Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 23:37   #1041
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Bovendien kenden Italianen, en vooral Sicilianen, ook het begrip 'eerwraak' of 'eremoord', dat leefde in die contreien sterk, hoor of zie je daar nù nog zoveel over?
Wordt dat ginds nog steeds 'uitgevoerd' en hebben ze het mee ingevoerd naar andere landen waarheen ze emigreerden en groeien die cijfers ook zienderogen?

Ik las net een artikel over Italianen die naar de VS, met name naar New York emigreerden, ook daar leefden ze in grote armoede en sloppenwijken, bendevorming, wantrouwen van de reeds langer aanwezige 'Amerikanen', 'gang'oorlogen e.d., ik lees dat ze zich pas losmaakten van de 'Little Italy's' na de 2de en 3de generatie, hoe zit dat nu eigenlijk?
Zijn ze eindelijk geïntegreerd of houden ze nog steeds vast aan die oude tradities (eremoord, eerwraak)?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 23:38   #1042
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onzin.
Die staat natuurlijk als een paal, van zo'n argument heeft niemand terug!
Oud 18 december 2010, 23:56   #1043
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die staat natuurlijk als een paal, van zo'n argument heeft niemand terug!
Moet dat niet zijn: Filosoof stond voor paal?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 00:21   #1044
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je had het hiervoor al over niet uitvoerbare conclusies toch? Wel, wat zou je kunnen ondernemen tegen een godsdienst die aanzet tot het brengen van mensenoffers? Zou die niet verboden moeten worden? Of moet je alleen maar ach en wee en schande roepen? Dus je hebt een zaak voor het gerecht of je hebt geen zaak. Maar met een mantra kom je geen stap verder. Claessens blaft hier wel maar hij bijt niet.
Deze had ik gemist, sorry...

Wel Piero, IK onderneem niks, nada, nougabollen, ik kijk er naar en zit het gewoon uit, 't zal mijn tijd wel duren hopelijk, indien niet zal ik mn kleine steentje wel bijdragen en wild om me heen schoppen, ik sterf liever rechtopstaande dan dat ik op mn knieën moet leven, als ik toch moet gaan, zal ik niet alleen gaan en dat mag dan voor mijn part beschouwd worden als 'mensenoffer', ik doe niet flauw over een woordje.
Ik laat me sowieso nu al niet doen, ben gelukkig nog nooit aangerand o.i.d., wel flauwe opmerkingen, toenaderingspogingen en 'aanstalten maken' tot handtastelijkheden, ik gebruik dan hun eigen tactiek; draai me om, ga zo dicht mogelijk bij die naffertjes staan (ja, laatst waren het er een stuk of 5, waarvan er 1 een onnozele opmerking maakte, tijdens mijn 'litanie' keken de anderen schuw de andere kant op), vraag hem pal in zn gezicht (zo dicht mogelijk) of ze soms 'problemen' hebben, in laatste instantie - indien echt nodig - prop ik mn taser in zn nek, gaat gegarandeerd plat als een hout!
Ik heb het geluk dat ik in een land woon waar niet gelachen wordt met geweld tegen vrouwen, soms een nachtje afkoelen in de cel met desnoods nog een paar rake klappen van de mossos kan ook al helpen, d�*t weten ze.
Ook heb ik het geluk dat het hele dorp me kent en er niemand gewoon zal toekijken als er ook maar iemand 1 vinger naar me uitsteekt, tot zover dit persoonlijke interludium.

Nee, mijn idee; die zogenaamde/zogezegde religie had nooit erkend mogen worden, maar dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd.

Het is jammer voor onze nakomelingen, die zullen er nog veel meer de dupe van zijn, maar wellicht zullen ze niet beter weten, hebben nooit de vrijheden en rechten gekend die wij hadden, waar onze voorouders voor gestreden hebben en die wij - verplicht zijn - door te geven aan hen, maar ik heb geen nakomelingen (meer), mijn enige kind is overleden en in deze wereld hoef ik/wil ik geen nakomelingen meer.

Zo lang ik kan zal ik me er tegen blijven verzetten en proberen hen te bestrijden met hun eigen wapens, al is het maar met het woord en de pen, het bekendmaken van die criminele leer, zodat er steeds meer mensen gaan inzien w�*t die leer nu juist inhoudt en er steeds meer mensen zich zullen tegen gaan verzetten!

Maar soms denk ik ook; ik gun het jullie allemaal van harte, jullie die zo hard je best doen om die 'leer' te verdedigen en te vergoelijken'. (Niet persoonlijk jou bedoeld)
Oud 19 december 2010, 00:22   #1045
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
D�*t, mijn liefste neef, staat natuurlijk ook als een paal!
Oud 19 december 2010, 00:38   #1046
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet het voor jou toch een kleintje zijn, die Godwinpunten die je mij toeschrijft even te tonen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 00:45   #1047
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar soms denk ik ook; ik gun het jullie allemaal van harte, jullie die zo hard je best doen om die 'leer' te verdedigen en te vergoelijken'.
Sommigen hier op het forum (en ook lieden erbuiten), vragen er gewoon om de de gruwelen zegeningen van de sharia te ondergaan. Ik gun die hen dan ook van ganser harte.

Mocht de sharia ingevoerd worden, dan ben ik er zeker van -vooropgesteld dat ik me tegen die tijd niet allang heb doodgevochten- dat tezijnertijd mij mijn keel ritueel zal worden overgesneden, aangezien ik me nimmer zal bekeren, noch bereid ben om 'protectiegeld' te gaan betalen.
Één gunst zal ik die hakbars dan toch vragen, en dat is dat ik aanwezig mag zijn bij de rituele executie van de landverraaiers, de NSB'ers, de Quislings, die nu zo hard hun best doen die barbarij goed te praten en te faciliteren. Want reken maar dat deze nuttige idioten als eerste voor het kromzwaard zullen vallen.
Oud 19 december 2010, 00:47   #1048
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Valt uit dit bericht op te maken dat het een mensenoffer betreft en zoja of het iets met de Islam te maken heeft?
godsdienstwaanzin ?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 00:47   #1049
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet het voor jou toch een kleintje zijn, die Godwinpunten die je mij toeschrijft even te tonen.
De helft van uw totale oeuvre hier op het forum bestaat uit hele en halve godwins. De andere helft uit oneliners, nietterzakedoende linkjes en een kleuterplakboek met allemaal plaatjes.
Oud 19 december 2010, 00:54   #1050
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen hier op het forum (en ook lieden erbuiten), vragen er gewoon om de de gruwelen zegeningen van de sharia te ondergaan. Ik gun die hen dan ook van ganser harte.

Mocht de sharia ingevoerd worden, dan ben ik er zeker van -vooropgesteld dat ik me tegen die tijd niet allang heb doodgevochten- dat tezijnertijd mij mijn keel ritueel zal worden overgesneden, aangezien ik me nimmer zal bekeren, noch bereid ben om 'protectiegeld' te gaan betalen.
Één gunst zal ik die hakbars dan toch vragen, en dat is dat ik aanwezig mag zijn bij de rituele executie van de landverraaiers, de NSB'ers, de Quislings, die nu zo hard hun best doen die barbarij goed te praten en te faciliteren. Want reken maar dat deze nuttige idioten als eerste voor het kromzwaard zullen vallen.
We zijn gelijkgestemde zielen, daarom weet ik dat ons huwelijk een succes zal zijn, er staat ons niets in de weg.

De 'nuttige idioten' zijn alt�*jd de eersten die eraan gaan, in elke revolutie, dat mensen toch nog steeds niets geleerd hebben van de geschiedenis!
Oud 19 december 2010, 00:55   #1051
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Valt uit dit bericht op te maken dat het een mensenoffer betreft en zoja of het iets met de Islam te maken heeft?
godsdienstwaanzin ?
Dank Maha, maar Sus had dit al geplaatst.
Oud 19 december 2010, 01:16   #1052
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De helft van uw totale oeuvre hier op het forum bestaat uit hele en halve godwins. De andere helft uit oneliners, nietterzakedoende linkjes en een kleuterplakboek met allemaal plaatjes.
kom eens op met die Godwins die je me toeschrijft.
Oud 19 december 2010, 01:25   #1053
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Ik herhaal de vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Moeten we dan alles verbieden dat kan gelinkt worden aan een dode ?
Want daar gaat het jullie toch om ?
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 01:36   #1054
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Ik herhaal de vraag.

Want daar gaat het jullie toch om ?
En ik vroeg je al tijden geleden wèlke dode je bedoelde, je moet wèl een beetje bij de les blijven sgatje, steeds in de spiegel staan kijken en niks zien...
Oud 19 december 2010, 02:12   #1055
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kom eens op met die Godwins die je me toeschrijft.
Vervelend om genegeerd te worden hè.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 december 2010 om 02:18.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 02:19   #1056
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Hij antwoordt niet... Onsympathiek hè.
Verwachtte reactie: beschuldigen is gemakelijker dan de beschuldigingen hard maken.
Oud 19 december 2010, 12:10   #1057
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwachtte reactie: beschuldigen is gemakelijker dan de beschuldigingen hard maken.
Net zoals het plaatsen van een stelling simpeler is dan het beargumenteren ervan...

Citaat:
De verlichting vond plaats als reactie tegen de uitwassen van de RKK, zoals het protestantisme er kwam als reactie tegen de uitwassen van de RKK , zul je bedoelen?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 12:34   #1058
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik vroeg je al tijden geleden wèlke dode je bedoelde, je moet wèl een beetje bij de les blijven sgatje, steeds in de spiegel staan kijken en niks zien...
Draai niet om de pot. Het is een heel duidelijke vraag.

Moeten we dan alles verbieden dat kan gelinkt worden aan een dode ?
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 14:26   #1059
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Jij gaat uit dat ze dit enkel doen voor die 72 maagden, ik niet.
Ik ga er van uit dat ze het OOK doen voor die 72 maagden.
En dat is voldoende voor mijn stelling.
Dat er ook andere invalshoeken meespelen neemt het religieuse aspect niet weg.

Toon de fout in mijn redenatie aan... als je kan...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 14:29   #1060
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je kan geen problemen oplossen als je niet alle oorzaken bekijkt, niets meer niets minder
Je bent echt bang om de stelling zelf te beroeren hé.
Ik vraag niet eens dat je mij gelijk geeft.
enkel dat je mijn stelling met argumentatie onderuit haalt in plaats van met totaal niet van toepassing zijnde zaken blijft afkomen.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn... indien jij gelijk hebt?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be