![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is een motivatie uit puur eigenbelang, helemaal niet met het algemeen belang i/h achterhoofd. Ik vroeg duidelijk naar het voordeel voor de gemiddelde autochtone vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alsof er niet nog 'autochtone vlamingen' zijn die vrienden hebben die allochtoon zijn of die zich bezig houden met muziek of met kunst die ook niet mogelijk zouden zijn moesten we elke andere cultuur buitensluiten. Het verbaast u misschien, maar de 'gemiddelde autochtone vlaming' hoeft niet per se zo rabiaat xenofoob te zijn als u ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb toch een heel ander beeld van de zogenaamde multicultuur in de VS en ben van mening dat die niet te vergelijken is met die in europa. De verschillen terzake: 1. de VS heeft bijna geen moslims en moslims liggen met zowat alle andere culturen overhoop. Ook met hindoes, boeddhisten enz. 2. Er is in de VS nog een zeer sterk patriottisme niet? De ingeweken latino zal zich met trots achter de amerikaanse vlag scharen, hier liggen de zaken helemaal anders, wij krijgen hier immigranten van wie (een deel) uitermate vijandig staat tov het land en de cultuur waar ze vrijwillig naartoe kwamen. De meeste inwijkelingen in de VS zijn trouwens Christenen niet? Op religieus vlak lijkt de VS mij eerder een monocultuur dan een multicultuur. Of u met mes en vork of met stokjes eet maakt mij niks uit, dat lijkt mij ook geen essentieel verschil. 3. Het SZ stelsel in de VS is veel minder uitgebreid. Je krijgt dus veeleer immigranten die zelf initiatief willen nemen dan migranten die gelokt worden door de SZ. In mijn ogen is de VS helemaal geen multiculturele samenleving, wel een multiraciale. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 mei 2006 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Weer typisch, als je de eigen culturele rijkdom wil bewaren en vrij wil zien van buitenlandse invloeden dan ben je xenofoob of rascist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En mijn leraars dringen die écht aan niemand op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen uiteraard niet maar als je rechttegenover een moskee woont met minaretten en al dan wordt het je wel opgedrongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw gratuite beledigingen zeggen enkel iets over u, niet over mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Net zoals een pitta zien eten voor je raam ook niet 'een andere cultuur opdringen' is. Laatst gewijzigd door Casca : 27 mei 2006 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In de VS heb je ook geen multicultuur. Elke bevolkingsgroep woont in zijn eigen wijk. Het grote verschil is de grote afstand van die wijken onderling. Hier in Belgie zit iedereen op mekanders lip. Hoe dikwijls komen de Blanke Amerikanen in de Latino of zwarte wijken. De meesten waarschijnlijk nooitvanzeleven.
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Alsof je in een monocultuur geen Chinees zou kunnen gaan eten of naar Afrikaanse muziek zou kunnen luisteren of capoera beoefenen of wat dan ook. Maar in het openbare leven moet onze cultuur de toonaangevende zijn. Architecturaal en aan de levenswijze van de mensen moet je kunnen zien dat men nog aftijd in Vlaanderen vertoefd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of u mij sympathiek vindt of niet zal mij worst wezen. Ik hou de discussie liever inhoudelijk en ik kan alleen vaststellen dat het bij u op dat vlak een heel mager beestje is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn buurten in grote aglomeraties waarvan men je in het midden oosten waant. Eéntalige, Arabische opschriften van de winkels. Arabisch is de voertaal. Hier en daar een moskee en de vrouwen gekleed in hoofddoek. Leuke multiculturele buurten. Multicultuur bestaat hier trouwens niet, het is monocultuur: De Arabische die langzaam, wijk na wijk, de Vlaamse eigenheid van een stad verdringt en vervangt door een geimporteerde cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vlaanderen is bijna 1 grote stad.
In de VS wonen de blanken in de suburbs. In de buitenwijken van de grootsteden. Maar die liggen met de auto dikwijls 1 tot 2 uur ver van de stad. Op die tijd ben je hier al over de grens.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben trots op de Vlaamse eigenheid en de rijke daarbijhoorende cultuur, en ik wil dat niet verloren zien gaan. Is dat een misdaad? Voor de linkse kerk wel, want die multicul moet en zal er komen. Is het nu zo moeilijk om je aan te passen aan het land waar je te gast bent? In het midden oosten bestaat er toch ook geen multicul, wil je daar wonen en werken dan pas je je aan. Ben je moslim en wil je je religie in Vlaanderen beleiden? Geen probleem maar dan wel in een aan de buitenzijde anonieme moskee zodat het straatbeeld met zijn Christelijke wortels niet verstoord wordt. En wil je hier wonen spreek Nederlands, ook onderling. Waarom staat er op een Marrokaanse bakker Arabische opschriften is een Vlaming niet welkom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) moest je ooit een Marokkaanse bakker zijn binnengestapt dan had je gemerkt dat je er niet alleen welkom bent, maar dat het brood vaak ook nog beter is dan dit van 'Vlaamse bakkers' |
|
![]() |
![]() |