Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2006, 16:16   #741
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Migranten hier hebben hun "roots" in Marokko en Turkije, waar het dus niet tot de traditie behoort.
Uitsluitend?
Oud 5 juni 2006, 16:21   #742
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou de Islam ook kunnen "pakken" op zijn VERPLICHTING tot mannenbesnijdenis, maar dan komen ook de Joden in het plaatje voor, en daar wil het VB vriendjes mee blijven.
Electoraal scoort dat veel minder goed dan FGM, want het spreekt minder tot de verbeelding... 50% van de Amerikaanse mannen zijn ook besneden trouwens.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:26   #743
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
50% van de Amerikaanse mannen zijn ook besneden trouwens.

Van bij de geboorte?
Of op latere leeftijd op eigen initiatief?
Oud 5 juni 2006, 16:26   #744
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik wil geen vriendjes blijven met om het even welke religie die dergelijke barbaarsheden verplicht, goedkeurt of zelfs maar oogluikend toestaat.
Schrap dus maar :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amnesty International
zowel Christenen, Moslims, Joden als animisten...
Oud 5 juni 2006, 16:31   #745
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Van bij de geboorte?
Of op latere leeftijd op eigen initiatief?
Bij de geboorte: oorspronkelijk tegen masturbatie, later om hygiënische redenen, nu schijnbaar om het zakencijfer van de kraamklinieken op te krikken.
Dus ligt het % lager bij thuisbevallingen , ttz minder begoeden...
Het lijkt te dalen bij de recente generatie, onder invloed van "Gay rights"- activisten

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 16:32.
Oud 5 juni 2006, 16:36   #746
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schrap dus maar :
't Is maar een woord.
Christenen, Moslims, Joden, animisten...
Oud 5 juni 2006, 16:36   #747
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de geboorte: oorspronkelijk tegen masturbatie, later om hygiënische redenen, nu schijnbaar om het zakencijfer van de kraamklinieken op te krikken.
Dus ligt het % lager bij thuisbevallingen , ttz minder begoeden...
Het lijkt te dalen bij de recente generatie, onder invloed van "Gay rights"- activisten
Kan het bijna niet geloven.
Heb je daar bronnen over?
Oud 5 juni 2006, 16:39   #748
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door filosoof
Migranten hier hebben hun "roots" in Marokko en Turkije, waar het dus niet tot de traditie behoort.

Citaat:
Uitsluitend?
Heb jij al iets gehoord over Egyptische, Soedanese, Malinese, Gambiaanse , Ethiopische gemeenschappen hier? Ik niet.
Oud 5 juni 2006, 16:40   #749
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan zo tekeergaan tegen iemand die man én paard noemt?

Hoe ziet de wiskundige relatie er dan volgens u uit?

Ik wil geen vriendjes blijven met om het even welke religie die dergelijke barbaarsheden verplicht, goedkeurt of zelfs maar oogluikend toestaat.

Allemaal even erg en even onzinnig als reden.
Bemerk tevens dat er in bijna elk van de door jou opgegeven 'andere redenen' een héél religieus kantje zit........
Ik denk dat het ondertussen ook voor u al duidelijk is, en dat je net als Circe tegen beter weten in probeert de essentie te ontlopen, en zo na je onstuimige opening, je gezicht alsnog probeert te redden. Als je de essentie gesnapt heb, en ook de titel van deze draad; dan weet je wel waar het over ging.
De replys beginnen wel wat niveau te verliezen.
Wie noemt man en paard ? Jij ? Circe ? Of is het verboden om rond te kijken, en mannen en paarden te zien en te noemen. Heb jij liever de simplismen.
Wat doet een wiskundige relatie ertoe, je hebt de essentie wel degelijk gesnapt, één op één is alle islamieten besnijden, en alle besnedenen zijn islamieten. Dat is het dus in praktijk niet.
Met wie jij vriendjes wil blijven, is al even irelevant.
Een religieus kantje ? hoe plezant als ontwijking. Het ging in de discussie wel over verplichting tot besnijdenis door de Islam, door sommigen gebaseerd op teksten, die door andere moslims dan weer niet als echt en bindend aanzien worden (cfr Iran en Saoudi-arabie).

Als 't niveau zo laag moet zakken, dan mag je van mij winnen hoor.

Wel zou ik willen aandringen om nog iets te horen over de scheldpartijen die je mij toegeschreven hebt. Voor een correcte debater kan dit toch geen probleem zijn.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:40   #750
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat die er niets mee te maken hebben: irrelevant... alle excuses zijn goed voor jou

Nee Filo, dat het in andere culturen gebeurt ontken ik niet, maar het is en blijft in absolute cijfers een zeer groot probleem in islamitische gemeenschappen, terwijl het in andere gemeenschappen eerder een randfenomeen is waar het niet op basis van een religieuze traditie en religieuze geboden (hadiths) verder gepraktiseerd en vergoelijkt wordt.

Voor jou zijn blijkbaar alle excuses goed om deze barbaarse praktijk verder te laten bestaan in moslimgemeenschappen, als er maar geen smet gegooid wordt op de medeplichtige islam. Tja, zo zal er nooit iets veranderen. Zolang in die islamitische gemeenschappen de geestelijke leiders zich niet duidelijk uitspreken tegen deze praktijk en de hadiths in dit verband niet veroordelen, zal FGM blijven bestaan.

Ik timmer enkel op moslims en filosofen die deze barbaarse verminking in leven houden omdat ze te laf zijn om de blijvende impact van de islamitische cultuur-religie op het gebruik ervan te erkennen.

Wat is het belachelijk om over de irrelevantie van de islam te leuteren terwijl iedereen weet dat er geen scheidingslijn bestaat in de islam tussen cultuur en tradities enerzijds en de religie anderzijds.

Het is net hetzelfde met de hoofddoekjes (in al zijn lokale vormen, maten en benamingen). Strikt genomen bestaat er geen gebod in de koran om de hoofddoek te dragen, toch verantwoorden miljoenen moslima's het als een religieuze plicht of dragen ze hem als teken van hun islamitisch-culturele-religieuze identiteit. Ga je in het geval van de hoofddoek ons ook proberen wijs te maken dat die ook helemaal niets met de islam te maken heeft.
Doe geen moeite ! Je maakt jezelf al belachelijk genoeg.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:41   #751
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan het bijna niet geloven.
Heb je daar bronnen over?
cijfer vorig jaar tegengekomen=> http://www.google.com ?
http://www.circlist.com/rites/usa.html

Méér dus:
There is little doubt that the 82% figure is much closer to contemporary American reality than the percentage figures from the National Center for Health Statistics based on limited and incomplete surveys (though it is the latter that are usually quoted in articles about circumcision).
Sorry voor de onderschatting..ik bleef te voorzichtig

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 16:46.
Oud 5 juni 2006, 16:45   #752
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof

Heb jij al iets gehoord over Egyptische, Soedanese, Malinese, Gambiaanse , Ethiopische gemeenschappen hier? Ik niet.
In België niet, in Nederland wel.
De campagnes tegen vrouwenbesnijdenis in Nederland hebben dan ook de moslima's uit die landen als doelgroep.
Deze campganes richten zich overigens in één ruk tegen andere vormen van typisch islamitisch geweld tegen vrouwen : eerwraak en huiselijk geweld.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:47   #753
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
cijfer vorig jaar tegengekomen=> http://www.google.com ?
Nondedju, hoe kunt ge zo lam en lui zijn: iets beweren en dan een ander doen opzoeken?

Maar:
't Ziet er naar uit dat je gelijk hebt op de eerste de beste sites:
http://www.cirp.org/library/statistics/USA/
http://www.cirp.org/library/statistics/bollinger2003/
http://www.boystoo.com/history/statistics.htm

Manmanman.........
Voorstel: hak jij in op de Yanks. Circe e.a. pakken de 'moslimknippers' wel aan.
Oud 5 juni 2006, 16:48   #754
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan zo tekeergaan tegen iemand die man én paard noemt?

Hoe ziet de wiskundige relatie er dan volgens u uit?

Allemaal even erg en even onzinnig als reden.
Bemerk tevens dat er in bijna elk van de door jou opgegeven 'andere redenen' een héél religieus kantje zit........
Ik denk dat het ondertussen ook voor u al duidelijk is, en dat je net als Circe tegen beter weten in probeert de essentie te ontlopen, en zo na je onstuimige opening, je gezicht alsnog probeert te redden. Als je de essentie gesnapt heb, en ook de titel van deze draad; dan weet je wel waar het over ging.
De replys beginnen wel wat niveau te verliezen.
Wie noemt man en paard ? Jij ? Circe ? Of is het verboden om rond te kijken, en mannen en paarden te zien en te noemen. Heb jij liever de simplismen.
Wat doet een wiskundige relatie ertoe, je hebt de essentie wel degelijk gesnapt, één op één is alle islamieten besnijden, en alle besnedenen zijn islamieten. Dat is het dus in praktijk niet.
Met wie jij vriendjes wil blijven, is al even irelevant.
Een religieus kantje ? hoe plezant als ontwijking. Het ging in de discussie wel over verplichting tot besnijdenis door de Islam, door sommigen gebaseerd op teksten, die door andere moslims dan weer niet als echt en bindend aanzien worden (cfr Iran en Saoudi-arabie).

Als 't niveau zo laag moet zakken, dan mag je van mij winnen hoor.

Wel zou ik willen aandringen om nog iets te horen over de scheldpartijen die je mij toegeschreven hebt. Voor een correcte debater kan dit toch geen probleem zijn.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:49   #755
filosoof
Banneling

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 16:50.
Oud 5 juni 2006, 17:00   #756
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De stemmingmakerij sla ik deze keer gemakshalve over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat doet een wiskundige relatie ertoe,
Als jij iemand contesteert op de bewering dat de verhouding moslim-besnede er een is van 1/1, dan kan het geen kwaad om te vermelden hoe jij de verhouding dan wel ziet..........

Citaat:
Een religieus kantje ? hoe plezant als ontwijking.
De links zijn m.i. zeer duidelijk bij vruchtbaarheids- en andere rituelen welke haast onveranderlijk in een religieuze kontekst kaderen.
De fameuze maagdelijkheidscultus vinden we zowel bij katholieken als islamieten terug evenals het onderdrukken van sexualiteit.
Als je die links niet wenst te zien............

Citaat:
Bijna elke opener aan mijn gericht begint met een irrelevante persoonlijke opmerking of stemmingmakerij.
Om maar één voorbeeldje te geven:
Vandaag maandag 05-06-06 om 13:13
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=709
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Ik hoop dat jij alvast inziet dat je je hopeloos belachelijk aan het maken bent.
Als hiermee voor u 'het debat correcter verloopt': feel free, ik heb een brede rug.
Oud 5 juni 2006, 17:06   #757
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nondedju, hoe kunt ge zo lam en lui zijn: iets beweren en dan een ander doen opzoeken?

Maar:
't Ziet er naar uit dat je gelijk hebt op de eerste de beste sites:
http://www.cirp.org/library/statistics/USA/
http://www.cirp.org/library/statistics/bollinger2003/
http://www.boystoo.com/history/statistics.htm

Manmanman.........
Voorstel: hak jij in op de Yanks. Circe e.a. pakken de 'moslimknippers' wel aan.
Lam en lui? Ik ken niet alle links van buiten... terwijl jij in Google keek, keek ik ook:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=751
Naar wat ik tot nu las zijn het enkel een aantal activisten (en esthetische chirurgen!!) die er problemen (en geld) in zien en heeft "John Doe" er geen probleem mee besneden te zijn.

De continu leugenachtige propagandastroom van he VuilB raakt me veel dichter dan een geschat 40 miljoen of zo amerikaanse penissen die er niet over klagen...
(Néé, ik was te lui en lam om ze écht zelf te tellen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 17:15.
Oud 5 juni 2006, 17:13   #758
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar wat ik tot nu las zijn het enkel een aantal activisten en esthetische chirgen!!) die er problemen in zien en heeft "John Doe" er geen probleem mee besneden te zijn.
Toch lijkt het mij beter dat je dat als volwassene kan beslissen.
Oud 5 juni 2006, 18:54   #759
tooninjo
Vreemdeling

Standaard

Gisterenmiddag heeft een jongeman in de buurt van de Beurs in Brussel een Japanse toerist zwaar toegetakeld. Het slachtoffer raakte ernstig gewond en moest voor verzorging opgenomen worden in het ziekenhuis. De politie pakte de dader gisteravond op.

De Japanse toerist wandelde omstreeks 15.20 uur rond in het centrum van Brussel. Een jongeman dook plots op en sloeg de Japanner in elkaar. Het slachtoffer viel op de grond en verloor het bewustzijn. Getuigen brachten hem over naar de spoedafdeling van het Sint-Pietersziekenhuis.

Getuigen gaven een beschrijving van de dader en de politie pakte hem omstreeks 22.50 uur op. De dader, de 19-jarige Mohammed K. uit Brussel, werd formeel herkend door de getuigen
tooninjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:18   #760
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Hier nog eens enkele van mijn gedachten in een notendop:

Ik vraag me af waarom de VB slogan "Eigen volk eerst" door pctjes als racistisch afgedaan wordt, terwijl een imam vrijelijk mag oproepen voor "Eigen gelovigen eerst". Denken de oenen in de Wetstraat dat daar enkel opgeroepen wordt voor een jihad tegen het VB en is het vanuit die ontwetendheid dat ze het tolereren?
Het grote verschil is dat de eerste partij oproept voor het behoud van zijn cultuur en de tweede voor de vernietiging en kolonisatie ervan.

De twee maten en twee gewichten zijn weermaals bewezen.

Heeft u al een Vlaams nationalist zien oproepen tot kolonisatie van het Oosten? Nee, want wij zijn tevreden met het lapje grond dat we hebben, maar we willen wel zelf kiezen hoe en met wie we het delen.

Enkel mensenrechtenactivisten willen zich overal mee moeien. Persoonlijk vind ik veel niet-Europese cultuurgebruiken, zoals het doodstenigen bij overspel en het besnijden van vrouwen ronduit gruwelijk, maar wie ben ik om mijn waarden en normen in die gebieden te gaan opdringen?

Wat geeft een ander dan het recht om zijn cultuur hier op te dringen? Wie volgens normen die voor het westen verwerpelijk zijn, wil leven, doet dit in een maatschappij buiten het westen.
Zo is in Afrika pedofilie eerder regel dan uitzondering. De meeste meisjes zijn er al voor hun twaalfde sexueel actief. Daar is dat normaal. Hier niet en hier moet pedofilie bestraft worden.

Hetzelfde geldt voor besnijdenissen, eremoorden en ga zo verder. Als hun vrouwen het als hun heilige plicht beschouwen om als minderwaardig door het leven te gaan, dan ben ik als westerse feministe uitgepraat. Als hun vrouwen daar niet voor kiezen, is het aan hun om een strijd te leveren tegen de mannendictatuur, zoals onze westerse zusters ook hebben moeten voeren. Bedenkt dat nog niet zo lang geleden de positie van de Europese vrouw ook nog beklagenswaardig was. De strijd die de suffragettes, de dolle mina's en talrijke andere vrouwen hebben geleverd om als volwaardig burger herkend te worden in onze Europese maatschappijen, mag niet teniet gedaan worden door inwijkelingen, die de klok honderden jaren terug willen draaien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be