![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt de werkwijze van Icarus' val duidelijk beschreven. Mijn indruk is dat je eigenlijk expressief en abstract wilt werken, maar dat je in geen enkele fase van een werk met het resultaat tevreden bent. De figuratieve richting die je daarna opgaat komt associatief tot stand en je laat een verhalend aspect toe dat zelfs de overhand krijgt. Het werk is eigenlijk een verslag van een psychologisch proces. Het resultaat is misschien visueel harmonisch, maar psychologisch hybride, want je verbeeldt een persoonlijke emotie plus een opvatting of idee over een willekeurig onderwerp of zelfs meerdere onderwerpen tegelijk en het werk is zowel abstract als figuratief als illustratief (dat laatste vooral door de spiraal). Het illustratieve element heeft geen schilderkunstige waarde, het conflicteert met de sfeer in je werk. Het is misschien onbewust een cynische manier om afstand te nemen van je werk, maar je neemt op de koop toe dat menige beschouwer dat eveneens zal doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind je analyse best interessant. Ik wil het niet ontkennen noch bevestigen. Wat ik er aan zou willen toevoegen is dat ik mijn werken niet enkel als een gevolg van een 'individueel' proces zie. Groetjes en bedankt voor de interesse, Johan |
|
![]() |
![]() |
#326 |
|
![]() Twee dagen geleden heb ik hier een bericht gepost over Magisch realisme en Wim Schumacher. Maar het bericht is verdwenen. Is het plaatsen nou misgegaan is het bericht verwijderd?
|
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() /www.cosmovisions.com/images/Amphitrite-Poseidon.jpg http://www.cosmovisions.com/images/A...e-Poseidon.jpg Laatst gewijzigd door Belask0 : 26 juni 2013 om 22:41. |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() visionaire kunst. |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Peter Proksch |
![]() |
![]() |
#331 |
|
![]() ![]() Dit werk in de Hamburger Kunsthalle (1937) schilderde Klee nadat hij Duitsland in 1933 had verlaten wegens de onverdraagzame houding van de Nazi's. Hij was teruggekeerd naar zijn geboorteplaats Bern in Zwitserland. Er is nog een voorstudie van bekend dat in het bezit is van het Guggenheim Museum in New York. Dit is Klee's commentaar op de politieke situatie van zijn tijd; maar de betekenis ontgaat menigeen. George Schmidt zag in dit beeld "(Die Malerei in Deutschland, 1960) ... 'alles verpletterende benenparen, een onvermijdelijk ons naderende gewelddaad.' Ik zou willen toevoegen, de triomf van het irrationele over de mens; het werk is daarom diep tragisch. Nancy Spector van het Guggenheim museum ziet er echter iets heel anders in: Klee revealed a more socially and politically relevant side in his 1937 painting Revolution of the Viaduct, of which the Guggenheim’s Arches of the Bridge Stepping Out of Line is an earlier version. Created when Fascism was on the rise in Europe, the image of rebellious arches escaping from the conformity of a viaduct invokes public dissension while promoting individuality. It is a flippant but foreboding reference to Albert Speer’s monolithic Nazi architecture as well as to official Soviet imagery of workers marching forward in unison. There is a poignant postscript to Klee’s social critique: after the artist fled Germany in 1937 to his native Switzerland, 17 of his works were displayed in the Nazis’ Degenerate Art exhibition, a show of Modern painting and sculpture that they considered too free-spirited and libertarian.BRON |
![]() |
![]() |
#332 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 juni 2013 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
#334 |
Banneling
|
![]() Kunst is jarenlang hetzelfde forum kunnen supertrollen.
|
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wolfgang Hutter. Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 juni 2013 om 15:41. |
![]() |
![]() |
#337 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
behoor ik iets te zien op kunstzinnig of intellectueel niveau. Mis ik de inspiratie om het groter geheel te zien, iets dat zeer waardevol is en door de hoeveelheid geld in waarde stijgt, zowel spititueel als expressioneel. Gaat er iets aan mij voorbij dat ik niet begrijp? Een naakte vrouw met tussen haar benen een beest en een klein kind. Laatst gewijzigd door g_z : 30 juni 2013 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
#340 |
Banneling
|
![]() ik zeg u
|
![]() |