![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#36821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36823 |
Europees Commissaris
|
![]() Velen vluchtten ook naar Engeland en Duitsland.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 september 2015 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36824 |
Europees Commissaris
|
![]() Het nivo daalt weer met klichees, veralgemeningen en gemeenplaatsen...o jee, ojee....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, af en toe eens dwaas zijn, is uw recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36828 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, maar des te meer hierover:
Citaat:
De verhuizing wordt geassocieerd met een verschuiving van het economische en culturele zwaartepunt, omdat de meeste migranten kapitaalkrachtigen en/of intellectuelen waren: ondernemers, handelaars, bankiers, schrijvers, kunstenaars, geleerden, predikanten, schoolmeesters, drukkers etc.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 september 2015 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36829 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36830 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar begint die "Latijnse slag" dan wel? Bij de staatsgrens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36832 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is iets onbestemds wat ge niet kunt aantonen, wat ge niet kunt hard maken. IK merk dat verschil niet in mijn kontakten met individuele Nederlanders. En als het zo zou zijn. Wat dan...? O ja... dan is het volgens U goed dat de scheiding - een kulturele en ekonomische ramp annex volkerenmoord - zich voltrokken heeft tot heil van onze volksaard. Van dwaas gesproken !! De 80-jarige oorlog was en ongekende ramp. Te vergelijken met wat zich nu afspeelt in Syrië. Idem trouwnes voor de 30-jarige oorlog in Duitsland.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 september 2015 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36833 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het oorspronkelijk Fries, de dialecten, valt tegen om iets van te maken. Ken wel wat Fries, maar volg van dialecten weinig. Hoewel er verschil in is, de oudste vormen staan verbaal het dichtst bij het oud Engels Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 september 2015 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36834 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet men eigenlijk wel hoe oud Engels heeft geklonken ?
Hoe kan men dat dan spreken zonder aan goedbedoelde rekonstruktiespraak te doen...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 september 2015 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36835 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36836 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36838 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed, maar nogmaals, dat is dan toch niet meer dan een rekonstruktiepoging van hoe het zou kunnen geklonken hebben...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36840 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=Iqnuinjk088 https://www.youtube.com/watch?v=CH-_GwoO4xI https://www.youtube.com/watch?v=VsVz5U76kX0 IK vind dat het dichter bij het Duits/Nederlands staat dan het huidige Engels.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 september 2015 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |