Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 18:27   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle_Vandereyken Bekijk bericht
Bob,

Dat vroeger arbeidskinderen minder kansen kregen, dat vinden we toch allemaal onrechtvaardig. De overheden hebben er toch gezorgd dat dat nu veel minder het geval is.
Wat we toen onrechtvaardig vonden, dat gaan we nu toch niet meer laten gebeuren met een andere bevolkingsgroep.
Mij maakt het allemaal niet uit wie onrechtvaardig behandeld wordt, of dat vroeger de arbeiders waren, later de vrouwen en nu de nieuwe Belgen... voor mij is dat iets waar je moet tegen in gaan en de geschiedenis zich niet laten herhalen.
Maar ondertussen, zolang we laaggeschoold waren, werkten we wel.
En zolals reeds gezegd, we hebben er zelf ook wel wat voor moeten knokken. En het is dit laatste wat ik mis bij bepaalde allochtonen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 18:34   #62
Jelle_Vandereyken
Vreemdeling

Jelle_Vandereyken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jelle_Vandereyken
Standaard

Inderdaad, bij bepaalde nieuwe Belgen. Dat kan niemand onkennen. Maar met bepaalde is dus zeker niet allemaal. Bij die arbeidskinderen knokte waarschijnlijk ook niet iedereen.

Daarom moeten de nieuwe Belgen gestimuleerd worden om wel te knokken, door toekomstperspectieven te bieden en een goed integratiebeleid te voeren.
Jelle_Vandereyken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 18:38   #63
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB zaait haat, en dat ontkennen ze zelf blijkbaar niet echt. Als je op een bijeenkomst verkondigd dat we het normaal moeten vinden dat de vader wiens dochter verkracht is, de verkrachter zijn ballen mag afsnijden en dat iemand die mijn inboedel komt stelen ik een pak slaag mag geven.
Als dat niet haat predikken is, weet ik het ook niet, of je dit nu letterlijk neemt of niet.
Ja moeten we ze misschien bloemen geven dan?
Maar wel zelf roepen dat ze op het VB gaan kloppen als..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle_Vandereyken
Het is toch nog niet zolang geleden, maar ik wil u er toch aan herinneren dat de laatste moord door een Vlaming gebeurt is (al dan niet VB sympatisant, dat laat ik in het midden) op een jong meisje en vrouw van vreemde origine?
Da's inderdaad waar; maar men gebruikt nu juist deze gebeurtenis om ook andere feiten af te schuiven (en geheel onterecht) op het VB en al dan niet zijn kiezers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle_Vandereyken
Wij doen hier toch het debat?
De politiek moet het debat durven aangaan in onze plaats. Want als wij het doen dan is het klimaat opeens racistisch 8)

Laatst gewijzigd door Gorefest : 27 mei 2006 om 18:40.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:01   #64
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Aanklacht tegen de Koran!!

Het Duitse Bundesverband der Bürgerbewegungen heeft een klacht tegen de koran ingediend omdat de inhoud ervan ONVERENIGBAAR is met de Duitse grondwet. Dit grandioze nieuws zou in breed Europees verband opgepakt moeten worden!

http://www.buergerbewegungen.de/wewisi.html

Eindelijk iemand die verstand krijgt.

Ik zie geen voordelen aan de multicul. Integendeel. De tijd voor de multicul was het hier Veeeel beter.

"Integratie" in Londen. Een echte verrijking... men moet daar respect voor hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=8E4rM...&search=muslim

Laatst gewijzigd door smiley : 27 mei 2006 om 19:15.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:08   #65
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

's ochtends opstaan tasje koffie of thee met een kommetje cornflakes, 's middags op de playstation,'s avonds hup de Honda in en naar de karateles en dan een lekkere pita verorberen of langs de meeneemchinees

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 27 mei 2006 om 19:08.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:16   #66
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
's ochtends opstaan tasje koffie of thee met een kommetje cornflakes, 's middags op de playstation,'s avonds hup de Honda in en naar de karateles en dan een lekkere pita verorberen of langs de meeneemchinees
De miserie is begonnen sinds men hier koranaanbidders heeft binnengehaald. Ga maar na.
Oud 27 mei 2006, 19:40   #67
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
We worden de laatste weken om de oren geslagen met het 'feit' van de multicultuur.

Ik zou graag eens weten wat volgens de aanhangers van de multicultuur de goede kanten eraan zijn. Waarom moet dit nagestreeft worden? Wat is het voordeel voor ons, autochtone vlamingen?

Ik stel deze vraag uitdrukkelijk aan de aanhangers ervan, de nadelen ervan zijn me al genoeg bekend.
Als muzikant kan ik niet genoeg nieuwe input van buitenaf krijgen om niet steeds in hetzelfde patroon te herhalen.

Je kan bevoorbeeld zoals ze in de USSR deden een muur bouwen om elke invloed van buitenaf te weren maar alle innovatie is dan zoek en wat blijft er dan in de long run over?

Om nog maar niet te spreken van inteelt. Als wij maar blijven in dezelfde families neuken gaat dat zich binnen enkele eeuwen ook weer tegen ons wreken.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:46   #68
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zou mijn hobby, die heel belangrijk is voor mij en toch nog kleine duizend andere Belgen, niet kunnen doen zonder de 'allochtonen' die hem mij aanleren.

In al dat cynisme maakt dit waarschijnlijk niks uit, maar voor mij wel...
dat moet nog al een hobby zijn dat geen vlaming u die kan aanlerer.
Oud 27 mei 2006, 19:56   #69
Jelle_Vandereyken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Ja moeten we ze misschien bloemen geven dan?
Maar wel zelf roepen dat ze op het VB gaan kloppen als..8)
Neen, geen bloemen maar u kan toch niet ontkennen dat zo'n taalgebruik haat oproept.
Er is een groot verschil tussen begrijpen en goedkeuren. Als een vader de verkrachter van zijn dochter om het leven brengt kan ik dat begrijpen maar ik keur dat toch niet goed? Dat kan niet in een rechtstaat waar een rechter zulke dingen beoordeeld. Het is dus niet aan een partij om zulke (haatdragende) boodschappen te verkondigen in een rechtstaat.
Citaat:
Da's inderdaad waar; maar men gebruikt nu juist deze gebeurtenis om ook andere feiten af te schuiven (en geheel onterecht) op het VB en al dan niet zijn kiezers.
Ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat wat er gebeurt is, de schuld is van het VB, maar het klimaat dat geschept is rond nieuwe Belgen wel. Maar je kan toch niet ontkennen dat het VB constant alle nieuwe Belgen stigmatiseerd en (samen met de Walen) alle schuld geeft van alles wat er mis loopt in dit land. Hierdoor hebben heel wat Vlamingen een verkeerd beeld van de nieuwe Belgen. In dit gecreëerd klimaat is het niet verwonderlijk dat er racistische moorden plaatsvinden. Maar ik zeg hierbij niet dat dit de schuld is van het VB. De andere partijen hebben ook niet voorkomen dat een partij of groepering zulk klimaat kan scheppen en zijn dus mede verantwoordelijk.

Citaat:
De politiek moet het debat durven aangaan in onze plaats. Want als wij het doen dan is het klimaat opeens racistisch 8)
Misschien wel, maar als wij het doen is ook al een begin.
Oud 27 mei 2006, 20:18   #70
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen, geen bloemen maar u kan toch niet ontkennen dat zo'n taalgebruik haat oproept.
Er is een groot verschil tussen begrijpen en goedkeuren. Als een vader de verkrachter van zijn dochter om het leven brengt kan ik dat begrijpen maar ik keur dat toch niet goed? Dat kan niet in een rechtstaat waar een rechter zulke dingen beoordeeld. Het is dus niet aan een partij om zulke (haatdragende) boodschappen te verkondigen in een rechtstaat.

Ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat wat er gebeurt is, de schuld is van het VB, maar het klimaat dat geschept is rond nieuwe Belgen wel. Maar je kan toch niet ontkennen dat het VB constant alle nieuwe Belgen stigmatiseerd en (samen met de Walen) alle schuld geeft van alles wat er mis loopt in dit land. Hierdoor hebben heel wat Vlamingen een verkeerd beeld van de nieuwe Belgen. In dit gecreëerd klimaat is het niet verwonderlijk dat er racistische moorden plaatsvinden. Maar ik zeg hierbij niet dat dit de schuld is van het VB. De andere partijen hebben ook niet voorkomen dat een partij of groepering zulk klimaat kan scheppen en zijn dus mede verantwoordelijk. (quote)De andere partijen zijn inderdaad veantwoordelijk door het wanbeleid en de knuffel politiek en het gedoog beleid tegen over de nieuwe belgen,b.v.door het niet op te treden door over last door allochtonen door ze direct los te laten lopen na zo gezegde kleine crimnalitei.

Misschien wel, maar als wij het doen is ook al een begin.
Oud 27 mei 2006, 20:32   #71
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
In de VS heb je ook geen multicultuur. Elke bevolkingsgroep woont in zijn eigen wijk. Het grote verschil is de grote afstand van die wijken onderling. Hier in Belgie zit iedereen op mekanders lip. Hoe dikwijls komen de Blanke Amerikanen in de Latino of zwarte wijken. De meesten waarschijnlijk nooitvanzeleven.
Kom als blanke maar eens in die wijken zoals de bronx enzv....zelf veel taxi"s willen daar niet eens rijden zetten u van voor af.
Oud 27 mei 2006, 20:36   #72
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tomb schreef :

Citaat:
Aangezien het onmogelijk is om iemand zijn verleden uit te vegen heb je slechts twee oplossingen: 1) Genocide, 2) Samenleven in een multiculturele maatschappij.

Dat de implementatie in Belgie in het honderd loopt is een andere zaak.

Wat is daar positief aan voor de autochtoon? Hij loopt niet rond tussen een bende gefrustreerde anders-culturelen die van 's morgens tot 's avonds moeten horen dat ze hier niet thuis zijn, en/of dat hun cultuur minderwaardig is.
Tiens ! De amerikaanse multikul.

Laat ons zeggen dat in de US of A de autochtoon de blanke is. Als de implementatievan die miltikul dan geslaagd is, tombke, waarom, wanneer je in New York, én niet alleen in NY, aan bepaalde metro haltes wil uitstappen, houden, zélfs de allochtonen je tegen, én zeggen : "Hier uitstappen is véél te gevaarlijk voor een autochtoon!".

Tiens !

Vervang de US of A door den belgique én we zijn precies in .... klopt .... Broeksele sur Senne !

Beste Groeten.
Oud 27 mei 2006, 20:43   #73
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben niet de Jelle uit spring , ik kan niet zingen trouwens (alleen een beetje als ik spreek, ik ben namelijk van Limburg).

Wat ik er nog aan mijn reply wil toevoegen. De vraag was hier of we (autochtoon) voordelen hebben met nieuwe Belgen. Er zijn heel wat beroepen die de Belgen niet meer willen doen, waar we arbeiders voor nodig hebben (fruitteeld, bouw,...) Als we geen nieuwe Belgen meer zouden invoeren, zouden heel werk in dit land niet meer kunnen uitgevoerd worden.
Moesten de lonen in de fruitteelt hoger liggen en de werkloosheids kering lager zouden er wel belgen willen werken,moest men voor de bouw meer intensief promotie maken dan zou de bouw zeker en vast meer volk trekken.
Oud 27 mei 2006, 20:52   #74
strijder
Burgemeester

Standaard

[quote=Jelle_Vandereyken;1730662]Daar heeft Bob een punt. Ze moeten werken, maar er moet ook gezorgd worden dat ze werk krijgen. Er wordt nog sterk gediscrimineerd op de werkvloer en er zijn mensen die dat kost wat kost willen doorvoeren (of bent u de zaak Remmery al vergeten).(quote) het is opvallen stil geworden voor de onknoping rond de zaak Remmery het zo gezegde rasictis motief,of was het toch de buiten echtelijke verhouding,of het wanbeleid binnen de firma????? wie zal het zeggen???? of komt het politiek gezien niet goed uit als de [SIZE=3]waarheid[/SIZE][SIZE=2] nu aan het licht komt!!!Mischien zo onze vort wel eens gezichts verlies kunnen doen!! [/SIZE]
We zullen dus, zoals u terecht opmerkt, een beter integratiebeleid moeten voeren, samen met een onderwijssysteem dat kansen biedt voor de nieuwe Belgen en toekomstperspectief dat de nieuwe Belgen ook daadwerkelijk werk vinden.
Oud 27 mei 2006, 20:58   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Nu zijde toch echt verwarrend bezig...

Daklozen moeten zelf soep gaan uitdelen?
Ik wist niet dat u dakloos bent.
Citaat:
Kijk, een simpele vraag... waarom konden die menslievende soepuitdelers gewoon geen pot soep met spek en een pot soep zonder klaarmaken?
Och wellicht hadden ze bijbedoelingen.
Maar laten we het houden op efficiëntie, zo goedkoop en voedzaam mogelijk.
Citaat:
Moest ik verhongeren en toch nog 'eisen' stellen, zou dat dan ook getuigen van mijn gebrek aan integratie?
Nee, van uw gebrek aan realiteitszin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 21:00   #76
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Het VB zaait haat, en dat ontkennen ze zelf blijkbaar niet echt. Als je op een bijeenkomst verkondigd dat we het normaal moeten vinden dat de vader wiens dochter verkracht is, de verkrachter zijn ballen mag afsnijden en dat iemand die mijn inboedel komt stelen ik een pak slaag mag geven.
Als dat niet haat predikken is, weet ik het ook niet, of je dit nu letterlijk neemt of niet. (moest men in belgen recht vaardige straffen uit delen en ze ook laten uit zitten zou men ons niet dwingen het recht in eigen handen te nemen,en neen dat is geen haat predikken het is vragen naar recgt vaardigheid en groot verschil

Het is toch nog niet zolang geleden, maar ik wil u er toch aan herinneren dat de laatste moord door een Vlaming gebeurt is (al dan niet VB sympatisant, dat laat ik in het midden) op een jong meisje en vrouw van vreemde origine? Mag ik u er ook aan herinneren dat er onlangs en vlaming vermoord is door een alloctoon

Wij doen hier toch het debat?

Laatst gewijzigd door strijder : 27 mei 2006 om 21:02.
strijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 21:01   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heeft Bob een punt. Ze moeten werken, maar er moet ook gezorgd worden dat ze werk krijgen. Er wordt nog sterk gediscrimineerd op de werkvloer en er zijn mensen die dat kost wat kost willen doorvoeren (of bent u de zaak Remmery al vergeten).
Ik heb niet de indruk dat Remmery discrimineerde, integendeel.
Oud 27 mei 2006, 21:16   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Houdt u dan van verkrachters en inbrekers ?
Dat taalgebruik werkt ontradend, in tegenstelling tot het vergoelijken van die daden.
Vindt ge het dan beter om het signaal te geven dat kleine criminaliteit niet meer vervolgd zal worden ?
Oud 27 mei 2006, 21:58   #79
Jelle_Vandereyken
Vreemdeling

Standaard

Met de zaak Remmery bedoelde ik dat het toen wel een nieuwe Belg was die werkte, maar dat een extreme dat ook niet kon verdragen blijkbaar. Voor extreem rechts zal een nieuwe Belg nooit goed doen. Ofwel profiteren ze van onze welvaart, ofwel pakken ze ons werk af...

Neen, maar in ons land is het systeem zo dat een rechter oordeelt over de (mis)daden van een beschuldigde.

Ik zei ook al dat ik het kan begrijpen dat iemand wiens dochter verkracht wordt, de verkrachter iets aan doet. Maar ik keur dat absoluut af en ga zeker niet predikken dat dat mensen het eigen recht in handen moeten nemen... Waar gaat dat dan eindigen. En denkt u nu echt omdat Dewinter dit zegt, de criminelen ineens schrik krijgen? Het schept gewoon een negatief klimaat en een oog om oog tand om tand cultuur, waarvan ik dacht dat mist we toch een beetje beschaafd zijn, alang uit zijn.

Laatst gewijzigd door Jelle_Vandereyken : 27 mei 2006 om 22:00.
Oud 27 mei 2006, 22:01   #80
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar heeft Bob een punt. Ze moeten werken, maar er moet ook gezorgd worden dat ze werk krijgen. Er wordt nog sterk gediscrimineerd op de werkvloer en er zijn mensen die dat kost wat kost willen doorvoeren (of bent u de zaak Remmery al vergeten).
We zullen dus, zoals u terecht opmerkt, een beter integratiebeleid moeten voeren, samen met een onderwijssysteem dat kansen biedt voor de nieuwe Belgen en toekomstperspectief dat de nieuwe Belgen ook daadwerkelijk werk vinden.

Hiermee bedoel ik dat ik het niet abnormaal vind dat nieuwe Belgen in school niet zo goed presteren omdat:
  1. Ze de taal niet goed beheersen (slecht integratiebeleid)
  2. Geen toekomst zien, omdat ze toch niet aan werk raken waarvoor ze studeren. (De autochtonen hebben liever dat ze blijven het vuil werk opknappen. Hoeveel autochtonen zijn bereidt zicht te laten operen door een nieuwe Belg?)

Enige opmerkingen bij uw betoog:

U gaat er steevast vanuit dat het wel aan ons moet liggen dat het met de integratie van sommige allochtonen misloopt.

Daaruit trekt u dan de conclusie dat wij meer moeten doen, dat de autochtone vlaming nog maar wat meer geld zal moeten ophoesten in een poging om de integratie te doen slagen. (Een typisch politieke gedachtengang als ik het zo mag zeggen, als je er maar voldoende geld en subsidies tegenaan gooit komt het wel goed).

Ik ben het fundamenteel oneens met uw idee.

Ten eerste stel ik vast dat het probleem zich concentreert bij sommige, welafgelijnde groepen en dat andere groepen immigranten relatief zelfredzaam zijn.

Dat is in complete tegenspraak tot uw idee dat enkel wij verantwoordelijk zouden zijn, als wij dat immers zouden zijn dan zou er hier geen enkele migrantengroep succesvol geweest zijn, nochthans hebben we er al heel wat over de vloer gehad.

Spanjaarden, Grieken, Joden, Italianen, Polen, Pakistani... allemaal groepen die hier succesvol zijn en die weinig tot geen speciale steun van de overheid hebben gekregen.

Tussen Turken en Marokkanen gaapt er ook een hemelsbrede kloof in mate dat ze hier succesvol zijn. Hoe kan het in godsnaam aan ons liggen als je in rekening brengt dat nog nooit, maar dan ook nooit tevoren een bepaalde groep nog maar een fractie van de steun heeft gekregen die de probleemgroep van vandaag krijgt?

In mijn ogen ligt het dus niet aan ons of toch niet aan ons in de zin dat u bedoelt. Ik denk wel dat het beleid verantwoordelijk is voor de creatie van de probleemgroep om andere redenen.

Ten eerste doordat het toelaat dat er een constante nieuwe influx van analfabetisme is (Importhuwelijken),

Ten tweede omdat het al het mogelijke doet om de probleemgroep een zelfbeeld te geven van kansloos/eeuwig 'slachtoffer' ipv hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid.

Ten derde doordat het de autochtone bevolking in harnas jaagt tegen deze migrantengroepen. De grootste veroorzakers van racisme in dit land zijn niet de Filip Dewinters, maar wel degenen die pleiten voor nog meer geld voor immigranten, positieve discriminatie, overdreven begrip voor crimineel gedrag enz.

De modale vlaming ziet met lede ogen aan hoe hij een tweederangsburger is geworden voor zijn eigen overheid en ja dat zet natuurlijk kwaad bloed tegenover het 'febbekakske' om het zo te zeggen. Als er een ding is wat racisme veroorzaakt in de samenleving is het dat wel.

En 'toekomst zien'? Polen zien hier en masse toekomst en de dag van vandaag vindt je meer Pakistaanse dan 'autochtone' specialisten geneeskunde in Londen. De diamantsector in Antwerpen draait op indiërs....
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be