![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5941 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zei toch een 'onafhankelijke bron'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5942 |
Banneling
|
![]() Olijke Bart is populair door zijn grappen en zijn grollen. Maar 70 % van de stemmers van de NVA zijn tegen de splitsing van België. Tenminste volgens de laatste bevraging van Dimarso.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5943 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is ook onafhankelijk.
er staat niets flamingants in. Laatst gewijzigd door Shadowke : 31 januari 2010 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof er niets van! Vlamingen die de N-VA steunen, weten welke partij ze steunen en weten zeer goed dat die partij de splitsing van België wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5945 |
Banneling
|
![]() Moest ik in uw plaats zijn, zou ik het liever ook niet willen geloven.
Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2010 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5946 |
Banneling
|
![]() Maw, iedereen doet wel eens beroep op buitenlandse strijdkrachten om zijn onafhankelijkheid te bevechten. En zo ook de Belgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5947 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Uw punt is......
Laatst gewijzigd door Svennies : 31 januari 2010 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5950 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5951 |
Banneling
|
![]() Mijn punt is dat de Zuid-Nederlanders ofte de Belgen, die in het Nederlands leger soldaat waren, geen zin hadden te vechten tegen hun landgenoten.
Dat is mijn punt. Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2010 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit volgens U een teken dat ze een belgische onafhankelijkheid genegen waren.... Of gewoon het feit dat ze wilden voorkomen dat ze ooit zouden worden ingezet om diegenen te gaan bevechten en doden in wiens midden ze waren opgegroeid ..... Wat zou U doen,dat is de vraag die U zou moeten stellen..... Zou U zelf bij een leger in dienst blijven om tegen Uw streekgenoten te moeten gaan vechten,inclusief Uw famillie en vrienden van destijds,of zou U zich aan dat héle conflict gaan onttrekken door middel van desertie om toch maar niet voor die keuze te gaan gesteld worden.... Vertel eens,wat zou U in zo'n geval beslissen..... Laatst gewijzigd door Svennies : 31 januari 2010 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5953 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat meer is, u bevestigt tevens door uw antwoord hetgeen ik altijd al heb beweerd: namelijk dat de opstandelingen dus niet een 'handvol oproerkraaiers waren,opgestookt door de Fransen', maar wel degelijk -zoals u terecht stelt- streekgenoten. Mensen uit de eigen streek dus. 'Landgenoten' dus. Eigenlijk bent u het eens met mij. Alleen, u wist het (nog) niet. Maar nu weet u het dus zeker. Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2010 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5954 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de opstand in het noorden zou zijn gebeurd had je dit fenoneem van desertie net zo goed kunnen vaststellen door de desertie van de noord nederlanders uit het zuidelijk nederlands leger.... U gooit de persoonlijke belangen van alle individuen op een hoopje om te overgieten met een nationalistisch reflex.... Citaat:
U draait de héle geschiedenis gewoon om..... Waar is de opstand het eerst begonnen mijn beste,bij de franstalige brusselse bourgeoisie ,of bij de desertie van de Vlaamse soldaten in het nederlandse leger.... Citaat:
de deze hier... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet overigens niet dat er Vlaamssprekenden deel uitmaakten van het Hollandse leger. En als we dus uw redenering aanhouden, dan zouden zij volgens u gedeserteerd hebben om niet op hun eventuele Vlaamse kennissen, streekgenoten of familieleden te moeten schieten. En dat veronderstelt dus dat er zich onder de opstandelingen vrienden kennissen of familieleden hadden kunnen bevinden. En dit wil dan weer zeggen dat het niet zo'n zootje schorremorrie of amokmakers waren zoals men dit vaak wil doen uitschijnen. Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2010 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5956 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou ik u dat vertellen. Een neutraal onderzoeker zoals u weet dit vast wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5957 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja u heeft wellicht ook met al de kiezers van NVA gesproken. Nu ik begrijp dat het idee dat niet alle Vlamingen seperatist zijn niet past binnen uw vooroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5959 |
Europees Commissaris
|
![]() Meer bronvermelding graag. Maar het is waar dat bij iemand met belgicistische of orangistische sympathieën vaak de neutraliteit het eerste slachtoffer blijkt, en dat is jammer.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 januari 2010 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5960 |
Minister-President
|
![]() In de verslagen van de bevelhebbers uit die tijd. Meerdere bronnen schreven aan Willem I dat alleen de franstaligen aan het muiten sloegen, maar dat hij kon blijven rekenen op de nederlandstaligen. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |