![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees wat u zelf erover schreef: Heb je er al eens over nagedacht dat de afkomst van degenen die het ritueel in Indonesië hebben geïntroduceerd misschien bepalender is geweest dan hun religie? (Zelfde procédé als hierboven: klikken op je eigen tekst wanneer je hem 'vergat')
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daarover ging de zin "De term racistisch is hier totaal niet van toepassing aangezien het niet gebaseerd is op afkomst of nationaliteit" die jij citeerde in je bericht ook helemaal niet en dat weet je zelf ook. Ik zal je helpen, want jij rukt blijkbaar graag zinnen uit hun context: Jouw oorspronkelijke tekst stelde dat het racisme zat in het maken van een onderscheid in de graad van verminking op basis van de afkomst: Citaat:
Citaat:
Graag een inhoudelijke discussie of heb je echt niets meer toe te voegen aan de discussie dan wat ongefundeerde stellingen? Waarschijnlijk was mijn uitvoerige argumentatie te moeilijk weerlegbaar. Laatst gewijzigd door Edina : 7 juni 2006 om 13:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
|
![]() Citaat:
De invloed van één religie opblazen tot niet bestaande proporties daarentgen geeft in het beste geval aan dat je het probleem oversimplificeert, maar in het slechtste en meest waarschijnlijke geval dat je een verborgen agenda hebt. Zeker wanneer je het presteert om herhaaldelijk en bewust mensen woorden van anderen in de mond te leggen, zinnen uit hun context te halen enzoverder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
|
![]() samenvatten :
1. alle vormen van vrouwelijke besnijdenis moeten afgekeurd worden. 2. alles wat aanzet tot vrouwelijke besnijdenissen moet aangepakt worden. ik denk dat de meeste mensen zich hierin kunnen vinden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
|
![]() Hangt ervan af wat je onder 2 verstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door spherelike ![]() Quotes van mij met beweringen en het bewijs uit onverdachte bron dat ik vergoeilijk, veralgemeen, minimaliseer, .... Dat is pas serieus discussieren. U vraagt, wij draaien: Citaat: Oorspronkelijk bericht door Spherelike Moest je gelezen hebben dan zou je al weten dat het overal een ingeburgerde traditie is, die zelf verder gaat, ondanks wettelijk verbod, ondanks afkeuring van geestelijke leiders, ondanks .... Vergoelijking nummer 1 voor besnijdenis: "Ik ben tegen besnijdenis, maar ik heb er begrip voor dat het gebeurt als 'ingeburgerde traditie' Volledig uit verband gerukt : De volledige tekst : Waar verschoont er iemand iets ? Wie zeg er dat er ergens iets zou kunnen getolereerd worden ? Moest je gelezen hebben dan zou je al weten dat het overal een ingeburgerde traditie is, die zelf verder gaat, ondanks wettelijk verbod, ondanks afkeuring van geestelijke leiders, ondanks .... Vandaar de noodzaal tot onderscheid, om doelgericht te bestrijden. Wat baat het om iemand er van te overtuigen dat het religieus niet moet, als de echte reden het geforceerd behoud van de maagdelijkheid is. Conclusie : lage techniek en opzettelijk foutieve interpretatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mogelijke bepalende oorzaak stel jij afkomst voorop: Heb je er al eens over nagedacht dat de afkomst van degenen die het ritueel in Indonesië hebben geïntroduceerd misschien bepalender is geweest dan hun religie? Een analoge redenering vinden we terug in racistische kringen. Daar worden wandaden ook als inherent beschouwd aan mensen van een bepaalde afkomst, een bepaald ras, een bepaalde etnie,....... Is het nu duidelijker?
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeerde tekst van iemand die hier naadloos dezelfde opvattingen verdedigt als jijzelf. Tenzij u zich openlijk distancieert van deze uitspraken (wat ik ten stelligste durf betwijfelen) kan u uiteraard schuifelen naar excuses.
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geeft toe dat tussen religie en besnijdenis een mogelijk verband bestaat (Er zijn moslims die vrouwen besnijden, en die beroepen zich op een tekst uit de overlevering. ) Maar wanneer Circe zo een religie afkamt, en het verband eens goed in de verf zet, dan steiger je, en begin je het zaakje te vergoelijken. Wie geeft dan blijk van inkonsekwentie én verborgen agenda?
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag niemand verbieden zijn religie te belijden, te uiten, te beleven (tenzij het stellen van bepaalde daden die anderen schaden) Iedere gek zijn gebrek. Anderzijds mag uiteraard elke religie of andere obscurantistische ideologie aangepakt worden in de sfeer van het woord, zoals Circe het doet.
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een nieuwe definitie van klokkeluider! Toch iets te veel ontsproten aan uw persoonlijke inspiratie van het moment me dunkt. Ik zie geen verschil tussen twee 'klokkeluiders' (K. De Gucht-Circe) die beiden een nefaste ideologie viseren (Racisme-Islam)
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
|
![]() Waarom? Valt de islam hieronder mischien?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | ||
|
![]() Citaat:
Bovendien negeer je weer mijn vorige uitleg, zodat ik hem nog maar eens zal herhalen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 juni 2006 om 15:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorlopige conclusie:
-Iedereen beweert tegen elke vorm van besnijdenis te zijn. -Vrijwel iedereen onderkent verbanden tussen besnijdenis en religie(s) -Sommigen pakken die religies aan -Sommigen kunnen niet goed verdragen dat die religies aangepakt worden -Sommigen vinden dat laatste niet konsekwent
![]() |
![]() |
#840 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |