Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2010, 22:31   #1281
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nee, liefdadigheidsinstellingen of hulp van familie. Of gaan werken.
Het systeem van uitkeringen is er gekomen door solidariteit en strijd van de georganiseerde arbeidersklasse. Dat is geen cadeau van de bourgeoisie of gunst maar een bevochten recht.

Als je wil weten tot wat die arbeidersklasse in staat is om haar rechten en belangen te verdedigen, moet je de uitkeringen vooral afschaffen. Ik ben daar om puur strategische en opportunistische redenen niet tegen. Op voorwaarde dat men tegelijkertijd een belastingverlaging invoert voor iedereen met een inkomen vanaf 15.000 euro per maand.

Ik zou Sarkozy in Frankrijk graag nog wat olie op het vuur zien gooien. Dat kan nooit kwaad in tijden van polarisatie.

EDIT: Hij is al bezig, merk ik:

Tzarcosy en het Ministerie van Binnenlandse Zaken verplichten de politie om de cijfers van het aantal demonstranten te minimaliseren, aldus de vakbond van politie-agenten. Van 100.000 moeten ze er 25.000 maken...

http://www.dailymotion.com/video/xf6...cratie-sa_news

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:47   #1282
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De bedragen van een leefloon zijn te laag om menswaardig te leven, omdat de uitgaven die iedereen moet doen om in zijn levensonderhoud te voorzien alsmaar stijgen.
Dat ze dan stoppen met dat geprofiteer en een job zoeken zodat ze hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Topmanagers slagen daar zonder problemen in en zitten niet te parasiteren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:48   #1283
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze de laagste inkomens dan verhogen en kinderopvang gratis maken , dan gaan mensen met plezier werken . Of denk je dat werken gratis moet zijn ?
Denk jij soms dat minimuminkomens en kinderopvang gratis zijn?
Oud 19 oktober 2010, 22:48   #1284
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het systeem van uitkeringen is er gekomen door solidariteit en strijd van de georganiseerde arbeidersklasse. Dat is geen cadeau van de bourgeoisie of gunst maar een bevochten recht.

Als je wil weten tot wat die arbeidersklasse in staat is om haar rechten en belangen te verdedigen, moet je de uitkeringen vooral afschaffen. Ik ben daar om puur strategische en opportunistische redenen niet tegen. Op voorwaarde dat men tegelijkertijd een belastingverlaging invoert voor iedereen met een inkomen vanaf 15.000 euro per maand.

Ik zou Sarkozy in Frankrijk graag nog wat olie op het vuur zien gooien. Dat kan nooit kwaad in tijden van polarisatie.

Tzarcosy en het Ministerie van Binnenlandse Zaken verplichten de politie om de cijfers van het aantal demonstranten te minimaliseren, aldus de vakbond van politie-agenten. Van 100.000 moeten ze er 25.000 maken...

Juist,

Geschiedenis:

Niemand mag zich daar illusies over maken, alles is door onze voorouders gedurende honderden jaren afgedwongen van elite en jetset, beetje bij beetje, niets is gegeven of verkregen, alles is met het mes op de keel afgedwongen.
Voor deze eeuwenlange rooftochten van uitbuiting, diefstal en slavenarbeid, dit om onder het juk van deze uitbuiters onderuit te komen zijn vele slachtoffers (doden) gevallen.
Er zijn trams omgedraaid, enorme stakingen en betogingen georganiseerd, syndicaten gecreëerd, arbeidsvoorwaarden afgedwongen door stakingen enz.
Door veel geduld bereikte de slak de ark, onze huidige samenleving met zijn sociale rechten, vangnetten, gezondheidszorg en sociale voorzorg.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:48   #1285
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus verhongeren dan maar .... wtf.
Nope, gewoon een job gaan zoeken zoals iedereen. That's all.
Oud 19 oktober 2010, 22:52   #1286
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Uit de crisis:

Het bouwen aan een nieuw tijdperk van gerechtigheid en vrede:

· We leven in zeer turbulente tijden.
· De wereld is in een overgangsfase.
· Het tijdperk van het neoliberale extremisme vervaagt.
· Maar niemand is helemaal zeker hoe het nieuwe tijdperk eruit zal zien.
· Is het bestand tegen makkelijke voorspelling.

Is het veilig om te zeggen dat de toekomst van zowel ons land als die van de wereld nog moet worden geschreven:

De oude USSR heeft vrijwillig de macht overgedragen en de kracht gehad om zonder veel bloedvergieten van een bepaald systeem af te stappen, spijtig genoeg zijn ze de verkeerde weg ingeslagen, ze hebben te veel de ogen gericht op rijkdom, pracht en praal voor enkele.

Nu noch afwachten of de neoliberale bende van de VS en Europa vrijwillig de macht overdragen aan mensen die vernieuwing, verbetering en herverdeling willen en een rechtvaardig systeem zonder extreem rijk en doodarm.
Of wordt ook hier de verkeerde weg genomen van meer extreem rijk en doodarm.

How to Brainwash a Nation:

http://www.youtube.com/watch?v=sZ8Zv...eature=related
Oud 19 oktober 2010, 22:56   #1287
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af waarom zoveel mensen plots zoveel mensen tegen een latere pensioenleeftijd zijn... Vroeger werkte men letterlijk tot de dood, dankzij de pensioenen kregen ze nog enkele jaren rust. Die enkele jaren zijn gegroeid tot 20 jaar dankzij de toenemende levensverwachting en brugpensioenen.

Mensen krijgen steeds langer een pensioen
Mensen hebben steeds meer hulp nodig naargelang ze ouder worden

Maar diezelfde mensen denken dat een pensioen en hulpverlening gratis is. Moeten de belastingen omhoog zodat we misschien tot september voor de overheid moeten werken en nog drie maandjes per jaar van ons loon kunnen genieten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 19 oktober 2010 om 22:57.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 23:08   #1288
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waarom zoveel mensen plots zoveel mensen tegen een latere pensioenleeftijd zijn... Vroeger werkte men letterlijk tot de dood, dankzij de pensioenen kregen ze nog enkele jaren rust. Die enkele jaren zijn gegroeid tot 20 jaar dankzij de toenemende levensverwachting en brugpensioenen.

Maar diezelfde mensen denken dat een pensioen en hulpverlening gratis is. Moeten de belastingen omhoog zodat we misschien tot september voor de overheid moeten werken en nog drie maandjes per jaar van ons loon kunnen genieten?
Niemand houdt u tegen om u dood te werken uiteraard.
Je mag zelfs mijn werk er bij nemen, met dank.
Oud 19 oktober 2010, 23:11   #1289
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

· Machines en automatisering moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, niet het verhuizen naar lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen uitlokken.
· De overblijvende arbeid kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden.
· De eigenaars van de private geautomatiseerde economie, die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing!
· Deze eigenaars, de elite & jetset, slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgt 50% van de totale inkomens in ons land.
Oud 20 oktober 2010, 06:14   #1290
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Vertel nog eens wat over de arbeidsomstandigheden van vroeger ???... Het is echter nu dat telt ...Wanneer gaan de Vlamingen en Walen, de inwoners van ons Belgenland eindelijk ééndrachtig zijn en onze politiekers op de vingers tikken. Langer werken ? Tekorten in de pensioenkas.Weten de Belgen hoeveel miljoenen onze politiekers verkwisten ? Weten de Belgen dan niet dat elke politieker na 20 jaar een pensioen ontvangt dat 25 maal meer is dan dat van een werknemer ? Wie zijn hier de PROFITEURS ??

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 oktober 2010 om 06:14.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 17:12   #1291
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, gewoon een job gaan zoeken zoals iedereen. That's all.

En als ze geen job vinden ....een hold up dan ??

Oud 22 oktober 2010, 16:57   #1292
Wisord
Banneling

Standaard

De huurprijzen stijgen tot een voor steeds meer mensen onbetaalbaar niveau , de huurprijzen indexeren en de lonen niet !!. En de hoge huur is niet de enige hinderpaal die mensen op hun weg vinden om goed en betaalbaar te wonen… Toch is gezonde, aangepaste huisvesting in een aangename omgeving een basisvoorwaarde om normaal maatschappelijk te kunnen functioneren en participeren. Maar in de grote Vlaamse steden, in een van de rijkste regio’s ter wereld groeit dit probleem uit tot een echte hel voor velen , dat is weliswaar weinig zichtbaar mensen schamen zich ervoor hun rekeningen en huur niet te kunnen betalen , want zoals de armste landen de meeste vluchtelingen opvangen, worden de meeste thuislozen opgevangen door lotgenoten in de armoede: door vrienden en familie.
Oud 22 oktober 2010, 17:11   #1293
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
De huurprijzen stijgen tot een voor steeds meer mensen onbetaalbaar niveau , de huurprijzen indexeren en de lonen niet !!. En de hoge huur is niet de enige hinderpaal die mensen op hun weg vinden om goed en betaalbaar te wonen… Toch is gezonde, aangepaste huisvesting in een aangename omgeving een basisvoorwaarde om normaal maatschappelijk te kunnen functioneren en participeren. Maar in de grote Vlaamse steden, in een van de rijkste regio’s ter wereld groeit dit probleem uit tot een echte hel voor velen , dat is weliswaar weinig zichtbaar mensen schamen zich ervoor hun rekeningen en huur niet te kunnen betalen , want zoals de armste landen de meeste vluchtelingen opvangen, worden de meeste thuislozen opgevangen door lotgenoten in de armoede: door vrienden en familie.
Juist!
Oud 23 oktober 2010, 00:07   #1294
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Je maakt weer de uitzondering... Economie is meer dan "beheer van natuurlijke grondstoffen".

Inkomenskloof wil voor mij niet zoveel zeggen. Kan evengoed dat lage en hoge inkomens beide groeiden.
Inderdaad, de hoge inkomens hoger dan de inflatie, de lagere inkomens lager dan de inflatie.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 00:14   #1295
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Uw ideaal is natuurlijk dat ze sterven op de pensioenleeftijd?
Oud 23 oktober 2010, 00:25   #1296
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Eerst een vorm van overheidsingrijpen bekritiseren (daar ben ik trouwens mee akkoord) om dan vervolgens te concluderen dat dit de fout is van het kapitalisme toont alleen maar aan dat je niet echt doorhebt wat kapitalisme is. Misschien toch eens opzoeken wat het wil zeggen, kwestie dat je door hebt waar je tegen bent. Natuurlijk wel bronnen nemen van voorstanders van het kapitalisme. Als je enkel kritiek erover leest, maar nooit iemand hoort uitleggen wat het net is (en dat kan alleen een voorstander) zal je nooit echt weten waar je het over hebt en schrijf je zulke kemels als hierboven.
Wel bronnen nemen van voorstanders van het kapitalisme?
Oud 23 oktober 2010, 00:34   #1297
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme kent een enorme mondialisering , deze gaat gepaard met het afbreken van de arbeidscondities, langere werkdagen, lage lonen, het verdwijnen van werkzekerheid en de afbraak van vakbondsrechten. Het betekent een felle inkrimping van de sociale uitgaven voor gezondheidszorg, onderwijs en pensioenen. In weze komt het neer op het afbreken van iedere vorm van door de maatschappij georganiseerde solidariteit. Het leidt tot uitsluiting, onzekerheid en uiteindelijk tot een vervreemding van de maatschappij bij diegenen die uit de boot vallen. Kortom: het is een nieuw politiek regime, mogelijk gemaakt door de capitulatie voor de markteconomie door de voormalige arbeidersleiders. Zodra dit politieke regime voldoende geconsolideerd was, had het wel een eigen dyna-miek. De toegenomen financiële speculatie was oorspronkelijk een gevolg, geen oorzaak, van mondialisering, maar zodra ze er was, versnelde ze op haar beurt het proces van mondialisering met alle gevolgen die we nu voor ons hebben staan .
doe geen moeite wisard, argumenteren met asocialen is nutteloos,
met socialen niet nodig.
Oud 23 oktober 2010, 00:37   #1298
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol; psychologiseren van een complete groep aan mensen.

Overigens; ik ben ook een kapitalist - in de economisch betekenis van dat woord.
Dat had ik al begrepen.
Oud 23 oktober 2010, 00:41   #1299
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De feiten spreken u tegen. Sorry.
Welke feiten?
feiten uitfilteren die in uw kraam passen?
Oud 23 oktober 2010, 00:58   #1300
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik mag voor 800€ een maandlang werken en studeren combineren.

Daarnaast moeten politiekers, voor ze verkozen zijn, duizenden euro's eigen kapitaal in campagnes steken. Alsook moeten zij zo'n loon krijgen dat zij, omwille van de macht, niet gemakkelijk kunnen omgekocht worden door de privé-sector.

Maar ga gerust verder met degene die niet willen werken te verdedigen, en degene die wel willen werken, aanvallen op hun loon. Als iedereen niet werkt, het eten op is, geen machines meer gemaakt worden, enz. is iedereen werkloos, en kunnen we weer als jagers-voedselzoekers strijden om het overleven.
Ik installeer robotten in mijn bedrijf , waardoor ik in plaats van 100 werknemers er maar 10 meer nodig heb, dat die 90 anderen maar hun plan trekken, maar natuurlijk ze zijn werkloos ? dat zijn natuurlijk profiteurs die willen niet werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be