![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het VB wil (zogenaamd) niet investeren in de vlaamse economie, maar de andere partijen zetten wel rustig de transfer van 7% van het BBP richting PS voort. Het VB heeft alleen 'simplistische' antwoorden, de anderen zijn druk bezig om met ingewikkelde plannen Zaventem dood te knijpen (70.000 vlaamse jobs bedreigd). CD&V wil niet de 'gegijzelde' van het VB zijn, maar dat heel het beleid gegijzeld wordt door de door en door corrupte PS daar zitten ze niet met in. Bottom line is: ik stel vast dat de anderen over de ganse lijn incompetent zijn, met dubbele tong spreken en dat de pers dan als een bende jaknikkers hen volgt in de waarschuwing dat het met het VB nog veel erger zou zijn. Ik kijk naar feiten ipv retoriek. En dan stel ik vast dat de 'democratische' partijen zich uiterst ondemocratisch gedragen, het algemeen belang niet voor ogen hebben enkel het eigen- en partijbelang, erop los liegen van het kan niet meer en blunder op blunder opstapelen. Blunders die u en ik duur betalen. En dan moet ik hen geloven als ze me waarschuwen voor het Vlaams Belang. Get real: het enige waar die mannen mee bezig zijn is zoveel mogelijk postjes pakken. Het belang van de burger interesseert hen geen r**t. Zijn slogans als 'respect' niet oneindig simplistischer dan de concrete punten van het VB? Het VB heeft soms een te eenvoudige visie, dat is waar. Maar imo is het bij de andere partijen nog veel, veel erger. Bij het VB heb je (tot nu toe) tenminste nog het gevoel dat ze effectief zullen proberen te realiseren wat ze zeggen. Bij de anderen heb ik dat gevoel helemaal niet. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 mei 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er al eens bij stilgestaan dat ze, eens binnen, zich ook te goed gaan voelen om dat harde werk nog te doen. Soms denk ik dat ge niet beter zijt dan slavendrijvers die steeds anderen nodig hebben om hun vuile werk te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Binnen enkele jaren 1000 knelpuntberoepen.
![]() Het zal niet lukken, denk ik zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik had het reeds vernoemt, maar indien het u nog niet had begrepen EINDE DISCUSSIE mooi nederlands trouwens
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet niet of u het weet, maar er zijn folders van het VB in bepaalde regio's waar in staat dat het niet kan dat mensen wakker liggen van overvliegende vliegtuigen, terwijl er in ander regio's rond zaventem in folders staat dat het niet kan dat zoveel mensen hun job dreigen te verliezen. Het is het ene of het andere hè. Hier bestaat geen gemakkelijk of simplistische oplossing. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Burgemeester
|
![]() [quote=strijder;1731006]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#148 |
Burgemeester
|
![]() Joe Vanholsbeek had kwa nieuws waarde het geluk(pech)vermoord te woorden in een plublieke plaats waar zeer veel volk aanwezig was.Anders was zijn dood niet in het nieuws geweest en had de politiek er ook niet op gereageerd;alleen al om het feit dat er allocotoonnen bij betroken waren.
![]() |
#149 |
Burgemeester
|
![]() Kan je misschien eens herhalen wat wat u hobby is ik heb het wellicht gemist zoals noch somige onder ons ben ik toch wel benieuwd.
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het VB aan de macht is en ze voeren een zelfde wanbeleid zal ik hen dat even hard in het gezicht wrijven. Ik accepteer echter niet dat de huidige knoeiers verder blijven doen met het hypothekeren van de toekomst van Vlaanderen. Citaat:
2. Het VB maakt zich onmogelijk omdat het iets doet wat de andere partijen niet doen. Het stelt namelijk dat er een aantal punten zijn in het programma waar niet hopeloos mee gesjacherd kan worden om toch maar een postje binnen te halen. Dat is ook wat ik van een partij verwacht. Ik verwacht dat een partij die aan het beleid deelneemt haar belangrijkste kiesbeloftes realiseert. Dat dit bij de andere partijen het geval niet is is maar al te duidelijk, maar dat is imo geen teken van democratie maar wel een duidelijk signaal dat voor de anderen de postjes belangrijker zijn dan het programma. En als kiezer interesseert het mij niet wie er welk lucratief postje pakt. Wat mij interesseert is welk beleid er gevoerd wordt. Citaat:
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 mei 2006 om 21:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de luchthaven uitbreidt, kan het binnen x-aantal jaar misschien 2000 mensen 10 keer wakker worden per nacht en lijkt er voor de Vlaming heel niks verandert. De oplossing die u voorlegt is dus volgens mij geen echte oplossing. Het ligt dus veel complexer dan dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want de meeste komen met verkiezingsfolders die soms bladzijden lang zijn. Als daar een gedeelte van uitgevoerd is, zijn ze dan geslaagd? (Argumenteer aub niet met BHV. Dit was het stomste om te zetten in het Vlaams regeerakkoord, als het een Federale aangelegenheid is. Liever andere thema's (Milieu, landbouw, zorg, onderwijs, werk, ...) Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor nog minder geld kan gezegd worden, het is niet met 100 maal racist te roepen dat ge een goed beleid voert, zelfs niet als dit gevolgd wordt door 50 maal fascist en Hitler. Daarvoor is wel wat meer nodig (en zal kritiek op de ps nog realistischer zijn). Het is met een goed beleid dat ge het vb zult moeten bestrijden (waarvan het afschaffen van het cordon een onderdeel zal zijn). Nu lijkt het er alleszins op dat de regeringspartijen gewoonweg schrik hebben, dat als het vb ooit deelneemt aan het beleid, zij het goed zullen doen. Laatst gewijzigd door Bob : 28 mei 2006 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Never mind
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 29 mei 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anders moet men vanaf nu de partijprogramma's maar voorstellen als 'we zouden eventueel graag dit of dat, maar zoals u weet is dit geenszins een belofte en zullen we indien we de keuze moeten maken tussen postjes (macht en $$$) en onze kiesbeloftes steevast kiezen voor het eerste. Gelieve desalsnog toch op ons te stemmen, al weet u inderdaad eigenlijk niet waarop u stemt, want ons kiesprogramma bevat geen enkele belofte met een houdbaarheidsduur langer dan tot u effectief uw stem aan ons gegeven hebt. Vanaf dit moment tellen al onze beloftes niet meer. ' Natuurlijk zijn er soms compromissen nodig. Maar dan heb je nog zoiets als een 'eervol' compromis, en een compromis waar zoveel water bij de wijn is gedaan dat het niet eens meer vaag aan wijn doet denken. Citaat:
De meesten van hen zouden een job als middenkader in een bedrijf niet eens aankunnen, laat staan een hogere functie. En naast de incompetentie heb je ook nog een hele reeks gevallen waar het veel verder gaat dan incompetentie maar we met pure corruptie en machtsmisbruik te maken hebben. Een bedrijfsleider die zich gedraagt zoals de gemiddelde minister was binnen de kortste keren failliet en zou héél dure advocaten nodig hebben om niet in het gevang te belanden. Als je ziet welke de gevolgen van die flaters zijn dan is het onvergefelijk dat die figuren daar niet voor gestraft worden. Om het even buiten de huidige generatie te trekken (hoewel), in mijn ogen mogen alle politici die ooit minister zijn geweest door de staat onteigend worden en al hun bezittingen geconfisceerd. Zij hebben meerdere generaties veroordeeld tot het afbetalen van hun flaters. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat zij dan als eerste een duit in het zakje doen. Citaat:
Dat neemt het volgende niet weg: 1. Wie in de buurt van een luchthaven gaat wonen moet achteraf niet klagen over nachtlawaai. 2. De geluidsnormen in Brussel zijn belachelijk laag. Als ze ze consequent zouden toepassen konden ze een aanzienlijk deel van de trams eveneens verbieden in Brussel. 3. Er is hier geen sprake van een maatschappelijk debat waarbij een rustige langetermijnvisie kan worden opgemaakt. Hier is sprake van doelbewuste sabotage van het ene gewest tegen het andere, met als achterliggend doel de transfer van de luchthaven en bijbehorende jobs naar Wallonië. Mijn oplossing is geen onbeperkt lange termijn oplossing. Ze zou wél de onmiddelijke tot middellange toekomst van een van de peilers van de vlaamse economie garanderen, continuiteit naar investeerders garanderen én het Brussels gewest (hopelijk) de lust ontnemen om in de toekomst nog meer van dat soort eenzijdige sabotage acties op te zetten. Citaat:
Mag ik daar dan bijvragen of je die manier oké vindt omdat je die structureel oké vindt of enkel omdat het jou op dit moment goed uitkomt? I.e. zou je die manier ook oké vinden als we hier een inhoudelijk ander beleid hadden maar op dezelfde manier bereikt? (I.e. netto-invloed van de burger op het beleid is: 0.0) Van het VB weten we dat idd niet. Het heeft er tot nu toe (gelukkig) alle schijn van weg dat ze tenminste niet mee willen stappen in hoe het op het moment loopt. In die zin was ik zeer tevreden over de 10 breekpunten die ze gaven aan Leterme toen die zich even verlaagde tot anderhalf uurtje babbelen met 1 miljoen vlamingen. Ik was vooral bijzonder tevreden dat het bindende referendum 1 van die 10 breekpunten was. Nu op lokaal vlak ligt de situatie anders dan federaal. Ik wil best geloven dat er gemeentes zijn waar de lokale (niet VB) burgemeesters goed werk leveren, als ik zelf in zo'n gemeente zou wonen zou ik lokaal misschien nog wel op een van de zelfuitgeroepen 'democratische' partijen kunnen stemmen. (Jammerlijk genoeg is dat bij mij niet het geval) Federaal liggen de zaken m.i. helemaal anders. Ik weet niet of het met het VB beter zou zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat de andere partijen ons regelrecht de afgrond aan het inrijden zijn. Ja, ik ben een bange, blanke man. Ik zie de statistieken van België mbt economie en ik ben bang voor de economische toekomst. Ik zie hoe de vreemdelingenproblematiek steeds verder escaleert en er van een migratiestop nog niet eens een begin is gemaakt. (Wat toch de allereerste vereiste zal zijn om tot integratie te komen, met alle kranen open dweilen is zinloos). Ik zie hoe straffeloosheid steeds meer de norm wordt op justitioneel vlak. Ik zie hoe de belgische 'democratie' steeds meer verwordt tot een land waar het niet meer aangenaam leven is. Ik woon nu in een land waar je niet meer vrijuit je mening mag zeggen, waar je niet zelf mag kiezen aan wie je je appartement al dan niet verhuurt, waar onder het motto van solidariteit je 65% van je loon direct mag afgeven (dat is geen solidariteit meer, dat is slavenarbeid), waar automobilisten en rokers de paria's van de samenleving geworden zijn. Citaat:
Citaat:
'Met de VLD geen migrantenstemrecht'. 'Allé Vlaamse eisen die er geformuleerd zijn'. Verder dan het vlaams parlement komen die niet. (Alle vlaamse partijen uitz VB) 'Invoeren referenda en strijd tegen de zuilen' (VLD) 'Saneren van de overheid' (VLD) 'Uw sociale zekerheid' (SP-A, ' wij zullen de doodsteek geven aan ...' lijkt me eerder van toepassing) 'Belastingverlaging' (VLD) 'Extra gevangeniscapaciteit' (afwisselend CD&V en VLD) 'eind aan de wachtlijsten voor gehandicapten' (CD&V/SP-A) 'Doel moet blijven' (Groen!) Ik schiet vooral op de VLD omdat ik door hen het meest ontgoocheld ben geweest. De burgermanifesten van Verhofstadt blijven een prachtig werkstuk. Dat is dan ook het enige positieve wat ik nog over de man kan zeggen. De dag van vandaag wordt het steeds moeilijker want de 'democratische partijen' beloven helemaal niks meer, iets hebben ze dus geleerd. Verder dan 'er moet een nieuwe communautaire ronde komen', 'respect' en 'goed bestuur' komen ze niet meer. Citaat:
- Feit: de corruptieschandalen rond deze partij zijn onophoudelijk - Feit: het beleid van justitieminister Oncelinkx is erop gericht criminelen te helpen. voorbeelden zat: - niet uitvoering celstraffen (beleidsnota van onckelincx herself) - blokkeren spijtoptantenwet - niet registreren van zogeneemde 'kleine' criminaliteit en het dan nog eens publiekelijk bekend maken ook (!!) - Feit: de PS beheert al tientallenjaren de massa's subsidies (vlaams en europees) die Wallonië binnenkomen. Het netto-resultaat is schrijnend. Of je nu extreem-links of extreem-rechts denkt, kan jij mij zeggen hoe een zinnig persoon denkt dat er met die partij samen te werken valt? Op zijn aller- allerminst zal die partij eens een tijdje uit het bestuur gezet moeten worden zodat ze de eigen rangen kan uitzuiveren en haar machtsbasis van clientelisme verliest. En er is geen noodzaak om met die partij samen te werken. Vlaanderen kan perfect zonder België. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het op iets langere termijn ook voor Wallonië beter zal zijn. Citaat:
Zeker daar de anderen vaak maar al te graag lippendienst bewijzen aan wat uiteindelijk hét probleem is en de werkelijke reden voor het Cordon. I.e. de communautaire discussie. Daarnaast gaat het Cordon Sanitaire oneindig veel verder dan het 'geen coalitie' vormen. Elk voorstel over eender wat wordt onmiddelijk afgeschoten, louter en alleen omdat een VB-er het voorstelt. Het VB wordt voortdurend gedemoniseerd en in een slecht daglicht gesteld. Er is de juridische strijd, de schutskring in de media... En btw... er waren al heel wat burgemeesters die hebben gezegd dat ze wel wouden samengaan met het VB. Maar dan hebben de 'democraten' van VLD en CD&V mits de nodige bedreigingen ze weer in het gelid kunnen laten lopen. Afwachten of dat ook na volgende zoete zondag nog het geval zal zijn. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling