![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ter verduidelijking lees uw post 666, mijn vraag in post 682, waarop u blijkbaar niet wenst te antwoorden, maar in post 707 zowat dezelfde niet bewezen beschuldiging herhaalt, werd het wat mij betreft iets te gortig en werd ik bitsiger. Als u dit als schelden ziet, nogmaals mijn excuses. Bij het herlezen van uw posts van de de laatse bladzijden blijf ik er niettemin van overtuigd dat je veel van de vorige argumenten niet kende bij het begin van uw interventie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep.
Je maakt een irrelevante allusie op eventuele belachelijkheid van mijn persoon. Beperk er u toe om dat enkel over mijn posting te zeggen en er is geen vuiltje aande lucht. Citaat:
Je mag me verrot schelden. Achteraf ontkennen gaat op een forum iets moeilijker. Citaat:
'Een klein stukje eraf' vind je minder erg dan een groter stuk of het hele zaakje. Zie ik dat verkeerd? Mijn gedacht hierover: elke vorm van definitieve verminking bij onmondige weerloze kinderen is verfoelijk. Of je nu één vingertje of een hele hand afgesneden wordt, je carrière als pianist is gehypothekeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gortigheid van het besnijden is nog meer verspreid dan ik voor mogelijk hield. De selectiviteit van sommigen in het beoordelen daarvan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En er gaat zelfs niet altijd een stukje af, laat dat ook duidelijk zijn, soms is het enkel een snede, of een prik. Zoals anderen al gezegd hebben op dit forum moet je in indonesie niet aankomen met argumenten over moeilijkheden tot levensgevaar voor moeder en kind bij bevalling, zoals in zwart afrika en egypte, daar moet je andere argumenten gebruiken om de mensen te overtuigen het niet meer te doen. Als je het probleem niet in detail kent, kan je het ook niet adequaat per regio waar het toegepast wordt bestrijden. En ik denk inderdaad dat de ene ingreep louter fysisch minder erg is dan de andere. Volgens mij zullen vrouwen uit indonesie ook kippevel krijgen bij beelden van de zwaarste vorm van verminking in afrika, ook al is het principeel hetzelfde. Dat ik de ene vorm fysisch minder erg zou vinden doet weinig terzake. Het zou mij verwonderen moesten die vrouwen dat ook niet zelf vinden, als ze tenminste op de hoogte zijn dat er ook andere en zwaardere of lichtere vormen bestaan. Daar ben ik het mee eens, en ik heb hier nog niemand gelezen die dat niet onderschrijft. Laatst gewijzigd door spherelike : 5 juni 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende vraag. Vind je religie in 't algemeen, of sommige religies, of sommige traditioneel religieuze gebruiken, of sommige religieuze argumenten op een of andere wijze een vergoelijking voor besnijden? Citaat:
Uiteraard moet je de omstandigheden kennen naargelang de plaats waar je gaat om te bestrijden. De omstandigheden zoals plaats, ras, volk of religieuze achtergrond kunnen echter nooit als vergoelijking dienen om zelfs de miniemste vorm van verminking goed te praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door spherelike : 5 juni 2006 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okay.
Citaat:
Stoort het u dat er iemand specifiek tekeergaat tegen een van de vormen van obscurantisme (i.c. de islam) dewelke aangehaald worden als excuus voor verminking, al dan niet terecht krachtens de orthodoxe leer?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 juni 2006 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kwestie was afgehandeld.
Scheld zoveel je wil, 't kan me niet verdoemen.
![]() |
![]() |
#769 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle zekerheidnog even klaar en duidelijk stellen: Je bent tegen besnijdenis in al zijn vormen, maar je kan niet verdragen dat iemand de excuses die pro besnijdenis aangehaald worden over de hekel haalt? Correct?
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn geen geen excuses om het te doen, nu nog de moeders die het vragen, de mannen die het eisen, de leiders in welke vorm ook, die het blijven aanbevelen overtuigen, en het probleem is van de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog het tweede deel van mijn vraag beantwoorden: "maar je kan niet verdragen dat iemand de excuses die pro besnijdenis aangehaald worden over de hekel haalt?"
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 2) zonder bronvermelding noch datum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan dat best verdragen, als die "iemand" de intellectuele eerlijkheid heeft om zich voldoende te informeren en met die wetenschap zo volledig mogelijk probeert te zijn zowel qua omschrijving van het probleem (duidelijke cijfers, gradatie, mannen/vrouwen, nationaliteiten, religies, ....) als qua REDENEN waarom men ertoe besluit. Excuses is een moeilijk woord, ik denk niet dat zij die het toepassen vinden dat ze een excuus moeten zoeken, voor hen hoort het gewoon zo, dat is nu net het probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets in deze zin?: The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, have stated publicly on a number of occasions that this practice is not required by Islam. http://www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10096.htm Egypt: Report on Female Genital Mutilation (FGM) or Female Genital Cutting (FGC)[SIZE=2]Released by the Office of the Senior Coordinator for International Women's Issues[/SIZE] (van het US State Dept) of dit?: http://www.wma.net/e/policy/c10.htm ...... None of the major religions supports this practice. The current medical opinion is that FGM is detrimental to the physical and mental health of girls and women. FGM is seen by many as a form of oppression of women. ...... The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, have stated publicly on a number of occasions that this practice is not required by Islam. They have also declared the practice to be a question of health; if a doctor recommends against it, the procedure should not be performed. The leader of the Egyptian Coptic community, Pope Shenouda, has also stated publicly that this practice is not required for religious reasons. (van de World Medical Association) Dus géén godsdienst eist het.. maar zowel sommige moslims als sommige christenen doen het.. het is streekgebonden gruwel, niet godsdienstgebonden (o.a. in Egypte en Soedan) en daar evenveel toegepast bij christenen als bij moslims Dus: WMA, State Dept, Unesco, Amnesty: allemaal medeplichtigen? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan. Ik zal het directer vragen om te vermijden dat je er omheendraait met wattige woordenbrij. Erken je een relatie tussen Islam en besnijdenis?
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[FONT=Verdana]Centraal-Afrikaanse gordel[/FONT][FONT=Verdana] Volgens een ruwe schatting lopen in België ruim 10.000 vrouwen rond met verminkte geslachtsdelen. De meesten zijn geboren in de centrale gordel van Afrika, die van oost naar west loopt, in landen als Ethiopië, Mali of Soedan. Maar hulpverleners zijn ervan overtuigd dat ook meisjes die hier geboren worden, gemutileerd worden. Met name tijdens de komende vakantieperiode worden Afrikaanse meisjes, waarvan de ouders tot een cultuur behoren waar seksuele mutilatie de norm is, naar Afrika gestuurd voor een behandeling. De vzw GAMS probeert dit zoveel mogelijk te vermijden. Zij zoeken via scholen of hulporganisaties naar gezinnen, die afkomstig zijn uit de risicolanden. Via een persoonlijke begeleiding proberen ze er de ouders van te overtuigen dat seksuele verminking een misdaad is. Maar dat is lang niet even gemakkelijk. www.gams.be[/FONT]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter direkt schrijven hoe je me er probeert in te luizen ipv een quiz te organiseren ? Om op uw vraag te antwoorden, maar dat had je ook al vroeger kunnen lezen, en het is ten andere duidelijk in zowat elk rapport. Er zijn moslims die vrouwen besnijden, en die beroepen zich op een tekst uit de overlevering. Andere moslims besnijden hun vrouwen niet, erkennen deze tekst niet. Er zijn ook ander religies die vrouwen besnijden. Is er een relatie tussen DE islam in zijn geheel en de vrouwenbesnijdenissen als geheel : NEEN Laatst gewijzigd door spherelike : 5 juni 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Er zijn moslims die het doen (en dan wordt de gruwel nog eens goed beschreven om indruk te maken en wordt "vergeten" dat het een minderheid is en dat christene, joodse en animistische minderheden het eveneens doen in dezelfde regio) 2) Die moslims halen daartoe een (betwiste) tekst van islamietische oorsprong aan waarop dan de misleidende conclusie volgt: 3) DUS is de islam daaraan schuldig en 4) DUS zijn (alle) moslims daaraan medeschuldig 5) DUS is iedereen die niet antimoslim denkt medeplichtig.... Tot in den treure steeds weer dezelfde demagogische drogrede.. ![]() Het ontkennen van de rol van de regionale traditie in de mishandeling, om enkel de kleinere rol van de islam te behouden als argument... ... Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Circe veroordeelt de besnijdenis en het excuus waarop sommigen zich beroepen (overgeleverde tekst uit islam) Jij veroordelt enkel de besnijdenis, maar minimaliseert het voorwendsel. De veroordeling van Circe is konsekwent. Vandaar mijn posting 666
![]() |
![]() |