Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 00:03   #261
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus vragen waarom jij het probleem van de radicale VB'ers minimaliseert is emotioneel en hysterisch doen. Vreemd. Vragen stellen mag ook al niet meer. Beetje op uw teentjes getrapt, omdat ik u door heb zeker?
Gij mij doorhebben? Denkt gij dat ik iets verzwijg of zo? Ik zeg gewoon maar mijn mening. Meer niet. Snap dus niet goed wat dat "doorhebben" hier komt doen. Ge zoekt er precies meer achter? Grappig.

En dan dat hysterisch doen. Punt is dat gij nogal emotioneel doet. Het gaat mij om de MANIER waarop gij over het Vlaams belang en zijn radicale aanhangers nadenkt. Het gaat mij om een manier van denken. Bovendien hebt gij hier wel degelijk scherp uitgehaald naar mij. Met die vraag op zich heb ik geen problemen. En uithalen moogt ge ook. Het doet plezier om hier mijn visie te kunnen uiteenzetten.

Ik ben trouwens verre van op mijn tenen getrapt. In tegendeel. Mijn visie is helder. Ik geef toe dat het soms wel moeilijk was om overeind te blijven, in die zin dat het niet altijd meeviel om helder te denken. Maar nu voel ik mij net gesterkt in mijn overtuiging. Daarnet nog schreef ik iets over Marie-Antoinette. Wel, dat geeft mij hoop dat het volk die paarsen kan "omver werpen". Het is in de 18e eeuw gebeurd, dus het kan ook nu gebeuren met die paarsen. Met "omverwerpen" bedoel ik dan in de eerste plaats het juiste bolleke kleuren als er verkiezingen zijn.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 27 mei 2006 om 00:04.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:04   #262
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Hoe rijm je dat met

Ik heb nergens gezegd dat je geen kritiek mag hebben op een wet, maar wel dat je de wet moet opvolgen.

Ofwel volg je de wet op, als pure legalist, ofwel volg je enkel de wetten op die je goedkeuring wegdragen.
Ik maak een onderscheid tussen wetten die enkel een gevolg hebben voor mezelf en wetten die ook een gevolg kunnen hebben voor anderen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:08   #263
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
stop met het verspreiden van leugens aub.
marjan was ook degene die ons kwam beweren dat de meerdereheid van Roms moslims zijn
Ik heb haar twéémaal de bron gevraagd en wacht nog altijd op antwoord..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:09   #264
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Excusseer, maar het VB is wel veroordeeld voor racisme omdat ze vreemdelingen systematisch stigmatiseerde en criminaliseerde. Bij mijn weten is er nog niemand veroordeeld wegens het demoniseren van Ayaan Hirsi Ali. Nota bene de linkerzijde heeft het voor haar moeten opnemen zodat ze haar Nederlandschap kon behouden.
Kom kom. Moeten opnemen... Zij is wel degelijk politiek vluchteling. In Somalië kon ze niet blijven en ze kan niet terug. Tenminste, ik denk niet dat ze dat zou overleven. Voor de rest zijt ge denk ik niet goed op de hoogte. Ze werd wel degelijk gedemoniseerd. De verkozenen van de linkse partijen zullen zich wel koest gehouden hebben, maar sommige mensen hebben haar wel degelijk gedemoniseerd. En dan was er dat rapport waarin stond dat de politici zo weinig afweten van de Islam. Maar allez, als Belgische moet ik mij dat niet te veel aantrekken. Nederland is nog altijd buitenland.
Oud 27 mei 2006, 00:12   #265
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Doe niet onnozel. Dat was het betoog van de politiek correcten. Ik heb dat hier ergens op het forum nog gelezen, maar vraag mij niet in welke draad. Maar het is wel duidelijk gezegd geweest, meermaals. Geen enkele politiek correcte heeft voorspeld dat de moslims radicaler gingen worden. Gij moogt voor mijn part den onnozele uithangen, ik weet wat ik destijds gehoord heb. Dat is genoeg.
Eerst zei je dat de traditionele partijen ons de gematigde Islam hadden beloofd en nu zeg je dat het de politiek correcten zijn. En je bron daarvoor is het forum? Maan dan nog. Iemand kan die hoop dan wel wel hebben uitgedrukt, het is onmogelijk om zoiets te beloven. Ik zou dus heel graag weten wie dat dan wel heeft beloofd, want ik geloof er niets van. Trouwens, wat denk jij dat de reden is voor de radicalisatie van de moslims?
Oud 27 mei 2006, 00:14   #266
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom. Moeten opnemen... Zij is wel degelijk politiek vluchteling. In Somalië kon ze niet blijven en ze kan niet terug. Tenminste, ik denk niet dat ze dat zou overleven. Voor de rest zijt ge denk ik niet goed op de hoogte. Ze werd wel degelijk gedemoniseerd. De verkozenen van de linkse partijen zullen zich wel koest gehouden hebben, maar sommige mensen hebben haar wel degelijk gedemoniseerd. En dan was er dat rapport waarin stond dat de politici zo weinig afweten van de Islam. Maar allez, als Belgische moet ik mij dat niet te veel aantrekken. Nederland is nog altijd buitenland.
Nee, zij was geen politiek vluchteling, dat heb ik je hier allemaal al eens uitgelegd en daarop heb je nooit meer gereageerd. Misschien omdat je daar een probleempje van het strenge asielbeleid had ontdenkt? Verder heb je ook nog altijd niet gezegd over welk rapport je het de hele tijd hebt.
Oud 27 mei 2006, 00:16   #267
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, lees jij eigenlijk wel wat hier wordt geschreven? Vrouwenbesnijdenis heeft niets met religie/godsdienst te maken. Het is een streekgebonden traditie. Filosoof heeft je een boel literatuur hierover gegeven. Lezen!!!
Jan van den Berghe is hiervoor gekend...
Nietwaar, Jan?
Oud 27 mei 2006, 00:17   #268
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eerst zei je dat de traditionele partijen ons de gematigde Islam hadden beloofd en nu zeg je dat het de politiek correcten zijn. En je bron daarvoor is het forum? Maan dan nog. Iemand kan die hoop dan wel wel hebben uitgedrukt, het is onmogelijk om zoiets te beloven. Ik zou dus heel graag weten wie dat dan wel heeft beloofd, want ik geloof er niets van. Trouwens, wat denk jij dat de reden is voor de radicalisatie van de moslims?
Ik heb dat niet zo lang geleden hier nog op het forum gelezen, maar dat was niet de eerste keer dat ik iets in die zin las.

Geen enkele traditionele partij heeft de radicalisatie van de moslims voorzien. Alleen het Vlaams belang voorzag dat. Maar als ze dat zeiden, werden ze uitgescholden. Toen het Vlaams belang voorspelde wat er nu gebeurt, werden ze door de andere partijen uitgescholden en achter 'n schutskring gestoken. Ze werden verbannen van de T.V. omdat ze voorspelden wat nu aan 't gebeuren is.

De reden voor die radicalisering weet ik niet. Ik hoef mij daar niet over uit te spreken, 't is mijn geloof niet. Ik denk dat die radicale moslims zich tegen elke vorm van modernisering verzetten. Maar nogmaals: De moslims zijn geen kleine kinderen. Vraag het aan hen. Ik hoop alleen dat ze van u hun mening mogen zeggen.
Oud 27 mei 2006, 00:17   #269
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij mij doorhebben? Denkt gij dat ik iets verzwijg of zo? Ik zeg gewoon maar mijn mening. Meer niet. Snap dus niet goed wat dat "doorhebben" hier komt doen. Ge zoekt er precies meer achter? Grappig.
Met doorhebben bedoelde ik dat je met 2 maten en 2 gewichten meet. Mijn stelling is extremisme is een probleem en moet aangepakt worden. Jouw stelling is enkel het extremisme van moslims is een echt probleem en moet aagepakt worden.
Oud 27 mei 2006, 00:19   #270
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat niet zo lang geleden hier nog op het forum gelezen, maar dat was niet de eerste keer dat ik iets in die zin las.

Geen enkele traditionele partij heeft de radicalisatie van de moslims voorzien. Alleen het Vlaams belang voorzag dat. Maar als ze dat zeiden, werden ze uitgescholden. Toen het Vlaams belang voorspelde wat er nu gebeurt, werden ze door de andere partijen uitgescholden en achter 'n schutskring gestoken. Ze werden verbannen van de T.V. omdat ze voorspelden wat nu aan 't gebeuren is.

De reden voor die radicalisering weet ik niet. Ik hoef mij daar niet over uit te spreken, 't is mijn geloof niet. Ik denk dat die radicale moslims zich tegen elke vorm van modernisering verzetten. Maar nogmaals: De moslims zijn geen kleine kinderen. Vraag het aan hen. Ik hoop alleen dat ze van u hun mening mogen zeggen.
Voor mij is de reden van radicalisering van beiden nu juist precies dezelfde. Beide aanvaarden ze de anderen niet en willen ze zich zo veel mogelijk van elkaar onderscheiden. Zonder door te hebben dat ze daardoor juist heel erg hard op elkaar gelijken.
Oud 27 mei 2006, 00:20   #271
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, zij was geen politiek vluchteling, dat heb ik je hier allemaal al eens uitgelegd en daarop heb je nooit meer gereageerd. Misschien omdat je daar een probleempje van het strenge asielbeleid had ontdenkt? Verder heb je ook nog altijd niet gezegd over welk rapport je het de hele tijd hebt.
Was, was... Zij is een politiek vluchteling.

Ik geef graag toe dat het asielbeleid streng is. Rita voert ook een uitwijsbeleid. Dat is waar. En ja, het is streng, maar wat is het alternatief? En nogmaals: waarom moeten economische vluchtelingen persé naar hier komen? Waarom is dat persé beter? Voor de rest: Ik heb mijn mening gegeven en mijn visie uitgelegd. Als uw fantasie op hol slaat, of als ge mijn woorden verdraait, dan laat ik dat voor uw rekening.
Oud 27 mei 2006, 00:24   #272
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met doorhebben bedoelde ik dat je met 2 maten en 2 gewichten meet. Mijn stelling is extremisme is een probleem en moet aangepakt worden. Jouw stelling is enkel het extremisme van moslims is een echt probleem en moet aagepakt worden.
Nee, ik meet niet met twee maten en twee gewichten. De Islam is een religie die geweld tolereert. Radicale moslims kunnen erg gewelddadig zijn, dat hebben we in Londen en Madrid en op 11 september kunnen zien.

Tot nu toe zijn de radicale VB'ers niet gewelddadig. Ge gaat nu natuurlijk Hans noemen, maar er is geen bewijs dat hij echt 'n aanhanger van Vlaams belang was. Gij kunt niet weten wat hij dacht. En zelfs dan nog: In Londen en Madrid vielen meer dan 2 doden. Maak u dus niet belachelijk.

Tenslotte: Moslims zijn niet allemaal kleine kinderen. Die kunnen heus wel voor zichzelf opkomen.
Oud 27 mei 2006, 00:24   #273
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Edina
Excusseer, maar het VB is wel veroordeeld voor racisme omdat ze vreemdelingen systematisch stigmatiseerde en criminaliseerde. Bij mijn weten is er nog niemand veroordeeld wegens het demoniseren van Ayaan Hirsi Ali. Nota bene de linkerzijde heeft het voor haar moeten opnemen zodat ze haar Nederlandschap kon behouden.
Citaat:
Stefanie, je moet toch beter volgen: Ayaan Hirsi Ali kwam uit Somalië en vluchtte naar Kenya, en studeerde daar, vandaar naar Duitsland: daar kon ze blijven en naar terugkeren... Verifiëer maar in wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_H...litical_career

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 00:29.
Oud 27 mei 2006, 00:29   #274
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trouwens, ge verdraait mijn woorden. Extremisme van VB'ers moet volgens mij wel degelijk aangepakt worden, maar dan door na te denken over normen en waarden en over de toekomst van onze cultuur. Men zou de politiek correcte dogma's van zich kunnen afwerpen. Ge ziet dus dingen die er niet staan. Ik heb nergens gesteld dat we de radicale VB'ers zomaar moeten laten lopen. Dat verzint gij. Maar repressie zal niet helpen als ge niets doet aan wat er fout loopt. Ik verzet mij wel tegen blindelingse repressie waarbij men blindelings vasthoudt aan de politiek correcte dogma's. Daar ben ik tegen. Men moet het debat voeren. We moeten durven en mogen nadenken.

Wat betreft de moslims: Het is niet mijn geloof, die kunnen wel voor zichzelf spreken.
Oud 27 mei 2006, 00:30   #275
Stefanie
Minister-President

Standaard

Awel? Als ze naar Kenia trekt, is ze toch nog altijd "vluchteling"? Da's toch nog altijd buitenland? Stel nu dat ge haar terugstuurt naar Kenia, dan nog is ze 'n vluchteling.

Of als ge haar naar Duitsland stuurt ook. Dan nog is ze nog altijd 'n vluchteling.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 27 mei 2006 om 00:32.
Oud 27 mei 2006, 00:38   #276
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik meet niet met twee maten en twee gewichten. De Islam is een religie die geweld tolereert. Radicale moslims kunnen erg gewelddadig zijn, dat hebben we in Londen en Madrid en op 11 september kunnen zien.

Tot nu toe zijn de radicale VB'ers niet gewelddadig. Ge gaat nu natuurlijk Hans noemen, maar er is geen bewijs dat hij echt 'n aanhanger van Vlaams belang was. Gij kunt niet weten wat hij dacht. En zelfs dan nog: In Londen en Madrid vielen meer dan 2 doden. Maak u dus niet belachelijk.

Tenslotte: Moslims zijn niet allemaal kleine kinderen. Die kunnen heus wel voor zichzelf opkomen.
Maar er zijn zoveel voorbeelden van extreem-rechts geweld. Zegt de naaml Jurgen Goris je niets? Je weet toch dat er een boel ex-VMO'ers actief zijn in het VB bijvoorbeeld? Je weet toch ook dat oa FDW zich vroeger wel eens van zijn geweldadige kant heeft laten zien? Lees bijvoorbeeld eens: http://www.blokwatch.be/index.php?op...=439&Itemid=39

Hoeveel doden zijn er al gevallen door radicale moslims in België?
Oud 27 mei 2006, 00:43   #277
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

het christendom is een religie die geweld tolereert. Radicale christenen kunnen erg gewelddadig zijn, dat hebben we in Irak de laatste jaren kunnen zien: kunnen zien:500.000 kinderen van minder dan 5 jaar overleden tgv van de door Bush onder valse voorwendsels (de niet bestaande WMD) verkregen VN-blokkade (Unescorapport en cijfer toegegeven door Albright, US VN-ambassadeur) en méér dan 100.000 burgers gestorven tgv de inval (studie van een Amerikaanse universiteit, verschenen in the Lancet) Inval onder valse voorwendsels (de niet bestaande WMD) zonder toestemmig van de VN...

500.000+100.000= méér dan 600.000 doden: het dubbel van Hiroshima en Nagasaki

Hans Vanthemsche heeft misschien geen VB-lidkaart, maar grootvader oostfronter, papa Voorpost, tante VB-kamerlid, oom oprichter VNJ, dat zegt genoeg in welk gedachtengoed hij opgekweekt werd..
Maak je dus niet belachelijk!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 00:51.
Oud 27 mei 2006, 00:43   #278
Stefanie
Minister-President

Standaard

Kom, kom. Filip De Winter heeft nooit iemand vermoord. En over het algemeen zijn de radicale VB'ers niet gewelddadig. De radicale moslims daarentegen...
Oud 27 mei 2006, 00:45   #279
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
het Christendom is een religie die geweld tolereert. Radicale christenen kunnen erg gewelddadig zijn, dat hebben we in Irak de laatste jaren kunnen zien: kunnen zien:500.000 kinderen van minder dan 5 jaar overleden tgv van de door Bush onder valse voorwendsels (de niet bestaande WMD) verkregen VN-blokkade (Unescorapport en cijfer toegegeven door Albright, US VN-ambassadeur) en méér dan 100.000 bugers gestorven tgv de inval (studie van een Amerikaanse universiteit, verschenen in the Lancet) Inval zonder toestemmig van de VN...

500.000+100.000= méér dan 600.000 het dubbel van Hiroshima en Nagasaki
Dat is het juist. Het Christendom zoals het nu is, tolereert geen geweld. Bush zijn buitenlandse politiek heeft daar niets mee te maken. Het Christendom zoals we het nu kennen tolereert geen geweld. Ge moet Bush d'r niet bij sleuren.
Oud 27 mei 2006, 00:49   #280
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, ge verdraait mijn woorden. Extremisme van VB'ers moet volgens mij wel degelijk aangepakt worden, maar dan door na te denken over normen en waarden en over de toekomst van onze cultuur. Men zou de politiek correcte dogma's van zich kunnen afwerpen. Ge ziet dus dingen die er niet staan. Ik heb nergens gesteld dat we de radicale VB'ers zomaar moeten laten lopen. Dat verzint gij. Maar repressie zal niet helpen als ge niets doet aan wat er fout loopt. Ik verzet mij wel tegen blindelingse repressie waarbij men blindelings vasthoudt aan de politiek correcte dogma's. Daar ben ik tegen. Men moet het debat voeren. We moeten durven en mogen nadenken.

Wat betreft de moslims: Het is niet mijn geloof, die kunnen wel voor zichzelf spreken.
Ik ben ook niet voor repressie, noch voor radicale VB'ers, noch voor radicale moslims. Maar ik vind wel dat beiden moeten aangepakt worden als ze de wet overtreden en daarmee anderen op de een of andere manier benadelen. En het debat moet je met beiden durven aangaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be