Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2006, 10:37   #101
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
waar woont u misschien?
Het was maar een voorbeeld, ik woon niet rechttegenover een moskee. Maar een moskee met veel vertoon zoals in Genk en in Waalwijk kunnen niet volgens mij.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 10:42   #102
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zou mijn hobby, die heel belangrijk is voor mij en toch nog kleine duizend andere Belgen, niet kunnen doen zonder de 'allochtonen' die hem mij aanleren.

In al dat cynisme maakt dit waarschijnlijk niks uit, maar voor mij wel...
nogal egoïstisch om uw vrijetijdsbedrijf boven de belangen van een héél volk te stellen?! Wat voor ontzettend belangrijke hobby is dat dan wel, als ik dat weten mag? Verwonder me eens?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 10:44   #103
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle_Vandereyken Bekijk bericht
Joden wonen hier al jaren in Antwerpen en daar heeft blijkbaar nooit iemand problemen mee gehad.
Joden wonen al eeuwen in Amsterdan en Antwerpen.
Citaat:
Iedereen praat hier ook over de Vlaamse eigenheid en Vlaamse cultuur. Maar wat is dat dan precies? We zijn nog maar 175 jaar onafhankelijk (België dan toch, want in Belgie werden we hoe lang overheerst door de Walen?).
Cultuur heeft weinig te maken met staatsverbanden (het wordt er wel soms deels door beïnvloed in ons geval werd het cultuur gebeuren verfranst) Onze identiteit heeft zich niet gevormd na de onafhankelijkheid van België en gaat over grenzen heen (Vlaanderen en Nederland bijvoorbeeld).
Oud 28 mei 2006, 10:51   #104
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het voordeel is dat we eindelijk van onze eigen kneuterige en ongeloofelijk oersaaie "cultuur" verlost worden.
ik heb niks tegen verandering, maar het nieuwe moet dan wel beter zijn als het oude.Nu ,de hier gangbaar zijnde kultuur verwisselen , voor laat ons zeggen de islamietische?!!! DAT zie ik helemaal niet zitten...en daar gaat het eigenlijk toch om als we het over "multikultuur" hebben hé?! Over dat er hier plaats gemaakt moet worden voor moslim-manieren. Maar niemand noemt het beest bij zijn naam.Dat is niet politiek korrekt .Wel ,ik ben tégen.Want die zijn nog véél kneuteriger en oersaaier dan de vlamingen ooit geweest zijn, of kunnen worden. Onverdraagzamer bestaat niet!Echte fascisten...
Oud 28 mei 2006, 10:52   #105
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nogal egoïstisch om uw vrijetijdsbedrijf boven de belangen van een héél volk te stellen?! Wat voor ontzettend belangrijke hobby is dat dan wel, als ik dat weten mag? Verwonder me eens?
http://dump.tricking.be/daystar/Batizado2006sampler.wmv

Ik probeerde trouwens gewoon te illustreren dat er heel veel Vlamingen zijn die zich in een vergelijkbare situatie bevinden ('vreemde' hobby's, allochtone vrienden, etc.) en die dus wel degelijk voordelen ondervinden aan de multiculturaliteit. Maar ja, het gaat niet om geld of materieel bezit, dus dat argument is waardeloos zeker.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 10:55   #106
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Dit kan voor mijn niet, dit is in Waalwijk, Gouda, Eindhoven en Amsterdam. Geloofsvrijheid is één ding, de identiteit van een land aantasten is een ander.
Oud 28 mei 2006, 10:57   #107
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik probeerde trouwens gewoon te illustreren dat er heel veel Vlamingen zijn die zich in een vergelijkbare situatie bevinden ('vreemde' hobby's, allochtone vrienden, etc.) en die dus wel degelijk voordelen ondervinden aan de multiculturaliteit. Maar ja, het gaat niet om geld of materieel bezit, dus dat argument is waardeloos zeker.
Waarom zou je in een Vlaanderen waar de eigen cultuur de primaire cultuur is geen allochtone vrienden kunnen hebben en geen 'vreemde' hobby's kunnen hebben? Het één sluit het ander niet uit.
Oud 28 mei 2006, 10:59   #108
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waarom zou je in een Vlaanderen waar de eigen cultuur de primaire cultuur is geen allochtone vrienden kunnen hebben en geen 'vreemde' hobby's kunnen hebben? Het één sluit het ander niet uit.
Ik zou mijn 'vreemde' hobby alleen maar in een afgesloten kamer mogen beïnvloeden, aangezien ze anders het Christelijke straatbeeld zou verpesten

Voor zover ik kan zien houdt een afwijzing van de multiculturaliteit ook een verstrenging van de migratiewetgeving in, nee?

Laatst gewijzigd door Casca : 28 mei 2006 om 11:00.
Oud 28 mei 2006, 11:01   #109
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn 'vreemde' hobby alleen maar in een afgesloten kamer mogen beïnvloeden, aangezien ze anders het Christelijke straatbeeld zou verpesten

Voor zover ik kan zien houdt een afwijzing van de multiculturaliteit ook een verstrenging van de migratiewetgeving in, nee?
Ik ben over architectuur bezig..;
Oud 28 mei 2006, 11:02   #110
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Als je in een beschermd monument woonachtig bent mag je ook niet zomaar verbouwingen doen.
Oud 28 mei 2006, 11:04   #111
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem met multicultuur is dat die onze eigen cultuur verdringt en vervangt. Er is niks mis met Arabische en Afrikaanse culturen maar dan wel in Arabische landen en Afrika. In de westerse wereld hebben we onze manier van leven en tradities, die moeten toch niet opzij worden geschoven door de komst van immigranten? De nieuwkomer dient zich aan te passen en moet opgaan in de westerse maatschapij en de daarbij horende cultuur. Door dat multicul gedoe verdwijnt de eigen cultuur en krijgen we een noncultuur zoals in de VS, een mengelmoes van van alles wat.
precies. Als ik met een miljoen mensen van mijn ras in een Afrikaans land ga wonen, en daar mijn kultuur ga opdringen, noemt men mij een kolonialist, of een fascist, of beide...en één of andere dag is daar een opstand, steken de Afrikanen alles in brand en snijden ze zoveel mogelijk van onze koppen af.
Maar als zij naar hier komen afgezakt in dichte drommen (alleen in Frankrijk zitten reeds 6 miljoen arabieren, officiël, en ik spreek niet van al de rest), dan moeten wij braaf ja-knikken en plaats maken, centen geven, onderwijs, onderdak, medische hulp...
Oud 28 mei 2006, 11:04   #112
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn 'vreemde' hobby alleen maar in een afgesloten kamer mogen beïnvloeden
Uw vreemde hobby is toch legaal hé, ik heb al veel dingen gelezen in de krant van 'vreemde' hobby's
Oud 28 mei 2006, 11:04   #113
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat is uw hobby dan?

Laatst gewijzigd door Alle : 28 mei 2006 om 11:10.
Alle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:06   #114
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Midden op de Meir Kendo beoefenen zou maar raar zijn. Sommige zaken worden nu eenmaal binnen gedaan, buitenlandse oorsprong of niet.
Oud 28 mei 2006, 11:07   #115
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is uw vraag dan precies?
Maar wat zoudt ge er van vinden, moesten de andere partijen hunne frank vallen, en ze de immigratie van laaggeschoolden (al of niet gedwongen huwelijken, gezinsherenigingen...) gewoon moesten verbieden. Dit dan in een poging om het scheppen van een klimaat dat iedereen naar het vb jaagt, te stoppen

Citaat:
Dat heeft Leterme bij de vorming van de Vlaamse regering geprobeerd, maar dat bleek onmogelijk te zijn als je begon over thema's die niets met migranten te maken hebben. ik heb onlangs hun verkiezingsfolders voor Sint Truiden gelezen. Dat zijn 4 bladzijden problemen aangekaard, zonder ook maar 1 oplossing...
Dit is dan wel volslagen onwetendheid. Hetgeen hij zegde was dat hun standpunten op communautair vlak te extreem waren (waarschijnlijk wilden ze bhv splitsen ?).
Over migranten en dergelijke, is er gewoonweg toen niets gezegd.
Maar wat Sint Truiden betreft, dat moet men op gemeentelijk vlak dan meer beslissen of men een coalitie maakt met het vb. Maar het gaat toch niet op, dat als men in Sint Truiden een coalitie zou willen maken met het vb, dat heel het land hierover moord en brand zou schreeuwen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:10   #116
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
wat is uw hobby dan? tapijten kussen?
Lees de thread dumbass. Kheb zelfs een filmpje gepost.
Oud 28 mei 2006, 11:11   #117
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Midden op de Meir Kendo beoefenen zou maar raar zijn. Sommige zaken worden nu eenmaal binnen gedaan, buitenlandse oorsprong of niet.
Het Vlaamse publiek vindt het nochtans altijd tof om te zien
Oud 28 mei 2006, 11:11   #118
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de thread dumbass. Kheb zelfs een filmpje gepost.
het is niet politiek correct van te schelden
Oud 28 mei 2006, 11:21   #119
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
het is niet politiek correct van te schelden
Ik neem aan dat de lage belediging die je daarvoor uitte getuigt van je rebelleren tegen de politieke correcte cultuur dan?
Oud 28 mei 2006, 11:26   #120
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
quote=Rr00ttt;1731220]
Dat is het nu net. Wat het VB zegt, stuur te terug naar hun land heeft net geen zin. Dat heeft de huidige en vorige regeringen ook geprobeerd, maar ze komen terug. Vaak hoort men toch op het nieuws dat een crimineel opgepakt wordt en veroordeeld, en dat die crimineel al verschillende keren ons land uitgewezen werd. Dat is dus geen oplossing.
Er is nog nooit op een serieuze manier geprobeerd om daar iets aan te doen. U verwart wat stoere verklaringen in de pers (Dewael) met het reëel gevoerde beleid.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be