![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Als ik een paard nodig heb, en iemand wil mij er een schenken, ga ik niet in zijn muil kijken. Noch in die van de milde schenker, noch in die van het paard. Als ik een schimmel wil en de vrijgevige wil me een vos geven, dan heb ik nog altijd het recht van te weigeren. Maar dan zal ik verder moeten zonder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Het VB zaait haat, en dat ontkennen ze zelf blijkbaar niet echt. Als je op een bijeenkomst verkondigd dat we het normaal moeten vinden dat de vader wiens dochter verkracht is, de verkrachter zijn ballen mag afsnijden en dat iemand die mijn inboedel komt stelen ik een pak slaag mag geven.
Als dat niet haat predikken is, weet ik het ook niet, of je dit nu letterlijk neemt of niet. (moest men in belgen recht vaardige straffen uit delen en ze ook laten uit zitten zou men ons niet dwingen het recht in eigen handen te nemen,en neen dat is geen haat predikken het is vragen naar recgt vaardigheid en groot verschil ![]() Dit is zeker haar predikken. In plaats van die stoere onrealistische praat te verkopen zou het VB beter een beleid op papier zetten waarmee ze problemen kunnen oplossen. Met hun slogans 'eigen volk eerst' en 'vreemdelingen buiten' zal het zeker niet lukken. Het is toch nog niet zolang geleden, maar ik wil u er toch aan herinneren dat de laatste moord door een Vlaming gebeurt is (al dan niet VB sympatisant, dat laat ik in het midden) op een jong meisje en vrouw van vreemde origine? Mag ik u er ook aan herinneren dat er onlangs en vlaming vermoord is door een alloctoon ![]() Inderdaad. Daarmee is het toch duidelijk dat geweld niets met nationaliteit te maken heeft... En dat we best samen naar een samenleving moeten streven waarin zoiets vermeden wordt. Door samen te leven en met elkaar in dialoog te treden, elkaar beter te leren kennen en niet door tal van vooroordelen elkaar te mijden? Wij doen hier toch het debat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() Rr00ttt,
Vooraleer ik een groep of iemand veroordeel, probeer ik me zelf telkens in zijn plaats te stellen. Het is zeker mijn bedoeling niet om alle schuld op ons (Belgen) te steken. Eveneens is het zo dat er een gedeeltelijke fout bij de nieuwe Belgen zelf ligt. Daarom dat er nu een beleid gevoerd wordt van Rechten en Plichten voor de nieuwe Belgen (die waarschijnlijk voor verbetering vatbaar is). En diegene die zich niet houdt aan de plichten moet eveneens gestrafd kunnen worden of zelfs het land uit gezet kunnen worden. Maar nu wordt het vaak de volledige schuld bij de nieuwe Belgen gelegd en dat is volgens mij ook niet correct. Ik ben een student en bij mij in de hoge school zitten vreemdelingen die zeker hun best doen, zij mogen niet over dezelfde kam geschoren worden. Ikzelf doe al verschillende jaren vakantiewerk in een fastfoodrestaurant. Daar werken tal van (ze zijn in de meerderheid) nieuwe Belgen en zijn volledig geïntegreerd, werken hard en verdienen het niet door het VB uitgescholden te worden. Zij zijn ons volk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jelle_Vandereyken : 27 mei 2006 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij is een VB beleid zowat het beste dat de goedmenende, brave en geintegreerde migrant kan overkomen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 mei 2006 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Voordelen voor autochtonen ken ik niet,verrijking wel.Maar ook de richting ervan is merkbaar.
Heb een buur die uit Oostblok komt,alles is betaald door ocmw,die vent gaat shoppen en heeft dus geld in handen.Dagelijks komen ze kijken of alles goed gaat,de was komt men halen en brengt het terug=gestreken.Zijn gloednieuwe auto,een dure diesel kreeg hij waarschijnlijk van hetzelfde Vlaamse liefdadigheidscentrum.Om te tanken heeft ie waarschijnlijk een visakaart van......om niet in herhaling te vallen...Zijn zoontje begint de buurt te terroriseren...Dat neem je maar erbij als voordeel van multicul...De vensters staan dag en nacht open en de verwarming ook,dat is bijdragen aan de economie.Wij hebben geen parabool-antenne,mag niet,maar de buur moet in verbinding blijven met zijn roots,zeer gevaarlijke trouwens...het gezin gaat wel ieder jaar zo een 3 maand naar ginder... ga ermee ophouden,want dit forum is te klein om de lijst-voordelen van de autochtonen te plaatsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het voorstel van FDW om misdadigers hun straf te laten uitzitten in hun eigen land. Dat werd gewoon weggelachen en afgedaan als onmenselijk. En wat zien we nu: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels Vehofstad neemt het doodleuk over En dat is niet het eerste wat men overneemt.. wel de smerigste verwijten geven omtrent hun voorstellen en zeggen dat ze geen oplossingen hebben want dat is allemaal racistisch; maar erna het wel zelf voorstellen. Hypocrieten ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Na de moorden in Antwerpen ? Verhafstoot en Bert waren er al met een reaktie anti VB (natuurlijk) vóór de slachtoffers in het ziekenhuis gearriveerd waren PS beide moorden zijn even walgelijk
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 27 mei 2006 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ne nieuwe Belg hoort gewoonweg te werken, andere oplossingen zijn er niet. Denk wel dat praktisch iedereen hiermede akkoord zal zijn (tenzij er zijn die vinden dat ze allemaal terug moeten, maar ken geen enkele partij die dit in zijn programma heeft - wel om de grenzen te sluiten voor nieuwkomers, maar dat is wat anders). Maar van bepaalde allochtonengroepen werken praktisch alle nieuwe Belgen (Chinezen, Indiers, Polen...) en van andere allochtonengroepen werken de nieuwe Belgen dan weer praktisch niet (Afrikanen...). Terwijl deze, toch allemaal met dezelfde handicaps zouden moeten te maken hebben (taalachterstand, discriminatie indien aanwezig...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel dien eigenaardige ommekeer geweest van dien chauffeur die daar enkele maanden in een Marokaanse gevangenis gezeten heeft voor drugsmokkel. Toen FDW zijn voorstel lanceerde kwam hij dit moreel steunen met zijn aanwezigheid. Maar enkele dagen later was de pcpers fier om te verkondigen dat hij zich vergist had, en nu de stelling innam dat hij niemand de wreedheid van een Marokaanse gevangenis tewenste, gelijk het VB wel deed. De brave man kan nu misschien Verhofstadt eens trachtten te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Vreemdeling
|
![]() quote=Rr00ttt;1731220]ik ben het grotendeels met u eens, behalve met uw verwijt richting VB. U zou beter de 'democratische' partijen verwijten dat ze de overlast van een deel ervan niet aanpakken.[/quote]
In één van mijn reply zeg ik: Ik zeg niet dat wat er gebeurt is, de schuld is van het VB, maar het klimaat dat geschept is rond nieuwe Belgen wel. Maar je kan toch niet ontkennen dat het VB constant alle nieuwe Belgen stigmatiseerd en (samen met de Walen) alle schuld geeft van alles wat er mis loopt in dit land. Hierdoor hebben heel wat Vlamingen een verkeerd beeld van de nieuwe Belgen. In dit gecreëerd klimaat is het niet verwonderlijk dat er racistische moorden plaatsvinden. Maar ik zeg hierbij niet dat dit de schuld is van het VB. De andere partijen hebben ook niet voorkomen dat een partij of groepering zulk klimaat kan scheppen en zijn dus mede verantwoordelijk. Dat van die andere partijen verwijten had ik dus al reeds gedaan quote=Rr00ttt;1731220]Om het zo te zeggen: als alle criminele marokkaantjes het land uit werden gezet, bleven enkel de goede over en dan zou het beeld van hen bij de bevolking snel veranderen. Volgens mij is een VB beleid zowat het beste dat de goedmenende, brave en geintegreerde migrant kan overkomen[/quote] Dat is het nu net. Wat het VB zegt, stuur te terug naar hun land heeft net geen zin. Dat heeft de huidige en vorige regeringen ook geprobeerd, maar ze komen terug. Vaak hoort men toch op het nieuws dat een crimineel opgepakt wordt en veroordeeld, en dat die crimineel al verschillende keren ons land uitgewezen werd. Dat is dus geen oplossing. Citaat:
Citaat:
Wat ik het VB gewoon verwijt is dat ze maar over 1 thema standpunten hebben (migranten) met meestal (= niet altijd!) onmogelijke oplossingen. Ik stel de vraag nogmaals. Wanneer gaan we van het VB een uitgestippeld beleid zien van een stad (Antwerpen) of van Vlaanderen of misschien België voor de komende 6 (respectievelijk 5 ,4) jaar. Een beleid waarin ze een hele stad (regio, land) die periode kunnen besturen. Op elk vlak: landbouw, sociale zaken, mobiliteit, verkeer, milieu, onderwijs,... En niet alleen die slogans waar ze vaak mee uitpakken. Laatst gewijzigd door Jelle_Vandereyken : 28 mei 2006 om 09:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest, alsof de miljardentransfers naar de Walen niet bestaan, alsof Wallonie geen broeinest van levenslange werklozen is, ook de schuld van het vb ? Maar wat zoudt ge er van vinden, moesten de andere partijen hunne frank vallen, en ze de immigratie van laaggeschoolden (al of niet gedwongen huwelijken, gezinsherenigingen...) gewoon moesten verbieden. Dit dan in een poging om het scheppen van een klimaat dat iedereen naar het vb jaagt, te stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat de andere partijen graag weten welk vlees ze in de kuip hebben, nu is dat niet het geval (op enkele (vaak onrealistische)) slogans na |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is uw vraag dan precies? Dat heeft Leterme bij de vorming van de Vlaamse regering geprobeerd, maar dat bleek onmogelijk te zijn als je begon over thema's die niets met migranten te maken hebben. ik heb onlangs hun verkiezingsfolders voor Sint Truiden gelezen. Dat zijn 4 bladzijden problemen aangekaard, zonder ook maar 1 oplossing... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2) Het brood is misschien wel beter, alleen jammer dat ik het niet kan bestellen daar ik het Arabisch niet machtig ben. Weeral interpreteer je mijn posts (al dan niet opzettelijk) verkeerd. Marokkaanse bakkers mogen er zijn maar hun opschriften moeten in het Nederlands. De kwaliteit van het brood zal daar wel niet onder lijden zeker? |
|
![]() |
![]() |