![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Omdat er ergens op de wereld moslims zijn die een moslimstaat invoeren en dus mensen ev. verbieden spek te eten, zijn automatisch alle moslims die hier wonen fundamentalistische islamisten!
Ooit al tegen een ervan gepraat, ooit al een Turkse bakker/pizzeria binnengestapt? In elke daarvan zijn de mensen vriendelijk ( in mijn ervaring) en in elke daarvan is iedereen welkom, want zij maken niet het onderscheid, wij zijn allemaal Belgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() De voordelen in het onderwijs : geen. Alleen problemen op alle vlakken.
Daling kwaliteit onderwijs (onze enige rijkdom) enz. Leerkrachten kunnen er boeken over schrijven. De voordelen van deze bevolkingsaangroei voor het milieu ? (argument dat de groenen vergeten te tellen) Geen. Stijging 10 % van de bevolking = stijging 10 % van bebouwing, auto's, afvalberg, energiebehoefte, waterverbruik, verkeer, verstedelijking en ga zo maar door. Voordelen voor OCMW 's voor autochtonen : geen. Nadelen : Minder aandacht voor eigen noden. Meer personeel, minder mogelijkheden met krappere budgetten enz. Criminaliteit : gedaald of gestegen ? Dat behoeft geen antwoord. Drugsgebruik. Van waar komt het ? Wie dealt ... heel de problematiek ... voordeel : geen. Integratiekansen lange termijn : Weinig. Toekomst : Radicalisering islam. Eigen politieke verkozenen. Problemen ... Voordeel : geen Nadeel : hoeft geen betoog. (of je moet ermee akkoord gaan dat op lange termijn ons volk gewoon verdwijnt ...) Belastingsdruk : gedaald of gestegen ? Natuurlijk gestegen en met geen klein beetje. Gevolg : Werkloosheid stijgt. Bedrijven gaan in de concurrentiestrijd kapot, iedereen werkt zich te pletter want een uurloon is niet meer te betalen. Met 2 wroeten om normaal te kunnen leven en de kinderen zijn het slachtoffer. Werkgelegenheid : problemen. Pensioenen : problemen. Ziekenfondsen : problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord sloeg op de uitlating van Casca: “Net zoals een pitta zien eten voor je raam ook niet 'een andere cultuur opdringen' is.” Wel de meeste Belgen die ik ken eten wel degelijk pitta. Hoeveel moslim bezoeken een frituur ? Ik dacht trouwens niet aan “ergens ter wereld”, eerder aan de racistische soep in Antwerpen en Frankrijk. Citaat:
Ooit al eens bij een Turkse beenhouwer binnengestapt en een koteletje gevraagd ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Waarom zouden ze een frituur moeten binnenstappen? Meeste pittakoten verkopen ook frietjes hoor...
![]() En dat van die soep in Frankrijk, da was echt gewoon smerig. Als vegetariër kan ik begrijpen hoe vreselijk het wel niet moet zijn om uw overtuiging opzij te moeten zetten om niet om te komen van de honger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge maakt zelf ook soep en deelt die ook uit. Het zal vlug blijken welke soep de voorkeur geniet. Maar het is natuurlijk veel opbouwender om eisen te gaan stellen, net wat die gasten wilden bereiken natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daklozen moeten zelf soep gaan uitdelen? Kijk, een simpele vraag... waarom konden die menslievende soepuitdelers gewoon geen pot soep met spek en een pot soep zonder klaarmaken? Moest ik verhongeren en toch nog 'eisen' stellen, zou dat dan ook getuigen van mijn gebrek aan integratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() waar woont u misschien?
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar "de gemiddelde autochone vlaming" moet het wel allemaal betalen... ge zoudt er potverdorie rabiaat xenofoob van worden...
Laatst gewijzigd door Bob : 27 mei 2006 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat niemand nog kan ontkennen dat er problemen zijn met de nieuwe Belgen. Wat dat zijn het in eerste opzicht, Belgen.
Het enige wat volgens mij belangrijk is, is dat de Belgen van vreemde origine onze taal leren, zodat we met ze kunnen communiceren. Zo kunnen zij van ons leren en wij van hun. Wat kan mij het nu schelen of iemand een hoofdoek draag. Dat interesseert mij evenmin dat een non een kap draagt of een jood zijn specifieke kenmerken vertoond. Joden wonen hier al jaren in Antwerpen en daar heeft blijkbaar nooit iemand problemen mee gehad. Iedereen praat hier ook over de Vlaamse eigenheid en Vlaamse cultuur. Maar wat is dat dan precies? We zijn nog maar 175 jaar onafhankelijk (België dan toch, want in Belgie werden we hoe lang overheerst door de Walen?). Alle jaren daarvoor (en deze is toch beduidend hoger) werden we overheerst door andere volkeren. Zo erg dat er zelfs gebouwen zijn waar in 1 gebouw verschillende culturele kenmerken (van verschillende overheersers) aanwezig zijn. Wat noem je een Vlaming? Iemand die hier al 40 jaar woont? Dat zijn de italiaanse en turkse mijnwerkers intussen dan toch ook al. Is een vrouw die perfect nederlands spreekt, gestudeerd heeft voor verpleegster, haar werk al jaren doet, ook zoals iedereen haar inkopen doet in de supermarkt, in het oudercomité zit van de school waar haar kinderen zitten... maar wel een hoofdoek draagt als geloofsovertuiging geen Vlaming? In eerste instantie moeten we samen leven. Om samen te kunnen leven moeten we eerst elkaar begrijpen en daarom is de taal zo belangrijk. Uiteraard moeten ze ook onze normen en waarde volgen die volgens wet bepaald zijn. Welke voordelen hebben wij daarbij. In eerste instantie denk ik niet op die manier. Ik denk niet dat er buitenlanders met die ingesteldheid naar hier komen, om het hier beter te maken. Buitenlanders komen naar hier om hier een toekomst op te bouwen, een toekomst die ze in land van herkomst niet kunnen bereiken. Maar onze eetcultuur is er toch al op vooruit gegaan. Ik denk zelfs dat jonge kinderen denken dat spaghetti een typisch Vlaams product is, zo ingeburgerd is deze maaltijd al. Want je moet maar eens met Oma en Opa praten wat zij vroeger aten... vele dingen waar de kinderen nu hun neus voor ophalen. Maar dat is allemaal niet belangrijk en de vraag wat onze voordelen zijn ook niet relevant denk ik. We zullen moeten samenleven. Je kan geen muur rond België bouwen en ze terugsturen heeft ook geen zin, want ze komen toch terug. Het is dus beter een goed integratiebeleid te voeren en met ze samen te leven. Geen schrik te hebben voor het vreemde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, ik ben niet de Jelle uit spring
![]() Wat ik er nog aan mijn reply wil toevoegen. De vraag was hier of we (autochtoon) voordelen hebben met nieuwe Belgen. Er zijn heel wat beroepen die de Belgen niet meer willen doen, waar we arbeiders voor nodig hebben (fruitteeld, bouw,...) Als we geen nieuwe Belgen meer zouden invoeren, zouden heel werk in dit land niet meer kunnen uitgevoerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu denk niet dat er veel voor pleiten om degenen die hier legaal zijn, terug te sturen. Dit is het probleem niet, maar het probleem is wel dat het via al of niet gedwongen huwelijken, gezinsherenigingen... een permante toestroom word, die onze draagkracht te boven gaat. Het is dweilen met de kraan open. Komt daarbij nog dat de regering nooit een afdoend integratiebeleid heeft gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 27 mei 2006 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Daar heeft Bob een punt. Ze moeten werken, maar er moet ook gezorgd worden dat ze werk krijgen. Er wordt nog sterk gediscrimineerd op de werkvloer en er zijn mensen die dat kost wat kost willen doorvoeren (of bent u de zaak Remmery al vergeten).
We zullen dus, zoals u terecht opmerkt, een beter integratiebeleid moeten voeren, samen met een onderwijssysteem dat kansen biedt voor de nieuwe Belgen en toekomstperspectief dat de nieuwe Belgen ook daadwerkelijk werk vinden. Hiermee bedoel ik dat ik het niet abnormaal vind dat nieuwe Belgen in school niet zo goed presteren omdat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 27 mei 2006 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het VB zaait haat, en dat ontkennen ze zelf blijkbaar niet echt. Als je op een bijeenkomst verkondigd dat we het normaal moeten vinden dat de vader wiens dochter verkracht is, de verkrachter zijn ballen mag afsnijden en dat iemand die mijn inboedel komt stelen ik een pak slaag mag geven. Als dat niet haat predikken is, weet ik het ook niet, of je dit nu letterlijk neemt of niet. Citaat:
Het is toch nog niet zolang geleden, maar ik wil u er toch aan herinneren dat de laatste moord door een Vlaming gebeurt is (al dan niet VB sympatisant, dat laat ik in het midden) op een jong meisje en vrouw van vreemde origine? Citaat:
Wij doen hier toch het debat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het gewoon met de Italianen. Deze hadden dezelfde problemen indertijd toch ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Bob,
Dat vroeger arbeidskinderen minder kansen kregen, dat vinden we toch allemaal onrechtvaardig. De overheden hebben er toch gezorgd dat dat nu veel minder het geval is. Wat we toen onrechtvaardig vonden, dat gaan we nu toch niet meer laten gebeuren met een andere bevolkingsgroep. Mij maakt het allemaal niet uit wie onrechtvaardig behandeld wordt, of dat vroeger de arbeiders waren, later de vrouwen en nu de nieuwe Belgen... voor mij is dat iets waar je moet tegen in gaan en de geschiedenis zich niet laten herhalen. |
![]() |
![]() |