![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
48 | 17,84% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
221 | 82,16% |
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarschijnlijk worden joden belangrijker geacht dan bijv. Armeniërs of Rwandezen. Freilich ("Joods Actueel") heeft trouwens meegeschreven aan die holocaust-wet. Dan weet je het wel.
![]() |
#1923 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal uiten ze hun bedenkingen bij de negationismewetgeving. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor meer Nederlandstalige info: zie google. https://www.google.com/search?client....0.JiB1oo8E1-g
![]() |
![]() |
#1924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bad Atilla zei dat er geen Nederlandstalige rechtsleer was met betrekking tot het arrest dat hij postte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut niet, ik vraag u gewoon wat jij daarvan denkt. Of er volgens jou sprake was van wil om te doden.
![]() |
#1926 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Louis Michel zei het zo: woordelijk uitgeschreven Citaat:
Weergave van zijn Engelse tekst, haperingen inbegrepen : Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige heeft TheFourHorsemen reeds geantwoord.
![]() |
![]() |
#1928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door Nederlandstalige teksten aan te halen van verschillende personen? Tegen dat soort doorslaggevende argumenten ben ik niet opgewassen. Ik lever mezelf met gepaste Vlaamse nederigheid over in de handen van Brusseleirs met een moreel en algemeen meerderwaardigheidscomplex zoals jij.
![]() |
![]() |
#1929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft helemaal geen Nederlandstalige teksten aangehaald die betrekking hebben op dat arrest. BA zei dat er geen Nederlandstalige teksten waren met betrekking tot dat arrest. Hij zei helemaal niet dat er geen Nederlandstalige teksten waren over het verbod op negationisme. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 juli 2018 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Massamoord kan alleen het resultaat zijn van de wil om te doden. Zonder de wil om te doden wordt er NIEMAND vermoord.
![]() |
#1931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer is er volgens u sprake van een genocide? Gaat het bij u louter over aantallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij écht niet gelaten hoor, maar ik eigenlijk toch wel medelijden met jou. En omdat je het zo graag wilt, zal ik toch nog eventjes uitleggen waarover mijn post gaat: ik heb in post 1907 (https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1907) verwezen naar een arrest van het Europees Hof van de Rechten van de Mens (het arrest Perinçek, zie http://www.gdr-elsj.eu/wp-content/up...-c.-SUISSE.pdf). FourHorsemen heeft daarop geantwoord dat het arrest heel lang was en dat hij het dus niet onmiddellijk kon lezen (post 1907 - https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1908 ). In een volgende post (post 1917 - https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1917) heb ik hem gewezen op het bestaan van rechtsleer ter zake, omdat zulke analyses vaak een samenvatting bevatten van het arrest, handig wanneer je geen tijd hebt om zelf een hele boterham te lezen. En ik hem daarbij ook verwittigd dat hij niet veel tijd moest steken in het zoeken van Nederlandstalige artikelen, omdat het om een arrest gaat over de Zwitserse wet, en dat dus vooral door de Zwitserse auteurs werd becommentarieerd, dus in het Frans, Duits of Italiaans. Het ging dus om een beleefde discussie tussen mij en FourHorsemen over de vraag of er bij het bestraffen van negationisme ook rekening gehouden dient te worden met bijzonder opzet. Een vraag dat net door het arrest Perinçek werd behandeld. Meer niet. Maar ja, dan heb jij de nood gevoeld om tussen te komen en mij van leugens te beschuldigen. Leugens over wat? Blijkbaar over mijn verwittiging naar FourHorsemen dat hij geen tijd hoefde te verliezen in het zoeken naar Nederlandstalige rechtsleer omtrent het arrest Perinçek. Dat kan, hoor, misschien bestaat er wel degelijk Nederlandstalige rechtsleer rond, en misschien ben ik gewoon verkeerd (nu ja, dan gaan beweren dat ik daarover lieg, is misschien ook een beetje straf, nietwaar?). Maar dan komt de clou, je verwijst naar een aantal artikels die niks, maar dan ook niks te maken hebben met het onderwerp (namelijk of er sprake moet zijn van bijzonder opzet bij het bestraffen van negationisme). Sterker, je slaagt erin om te verwijzen naar artikels waarvan sommige dateren van vóór het arrest Perinçek (oa de link naar Freilich, die dateert van 2001, terwijl het arrest in 2013 werd uitgesproken). En dan mij maar van leugens beschuldigen... Nu ja, dat kan gebeuren, een te snelle reactie. Maar neen, geconfronteerd met de realiteit, ga je bevestigen wat je schreef, en mij nogmaals beschuldigen van leugens. Straf, héél straf. Maar dat bevestigt tenminste één zaak: niet alleen lees je niet wat andere forummers schrijven, en geef je een eigen draai aan hun postings, maar je doet dat bewust. Ik zal niet verder gaan, dat zou mij immers banpunten opleveren.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 juli 2018 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik neem akte van jouw nieuw antwoord. Zijn we het er dus mee eens: het is mogelijk om miljoenen doden op zijn geweten te hebben zonder dat er sprake is van "wil om te doden"? Dat miljoenen doden niet noodzakelijk als massamoord wordt beschouwd? Er dient eerst nagetrokken te worden of er wil is om te doden?
![]() |
![]() |
#1934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zo'n foef komt een moordenaar misschien weg na één moord, maar niet na verantwoordelijk te zijn voor de moord op miljoenen mensen.
![]() |
![]() |
#1936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek het zelf op als jij belang hecht aan definities.
Dood is vermoord, en vermoord is dood. Dat geldt evengoed voor de miljoenen slachtoffers van Hitler als voor de miljoenen slachtoffers van LeopoldII.
![]() |
#1937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons gewoon de universeel aanvaarde definities gebruiken.
De volledige reeks concepten en begrippen helemaal opnieuw definiëren is er wat over.
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag blijft: kunnen er miljoenen doden vallen zonder dat er sprake kan zijn van (massa)moord? Daar om mijn oorspronkelijke vraag: tijdens het Brits bewind zijn tientallen miljoenen Indiërs gestorven aan hongersdood. De laatste keer in 1943 (schatting aantal doden: 3 miljoen). De reden van de hongersnoden waren divers, maar hadden vooral te maken met mislukte oogsten, en van die zaken. De Britten hebben wel niks gedaan om het leed van de Indiërs te verhelpen. Integendeel, bij voorbeeld een commentaar van een uiterst bekende Brit tijdens de crisis van 1943: "They are a beastly people with a beastly religion. The famine was their own fault for breeding like rabbits." Maar betekent dat ook dat zij doelbewust uit waren op die tientallen miljoenen doden? Is er dus sprake van massamoord? Is er sprake van genocide? Dat is net de vraag.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 juli 2018 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
![]() |
#1940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om de intentie om een bevolkingsgroep te vernietigen, gekoppeld aan bepaalde gedragingen (zoals het doden van mensen). Twee voorwaarden dus: 1) bepaalde gedragingen (waaronder het doden van mensen) 2) de intentie om een bepaalde bevolkingsgroep te vernietigen Ik heb al uitgelegd hoe men miljoenen mensen kan doden zonder dat er sprake is van genocide. Bad Atilla heeft als mooi voorbeeld verwezen naar India. Ik zal voor de duidelijkheid nog een extra voorbeeld proberen geven, maar ditmaal over net het tegenovergestelde situatie: er kan namelijk sprake zijn van een genocide zonder ook maar één iemand te vermoorden. Indien men alle vrouwen van een bepaalde bevolkinsgroep bewust onvruchtbaar zou maken met de intentie om die bepaalde bevolkingsgroep te doen uitsterven, is er ook sprake van genocide. Zonder ook maar één dode! Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 juli 2018 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |