Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 20:56   #161
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gij verandert wel snel van mening he..

Braaf zijn eh gij
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 20:59   #162
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Braaf zijn eh gij
Altijd hé, zoet
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 22:19   #163
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Waar blijven die leuke plaatjes van op palen gespietste ongelovige honden nu ...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 22:29   #164
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Waar blijven die leuke plaatjes van op palen gespietste ongelovige honden nu ...
Dat had ik nou niet verwacht van jou. Die arme beestjes hier weer bij betrekken.

Je vraagt erom hé Praha

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 december 2010 om 22:31.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 22:41   #165
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat had ik nou niet verwacht van jou. Die arme beestjes hier weer bij betrekken.
"Dat had ik nou niet verwacht van jou. Die arme beestjes hier weer bij betrekken."
Strange ... d�*t stukje staat in jouw post als er ik op reageer ... maar blijft echter onzichtbaar in het forum
ps. nu staat het er weer wel ... een aanpassing terwijl ik net wou reageren misschien ?

Citaat:
Je vraagt erom hé Praha
Waarom denk je dat ik voor het spietsten koos ?

Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2010 om 22:42.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:02   #166
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Voor mij is uw reactie erg grof en vooral respectloos naar de slachtoffers van deze misdaden .
Als hij een slachtoffer is, is dat heel erg. Maar jij gaat er van uit dat een slachtoffer altijd gelijk heeft? Hij kan wel misbruikt zijn, maar het aandeel van leonard moet nog bewezen. ONSCHULDIG tot het tegendeel bewezen is.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 09:52   #167
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het lijkt me een beetje erg overbodig, aangezien het een vage term is voor een hele hoop verschillende levensbeschouwingen.
Lijkt me juist erg nuttig als interreligieuze ruimte voor gelovigen van niet-orthodoxe of andere religies.

Ik begrijp de commotie en het leedvermaak om een vrijzinnige gebedsruimte niet goed. 'vrijzinnig' staat in deze context toch gewoon maar voor 'niet-traditioneel'?
Oud 15 december 2010, 10:41   #168
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Lijkt me juist erg nuttig als interreligieuze ruimte voor gelovigen van niet-orthodoxe of andere religies.
Men zou het kunnen inrichten als interreligieuze ruimte, maar alles zou zo botsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik begrijp de commotie en het leedvermaak om een vrijzinnige gebedsruimte niet goed. 'vrijzinnig' staat in deze context toch gewoon maar voor 'niet-traditioneel'?
Nee, niet in België. Hier staat het voor het laïcisme.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 10:55   #169
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo ontstond het Protestantisme en haar duizend-en-één groepen.

Maar waar heeft Jezus dan gezegd dat men niet in gebedshuizen mag bidden?
Ahum... De protestanten deden wel iets meer dan een paar uitspraken uit hun context rukken en misbruiken...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 10:59   #170
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ahum... De protestanten deden wel iets meer dan een paar uitspraken uit hun context rukken en misbruiken...
Het is de essentie. Zo splitste het Protestantisme steeds op in meerdere groepen, omdat iedereen de bijbelverzen anders misbruikte.
Oud 15 december 2010, 11:11   #171
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Europa zal ten onder gaan aan de Islam, tenzij deze zich tot harriechristus bekeert.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 15:39   #172
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aartsbisschop Léonard dekte zelf kindermisbruik toe
bron http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ruik-toe.dhtml.
Dit is op zijn zachtst een dubieus verhaal. Iemand die sinds zijn zeventiende en nadat Léonard het maximum deed aan wat hij kon een homofiele relatie aktief in stand houdt.
Die zichzelf jarenlang naar eigen zeggen zwijggeld laat betalen (in dit artikel allezins, in andere geeft hij zelf toe dat het om een vergoeding gaat).
verwijt Léonard hier zijn zwijgen...

Indien ik zelf in een vertrouwelijk gesprek met een slachtoffer van pedofilie te horen krijg dat die persoon daar verder niets wenst aan te doen en het ook niet wenst bekend te maken, ook al zijn eigen woorden, ga ik dat toch niet aan de grote klok hangen?
En voor diegenen die dit wel van Léonard én van de kerk eisen:
- Het 'slachtoffer' hier is naar Léonard en de kerkelijke overheid toegestapt in hun functie als vertrouwenspersoon.
Indien wij nu gaan stellen dat vertrouwenspersonen (zelf gekozen, geestelijken, artsen, psychiaters...) wettelijk of moreel verplicht zouden moeten zijn om tegen de wens van het slachtoffer in melding te doen en of de verstrekte informatie publiek te maken... waar kan een slachtoffer dat (echt) niet naar justitie wil stappen dan nog terecht?
Een prachtig voorbeeld van hoe een misleidende titel van een artikel een eigen leven gaat leiden wel.

Citaat:
Dus het VB steunt pedo's en de doofpot van de kerk .
En dit is al evenzeer van de pot gerukt...
Ik zou u nu natuurlijk kunnen vragen waar en wanneer het VB dan ooit Pedofielen in verdediging nam...
Maar ik doe het liever zo:
- De wetten die meermaals hervallen pedofiele verkrachters de mogelijkheid bieden om zich wettelijk beschermd anoniem recht tegenover een kleuterschool te vestigen werden gestemd door links rood/groen.
Zeker niet door het VB dat strengere en volledig uitgezeten straffen voorstaat en veroordeelde kinderverkrachters liever voor de rest van hun leven onder streng toezicht zou plaatsen.
- Hetzelfde geldt voor de wetten die zware straffen voorzien voor mensen die de identiteit van kinderverkrachters kenbaar maken.
- Het standpunt dat iedereen een tweede kans verdient ongeacht de omvang en het gewicht van zijn misdaden is typisch links. Dat daarvoor kinderen opgeofferd mogen worden (hoe kan je de toekomstige slachtoffers van deze beesten anders omschrijven?) is ook al typisch links...
Voor het VB zijn er duidelijk grenzen en wegen de 'rechten' van kinderverkrachters NIET op tegen de rechten van hun toekomstige slachtoffers.

Voor het VB, in tegenstelling tot bij links dus, verdienen onschuldige slachtoffers en brave burgers altijd en overal voorrang te krijgen op al dan niet veroordeelde misdadigers...

Is het nu een beetje duidelijker?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 15 december 2010, 15:40   #173
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Europa zal ten onder gaan aan de Islam, tenzij deze zich tot harriechristus bekeert.
Oei, de medicatie is weer uitgewerkt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 15:50   #174
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is de essentie. Zo splitste het Protestantisme steeds op in meerdere groepen, omdat iedereen de bijbelverzen anders misbruikte.
Zo gesteld kan je natuurlijk iemand die een bordes opstapt alpinist noemen...
Ik vindt dat voor twee treden op te gaan een overdreven omschrijving.
Oud 15 december 2010, 15:59   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wij aanhoren u Meester, spreek tot Ons!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 december 2010 om 16:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 15:59   #176
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

...
En dit is al evenzeer van de pot gerukt...
Ik zou u nu natuurlijk kunnen vragen waar en wanneer het VB dan ooit Pedofielen in verdediging nam...
Maar ik doe het liever zo:
- De wetten die meermaals hervallen pedofiele verkrachters de mogelijkheid bieden om zich wettelijk beschermd anoniem recht tegenover een kleuterschool te vestigen werden gestemd door links rood/groen.
Zeker niet door het VB dat strengere en volledig uitgezeten straffen voorstaat en veroordeelde kinderverkrachters liever voor de rest van hun leven onder streng toezicht zou plaatsen.
- Hetzelfde geldt voor de wetten die zware straffen voorzien voor mensen die de identiteit van kinderverkrachters kenbaar maken.
- Het standpunt dat iedereen een tweede kans verdient ongeacht de omvang en het gewicht van zijn misdaden is typisch links. Dat daarvoor kinderen opgeofferd mogen worden (hoe kan je de toekomstige slachtoffers van deze beesten anders omschrijven?) is ook al typisch links...
Voor het VB zijn er duidelijk grenzen en wegen de 'rechten' van kinderverkrachters NIET op tegen de rechten van hun toekomstige slachtoffers.

Voor het VB, in tegenstelling tot bij links dus, verdienen onschuldige slachtoffers en brave burgers altijd en overal voorrang te krijgen op al dan niet veroordeelde misdadigers...

Is het nu een beetje duidelijker?
Ik denk dat ik voor U ga stemmen volgende keer, maar ik woon niet in St. Jans Molenbeek.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:34   #177
Another Jack
Banneling

Standaard

Meester?
Oud 15 december 2010, 16:42   #178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinds wanneer vallen hier in dit land mensenoffers als gevolg van de teksten uit het Nieuwe Testament? Heb je wat voorbeelden?
De bijbel bestaat uit twee delen, het OT en het NT.
Christenen maakten in de geschiedenis méér dan genoeg onschuldige slachtoffers om beter kuis te zwijgen over wat aanhangers van andere godsdiensten misdeden of misdoen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:43   #179
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De bijbel bestaat uit twee delen, het OT en het NT.
Christenen maakten in de geschiedenis méér dan genoeg onschuldige slachtoffers om beter kuis te zwijgen over wat aanhangers van andere godsdiensten misdeden of misdoen.
Filo, de Koran neemt ook grote stukken van de bijbel over.
Oud 15 december 2010, 16:49   #180
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Filo, de Koran neemt ook grote stukken van de bijbel over.
Jahweh zou beter auteursrechten eisen van de latere God en Allah.
Dat zal waarschijnlijk de eerste daad zijn van de langeverwachte Joodse messiahs.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 december 2010 om 16:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be