Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2017, 17:07   #101
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zie dat alles verjaard is.
Enfin, terug naar het verleden dan maar.

De Berberse tamtam werkte natuurlijk in twee richtingen en daar onze leveranciers bijna door hun voorraad heen waren besloten Nadia en ik naar het ezelpad te rijden er was daar altijd wel iemand te vinden die de juiste reden voor alle commotie kon uitleggen alhoewel wij ervan overtuigd waren dat we, enfin meer bepaald Nadia, ons boekje te buiten gegaan waren. Toen we aan het ezelpad aankwamen zag ik iets waardoor ik onmiddellijk gealarmeerd was, een tien twaalf man stond daar druk gebarend en in een hevige discussie verwikkeld, al je tien man in een Tamazight dialect tegen elkaar op hoort discuteren klinkt dat erger dan twintig poepzatte Mechelaars die in hun stamkroeg elk hun verhaal staan te brullen tegen elkaar en dat wil al iets zeggen mijn gedacht. Voor de eerste maal sinds mijn aankomst in het Rif nam ik mijn pistool uit de middenconsole van mijn wagen en stak dit op mijn rug achter mijn broeksband, ik zag van uit mijn ooghoeken dat Nadia weer dat lachje fabriceerde, ze boog dan haar hoofd een beetje naar rechts, haar linkeroog neep ze dan een beetje dicht en dat linker mondhoekje trok ze omhoog, op zulk moment was ze om op te eten, ik herpakte me en stapte uit de wagen Nadia was al uit de wagen zij had dan ook geen wapen te nemen en weg te steken, ze hield nog liever een gekneusde ruggewervel over aan die helse rit dan dat ze voor het comfort haar wapen zou afdoen ( ze had daar een vreemde logica over), de enige momenten die Nadia wapenvrij was waren tijdens de sex of als ze zich baadde, alhoewel wapenvrij, dat pistool was zelfs dan binnen handbereik.

De papa van Nadia was echt geen doetje hoor, om dorpschef te zijn moest je echt wel ballen aan je lijf hebben en geen geweld schuwen. De man had vier zonen en 2 dochters, met die kinderen had hij in mijn ogen weinig geluk maar dat kon je hem niet vertellen, een pak slaag zou, volgens mij althans, je loon zijn dan. Je had de twee middelste zonen die kerels stapelden stommiteiten op met de snelheid van het licht leek het mij, de oudste zoon een ernstig man die later dorpschef of zelfs clanhoofd zou kunnen worden, de jongen in België die eigenlijk valselijk beschuldigd was door die homo zoon van een politiechef, Nadia haar zus die jong gehuwd was en in het aangezicht Imazighen tatoeages droeg en dan ja, een beetje de oogappel van de papa, Nadia. Het rare was dat als ik die man iets vertelde waar ik belang aan hechte al dan niet zakelijk hij soms het zelfde lachje als Nadia op zijn gezicht toverde raar maar waar, Nadia en haar vader waren gewoon krak dezelfde karakters.

Na dat we dus uit onze wagen gestapt waren en een beetje op afstand van de volgens mij ruzie makende mannen stonden wende de vader van Nadia zich tot ons, Nadia kreeg daar een bolwassing van je welste trok haar bekende pruillipje en warempel haar vader begon te lachen, ik had er natuurlijk de ballen van begrepen. De reden dat ze naar Ketama en meer bepaald naar Chefchaouen zouden gaan waren de twee idiote broers, die mannen hadden dus zo een bende gevormd van hasjdealers ze verkochten dan ook wel de hasj van het dorp wat men wel ok vond maar ze hadden daar een plein aan een bekende toeristische attractie ingepalmd en de andere jongens verjaagd, nu was er een vechtpartij ontstaan en hadden de zonen van papa Nadia iemand in de bil gestoken, ze waren dus gearresteerd en opgesloten in de gevangenis op het politiebureau. Nu moest er dus echt snel gereageerd worden en moest de vader van het slachtoffer opgezocht worden en moest er onderhandeld worden over een afkoopsom zodat de klacht zou worden ingetrokken, de politie hield de jongens nog even daar omdat in de afkoopsom naar het schijnt een procentje zat voor de kas van de weduwen en wezen van de politie. Moesten ze naar de gevangenis gebracht zijn in afwachting van hun proces zou het einde verhaal geweest zijn voor die jongens.

Aan Katia en werd na die bolwassing, waar ik toch geen bal van begrepen had, een nonkel toegewezen, die nonkel die ging op ons passen daar in Ketama. Je moet weten dat we daar reeds een vijftal clangenoten tot onze beschikking hadden maar die oom die trouwens heel de dag door knetter stoned was die ging het voor ons allemaal arrangeren, maar dat was buiten Katia gerekend. De mannen vertrokken dus naar Chefchaouen om te gaan marchanderen en wij, Nadia die nonkel en ik bleven daar aan het ezelpad wachten tot de ezeltjes met hun vracht uit de heuvels arriveerden.
Wie ondertussen ook gearriveerd was was Henk de wietteler, maar dat is een ander verhaal.

Hoomer had natuurlijk weer niet in de mot dat "zijn" Nadia ondertussen weer zeer pist off was door de aanwezigheid van de controlerende nonkel en ik kon eveneens niet weten dat we onderweg naar Ketama een politiecontrole zouden tegenkomen. Een Nadia die het op haar systeem had en een politiecontrole onderweg was zoals later zou blijken een bijna dodelijke combinatie.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 augustus 2017 om 17:31.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 18:37   #102
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over deze Belg die vrouwen verdedigde in Marokko is er in het naar eigen zeggen meest democratische deel van België zeer weinig ruchtbaarheid gegeven.

Un Binchois et ses deux fils retenus au Maroc depuis mardi

http://www.lanouvellegazette.be/1898...c-depuis-mardi

http://www.dhnet.be/regions/mons-cen...70d65d250f0f71

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 augustus 2017 om 18:38.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 18:56   #103
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Amai amai amai ik val van de ene in de andere verbazing.... Hoomer heeft warempel schrijftalenten + niet zo VB'er als ik aanvankelijk dacht..... re-OMG LOL

gogogogo Hoomer!! (wie had gedacht dat ik dat ooit zou zeggen)

ps Katia? o_0

Citaat:
Aan Katia en werd na die bolwassing, waar ik toch geen bal van begrepen had, een nonkel toegewezen, die nonkel die ging op ons passen daar in Ketama. Je moet weten dat we daar reeds een vijftal clangenoten tot onze beschikking hadden maar die oom die trouwens heel de dag door knetter stoned was die ging het voor ons allemaal arrangeren, maar dat was buiten Katia gerekend. De mannen vertrokken dus naar Chefchaouen om te gaan marchanderen en wij, Nadia die nonkel en ik bleven daar aan het ezelpad wachten tot de ezeltjes met hun vracht uit de heuvels arriveerden.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 19:27   #104
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai amai amai ik val van de ene in de andere verbazing.... Hoomer heeft warempel schrijftalenten + niet zo VB'er als ik aanvankelijk dacht..... re-OMG LOL

ps Katia? o_0
Oei ik zie het ook, Katia? Had beter moeten herlezen heb dat wel eens meer voor, iets anders schrijven dan wat ik denk te schrijven. Zal nog wel eens voorvallen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 augustus 2017 om 19:33.
Oud 5 augustus 2017, 09:53   #105
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

De lading die de mannen met ezeltje naar beneden brachten was natuurlijk weer veel te groot voor die oude Mercedes waar ik mee rondknalde. Ik vroeg hen steeds niet meer mee te brengen dan dat er in de koffer geraakte, als ik van men oren maakte dat ze weer maar eens teveel naar beneden gesleept hadden stonden ze daar een beetje schaapachtig te lachen wat eigenlijk in die tijd voldoende was om den Hoomer de stoom uit zijn oren te laten komen, meermaals had ik al zin gehad om Nadia te vragen één van die mannen een bal door zijn knie te schieten zodat die idioten zouden begrijpen dat het me ernst was. Met hand en tand probeerde ik hun uit te leggen dat bij een achtervolging ik steeds in het nadeel zou zijn met een wagen waarvan de achterste bumper zou goed als over de grond sleepte, we leefden tenslotte in Bled Siba (vrij vetaald "het land zonder wet "waar zelfs de politie bij momenten wetteloos was) . De hebzuchtige idioten, zo wilden ze op de bagagedrager van mijn wagen een extra bak monteren waarin ze nog enkele honderden kilo's kwijt konden, toen Hoomer nee zei en ze toch doorgingen met monteren was dat het moment voor den Hoomer om te laten zien wie hij was, ik gaf daar ene een knal voor zijn kop dat hij niet meer recht kwam een tweede trapte ik keihard tegen zijn borstkas dat het laatste restje hasjrook uit zijn longen geperst werd ( je zag letterlijk dat wolkje vliegen), de anderen lieten me hun handpalmen zien ten teken van overgave zullen we maar zeggen vanaf nu kreeg Hoomer het respect dat hij verdiende de tamtams zouden hun job doen, en Nadia, wel die zat daar op een rotsblok te grinniken en als bij toeval haar wapen te poetsen, wat ik toen nog niet merkte was dat haar ogen niet mee lachten die waren op zulke momenten zwart, pikzwart en heel koud.

In Marokko en zeker in het Rifgebergte kruipt het bloed waar het niet kan gaan. Volgens haar beleving althans zat het Nadia niet mee die dag, de nonkel die met ons mee moest naar Ketama en haar broers die gearresteerd waren door de politie. Een rode lap op een stier werkt naar het schijnt voor geen meter, maar het woordje politie werkte voor Nadia wel, zeker na het akkefietje dat haar broer meegemaakt had met dat zoontje van de chef, nu haar andere twee broers nog eens opgepakt waren door die mannen was er niet veel meer nodig om Nadia in een "engel des wrake" te veranderen, het was goed dat we moesten wachten op onze lading en dat ze niet rechtstreeks mee naar Chefchaouen afgereisd was.
Door manier waarop Nadia zich begon te bewegen, weer dat sensuele roofdierachtige net een kleine zwarte panter die haar prooi besloop, wist ik dat ik die avond in bed weer maar eens extra ging afgebeuld worden door haar, wat ik niet wist dat ze zichzelf binnen een paar uur een nieuw hoogtepunt zou bezorgen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 augustus 2017 om 10:16.
Oud 5 augustus 2017, 11:45   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Oei ik zie het ook, Katia? Had beter moeten herlezen heb dat wel eens meer voor, iets anders schrijven dan wat ik denk te schrijven. Zal nog wel eens voorvallen.
Je had ze beter van in het begin Katia genoemd.
Had ons een hoop misverstanden bespaard.
Oud 5 augustus 2017, 11:57   #107
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je had ze beter van in het begin Katia genoemd.
Had ons een hoop misverstanden bespaard.
Heu ze noemt in het echte leven ook Nadia hoor, ik weet ook niet waarom ik Katia schreef. Ik schrijf dat verhaal rechtstreeks op het forum, ik doe dat niet eerst in Word of zo, en dan sluipen er als eens typefouten in, er zijn nog andere typefouten alsook woorden die ik vergat te typen terug te vinden hoor. En gisteren moest ik weg en heb die laatste alinea geschreven terwijl ze hier aan mijn mouw stonden te trekken om door te gaan.
Niks van aantrekken, trouwens ik denk niet dat Katia een Marokkaanse naam is.
BTW. Welke misverstanden?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 augustus 2017 om 12:08.
Oud 5 augustus 2017, 13:10   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heu ze noemt in het echte leven ook Nadia hoor, ik weet ook niet waarom ik Katia schreef. Ik schrijf dat verhaal rechtstreeks op het forum, ik doe dat niet eerst in Word of zo, en dan sluipen er als eens typefouten in, er zijn nog andere typefouten alsook woorden die ik vergat te typen terug te vinden hoor. En gisteren moest ik weg en heb die laatste alinea geschreven terwijl ze hier aan mijn mouw stonden te trekken om door te gaan.
Niks van aantrekken, trouwens ik denk niet dat Katia een Marokkaanse naam is.
BTW. Welke misverstanden?
Ik zag overal blote Nadia's en Katia's....
Oud 5 augustus 2017, 13:40   #109
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

.. op het puntje van mijn stoel om te vernemen wat "Nadia's nieuwe hoogtepunt" wel mag geweest zijn .. vertel verder ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 15:05   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Let er wel op dat je die gewoonte niet doorzet als je aan het vogelen bent, of je Katia/Nadia/whatever van dienst gaat je een pak rammel toedienen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 15:18   #111
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. op het puntje van mijn stoel om te vernemen wat "Nadia's nieuwe hoogtepunt" wel mag geweest zijn .. vertel verder ..
Met een paar uur vertraging vertrokken we dus naar Ketama al waar we de vader van Nadia en een deel van de familie zouden ontmoeten, we hadden de via de CB en walkie talkie navraag gedaan naar de controles en volgens de mensen die we zo konden bereiken was de kust veilig, althans dat geloofden we.

Nu hadden Nadia en ik al wel eens een controle gepasseerd, de procedure was eenvoudig, ik gaf gas en liet de motor huilen, Nadia stak haar arm door het raam en schoot een paar maal in de lucht, de politie wist dan dat we ons niet zonder slag of stoot zouden laten stoppen en lieten ons of anderen die hetzelfde systeem hanteerden dan meestal gaan. Stopte je konden er drie dingen gebeuren of je betaalde en mocht verder of ze sloegen je vracht aan en lieten je daar achter of het ergste geval ze schoten je een kogel door het hoofd begroeven je en pikten natuurlijk je spullen in. Die controles waren dus eigenlijk ook een onderdeel van die slechte verhalen die over Ketama de ronde deden, welke hippie zou durven doorrijden als de politie je liet stoppen, menig Europeaan is van daaruit te voet of al liftend naar Tanger vertrokken wegens een "inbeslagname".

Nonkel "Zo stoned als een gieter" zat naast mij en Nadia zat rechts op de achterbank met links naast haar nog een berg handelswaar. We reden nog steeds om de schokdempers te sparen zeer traag op een veldweg tot daar plots achter een flauwe bocht zo een tweehonderd meter van de grote baan een controlepost stond, dat was wel heel vreemd omdat op die zandwegen alle dagen hooguit 1 auto passeert en het dus vrij nutteloos was om daar controles uit te voeren; Geen tijd om na te denken Hoomer schakelde een versnelling lager duwde de gaspedaal tot op de plank en Nadia die toch al niet te erg opgezet was met hetgeen er die dag allemaal gebeurt was schoot, bij het derde schot zag ik vanuit mijn ooghoeken dat Nadia een raam aan diggelen schoot van de politiewagen, miljaarde Nadia had gericht geschoten en waarschijnlijk één of misschien alle twee die politiemannen neergeknald. Op zo een moment raast de adrenaline door je lichaam alles gaat trager je denkt helderder, ik bekijk die nonkel die me plots erg nuchter leek draaide rechts de baan op en ging volle gas richting Ketama. Nonkel "Niet meer zo stoned als een gieter" begon te tieren tegen Nadia en Nadia die brabbelde terug, er is geen enkele buitenstaander die dat berbers dialect kan verstaan laat staan dat je iets zou begrijpen als ze zo riepen en ratelden. Die nonkel hield maar niet op en ik merkte dat Nadia het beu aan het worden was die verwijten, wat gebeurd was was gebeurd volgens haar en nu moesten we maar verder en uitpluizen wat ons te doen stond. Ik bekeek Nadia in mijn achteruitkijkspiegel en zag die koolzwarte ogen fonkelen, haar anders zo sensuele mond met de mooie volle lippen was een lijntje geworden uit een lip liep een straaltje bloed en die nonkel bleef maar zeveren en roepen,ik begon iets in de aard te denken van: "Nonkel stop ermee, nog een beetje door zeveren en ze schiet door de zetel uw ruggegraat in twee". Die gedachte had mijn hersenen nog niet verlaten of kabang, ik schrok mij een bult en een hoop glasscherven regende op mij en nonkel " ik was al niet zo stoned meer maar nu ben ik helemaal nuchter" neer, ze had door mijn sunroof geschoten (Ik kan jullie meedelen de sunroofs van Mercedes waren dus met veiligheidsglas gemaakt) ik keek opzij naar "nonkel er is niet genoeg hasj in heel Marokko om mij terug stoned te krijgen" Zijn ogen waren zo groot als middelgrote ondertasjes, ik zag dat hij zijn voorouders dankte dat hij in deze familie geboren was of zo, hij wist waaraan hij ontsnapt was, kortom Nadia had het weer voor elkaar gekregen we zaten in de knoei. Terug tot rust gekomen beweerde Nadia dat ze geen politieman geraakt had maar dat ze die zemmels eens flink wou laten schrikken om wat ze haar broers aangedaan hadden (dat die broers wel in fout waren kwam zelfs bij niet op). Daar was weer die stralende glimlach die den Hoomer liet wegsmelten. Nonkel "ik wil weer knetterstoned worden" stopte zijn kifpijp en wij vervolgden onze weg.
De vraag was nu hoe dumpen we de auto en waar gaan we overnachten ons hotelletje met garage was geen optie meer. Nu de volgende dagen zou ik me nog meer verbazen en leren hoe een clan daar werkt. Nadia was over de CB al de nodige afspraken aan het maken. Haar eerste zorg was een kamer voor ons twee, zoals ik reeds eerder zei, ze had waar wapen gebruikt en nu zou ze er alles gaan aandoen om vanavond en vannacht mijn wapen te kunnen gebruiken hard en ongenadig zoals ze soms was.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 augustus 2017 om 15:41.
Oud 5 augustus 2017, 15:23   #112
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Let er wel op dat je die gewoonte niet doorzet als je aan het vogelen bent, of je Katia/Nadia/whatever van dienst gaat je een pak rammel toedienen.
Moest indertijd je die vergissing bij Nadia gemaakt hebben ik denk dat je 's morgens niet je tanden in een glas op de nachttafel staan had maar je ballen.
Oud 5 augustus 2017, 18:35   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De sukkelaars uit Binche zijn nog niet aan hun nieuwe patatten.

Mag ik herhalen: hang de held niet uit in het buitenland.

Titel: Slecht nieuws voor vader en twee zonen die worden vastgehouden in Marokko: “Er wordt zelfs gesproken over celstraffen”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038

Citaat:
Marjorie benadrukt verder dat de beschuldigingen niet kloppen. Haar gezinsleden gingen naar de receptie om de situatie juist niet te laten escaleren, zegt ze. Bovendien zouden de getuigenissen opeens zijn veranderd. Getuigen melden nu namelijk dat Daniel een tafel naar het slachtoffer zou hebben gegooid, terwijl in eerste instantie de jongste zoon daarvan werd beschuldigd, aldus Marjorie. Volgens de vrouw heeft haar man de animator enkel een duw gegeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 18:42   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Titel: Slecht nieuws voor vader en twee zonen die worden vastgehouden in Marokko: “Er wordt zelfs gesproken over celstraffen”
In het begin was er totaal geen aanraking geweest nu is het al een duw en werd er al met een tafel gegooid.
Maar dat je in het (verre) buitenland je beter nooit( zeker niet met relatieperikelen) moeit en best in de schaduw blijft heb je groot gelijk in.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 18:58   #115
Hoomer

Standaard

Citaat:

Ze hadden een regeling moeten treffen voor heel het dossier naar de officier van justitie ging. Marjorie kan best naar ginder gaan met heel veel cash geld en zwijgen tegenover de kranten geen ruchtbaarheid meer aan geven anders dan kunnen ze niet anders dan de zaak laten voorkomen met alle gevolgen van dien. (Als de animator Marokkaan is tenminste). Het is den Hoomer zijn gedacht maar hoor.

De officier van justitie stelde aanvankelijk een schikking voor: de animator zou zijn aangifte intrekken als de Belgen zijn ziekenhuiskosten zouden betalen. Maar nu wordt er iets anders gezegd, aldus Marjorie. Zelfs als er een regeling wordt getroffen, kan de officier besluiten haar man en zonen te vervolgen. “Er wordt zelfs gesproken over celstraffen.”

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 augustus 2017 om 19:00.
Oud 5 augustus 2017, 19:57   #116
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met een paar uur vertraging vertrokken we dus naar Ketama al waar we de vader van Nadia en een deel van de familie zouden ontmoeten, we hadden de via de CB en walkie talkie navraag gedaan naar de controles en volgens de mensen die we zo konden bereiken was de kust veilig, althans dat geloofden we.

Nu hadden Nadia en ik al wel eens een controle gepasseerd, de procedure was eenvoudig, ik gaf gas en liet de motor huilen, Nadia stak haar arm door het raam en schoot een paar maal in de lucht, de politie wist dan dat we ons niet zonder slag of stoot zouden laten stoppen en lieten ons of anderen die hetzelfde systeem hanteerden dan meestal gaan. Stopte je konden er drie dingen gebeuren of je betaalde en mocht verder of ze sloegen je vracht aan en lieten je daar achter of het ergste geval ze schoten je een kogel door het hoofd begroeven je en pikten natuurlijk je spullen in. Die controles waren dus eigenlijk ook een onderdeel van die slechte verhalen die over Ketama de ronde deden, welke hippie zou durven doorrijden als de politie je liet stoppen, menig Europeaan is van daaruit te voet of al liftend naar Tanger vertrokken wegens een "inbeslagname".

Nonkel "Zo stoned als een gieter" zat naast mij en Nadia zat rechts op de achterbank met links naast haar nog een berg handelswaar. We reden nog steeds om de schokdempers te sparen zeer traag op een veldweg tot daar plots achter een flauwe bocht zo een tweehonderd meter van de grote baan een controlepost stond, dat was wel heel vreemd omdat op die zandwegen alle dagen hooguit 1 auto passeert en het dus vrij nutteloos was om daar controles uit te voeren; Geen tijd om na te denken Hoomer schakelde een versnelling lager duwde de gaspedaal tot op de plank en Nadia die toch al niet te erg opgezet was met hetgeen er die dag allemaal gebeurt was schoot, bij het derde schot zag ik vanuit mijn ooghoeken dat Nadia een raam aan diggelen schoot van de politiewagen, miljaarde Nadia had gericht geschoten en waarschijnlijk één of misschien alle twee die politiemannen neergeknald. Op zo een moment raast de adrenaline door je lichaam alles gaat trager je denkt helderder, ik bekijk die nonkel die me plots erg nuchter leek draaide rechts de baan op en ging volle gas richting Ketama. Nonkel "Niet meer zo stoned als een gieter" begon te tieren tegen Nadia en Nadia die brabbelde terug, er is geen enkele buitenstaander die dat berbers dialect kan verstaan laat staan dat je iets zou begrijpen als ze zo riepen en ratelden. Die nonkel hield maar niet op en ik merkte dat Nadia het beu aan het worden was die verwijten, wat gebeurd was was gebeurd volgens haar en nu moesten we maar verder en uitpluizen wat ons te doen stond. Ik bekeek Nadia in mijn achteruitkijkspiegel en zag die koolzwarte ogen fonkelen, haar anders zo sensuele mond met de mooie volle lippen was een lijntje geworden uit een lip liep een straaltje bloed en die nonkel bleef maar zeveren en roepen,ik begon iets in de aard te denken van: "Nonkel stop ermee, nog een beetje door zeveren en ze schiet door de zetel uw ruggegraat in twee". Die gedachte had mijn hersenen nog niet verlaten of kabang, ik schrok mij een bult en een hoop glasscherven regende op mij en nonkel " ik was al niet zo stoned meer maar nu ben ik helemaal nuchter" neer, ze had door mijn sunroof geschoten (Ik kan jullie meedelen de sunroofs van Mercedes waren dus met veiligheidsglas gemaakt) ik keek opzij naar "nonkel er is niet genoeg hasj in heel Marokko om mij terug stoned te krijgen" Zijn ogen waren zo groot als middelgrote ondertasjes, ik zag dat hij zijn voorouders dankte dat hij in deze familie geboren was of zo, hij wist waaraan hij ontsnapt was, kortom Nadia had het weer voor elkaar gekregen we zaten in de knoei. Terug tot rust gekomen beweerde Nadia dat ze geen politieman geraakt had maar dat ze die zemmels eens flink wou laten schrikken om wat ze haar broers aangedaan hadden (dat die broers wel in fout waren kwam zelfs bij niet op). Daar was weer die stralende glimlach die den Hoomer liet wegsmelten. Nonkel "ik wil weer knetterstoned worden" stopte zijn kifpijp en wij vervolgden onze weg.
De vraag was nu hoe dumpen we de auto en waar gaan we overnachten ons hotelletje met garage was geen optie meer. Nu de volgende dagen zou ik me nog meer verbazen en leren hoe een clan daar werkt. Nadia was over de CB al de nodige afspraken aan het maken. Haar eerste zorg was een kamer voor ons twee, zoals ik reeds eerder zei, ze had waar wapen gebruikt en nu zou ze er alles gaan aandoen om vanavond en vannacht mijn wapen te kunnen gebruiken hard en ongenadig zoals ze soms was.
.. u doet dat goed, beetje hoog Smokey and the Bandit gehalte : de CB, maar zeer spannend .. laat u zich vooral door ons niet stoppen ..

Oud 5 augustus 2017, 20:31   #117
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. u doet dat goed, beetje hoog Smokey and the Bandit gehalte : de CB, maar zeer spannend .. laat u zich vooral door ons niet stoppen ..
Tja die CB was zowat het enige communicatiemiddel in heel de streek, ik bedoel buiten de dorpen en de stad en zelfs dan nog, het was de zogenaamde tamtam. Iedere handelaar had er eentje in zijn wagen. Het was trouwens in België ook een rage toen. In de bergen met de ezel nam je best een walkie talkie mee. voor mezelf zonder Nadia bij me was het bijna nutteloos ze gaven de meeste info in hun eigen dialect door. Maar als je bv. in panne stond moest je iemand van je clan zien te bereiken om hulp te verkrijgen, ieder ander persoon zou nooit stoppen om hulp te bieden, het zou geïnterpreteerd worden als een overval en er zou gegarandeerd een schietpartij ontstaan.
Voila een kleine opheldering.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 augustus 2017 om 20:37.
Oud 6 augustus 2017, 11:42   #118
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja die CB was zowat het enige communicatiemiddel in heel de streek, ik bedoel buiten de dorpen en de stad en zelfs dan nog, het was de zogenaamde tamtam. Iedere handelaar had er eentje in zijn wagen. Het was trouwens in België ook een rage toen. In de bergen met de ezel nam je best een walkie talkie mee. voor mezelf zonder Nadia bij me was het bijna nutteloos ze gaven de meeste info in hun eigen dialect door. Maar als je bv. in panne stond moest je iemand van je clan zien te bereiken om hulp te verkrijgen, ieder ander persoon zou nooit stoppen om hulp te bieden, het zou geïnterpreteerd worden als een overval en er zou gegarandeerd een schietpartij ontstaan.
Voila een kleine opheldering.
.. dank voor de toelichting .. de CB is terug van weggeweest .. ik spot regelmatig aftandse Roemeense personenwagens met een joekel van een CB antenne .. er is nog werk voor de Tuttimuzen van deez wereld ..

Oud 8 augustus 2017, 07:34   #119
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je moet een boek schrijven homer, over je leven.

Ik zou het kopen.
²

i.e. schrijven Hoomer

ik zou het downloaden.

ps go easy on de seksscenes, zo één of twee keer in een boek kan dat, maar dat gaat toch snel vervelen anders.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 augustus 2017 om 07:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2017, 13:44   #120
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Blijkbaar kan de impact op het toerisme in Marokko de Marokkanen weinig schelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be