![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38321 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38322 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2016 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat je toch niet zo leiden door de emotionele overrompeling van het zogezegd afstaan van grondgebied. Het is in de eerste plaats al lang onomkeerbaar ons grondgebied niet meer. Laat je liever leiden door de winst van de hereniging. En dat we van al dat geëmmer met de Franssprekenden af zijn op staatsgebied. Good riddance. Ik heb trouwens zo de indruk, dat je je nooit tegen een hereniging zou verzetten, ook al beantwoordt ze niet helemaal aan jouw (opgeklopte) verwachtingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38324 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar "best tevreden met België": spreek voor jezelf wil je ![]() De Vlaamse strijd is nog niet helemaal voorbij. Het toetje moet nog komen. Wellicht met een confederatie als tussenstap. Ik ken je leeftijd niet, maar daar zou je nog wel eens onverhoopt je handen mee vol kunnen krijgen. Vlaanderen heeft de historische impuls mee. Die zal moeilijk te keren zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2016 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38326 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=44 Met uw zg. zekere voorspelling slaat ge hier grandioos de geschiedenisbal mis. Want als er 1 ding is dat de geschiedenis mij leerde, dan is dat het toekomstige geschiedenisboek niet te voorspellen is. Dus, wat gij nu onmogelijk acht, kan best wél uitkomen. En er zijn natuurlijk wetmatige konstanten, na integratie komt desintegratie, na oorlog komt vrede. Dat is een heen en weer slagende slinger. Nu hebben we vrede met Frankrijk, dan komt er oorlog..... Ik vind het gewoon zeer kortzichtig van die mogelijkheid uit te sluiten. De vierhonderjarig "Nederlands"-Franse oorlog duurde van 1214 (Bouvines) tot 1815 (Waterloo). War haalt men begod de alwetendheid vandaan dat het nu slechts geen stilte voor de storm zou zijn....? Citaat:
Nogmaals: het gaat om a) een buffer en b) Frankrijk niet te versterken. Citaat:
Bijvoorbeeld: De centrale machtige Franse eenheidsstaat krijgt Wallonie en desnoods Brussel erbij terwijl naar wens van de lauwen, de bankeriken onder ons, zoals Quercus, Dietsland nog steeds in verspreide slagorde staat doordat Vlaanderen slechts een losse konfederatie zou vormen met Nederland, dan zeg ik neen, want dan is hun geopolitieke winst groter dan de onze. Ander voorbeeld en dat weten jullie ondertussen: Als Brussel, de Nederlandstaligen in Brussel, en de Taalreconquista moeten opgegeven worden dan is dat per saldo ook weer een winst voor de Francité en dan zeg ik ook neen. Hereniging ja, maar niet zonder bonus voor de Nederlandstaligheid. Hetzelfde principe hanteer ik trouwens tov Vlaamse onafhankelijkheid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2016 om 23:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38327 |
Banneling
|
![]() De verre toekomst kent niemand. Wat voor zin heeft het dan op éen specifiek punt je vast te pinnen?
Hoe dan ook, de zeldzame Groot Nederlanders willen het niet. (Vermoed ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38328 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ge bedoelt is: laat Heel-Nederland achterwege.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38329 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jawel: Citaat:
Afijn, het is puur historisch ressentiment tegen de Fransen, wat je hier lucht. Ik wil daar niet blijven aan vastklitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je overspeelt zwaar je hand, met extravagante eisen. Die bovendien de hele ontwikkeling zouden kunnen vertragen, zoniet onmogelijk maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2016 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38332 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Enkel Hollander en Ernst Niessen schijnen mij bij te treden. En eigenlijk heeft Hollander mij met één zinnetje aan het denken gezet.) Maar daarvoor zou ik eens mijn licht moeten opsteken bij een Groot-Nederlandse vereniging. Maar ik begrijp de anderen wel, zenne. Ik nml. was vroeger ook voor een vlotte opdeling van België volgens de taalgrenzen. Tot ik mij net een klein tikkeltje te veel verdiepte in de geschiedenis en besefte dat er een betere deal was.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38333 |
Europees Commissaris
|
![]() Al die begrippen zijn googlebaar....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38334 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kado geven, in die zin van het niet te verdedigen in tegenstelling tot de legers van zij die ons eeuwenlang wél verdedigden. Dat is een kwestie van de tegenstander niet sterker te maken. De Engelsen kwamen ons dikwijls ter hulp. Verdedigden zij hun eigendom ? En toch was het in hun eigenbelang.....! Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 00:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38335 |
Banneling
|
![]() Een Koning afdanken om direct een andere te adopteren , ligt ook niet voor de hand hé. Een losse confederatie kan een oplossing bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38337 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nu ik dat r-woord laten vallen heb, merk de polariteit op tussen rattachisme -orangisme. Merk hoe historisch bekeken de rattachisten in sé anti-orangisten zijn. Mooi om vast stellen dat mijn model en mijn Leitmotiv, uitééngezet in: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=38326 daar toch maar schoon in past. Inderdaad, als "orangist" ben ik anti-rattachist!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38338 |
Banneling
|
![]() Sorry maar ik kan het irredentisme van Heel Nederland alleen maar grappig vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38340 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En niet om wie op de troon zit. Voor mijn part mag dat Kamagurka of Vader Abraham zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |