen de kinderen een sterke band hebben met de vader.
Oud 24 juni 2011, 20:39   #512
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ah, de Papuas, hier in het westen ons grote voorbeeld...
Oud 24 juni 2011, 20:41   #513
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen, je maakt een arbitrair oordeel, je koppelt de mogelijkheid tot procreatie aan de kwaliteit van de opvoeding zonder daar enige mogelijke link aan te geven. De onmogelijkheid tot procreatie is een grote reden waarom veel hetero-koppels besluiten te adopteren, en daar koppel je dan geen waardeoordeel over de opvoeding aan.

Je redenering is zo arbitrair als maar kan.
Neen, ik koppel de mogelijkheid tot procreatie niet aan de kwaliteit van de opvoeding. Het gaat me er alleen om waar het kind het beste geplaatst is.

Indien zaken zoals inkomen en (woon)omgeving gelijk zijn, heeft het heterokoppel voor mij de voorkeur.
Tenzij het heterokoppel in kwestie een slecht imago heeft, maar die zou dan sowieso niet in aanmerking mogen komen voor adoptie.
Oud 24 juni 2011, 20:41   #514
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw commentaar maakt mij ook al veel duidelijk.
Landen waarover ik praat zijn momenteel:

Ethiopië
Zuid-Afrika (jaja! zelfs al staan die bij de lijst van u)
Kazachstan
Filipijnen
Sri Lanka
Colombia

hoeveel woestijnnomaden zitten daar zo?
Meestal christelijke landen.
Ik reken de christenen ook bij de woestijnnomaden.
Oud 24 juni 2011, 20:42   #515
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik koppel de mogelijkheid tot procreatie niet aan de kwaliteit van de opvoeding. Het gaat me er alleen om waar het kind het beste geplaatst is.

Indien zaken zoals inkomen en (woon)omgeving gelijk zijn, heeft het heterokoppel voor mij de voorkeur.
Tenzij het heterokoppel in kwestie een slecht imago heeft, maar die zou dan sowieso niet in aanmerking mogen komen voor adoptie.
Kan je mij ook een goede reden geven voor die voorkeur?
Oud 24 juni 2011, 20:43   #516
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dus ieder heterokoppel heeft meer recht op een kind dan een homokoppel?
Biologisch gezien wel ja.

En uitzonderingen waar het wel voorkomt maken het nog niet de norm.
Oud 24 juni 2011, 20:43   #517
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mss ook nog de capaciteiten van het koppel om een kind op te voeden in rekening houden? Er moeten toch mogelijkheden zijn om dit na te gaan?
Oud 24 juni 2011, 20:44   #518
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Je vergeet wel dat wanneer men iets echt wil men er meer zijn best voor doet. Bij vele mensen gaat een kleine krijgen vanzelf om het oneerbiedig te zeggen. Men krijgt dan een kind maar wil er de lasten niet van.
Oud 24 juni 2011, 20:45   #519
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kan je mij ook een goede reden geven voor die voorkeur?
Het kind wordt dan niet in een uitzonderingspositie geduwd. Bovendien zijn er nou eenmaal zaken die typisch vaan de man zijn en typisch voor de vrouw zijn. Borstvoeding bijvoorbeeld ?
Zoveel mogelijk gelijke kansen en gelijke gezinnen voor kinderen is beter.
Oud 24 juni 2011, 20:45   #520
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wetenschappelijk (en dus ook biologisch) gezien is dat spreekwoord een misbaksel van jewelste.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be