![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelieve me even duidelijk een paar bewijzen aan te reiken waaruit blijkt dat ofwel de Paus van Rome, ofwel zijn equivalent van de koptische kerk, ofwel de patriarch van de orthodoxe kerk heeft gesteld dat vrouwenbesnijdenis een verplichting is in het christelijke geloof. Bij mijn weten heeft U dat tot hiertoe nog niet gedaan. Evenmin heeft U me enige bijbel- of evangelische teksten aangereikt waaruit ik dit zou mogen afleiden. Wat U wel gedaan heeft, is een medisch gebruik (voor JONGENS) in de VS (van begin vorig eeuw) dat onder het biblebelt genootschap blijkbaar hoogtij vierde als standaard naar voor gebracht voor het "christelijk gebruik". Noem het dan bij naam als het even kan? Of wilt U een puritein als mijnheer Kellogs, die blijkbaar niet kon slapen voordat hij kinderen van hun schaamdelen had ontdaan als voorbeeld van een "christelijk" gebruik aanhalen? Of wenst U graag de paar gevalletjes van religieuze fanatici hier nu te gaan posteren als "standaard" als tegenpool voor de standaard vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in Afrika en Indonesië? (een gebruik dat anno 2006 dus eveneens in Europe voorkomt - is dat dankzij een nieuwe encycliek van Pope Benny?). Ik vind U grappig mijnheer Filo. Het begint me hoe langer hoe duidelijker te worden in feite. Nog even en U gebruikt een aantal citaten ivm Dutroux om duidelijk te maken dat pedofilie ook een christelijke voorgeschreven ritueel is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2006 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In het rapport van de US State Department bijvoorbeeld (http://www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/) kan je per land lezen wat de "attitudes and believes" omtrent dit gebruik zijn. En daar kan je dus 2 dingen uit opmaken: 1) Dat in verschillende landen ook niet-moslims zich op religieuze motieven beroepen 2) Dat in verschillende landen (inclusief moslimlanden) moslims zich louter op culturele motieven beroepen Nogmaals, er zijn echt geen geschreven religieuze teksten nodig voor de bevolking en plaatselijke religieuze leiders om religieuze motieven in te roepen. Dat is nu net heel het punt. Zelfs indien die betwiste hadith niet bestond, dan nog zouden sommige moslims zich op religieuze motieven beroepen. Laatst gewijzigd door Edina : 8 juni 2006 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 |
|
![]() Laat dat "in hoofdzaak" maar weg hoor: het gebeurt in meer niet-moslimlanden dan moslimlanden (lijstje kan je hier elders al verschillende keren terugvinden). En je mag gerust kritiek geven op het gebruik. Je mag het gebruik alleen niet misbruiken om onterecht een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren. Onterecht om dat het in de eerste plaats een streekgebonden traditie is die niets met godsdienst/religie op zich te maken heeft (wat niet wegneemt dat men zich onderussen soms ook op religieuze motieven beroept, ongeacht de godsdienst/religie waartoe men behoort).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun oeverloos geminimaliseer en gekronkel om toch maar niet toe te geven dat vrouwen in bepaalde geïslamiseerde gebieden van moeder op dochter de praktijk toepassen op basis van religieuze motieven (zelfs al zijn velen analfabeet en kennen ze de koran en hadiths niet uit het hoofd) getuigt van een zekere waanzin. De waanzin van de multicul-correcte die bereid is zeer ver en vaak zijn broek af te steken in de hoop door wat semantisch gegoochel de aandacht af te leiden van de realiteit. De realiteit mbt de status van de vrouw in de meest barbaarse aller godsdiensten en ideologieën : de islam. De reinheidsfixatie in de islam, de maagdelijkheidscultus, de bedekkingsfixatie met de hoofddoek, het zijn allemaal religieus geïnspireerde patronen waar de besnijdenis naadloos bij aansluit. Dat die vrouwen blijven besnijden opdat hun dochters aan het islamitisch-religieus verwachtingspatroon van 'reine vrouw' zouden voldoen op straffe van verstoting, dat gaat er bij de multikulcorrecte fasco's niet in. Dat alle hulpprogramma's te velde het meest efficiënt gepleegd worden door 'verlichte' moslima's die de gehersenspoelden moeten uitleggen dat het snertboekje van Mo de besnijdenis toch niet als religieuze plicht oplegt in tegenstelling tot wat ze denken en aangeleerd werd (alhoewel een niet al te diep sneetje geen kwaad kan, en als Mo het gezegd heeft dan heeft Allah eigenlijk gesproken), en dat die voorlichting bij voorkeur niet gebeurt door 'ongelovigen' omdat de gelovige moslim(a) zich niet de religieuze les laat spellen door ongelovige honden, daar gaat Edina in al haar selectieve emphatie met een reuzenbocht omheen. Circe, proficiat met al je inspanningen om die kleine schare steenezels te verlichten. Hun zenuwachtig gekronkel en rondjes draaien, hun neurotische fixatie op hun Grote Gelijk dat ze na 45 bladzijden nog niet verkocht krijgen, hun krampachtig gestampvoet, hun repetitief gebedel om een 'je hebt gelijk' schouderklopje , het deed me ertoe besluiten dat in bepaalde delen van de wereld het besnijdenisprobleem nooit zal verdwijnen zo lang er eerst geen zelfhulpgroepen komen voor neurotische islamofielen. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men de scalppraktijk van de indianen bekritiseert, dat heel die bevolkingsgroep gestigmatiseerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat net door het steeds 'linken' van dat verwerpelijk gebruik als eigen aan de indianen .... de waarheid is wel geheel anders... er zijn sommige indianenstammen bekend die dat gebruik overgenomen hebben van de Europeanen die het als middel van 'telling' voor de genocide op de oorspronkelijke bevolking introduceerden in Canada |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het ergste is dat ze er nog altijd niet mee opgehouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat hebben vrouwen/mannencircumcisie, scalperen, het Centrum voor Gelijke Kansen en stigmata in 's hemelsnaam met elkaar te maken? Op de Lebowksi schaal scoort dit wel huizenhoog, edoch en acroniemsgewijs wtf? Old Shatterhandig, uw, virmiljoen Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 juni 2006 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Jouw conclusie lijkt me toch een beetje van de pot gerukt. Gestigmatiseerde indianen! Waar haal je het ? Als er 1 koepel van volkeren zowat de sympathie van iedereen heeft, zijn het wel 'de' indianen. Of ze nu scalpten of niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige barbaarse praktijken mogen niet meer aangekaart laat staan veracht worden op risico onmiddellijk verdacht te worden van racisme en intolerantie tegen een ganse bevolkingsgroep. Zie de voorbarige beschuldiging van Praha. Het verderfelijke resultaat van ziekelijk cultuurrelativisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit uit een degelijke bron te horen gekregen dat het te verklaren is dat besneden zijn het liefdesspel kan verbeteren. (en qua besnijden van mannen zou ik er aan toevoegen dat dezelfde opmerking geldt in de zin van verslechteren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Knorretje, Vergeef mijn al even relatieve als ziekelijke nieuwsgierigheid, doch welke barbaarse praktijk mag U niet meer aankaarten op straffe van aangeklaagd te worden bij het Centrum voor gelijke Kansen? Blij en verwachtend, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kreeg je wat meer tijd wegens de minder gevoelige eikel? Of ben jij zo gevoelig dat je merkt als er geen velletje meer rond de eikel zit?
![]() |
![]() |
#916 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er van uitgaande dat u niet besneden bent, heb ik hierop maar één antwoord : Niets kwetst meer dan de waarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
|
![]() [SIZE=1]Ik wil niet ambetant doen maar Knuppel is een vrouw.[/SIZE]
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar stel ik ergens dat Knorretje dat persoonlijk zou doen, laat staan dat ze ( thx btw ) er verantwoordelijk voor zou zijn ofzo ? al wat ik duidelijk wou maken is dat de uitdrukking 'de scalppraktijk van de indianen' al veelzeggend genoeg is wat betreft het verkeerdelijk beeld ervan alsof het eigen is/was aan de indiaan... en dat het net zover gekomen is door die zéér selectieve beeldvorming |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wordt het scalpen dan niet als eigen en negatieve eigenschap aangerekend ? nu nog ? Citaat:
dat ze nu sympathie zouden krijgen heeft weinigs te zien met het vervormd beeld dat er zou heersen en blijkbaar ziet het er naar uit dat ze nog lang met dat scalpetiketje zullen moeten blijven rondlopen desondanks al die sympathie Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2006 om 22:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weer wat aan 't liegen Knor ? |
|
![]() |
![]() |