![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet.
-Ik supporter nog steeds voor al wie een of andere vorm van obscurantisme de grond in boort (om wat voor reden dan ook) (Hup hup hup Circe!) -Ik blijf het totaal contradictorisch vinden, wanneer iemand die beweert in te zien dat religie op één of andere manier gelinkt is aan verminking, steigert wanneer een ander die religie terecht genadeloos afbreekt.
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#943 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar dat niemand zich hier wil beroepen op het "cultureel ritueel" van Edina? Zouden ze de besnijdenis van jongetjes in de States hebben uitgevonden dan? Uitvloeisels van deze "medical intervention theories" van vijftig jaar geleden kan men nog op andere gebieden vinden hoor: zelf werd ik (en met mij praktisch een hele generatie kinderen) ontdaan van "de amandelen", niet dat ik bij mijn weten constante keelontstekingen had, maar bij één keelonsteking(??) was het voldoende om tot die ingreep over te gaan. Twintig jaar geleden bleken oorontstekingen het grote probleem te zijn en werden kinderen massaal van "buisjes" voorzien, remember? Het is in die zin, en tevens in de toenmalige totale "hygienic circumstance" theorie dat ik die VS-manie tot besnijdenis zie. Alhoewel de masturbatiefobie van mijnheer Kellogs daar misschien ook wel zijn navolging in heeft gekregen. Volgens de queen van deze thread mag ik dat schijnbaar niet afleiden. Het moét en zal een etnisch cultureel gebruik zijn en blijven! En vooral: bij islamieten mag je niet veronderstellen dat die mensen vrezen dat ze naar de hel gaan indien ze hun dochters niet hetzelfde aandoen als wat zijzelf hebben moeten ervaren (zie "The Day I Will Remember" gisteren op Ned.3, door iedereen gemist natuurlijk). Toch nog iets over "cultureel gebruik", zoals ook door diezelfde moeder werd aangehaald voordat ze naar de hel verwees nadat haar 10-jarige SUBLIEME dochter had gepleit om haar klein zusje te sparen: wat is een "cultureel gebruik"? Is het iets dat je van je ouders en grootouders meekrijgt? Is het iets wat historische bewezen is dat het reeds in de oudheid bestond? Ik ga terug naar mijn kerstmisverhaal: - het is een cultureel (*) gebruik - het is tevens een religieus gebruik (*) cultureel in die zin dat het Joelfeest hier pre onze tijdsrekening ook al werd gevierd. Als ik de redenering van sommigen moet volgen is Kerstmis dus enkel gebaseerd op een cultureel gebruik, dat - geef ik toe - werd geëxporteerd. Is het HUIDIGE ritueel van kerstmisvieren nu gebaseerd op een religieus gebruik of op een cultureel gebruik?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @circe
Los van het feit dat ik goedkeur wanneer je abjecte ideologieën zoals de meeste religies (i.c. islam) afkamt, moet ik toch eventjes aanstippen dat ik niet akkoord ben om een ideologie, of religie als dwingende oorzaak voor wandaden te beschouwen. Wat dat betreft zitten jullie er m.i. allemaal ferm naast. Een ideologie kan hoogstens noodzakelijke voorwaarde zijn in het kader van een wandaad (zoals de ingeademde lucht, waarzonder de boef zijn job ook niet zou kunnen uitoefenen) Waar of bij wie kunnen we dan de schuld van een wandaad (i.c. besnijdenis) leggen? -In landen waar godsdienstvrijheid heerst, en waar religie een vrije een vrije keuze van de 'snijers' is, genomen zonder fysieke dwang of zonder fysieke of andere bedreiging, dan ligt de schuld bij de religieuze in kwestie en diens (ontoereikende) oordeelsvermogen. Dan kan je onmogelijk een religieus geschrift of een maffe religieuze prediker als schuldige aanwijzen. Met het geschrift kan je evengoed kiezen je reet af te vegen, en waar godsdienstvrijheid heerst kan je tante nonneke of nonkel imam een dikke fuckvinger tonen, en niet langer de esbattementen in hun respectieve ballententen bijwonen zodat je van hun baarlijke nonsens gespaard blijft. -Wanneer de religie en de religieuze voorschriften onder doodsbedreigingen of met fysiek geweld opgedrongen en afgedwongen worden (cfr. Christen in Iran), dan ligt de verantwoordelijkheid voor religieuze smeerlapperijen bij de persoon of instantie van wie de dwang, de bedreiging en het eventuele geweld uitgaat. M.a.w.opnieuw is niet de religie of het religieuze voorschrift de schuldige, maar de smeerlap die anderen onder druk zet om naar het mes te grijpen om pietjes en pruimpjes te mutileren (hoe gering ook)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 juni 2006 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nergens maar dan ook nergens heeft er iemand ontkend dat sommigen zich in de gebieden waar vrouwen worden besneden onder meer op religieuze motieven beroepen om het gebruik te rechtvaardigen. Maar dat geldt dus zowel voor moslims, als voor christenen, als voor joden, als voor animisten (lees het rapport van de US State Department aub). En ongeacht godsdienst/religie zijn er nog vele andere redenen waarop men zich beroept, waarvan veruit de belangrijkste traditie is (naast gezondheid, hygiëne,…). Dat jij daar geen onderscheid in maakt (of dat onderscheid alleen maakt voor niet-moslims of hoe je met 2 maten en 2 gewichten meet) is jouw zaak, maar de mensen die het gebruik toepassen doen dat in ieder geval wel. Dat blijkt uit het feit dat ook waar religieuze leiders het gebruik openlijk afkeuren en zelfs waar het dan ook nog eens bij wet verboden is, de prakrijk jammer genoeg nog steeds wordt toegepast. Daarom dat alle organisaties die vrouwenbesnijdenis actief bestrijden al de redenen die worden ingeroepen om het te bestrijden samen aanpakken. De praktijk heeft immers geleerd dat een deelaspect aanpakken niet of slechts kortstondig blijkt te helpen. Maar volgens Knorretje zijn die organisaties allemaal islamofiel, volgens haar zou het probleem op slag verdwijnen moest de Islam kunnen worden afgeschaft (dat zullen vooral de talrijke niet-moslims slachtoffers graag horen). Over minimalisatie en wereldvreemdheid gesproken. Nog iets wat de praktijk heeft geleerd is dat de voorlichting inderdaad het best gebeurt door de lokale bevolking zelf, omdat men sneller geneigd is die mensen te geloven. Maar ook dat geldt net zo goed voor moslims als christenen als joden als animisten. Dat is gewoon de aard van het beestje (ic de mens). Dat alles neemt niet weg dat het een schande is dat er nog een hoop idiote religieuze leiders (zowel in de Islam als in andere godsdiensten/religies) deze praktijk verdedigen of hun ogen er voor sluiten, want het is onontbeerlijk dat zij zich daar allemaal tegen uitspreken om de praktijk echt uit te roeien. Maar ook dat heeft niemand hier ontkend. Waar het hier in deze discussie om draait is dat dit afschuwelijke gebruik wordt misbruikt in de strijd tegen DE Islam, waarvan 80% van de aanhangers het gebruik niet eens kent/steunt. En dat misbruik helpt de strijd tegen vrouwenbesnijdenis niet. Niet voor de moslimslachtoffers, want de religieuze leiders die het nu nog verdedigen/toelaten ga je zo alvast niet overtuigen. En al helemaal niet voor de ook talrijke niet-moslimslachtoffers, die dan even lekker vergeten worden. Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2006 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maw bijna allemaal dezelfde redenen als die voor vrouwenbesnijdenis worden ingeroepen. Het is een traditie geworden. Door de terugbetaling ervan wordt het ook nog eens van overheidswege aangemoedigd. Citaat:
En die zaken zijn allemaal gestaafd met wetenschappelijke artikels. Maw mannenbesnijdenis is dus ook problematisch. En je kan het voor de VS niet zomaar afdoen als een gebruik uit het verleden en een gebruik dat vooral op hygiënische motieven was gebaseerd. Een traditie is iets wat wordt overgezet van generatie op generatie. Daaronder valt dus zowel vrouwenbesnijdenis, als mannenbesnijdenis, als jouw stokpaardje Kerstmis. Kerstmis is bovendien zowel een cultureel als een religieus gebruik, daar ook niet-gelovigen op bepaalde plaatsen nog steeds kerstmis vieren. En voor alle duidelijkheid ik heb die reportage "The day I will remember" al enkele jaren geleden gezien. Inderdaad een hartverscheurende reportage, die duidelijk maakt dat het gebruik zo snel mogelijk de wereld uit geholpen moet worden. En dat zal dus alleen maar lukken wanneer alle redenen voor het gebruik tegelijk worden aangepakt. Ik snap nog steeds niet waar je het vandaan blijft halen dat je niet zou mogen zeggen dat sommige moslims zich voor vrouwenbesnijdenis op religieuze motieven beroepen. Dat zeg ik al sinds het begin van de discussie. Alleen geldt dat ook voor sommige niet-moslims (en dat weiger jij te aanvaarden), geldt dat niet voor alle moslims (ook dat weiger jij te aanvaarden) en niet-moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen en zijn er voor iedereen die het gebruik toepast meestal meerdere redenen (waaronder traditie, cultuur, religie, hygiëne, gezondheid). Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2006 om 21:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn fundamentelere redenen om een religie te bekritiseren, maar dan zal je ook al gauw tot de conclusie moeten komen dat je die kritiek ook niet tot één godsdienst/religie kan beperken. Volgens mij is religie inderdaad ook nooit de oorzaak (ik heb misschien het woord "oorzaak" wel eens gebruikt, maar heb nooit bedoeld dat het de oorzaak is voor vrouwenbesnijdenis). Wat ik al de hele tijd zeg is dat vrouwenbesnijdenis in de eerste plaats een diep gewortelde streekgebonden traditie is, waarvoor men zich op verschillende motivaties beroept om het te rechtvaardigen (zoals cultuur, religie, hygiëne, gezondheid,...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En daarmee is't allemaal goed & wel in orde zekers? (/sarcasme) Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.logon.org/english/s/p235.html Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ga er geen doeken om winden, de islam is een grotere "bedreiging" voor mij dan christendom, hindoisme, boeddisme of het shintoisme. Het is een religie die niet enkel religieus is, maar ook gebruikt wordt als wetboek in sommige landen, en eerlijk gezegd, zoiets vind ik nogal verontrustend. En dan laat ik me nog niet uit over de visie van de religie, waarin een vrouw meer weg geeft van een object dan een mens, waar een niet gelovige minder waardig is, en die leugens & bedrog goedpraat als het maar voor het "heilige doel" is... Je bent Rushdie toch niet vergeten hoop ik, of nog niet zo heel lang geleden, die Deense cartoons? De islam is iets dat aan strenge banden gelegd moet worden, strenge wetten die een verbod opleggen aan rituele verminkingen & offerandes van dieren. Verbod op ritueel slachten van dieren, verbod op religieuze symbolen op scholen & overheidsdiensten,.... En het beste wapen, een goede opleiding.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 juni 2006 om 23:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er puin (religiueze besnijdenissen) moet geruimd worden, dan is er niks 'hypocriets' aan wanneer iemand alleen het glas (Islamietische besnijdenissen) opruimt. Feel free om te helpen de andere smeerlapperij op te kuisen (Christelijke, Joodse, traditionele, Amerikaans-pseudo-wetenschappelijke) Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag dat suggereren, maar er is geen enkele reden om daar gevolg aan te geven.
![]() |
![]() |
#957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat uit van het standpunt dat er één islam bestaat, zoals er één rooms -katholicisme bestaat met één paus in Rome... Bij gebrek aan centrale authoriteit en hiërarchie bestaan er zoveel islams als er islamietische regios of landen bestaan. Ook binnen de landen bestaan er dikwijls serieuze verschillen. Je moet niet alles willen spiegelen aan Rome. Niet de islam is een bedreiging, nationalismen, fundamentalisme en onderontwikkeling zijn bedreigend. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juni 2006 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 12 juni 2006 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat Beaudicea liegt? Nooit geweten dat huisdieren exact weten welke "soort" mensen voor hen gevaarlijk zijn of niet? Ik zal je even een leuke anecdote vertellen: Jaren geleden ging ik op verlof naar de Bahamas. Men had op het eiland hotels met "privé" stranden en het publiek strand. Wij - bescheiden hotelletje, bezochten het publiek strand. De eerste dag ontmoetten we een amerikaanse (blanke) toeriste die vertelde dat ze daags nadien vertrok en vroeg of we "haar" hond wilden overnemen. Rare vraag natuurlijk, dus ze verduidelijkte: de (loslopende) hond waakte over haar spullen als ze in het water ging, in ruil gaf je hem eten. We geloofden er niks van. De dag later (amerikaanse was dus weg) zaten we onder ons parasolleke en wie kwam netjes bij ons liggen: die hond! Ik voelde me er niet zo gelukkig bij want het beestje lag OP onze spullen én in de schaduw die ik zo broodnodig had. We gaven hem dus de overschot van ons eten om hem van onze spullen weg te krijgen toen we vertrokken. Enfin, telkens we naar het strand gingen en "onze vriend" bemerkte dat we er waren, kwam hij onder onze parasol liggen. We gingen beiden zwemmen, met achterlating van onze spullen natuurlijk, en de hond bleef erbij liggen. Telkens we er waren kreeg hij de overschot van onze lunch die we op het strand verorberden. Alle blanke toeristen konden vrijblijvend voorbij het parasolleke lopen, maar als we in het water zaten en er kwamen toevallig zwarten voorbij, dan brak alle hel los: die moesten minstens twee meter rond de parasol lopen. Bleek (na rondhoren) dat de zwarte bevolking van het eiland constant met stenen e.d. gooien naar die loslopende honden: ze moesten er dus totaal niks van hebben. Onze bewaker was dus een zuiver racistische hond. De enige manier waarop zwarten bij ons konden komen zitten was als we hem (= de wakerhond) zeer duidelijk maakten dat het toegestaan was. Bij ons vertrek hebben we "onze vriend" geïntroduceerd bij de nieuwe toeristenlading die op het strand kwam!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
|
![]() denk je echt?