Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2006, 11:30   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
http://dump.tricking.be/daystar/Batizado2006sampler.wmv

Ik probeerde trouwens gewoon te illustreren dat er heel veel Vlamingen zijn die zich in een vergelijkbare situatie bevinden ('vreemde' hobby's, allochtone vrienden, etc.) en die dus wel degelijk voordelen ondervinden aan de multiculturaliteit. Maar ja, het gaat niet om geld of materieel bezit, dus dat argument is waardeloos zeker.
Natuurlijk ondervinden veel Vlamingen voordelen aan de multiculturele maatschappij.
Denk maar aan straathoek en andere werkers, onderwijzend personeel om speciale lessen te geven zelfs huisjesmelkers, pooiers, mensensmokkelaars, advocaten.
Natuurlijk zijn er ook mensen die voor dat feest moeten opdraaien en het grootste deel van hun loon moeten afgeven. Ik kan mij best voorstellen dat die daar minder gelukkig mee zijn.
Besluit: het draait voor alle partijen om eigenbelang en eigen volk eerst.
Het proberen inkleden als sociaalvoelend helpt niet.
Ik wil de eerste mijnwerker hier eens de loftrompet over de multicul en zijn voordelen horen opsteken.

Laatst gewijzigd door Bobke : 28 mei 2006 om 11:32.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:36   #122
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Het Vlaamse publiek vindt het nochtans altijd tof om te zien
zolang ze het niet op de geparkeerde auto's doen, ook een "buitenlandse " hobby veel beoefend in oa Antwerpen

Laatst gewijzigd door rookie : 28 mei 2006 om 11:37.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:37   #123
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk ondervinden veel Vlamingen voordelen aan de multiculturele maatschappij.
Denk maar aan straathoek en andere werkers, onderwijzend personeel om speciale lessen te geven zelfs huisjesmelkers, pooiers, mensensmokkelaars, advocaten.
Natuurlijk zijn er ook mensen die voor dat feest moeten opdraaien en het grootste deel van hun loon moeten afgeven. Ik kan mij best voorstellen dat die daar minder gelukkig mee zijn.
Besluit: het draait voor alle partijen om eigenbelang en eigen volk eerst.
Het proberen inkleden als sociaalvoelend helpt niet.
Ik wil de eerste mijnwerker hier eens de loftrompet over de multicul en zijn voordelen horen opsteken.
Er zijn ook allochtonen die de multicultuur verspreiden die geen steun trekken.

Er zijn ook autochtonen die een hekel hebben aan de multicultuur die wél steun trekken.

Daar al eens over nagedacht?

Het begrip 'volk' is trouwens een constructie. Kan je het mij eens definiëren?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:37   #124
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
zolang ze het niet op de geparkeerde auto's doen, ook een "buitenlandse " hobby veel beoefend in oa Antwerpen
Que?
Oud 28 mei 2006, 11:43   #125
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat de lage belediging die je daarvoor uitte getuigt van je rebelleren tegen de politieke correcte cultuur dan?
als racistische mestkever, medeplichtige aan een 2-voudige moord, fascistische neo-nazi, en op de koop toe nog een fiere vlaams belanger, kan een beledegingetje er wel af zeker?
Oud 28 mei 2006, 11:45   #126
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
als racistische mestkever, medeplichtige aan een 2-voudige moord, fascistische neo-nazi, en op de koop toe nog een fiere vlaams belanger, kan een beledegingetje er wel af zeker?
Vb zich wentelen in de slachtofferrol? Nooit...
Oud 28 mei 2006, 11:48   #127
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Que?
de "vreedzame" betogingen van allochtonen in Antwerpen waarbij geparkeerde auto's gebruikt werden als overstapje remember
Oud 28 mei 2006, 11:51   #128
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
de "vreedzame" betogingen van allochtonen in Antwerpen waarbij geparkeerde auto's gebruikt werden als overstapje remember
Ah, je bedoelt die paar uitzonderingen?... ik dacht bijna dat je iets van waarde ging bijdragen ipv wat vage verdachtmakingen aan een volledige bevolkinsgroep. My bad
Oud 28 mei 2006, 11:55   #129
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
... ik dacht bijna dat je iets van waarde ging bijdragen ipv wat vage verdachtmakingen aan een volledige bevolkinsgroep
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:55   #130
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ah, je bedoelt die paar uitzonderingen?
ik herinner me geen enkele ZONDER en dan praten over UITZONDERING ???? Koop eens een Van Daele zelfs een Prisma woordenboek zou verhelderend zijn

Laatst gewijzigd door rookie : 28 mei 2006 om 11:55.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 11:56   #131
Jelle_Vandereyken
Vreemdeling

Jelle_Vandereyken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jelle_Vandereyken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat zoudt ge er van vinden, moesten de andere partijen hunne frank vallen, en ze de immigratie van laaggeschoolden (al of niet gedwongen huwelijken, gezinsherenigingen...) gewoon moesten verbieden. Dit dan in een poging om het scheppen van een klimaat dat iedereen naar het vb jaagt, te stoppen
Ik ken de criteria niet waarop een kandidaat nieuwe Belg wordt geselecteerd. Natuurlijk moet je niet zomaar om het even wie binnenlaten in het land. Economische vluchtelingen worden bv niet toegelaten. En laaggeschoolde hebben we vooral nodig in de fruitteelt en bouwsector, want daar voelen de Belgen zich wat goed voor, omdat harde werk nog te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit is dan wel volslagen onwetendheid. Hetgeen hij zegde was dat hun standpunten op communautair vlak te extreem waren (waarschijnlijk wilden ze bhv splitsen ?).

Geen ontwetendheid (uit de standaard):

Vlaams informateur Yves Leterme had vrijdagnamiddag een anderhalf uur durend gesprek met Frank Vanhecke, Filip Dewinter en Gerolf Annemans van het Vlaams Blok. Na afloop zei hij dat een coalitie vormen met het Vlaams Blok onmogelijk is. Ook een minderheidsregering die moet steunen op het Vlaams Blok is uitgesloten.
Het doel van het gesprek was niet om te praten over de mogelijkheid van een bestuurscoalitie, wel ging het over de inhoud van het Vlaams Blok-programma, aldus Leterme. Hij herhaalde dat het gesprek er kwam uit respect voor de kiezers van het Vlaams Blok.
Belangrijkste reden dat een coalitie met het Vlaams Blok niet kan, is dat de partij uitgaat van het conflictmodel en alle problemen van Vlaanderen herleidt tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Het Blok wil elke vorm van interpersoonlijke solidariteit afschaffen. Ook de inkomensvervangende takken in de sociale zekerheid wil de partij splitsen. Het Vlaams Blok wil nog enkel via de Europese fondsen enige vorm van solidariteit met Wallonië en dat staat haaks op ons programma, aldus Leterme.
De informateur zei dat het Vlaams Blok wel een aantal voorstellen doet die hij zomaar niet wegwuift, zoals op het vlak van onderwijs en inburgering. Maar hij stelde vast dat het Blok van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen geen prioriteit maakt en daarvoor geen financiële middelen voorziet.
Over het breekpuntenprogramma dat het Vlaams Blok als eis stelt om vanuit de oppositie een Vlaamse regering van CD&V-N-VA (eventueel aangevuld met VLD) te steunen, zei Leterme dat het programma een aantal passages bevat die voor hem niet aanvaardbaar zijn. Ik wil een stabiele regering en niet de gegijzelde van het Blok zijn, aldus de informateur.

Het VB heeft dus geen oplossingen voor de problemen die ze aanhalen. Alleen simplistisch antwoord op problemen zijn volgens hun "Vlaanderen onafhankelijk en de vreemdelingen weg" . Dat is hun antwoord op alles!
Jelle_Vandereyken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:07   #132
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
... ik dacht bijna dat je iets van waarde ging bijdragen ipv wat vage verdachtmakingen aan een volledige bevolkinsgroep
*wentel wentel*
Oud 28 mei 2006, 12:17   #133
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DIT ZIJN ALLEMAAL UITSPRAKEN DIE VAN UW ZIJDE KOMEN, u beledigt ons?????? en als we daarover iets durven zeggen dan wentelen we ons in een slachtofferrol?????????????

is dat uw logica?

u maakt iemand uit, maar die zwijgt beter want als hij zich verdedigt dan wentelt hij zich in een lachtofferrol?

is dat de logica van links misschien?

het is erg gesteld met jullie
Oud 28 mei 2006, 12:17   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle Vanderyken
De 2 polen die Joe Vanholsbeek vermoordde zagen er net als ons uit, daar heeft niemand in het eerst opzicht schrik van, omdat ze er net hetzelfde als ons uitzien.
Laat mij nu toch wel nog steeds in het gedacht zijn dat de 2 poolse ZIGEUNERS die Vanholsbeek vermoordden er net als Noord-Afrikanen uitzagen zeker?

Ben je zeker dat het dan toch twee blonde Slaven waren Jelle?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:21   #135
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
DIT ZIJN ALLEMAAL UITSPRAKEN DIE VAN UW ZIJDE KOMEN, u beledigt ons?????? en als we daarover iets durven zeggen dan wentelen we ons in een slachtofferrol?????????????

is dat uw logica?

u maakt iemand uit, maar die zwijgt beter want als hij zich verdedigt dan wentelt hij zich in een lachtofferrol?

is dat de logica van links misschien?

het is erg gesteld met jullie
'mijn zijde' = mijzelf...?

'de logica van links' = mijn logica...?

Wentelen in zelfbeklag = zich verdedigen...?

I don't think so...
Oud 28 mei 2006, 12:25   #136
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'mijn zijde' = mijzelf...?

'de logica van links' = mijn logica...?

Wentelen in zelfbeklag = zich verdedigen...?

I don't think so...
is dat uw verweer???weet u niet meer wat te zeggen?kunt u niets beters bedenken? Uw logica inderdaad, blijkbaar verdedigt u het linkse gedachtengoed alleen als het u goed uitkomt.

u bent niet consequent, eerst een harde uitspraak, nu de ontkenning.

uw masker valt snel af, het is nutteloos met u in discussie te gaan
Oud 28 mei 2006, 13:04   #137
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
is dat uw verweer???weet u niet meer wat te zeggen?kunt u niets beters bedenken? Uw logica inderdaad, blijkbaar verdedigt u het linkse gedachtengoed alleen als het u goed uitkomt.

u bent niet consequent, eerst een harde uitspraak, nu de ontkenning.

uw masker valt snel af, het is nutteloos met u in discussie te gaan
Voor alle duidelijkheid...

U beledigt mij.

Ik beledig u terug.

U begint te brabbelen over hoe u mag beledigen omdat u als VB'er toch zelf de hele tijd beledigd wordt. (=wentelen in de slachtofferrol, nee?)

Ik wijs erop dat ik niet perse niet die beledegingen geuit heb.

... en mijn masker valt af?

Juist ja
Oud 28 mei 2006, 14:10   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle_Vandereyken Bekijk bericht
Ik ken de criteria niet waarop een kandidaat nieuwe Belg wordt geselecteerd. Natuurlijk moet je niet zomaar om het even wie binnenlaten in het land. Economische vluchtelingen worden bv niet toegelaten. En laaggeschoolde hebben we vooral nodig in de fruitteelt en bouwsector, want daar voelen de Belgen zich wat goed voor, omdat harde werk nog te doen.
Worden wel toegelaten als ze onder het mom van al of niet gedwongen huwelijken, gezinshereniging... komen. Daarom is het dan ook geen antwoord op mijn vraag/voorstel. Over de massa laaggeschoolde nieuwe Belgen die den dienst uitmaken en niet werken, waardoor er Polen moeten ingevoerd worden om laaggeschoold werk te verrichten, hebben we het trouwens al gehad.

Citaat:
Geen ontwetendheid (uit de standaard):

Vlaams informateur Yves Leterme had vrijdagnamiddag een anderhalf uur durend gesprek met Frank Vanhecke, Filip Dewinter en Gerolf Annemans van het Vlaams Blok. Na afloop zei hij dat een coalitie vormen met het Vlaams Blok onmogelijk is. Ook een minderheidsregering die moet steunen op het Vlaams Blok is uitgesloten.
Het doel van het gesprek was niet om te praten over de mogelijkheid van een bestuurscoalitie, wel ging het over de inhoud van het Vlaams Blok-programma, aldus Leterme. Hij herhaalde dat het gesprek er kwam uit respect voor de kiezers van het Vlaams Blok.
Belangrijkste reden dat een coalitie met het Vlaams Blok niet kan, is dat de partij uitgaat van het conflictmodel en alle problemen van Vlaanderen herleidt tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Het Blok wil elke vorm van interpersoonlijke solidariteit afschaffen. Ook de inkomensvervangende takken in de sociale zekerheid wil de partij splitsen. Het Vlaams Blok wil nog enkel via de Europese fondsen enige vorm van solidariteit met Wallonië en dat staat haaks op ons programma, aldus Leterme.
De informateur zei dat het Vlaams Blok wel een aantal voorstellen doet die hij zomaar niet wegwuift, zoals op het vlak van onderwijs en inburgering. Maar hij stelde vast dat het Blok van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen geen prioriteit maakt en daarvoor geen financiële middelen voorziet.
Over het breekpuntenprogramma dat het Vlaams Blok als eis stelt om vanuit de oppositie een Vlaamse regering van CD&V-N-VA (eventueel aangevuld met VLD) te steunen, zei Leterme dat het programma een aantal passages bevat die voor hem niet aanvaardbaar zijn. Ik wil een stabiele regering en niet de gegijzelde van het Blok zijn, aldus de informateur.

Het VB heeft dus geen oplossingen voor de problemen die ze aanhalen. Alleen simplistisch antwoord op problemen zijn volgens hun "Vlaanderen onafhankelijk en de vreemdelingen weg" . Dat is hun antwoord op alles!
Leunt toch aan bij wat ik zegde (hin vond gewoon het vb, communaitair te extreem).
Maar ben wel eens gaan terugbladeren :
"Dat heeft Leterme bij de vorming van de Vlaamse regering geprobeerd, maar dat bleek onmogelijk te zijn als je begon over thema's die niets met migranten te maken hebben."
bedoeld ge eigenlijk "niets" met migranten, of "iets" met migranten ? want was wel in de veronderstelling dat ge "iets" bedoelde.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 14:14   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn ook autochtonen die een hekel hebben aan de multicultuur die wél steun trekken.

Hoe zegt men het weer: de uitzonderingen bevestigen de regel.

Laatst gewijzigd door Bob : 28 mei 2006 om 14:14.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 14:41   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar al eens over nagedacht?
Absoluut, dat zou uit mijn post moeten duidelijk zijn dacht ik.
Het ging trouwens niet over mensen die steun trekken maar over mensen die daar voordeel uit halen zonder echt te moeten werken zoals straathoekwerkers enz.
Voor het gemak leest ge natuurlijk ook hierover:
“Natuurlijk zijn er ook mensen die voor dat feest moeten opdraaien en het grootste deel van hun loon moeten afgeven. Ik kan mij best voorstellen dat die daar minder gelukkig mee zijn.”
Citaat:
Het begrip 'volk' is trouwens een constructie. Kan je het mij eens definiëren?
Dat wilde ik juist aantonen. Voor u is “eigen volk” blijkbaar mensen die dezelfde hobby met u delen.
Eigenbelang dus en niet het algemeen belang.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be