![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Jouw 2de natuur dus. Dat jij nuchtere kritiek daarop als manipulatie ziet, is heel normaal. Het is resultaat van een overdosis aan multicultureel correct afstompingsdenken. Ik kan dat jou dus niet eens kwalijk nemen.8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Knorretje;1737607]
Citaat:
Deze posting heb ik net onder een andere topic gedaan, maar past hier misschien ook: Tja, dat vraag ik me nu dus ook constant af: waarom zijn bij 9 op de 10 conflicten op deze wereld moslims betrokken? Ik geloof nooit dat dit te maken heeft hun vredelievende aard, want bv. Joden zitten ook zowat overal ter wereld en daar hebben ze er maar op 1 plaats echt last mee ... in Israël met ... moslims. (de nazi's uit WO ll laat ik hierbij buiten beschouwing, vermits deze al ruim 60 jaar "uitgestorven" zijn) Het boedhisme krijgt wereldwijd ook meer aanhang, maar ik heb ze nog nooit een "heilige oorlog" aan andersgelovigen horen verklaren. Het laatst dat ik hoorde, was dat een moslimminderheid in Thailand een boedhistisch meisje van 10 vermoord hadden, omwille van haar geloof. Op de Filipijnen zitten er ook allerlei religies samen, maar enkel de moslimgebieden worden gemeden en enkel in die streken verdwijnen er soms mensen, die nooit meer terugkeren. Heu ... die Miss verkiezing in Afrika, waar ons Anneke van Elzen desijds niet naartoe wou ... waren dat ook geen moslims die de boel daar zodanig op stelten gezet hadden, met verschillende doden tot gevolg. De verkiezing is er van armoede moeten gaan vluchten. Was het ook niet daar dat men een vrouw volgende Sharia wet wou doodstenigen? En de Taliban in Afghanistan? Dat waren zeker koorknaapjes, die graag boedda beeldjes kapot schieten, zoals wij met staafjes op de foor doen? Nu vermoed ik dat er misschien simpele zielen gaan beweren dat heel de wereld onverdraagzaam is en dat enkel die arme moslims er met hun vredelievendheid het slachtoffer van zijn. Goed, dan vraag ik hen meteen waarom Al Jazeera graag uitpakt met beelden van mensen die met de koran staan te bidden, met een bommengordel aan, om zich iets later op te blazen en zoveel mogelijk mensen mee hun graf in te sleuren? Ik geloof dat de meningen ook onder de moslims verdeeld kunnen zijn, maar ik heb wel sterk mijn vermoeden welke mening de overhand begint te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat Luc Lamine naar Straatsburg WOU, maar dat de partijtop het niet wenste. Ergo : geen uitspraak van Straatsburg. Zoek je al je informatie op dergelijke manier op? Zijn ze in feite wel naar cassatie gestapt? want daar twijfel ik ook aan. Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Citaat:
Citaat:
"vele (n.a.)" is exact wat ik bedoel: velen, niet allen! Of wil jij nu beweren dat er slechts een paar moslima's besneden zijn? Velen (n.a.) beroepen zich dus op die betreffende hadith, die door velen (n.a.) weldegelijk als sahih wordt beschouwd. Als je het stukje van AI hebt gelezen, dan staat er ook bij dat de eerste christelijke zendelingen pogingen hadden ondernomen om de besnijdenis af te schaffen, doch dat ze het nadien kifkif hebben gelaten om geen bekeerlingen te missen. Nergens (buiten Filo) staat er dat het een religieus gebod zou zijn, uitgevaard door Rome! Citaat:
Citaat:
De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne. Als je zegt dat HVT een Turkse, een zwarte en een blank kind heeft neergeschoten, dan zou het hof in gelijkaardig geval concluderen dat je dat enkel zegt om het racistische imago van HVT te kunnen benadrukken? Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2006 om 18:26. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hieronder een stukje vanop de website van de Waris-Dirie Foundation: http://www.waris-dirie-foundation.com/web/e_index.htm For what reasons is FGM performed? In the practising communities FGM initially served as an initiation rite, marking a girl's transition to adulthood, which was celebrated with major festivities. Still today, women, living in areas in which FGM is performed, believe that they will only become a real woman after the mutilation - even in regions where the mutilation is no longer part of an initiation rite. Various reasons are provided, which are supposed to justify FGM - for instance the chastity of women; also, the mutilation shall ensure that the girls will still be virgins when being married. Hygiene, aesthetics and health may also be found among the reasons provided. A further reason provided frequently is religion. In Muslim communities in Africa, in which FGM is performed, reference is made to the Qu'ran. But the Qu'ran does not provide for Female Genital Mutilation - it has nothing to do with religion. Laatst gewijzigd door Edina : 31 mei 2006 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Banneling
|
![]() Ach Edina, sus je jezelf nog wat meer hersendood dan je al bent met je selectieve copy/pastes. Al die sites waarin de betrokkenheid van de islam geminimaliseerd worden uit hoofde van een ziekelijke politieke correctheid zullen niet beletten dat [SIZE=4]nog generaties[/SIZE] [SIZE=4]moslima's[/SIZE] deze gruwelprakrijken zullen blijven ondergaan dankzij bepaalde [SIZE=4]hadiths[/SIZE] en [SIZE=4]door het wegblijven van een categorieke veroordeling door de geestelijke leiders uit de moslimwereld[/SIZE]. En dat zijn allemaal mannen, mannen die op basis van dezelfde islamitische hadiths en dogma's de vrouw enkel in haar waardigheid erkennen voor zover ze bereid is baarmoeder te spelen en/of de reine seut uit te hangen. Het begrip rein in de islamwereld gaat ver : van hoofddoekje tot het versnijden van vrouwelijke lichaamsorganen. En dat weet Edina even goed als ik.
De invloed van de islam gaat ook ver : vraag maar na bij de Egyptische kopten en andere minderheden in moslimlanden die geïntimieerd worden tot het overnemen van islamitische gruwelprakijken (o.a. ook de erewraak, nog zo'n humane islamitisch 'niet-religieuze' wanprakijk die niet letterlijk in Qu'ran staat, maar wel op basis van het islamitisch gedachtegoed en de islamitische reinheidsfixatie common practice is geworden in moslimlanden.) En ook dat weet Edina even goed als ik. Onze arme beenhouwer Edina heeft blijkbaar veel last van selectieve blindheid, zo gekooid dat ze zich heeft in haar politieke correcte waanzin. Probeer die hersendodende politieke correctheid even te overwinnen Edina en lees de rode tekst nog maar eens. Ja, de Koran heeft er strikt genomen niets mee te maken, maar over de hadiths zwijg je, en het zijn net op deze hadiths dat de moslimwereld zich baseert om die islamitische barbarij toe te passen en te blijven toepassen. [SIZE=4]A further reason provided frequently is religion[/SIZE]. In [SIZE=4]Muslim[/SIZE] communities in Africa, in which FGM is performed, [SIZE=4]reference is made[/SIZE] to the Qu'ran. But the Qu'ran does not provide for Female Genital Mutilation - it has nothing to do with religion.[/quote] Lezen beenhouwertje, en voor 1 keertje nuchter doorbomen over de kanjer van een contradictie die in Waris Diries paragraafje staat. [SIZE=4]Door wie denk je dat die reference naar de Qu'ran made is?[/SIZE] Toch wel door die miljoenen moslims en moslima's die hun dochtertjes blijven versnijden onder druk van de imams die hen hersenspoelen met de islamitische reinheidsfixatie? Qu'ran, hadith en randgeschriften : allemaal 1 pot nat. Typisch voor multikulfascisten om met semantische discussies te schermen om de gruwelijke werkelijkheid te verbergen : met name dat de islamitische godsdienst en meer bepaald de manier waarop die tegen de vrouw aankijkt ervoor gezorgd heeft dat dit pre-islamitisch gebruik een volwaardig islamitisch cultureel gebruik is geworden en zal blijven. Straks gaat ons beenhouwerke ons nog wijsmaken dat die 'reference is made to Qu'ran' gemaakt wordt Europese versneden pilarenbijtsters en dat de Boerinnenbond of de KAV tot vandaag de dag alle parochiezaaltjes afdweilen om voorlichtingscampagnes te houden om deze barbaarse praktijk die niets met religie te maken heeft uit de wereld te bannen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Partijlid
|
![]() Zijn jullie nog altijd bezig ?
Wel een GROOT onderwerp voor iets waar zoveel "consensus" over bestond. Vermoedelijk zijn het weer de domme rechtsen die de waarheid niet willen slikken ? Geeft niets, net dat geeft de linksen een reden van bestaan. En zo is iedereen gelukkig en tevree. |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina gaat nu op zendelingentocht, samen met de filou, en gaat in de islamitische afrikaanse vertellen dat circe slecht praat over hen en dat ze hen een imago aanmeet van barbaarse en onethische praktijken. Terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk! Die vrouwkes vinden een proper dichtgenaaide vagina gewoon leuker.
Bovenal gaat ze tonen dat die befaamde hadith niet bestaat, en dat mohammed het o zo goed meende met zijn vrouwkes. En kijk... op slag wordt er niks meer besneden! Is dat niet fantastisch? Hoe links toch altijd zo doordacht voor oplossingen kan zorgen! het is een werkelijk wonder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |||||||||
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_210012.html Citaat:
Ik zou dus beter jouw vraag kunnen omdraaien: zoek jij al je informatie op dergelijke manier op. Citaat:
"[FONT=Arial]Custom and tradition are by far the most frequently cited reasons for FGM"[/FONT] [FONT=Arial][/FONT] Als jij aan mensen vraagt waarom ze appels eten en de meerderheid zegt omdat het lekker is, en een niet onbelangrijk aantal zegt omdat het gezond is, dan kan je wel zeggen dat gezondheid vaak wordt aangehaald, maar dat neemt niet weg dat de belangrijkste reden de smaak is. Snap je? En je begrijpt dat de belangrijkste reden waarom vrouwen worden besneden, het moeilijkste te bestrijden zal zijn, veronderstel ik. Zij stellen dus niet dat het bij alle moslims als een religieus gebod wordt ervaren, maar wel dat bij de moslims die het doen (en dat is dus een minderheid, dat heb ik aangetoond met cijfers) als frequente (maar niet de frequenste) reden religie wordt aangehaald. Niets meer en niets minder. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry edina, ik heb mijn best gedaan om je een en ander te informeren. Ik ga niet blijven mekkeren tegen jou!
Amuseer je verder en zorg er tenminste voor dat er geen enkele moslimvrouw nog besneden wordt! Dan doe je tenminste iets nuttigs. Ik houd het hierbij, heb geen zin om alles nog eens gedurende 15 paginas te moeten herhalen. Moslima's beroepen zich NIET op hun religie om zich te laten besnijden. Dat is een onwaarheid die door het VB internationaal verspreid werd. Djinns bestaan, Mohammed heeft niet geneukt met een negenjarig kind en Gabriel heeft de boodschappen van Allah overgebracht. zo! dat probleem is eindelijk opgelost! De rest doe jij maar. Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2006 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij de gruwelijk beelden op VTM in een reportage met Goedele Liekens over (vrouwen)besnijdenissen van heel jonge meisjes... amper tussen de 7 en 10 jaar oud !! Bloederige en gruwelijke mishandelingen waarbij met een vleesmes de clitoris of soms ook de schaamlippen werden weggesneden !
De meisjes keelden zoals varkens die werden gekeeld... vastgehouden door een paar medeplichtige dorpsbewoonsters ! Goedele Liekens heeft er een trauma aan overgehouden, net als veel andere kijkers vermoed ik. Dergelijke praktijken is bij de beesten af, gewoon walgelijk. In 2006 niet te tolereren omdat ik het beschouw als een mishandeling van kinderen. UNICEF heeft nog veel werk aan de winkel ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Banneling
|
![]() [quote][quote=Edina;Knorretje protesteert zelfs om een mij onbekende reden als imams moslims proberen duidelijk te maken dat het geen Islamitisch gebruik is. [/QUOTE]
Ga eens een ander forum vervuilen met je leugens beenhouwer ! Knorretje protesteert omdat de islamitische wereld bij monde van imams en islamitische geestelijke leiders zich niet duidelijk en eensluidend uitspreekt tegen de barbaarse islamitische praktijk van FGM. Knorretje protesteert omdat veel imams zich op onderstaande hadiths blijven baseren om deze barbaarse verminking te blijven opdringen : hij past immers heel goed in de islamitische reinheidsfixatie. Abu Dawud Book 41, Number 5251: Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah: A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more pleasing for a husband. In deze hadith wordt dus duidelijk gezegd dat Mohammed besnijdenis bij vrouwen toestond. Kaliks Moewatta Boek 2 nummer 2.19.77 Als een besneden deel een ander besneden deel raakt dan is ghusl (rituele reiniging) noodzakelijk. Deze Hadith suggeren dat vrouwenbesnijdenis heel normaal was. Besneden delen kunnen elkaar alleen raken als zowel de man als de vrouw besneden zijn. Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. Dat is een boodschap die onze beenhouwer goed begrepen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Banneling
|
![]() Een debat over vrouwenbesnijdenis door Egyptische Deskundigen in de Islamitische Wetgeving , anno [SIZE=6]2006[/SIZE] !!!!!!!!!!!!!!!!
Maar neeuuuuuuuuuuuuuuuh hoor, de besnijdenis heeft niets met de islam te maken. Hoe komt men daarbij ?????? ![]() http://www.memritv.org/view.asp?P1=1090 |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
|
![]() Ja, eremoorden ... een ander pre-islamitisch gebruik dat nog vaak wordt toegepast in moslimlanden en ... ook in dat van ons.
Ik ben eens in de assisenzaal in Antwerpen een proces (beter genoemd: klucht) gaan bijwonen van een Marokkaanse slager, die volgens de plastische woorden van de procureur zijn vrouw vakkundig versneden had, omdat hij haar ervan verdacht een relatie te hebben met een ander. Op de koop toe bleek dit niet eens de waarheid, zoals verder uit het proces bleek. Wel, ik kan als bezoeker door de metaaldedector aan de ingang en me laten fouilleren, want men verwachtte represailles vanuit islamitische hoek op het proces. Die slager bleef Siberische koud bij heel de zaak en bleef volhouden dat hij niets verkeerd gedaan had en dat Allah al wie hem veroordeelde, ging treffen. Heel het proces was volgens hem racistisch en hij had gehandeld volgens de Sharia, een recht dat hoger was dan het Belgische, dus trok hij zich ook niets aan van wat men ook tegen hem uitsprak. Hij was onschuldig en Allah ging hem opnemen in de hemel en al die blablabla. Gewoon om misselijk van te worden ... of je bij dood te lachen. Want het feit dat hij geen berouw had en de moord met voorbedachte raden gepleegd had, terwijl hij geestelijk toerekeningsvatbaar werd verklaard door de gerechtpsychiater, werden als verzwarende omstandigheden aanzien. En per slot wijs ik er op dat de rechter, noch de procureur en de advocaten van de tegenpartij enig ongeval hebben gehad, dat op tussenkomst van Allah wijst. De bliksems zijn niet uit de hemel gevallen. Nu vraag ik me af in hoeverre godsdienstfanaten als deze in onze maatschappij thuishoren. Laatst gewijzigd door Boadicea : 31 mei 2006 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn bericht is voor interpretatie vatbaar. Maar ja, van de politiek correcten mogen we geen indrukken meer opdoen. Die willen ons veranderen in mensen die geen indrukken meer opdoen. ![]() Maar goed, mijn woorden waren dus voor interpretatie vatbaar. Terwijl de gemoederen hoog oplopen en de politiek correcten weeral eens lopen te schelden, doe ik toch een poging om het debat dat nodig moet gevoerd worden op de rails te krijgen. Sommigen in het westen, en dat zijn geen moslims, zijn afgestompt. Men wil onze welvaart behouden. Er is moreel verval, er is toenemend asociaal gedrag. En ondertussen neemt de vergrijzing toe. En terwijl de politiek correcten de Vlamingen stigmatiseren en het Vlaams nationalisme in een slecht daglicht stellen, worden de problemen steeds erger. De problemen worden erger en van de politiek correcten mogen we ze niet eens bespreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhakken die handel van al die rotzakken die dat bij vrouwen doen. Die zeveraar zegt in dat filmke dat als meisjes het niet willen laten doen, ze ook niet verplicht worden...Laamenilacheuh, dikke zever in pakskes is dat. Denk dat Edina ook beter ne keer naar da filmke kan kijken ipv te liggen zaniken tot ze er bij neer valt dat het iets is dat niet bij moslims alleen gebeurd. Waar, hoe en door wie het gebeurt speelt geen enkele rol, DAT het nog kan gebeuren is wat telt en wat moet vermeden worden. Ik heb nog in geen enkel ander geloof deze lichaamsmolestering weten/horen/zien gebeuren. Bij de mannen ja, bij de Joden en voor medische redenen. Maar dees tart toch echt alle verbeelding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral voor de zwakkeren van geest die compleet gebrainwashed worden met hun idiote verhaaltjes over Allah die hen de hemel op aarde ga geven, hun maagdjes die op hen wachten enzovoort. Zij laten zich verblinden door al die verhalen, het wordt er van jongs af aan dan ook ingestampt en ze lopen rond met het gevoel dat alles kan en mag, want het staat in de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Banneling
|
![]() Het ontkennen van de islamitische dimensie van de vrouwenbesnijdenis is idioot en onzinnig, juist omdat er zo veel moslims zijn die het op basis van hun geloof toepassen.
De oplossing van het probleem, naast het verbieden en het bestraffen ervan, zou moeten beginnen bij de islamitische religieuze leiders die er hun gelovigen op wijzen dat dit niet mag. Dat dit niet eensluidend en duidelijk en algemeen gebeurt in de islamitische wereld (en dat er sheiks en geleerden zijn die het aanprijzen of vergoeilijken op basis van enkele hadiths) roept toch wel vraagtekens op. Vrouwenbesnijdenis is nu zelf in opkomst in bij vb Indonesië en Bangladesch, waar het vroeger totaal onbekend was. Hoe deze trend te rijmen valt met het gepretendeerde onislamitisch gebruik, daar geeft beenhouwer Edina uiteraard geen antwoord op. Daar waar de islam komt, volgt de vrouwenbesnijdenis. Wat er ook de in de koran mag staan, men doet het en Allah zag kennelijk dat het goed was. En inderdaad, in de koran staat niet dat het mag (en ook niet dat niet niet mag), maar het is wel een feit dat er inmiddels tal van islamitische rechtsgeleerden zijn die zeggen dat het door de beugel kan en moet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 31 mei 2006 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gebruik dat nog vaak wordt toegepast in moslimlanden en ... ook in dat van ons en niet bepaald door moslims: die Brugse notaris, met zijn mes, vorig jaar: remember? En die beroepsmilitair die zijn kinderen in de Maas verzoop? Géén van beide werd zwaar gestraft... |
|
![]() |
![]() |