Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 22:55   #781
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik studeer, ik wil werken, zelfs voor een laag loon. Mijn vakantiejob betaalt minder dan een leefloon, had ik geen tweede zit, dan deed ik een vakantiejob.

Er zijn genoeg instanties die nu daklozen kunnen helpen aan een job. Ze moeten wel die hulp aanvaarden.
Dat wil je graag ?
Een dakloze die werkt aan een hongerloon?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:11   #782
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat de wereld naar de klote aan het gaan is, is uw interpretatie. Ik merk op dat er een globale tendens de laatste eeuw is dat er steeds meer mensen welvaart hebben. Als u dat ziet als een wereld naar de klote, het staat u vrij om dan terug te gaan naar tijden waar niemand welvaart heeft door bvb. te leven in een of ander Afrikaans land waar er op heden nog mensen als nomaden leven.
Voor de arme mag de wereld naar de klote gaan,
Het maakt voor hem geen enkel verschil.
Oud 19 augustus 2010, 23:13   #783
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat de wereld naar de klote aan het gaan is, is uw interpretatie. Ik merk op dat er een globale tendens de laatste eeuw is dat er steeds meer mensen welvaart hebben. Als u dat ziet als een wereld naar de klote, het staat u vrij om dan terug te gaan naar tijden waar niemand welvaart heeft door bvb. te leven in een of ander Afrikaans land waar er op heden nog mensen als nomaden leven.
Deze mensen zijn minder arm dan wij ,
Zij kunnen nog leven van de natuur.
Oud 19 augustus 2010, 23:20   #784
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Voor de arme mag de wereld naar de klote gaan,
Het maakt voor hem geen enkel verschil.
Die derde-wereldlanden schonken volgens mij toch iets meer belang aan pakweg Kopenhagen dan dat de EU dat deed. Landen als Soedan en Ethiopië werden zelfs ronduit onder druk gezet door o.m. de VS om ginder met niet al te veel enthiousiamse of eisen te komen opdagen.

Sommige armen hebben immers hun leven te verliezen, terwijl we hier gewoon iets meer voor ons brood zullen betalen.

Laatst gewijzigd door Andy : 19 augustus 2010 om 23:21.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:24   #785
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben een voorstander van meer Europa die meer ecologische normen zal opleggen (wat ze nu al goed mee bezig zijn overigens, bvb. door de gloeilamp af te schaffen).

Vindt u onze huidige staat sociaal onrechtvaardig? Ik vind het sociaal onrechtvaardig dat mensen een leven lang werkloos kunnen zijn en profiteren van het geld dat mensen die hard werken betalen. Dat is onrechtvaardig, niet het feit dat die werklozen niet toekomen om een even hoge standaard als mensen die werken kunnen verkrijgen.

Daarnaast is de huidige samenleving helemaal niet anti-ecologisch. Steeds meer bedrijven installeren zonnepanelen, enz. Natuurlijk gaat dat niet van de ene dag op de andere.
Niet de rollen omdraaien he,
De werklozen zijn hier door de automatisering,
Deze mensen zijn niet meer nodig voor de economie.
Hebt u al iets tekort gekomen? alles wordt geleverd.
De economie draait en maalt zoals het nodig is.
Het probleem zit hem in de werkverdeling.
Oud 19 augustus 2010, 23:25   #786
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Landen als Soedan en Ethiopië werden zelfs ronduit onder druk gezet door o.m. de VS om ginder met niet al te veel enthiousiamse of eisen te komen opdagen.
Bron?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:28   #787
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Bron?
Dat is hier - ten tijde van Kopenhagen - door Johan Bollen gepost dacht ik. Ik heb die link helaas niet gebookmarked.
Oud 19 augustus 2010, 23:31   #788
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een ecologisch verantwoorde maatschappij bestaat de dag van vandaag niet. Daarvoor moeten we wachten op kernfusie.

Een sociaal rechtvaardige maatschappij zal nooit bestaan. Daarvoor moeten we kiezen tussen rechtvaardige mensen in de kou zetten of profiteurs wel laten bedienen en het systeem uitzuigen. Het zit in de aard van de mens.

Een vrije maatschappij bestaat niet. Daarvoor zijn we met teveel mensen en moeten we dus met teveel mensen rekening houden in dat pseudo-vrij zijn.
En uw oplossing is? ze laten verhongeren?
Oud 19 augustus 2010, 23:39   #789
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die link tussen een 'werkende massa' en geweld, uitbuiting, slavernij en onderdrukking zie ik dan toch niet....

Geweld is volledig irrelevant tov werken. Geweld moet stoppen, maar dat zal nooit gebeuren. Daarvoor zijn we met te veel op deze aardbol en moeten we dus met teveel meningen rekening houden. Voor het gros van de bevolking is rekening houden met andere meningen geen probleem, voor sommigen helaas genoeg wel...

Uitbuiting is grotendeels irrelevant tov werken. Sociale rechten die uitbuiting tegengaan moéten afgedwongen worden door de werkende mensen zelf. Ik voorzie dan ook grote opstanden binnen de 10-15jaar in China, in vergelijking met opstanden die wij kenden 200 jaar terug. Vanaf dan zal geleidelijk aan maar wel degelijk hun uitbuiting weggaan.

Slavernij is volledig irrelevant tov werken. Ik zie zelfs in zijn geheel geen link.

Onderdrukking is volledig irrelevant tov werken. Idem dito met hierboven: ik zie geen enkele link.
Het westen heeft altijd gezegt dat het communisme niet kan werken,
Waar hebben ze dan zo een schrik van?
Oud 19 augustus 2010, 23:41   #790
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Euh nee, ik zie net geen opstanden in China. De middenklasse is daar sterk aan het groeien, zoals dat in het Westen gebeurd is. Finaal, in het laatste stadia zal de rijke kapitalist alles van deze middenklasse weer afnemen omdat ze niet te sterk mogen worden want dat betekent concurrentie voor hem.
Goed voor de kapitalist.
Oud 19 augustus 2010, 23:44   #791
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Soilent Green is het gevolg van overbevolking. Dankzij ons bestaand systeem hoeven we gelukkig geen Soilent Green te eten.

Betreffende honger in de wereld : er moet zeker nog veel gedaan worden om dit te verhelpen, maar het kapitalisme als oorzaak erbij halen is gewoon dom.

En nog even dit, wist u dat er de dag van vandaag meer mensen in de wereld overlijden aan overvoeding dan aan ondervoeding? Dit is dan weer het gevolg van de voorspoed, dit kunt u op de rekening van het kapitalisme zetten.
Waar haal jij je gegevens , van de kapitalisten?
Oud 19 augustus 2010, 23:51   #792
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het is theorie, ik zeg gewoon dat rijkdom relatief is op die manier. Die discussie over 'armoede' is een 'domme discussie

1° Er is GEEN ENKEL LAND IN DE WERELD waar de LOONSPANNING KLEINER is dan in BElgie, spreek mij tegen als dit zo niet is.

2° EN dan komen die 'loonspannings' ambtenaren, nog eens uitleggen dat er 20% van de mensen in ARMOEDE leven...
Ofwel is dit het bewijs dat die ambtenaar teveel OVERHEAD kostprijs heeft, en dus dat daardoor teveel mensen in Armoede komen.
Ofwel is dit het bewijs dat die ambtenaar zijn WERK niet doet, en dus de armoede niet opgelost wordt met onze fantastische sociale zekerheid, dat we vooral mensen steunen die 'recht hebben omdat ze betaald ' hebben, en niet de armen steuenen

3° EN dan KOMT daarbovenop de vaststelling: wat doe je als er 20% begrotingstekort is, en als iedereen 20% minder verdiend heeft... Hoe compenseer je die daling in de lonen bij de 'betalende burger' via begrotingsmechanisme naar de ARME
Want ARMOEDE is iets RELATIEFS... en daarover moet de discussie gaan volgens mij. Zet een TARGET op de LOONSPANNING, zet een Target op het Minimumloon versus het Gemiddelde loon. Maak het geheel DYNAMISCH mee met de economie.
Die Loonspanning is wel de laatste zorg van een landloper.
Stop met redeneren vanuit uw welgestelde positie.
Oud 19 augustus 2010, 23:55   #793
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Die Loonspanning is wel de laatste zorg van een landloper.
Stop met redeneren vanuit uw welgestelde positie.
'k Vind zijn idee van loonspanning anders zo zot nog niet. Leg minimum- en maximumgrenzen op aan het loon/inkomen, en koppel die vast aan gemiddelden (van de voorbije jaren bvb, of van een consumptieindex). In de rest van zijn post volg ik hem natuurlijk niet.
Oud 19 augustus 2010, 23:58   #794
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kijk er bestaat zoiets als een geinflateerde economie. Het is niet omdat alles hier dubbeldik belast wordt, en daardoor alle 2 keer duurder kost, dat wanneer je het 'minimumloon zou doen zakken' dat je daardoor het kwaliteit van leven zou doen zakken. Je kunt ook gericht de 'essentiele' economie ONBELAST laten, en ervoor zorgen dat iedereen kwaliteit van leven heeft.

Als je het inkomen van iedereen halveert, gaan de huurprijzen zakken. Zo simpel is dat.
Als je de steun zou 'materialiseren' in goederen en diensten, zou je zien dat de 'essentiele behoeften' voldaan zijn met 300euro per maand.
Als je de rest dan zou beschouwen als een 'budget free to spend' dan zie je dat iedereen op papier technisch gezien geld genoeg heeft om hier in Belgie royaal te leven.
Jij bekijkt een arbeider als een voorwerp.
kan hij niet werken dan is hij nutteloos.
Dan kunnen we beter hem in leven houden maar niet meer,
Mogelijk kunnen wij hem nog gebruiken.
Oud 20 augustus 2010, 00:05   #795
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
mijn oudste zoon is 18, dat moet een voldoende beeld geven
Dan ben je rond de 45jaar.
Een beetje jong nog.
Je zal zien met de jaren word je veel milder.
Oud 20 augustus 2010, 00:12   #796
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Vind zijn idee van loonspanning anders zo zot nog niet. Leg minimum- en maximumgrenzen op aan het loon/inkomen, en koppel die vast aan gemiddelden (van de voorbije jaren bvb, of van een consumptieindex). In de rest van zijn post volg ik hem natuurlijk niet.
Waarom wil je meer armoede?

Enfin; dat zal immers veroorzaakt worden door zo'n zaken, dus ik vraag mij af waarom je dat wilt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 20 augustus 2010, 00:16   #797
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kijk er bestaat zoiets als een geinflateerde economie. Het is niet omdat alles hier dubbeldik belast wordt, en daardoor alle 2 keer duurder kost, dat wanneer je het 'minimumloon zou doen zakken' dat je daardoor het kwaliteit van leven zou doen zakken. Je kunt ook gericht de 'essentiele' economie ONBELAST laten, en ervoor zorgen dat iedereen kwaliteit van leven heeft.

Als je het inkomen van iedereen halveert, gaan de huurprijzen zakken. Zo simpel is dat.
Als je de steun zou 'materialiseren' in goederen en diensten, zou je zien dat de 'essentiele behoeften' voldaan zijn met 300euro per maand.
Als je de rest dan zou beschouwen als een 'budget free to spend' dan zie je dat iedereen op papier technisch gezien geld genoeg heeft om hier in Belgie royaal te leven.
Ik schiet jouw maatregelen niet af,
Maar ik kijk naar de andere landen.
bijvoorbeeld, de uitkeringen beperken in tijd .
In Spanje is het beperkt tot 6 maanden en ze hebben een werkloosheid van 18%
Is het de loonlast? in de VS hebben ze laagste loonlast ter wereld.
En toch hebben ze een even hoge werkloosheid als europa.
Wat wil je dan dat er moet gebeuren?
Oud 20 augustus 2010, 00:25   #798
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom wil je meer armoede?

Enfin; dat zal immers veroorzaakt worden door zo'n zaken, dus ik vraag mij af waarom je dat wilt.
Omdat ik een slecht karakter heb.
Oud 20 augustus 2010, 00:26   #799
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik een slecht karakter heb.
Oke.
Oud 20 augustus 2010, 00:28   #800
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik dacht dat ongeveer 1,5 miljard mensen het moesten stellen met minder dan 1$ per dag. Die €100 (of 121$) per maand lijkt mij heel royaal voor niets te moeten doen.

Uiteraard niet, maar daar moet de staat mij dan ook niet komen pamperen. Dat zijn zaken waarvoor je moet sparen tijdens je werk.
Dus als uw zelfstandige zaak op de fles gaat , eindig je als bedelaar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be