Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2022, 17:14   #32001
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Moldavië heeft geen "nato luchtruim".
Trouwens, wmb , zou Moldavië nuwel eens kunnen proberen om lid te worden vd nato, ondanks Transnistrië.
Niet een echt Nato land, ze behouden neutraliteit, maar houden wel een sterke band.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_49727.htm
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 17:17   #32002
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De vraag is trouwens wat er met die kernwapens gebeurt als het ginder helemaal instort. Als bijvoorbeeld Kadyrov de macht wil grijpen en Vladimir naar de eeuwige berenjacht stuurt, maar zelf getackled wordt door de Wagner groep of zo.
zou de US of de NATO geen contingencyplan opgesteld hebben voor zo'n situatie?
Oud 10 oktober 2022, 17:23   #32003
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zou de US of de NATO geen contingencyplan opgesteld hebben voor zo'n situatie?
Hopelijk wel. Ook voor de hypothese dat Witrusland formeel zou deelnemen, hoewel dat in se niets verandert. Alleen komt er dan potentieel opnieuw een noordelijk front bij. Loekasjenko maakt me al sedert het begin de indruk van een medepassagier naast Poetin die het het eerste moment best opwindend vond. "Samen Kiev onder de voet lopen en een nieuw regime gelijk dat van mij installeren.".

Intussen lijkt hij me al een hele tijd wagenziek. Maar hij heeft beloofd om mee te rijden, kan niet meer uitstappen en Poetin stopt aan geen enkele parking onderweg van diplomatieke uitwegen.

Zijn regime zal mee tenonder gaan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 17:31   #32004
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat waren wel degelijk precisie-bommen. Ze troffen Kiev en dat was de uitsluitende bedoeling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 18:09   #32005
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En wie zegt dat? Als bruggen die gebruikt worden voor militaire transporten legitieme doelwitten zijn, dan geldt dat voor beide partijen. Het
Westen, hoewel ze dat eeuwenlang dachten, is NIET verheven boven de rest van de wereldbevolking, en heeft NIET meer rechten;
Als super-cultuur-leden hebben wij niet meer rechten, maar wel meer plichten.

Het is onze plicht om de invasie in Oekraïne te stoppen.
We kunnen dat niet zelf doen. Den berenjager is zot genoeg om dan kernwapens boven te halen.
Dus moet het gebeuren zoals het nu gebeurt: we mogen handel drijven met Oekraïne, we mogen hen wapens verkopen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 18:17   #32006
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als super-cultuur-leden hebben wij niet meer rechten, maar wel meer plichten.

Het is onze plicht om de invasie in Oekraïne te stoppen.
We kunnen dat niet zelf doen. Den berenjager is zot genoeg om dan kernwapens boven te halen.
Dus moet het gebeuren zoals het nu gebeurt: we mogen handel drijven met Oekraïne, we mogen hen wapens verkopen ... (*)

(*) en cadeautjes doen onder goede bevriende naties mag natuurlijk ook.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 oktober 2022 om 18:18.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:04   #32007
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Voor de geïnteresseerde:
Terror on Crimea Bridge forces Russia to unleash Shock’n Awe
10 okt 2022
Het artikel gaat dieper in op de aanslag op de Kerch-brug, met enkele hypothesen, analyses die wijzen op betrokken van inlichtingendiensten. MI6 wordt bij naam genoemd. Vanuit Washington is de schuld aan SBU gegeven.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 oktober 2022 om 21:24.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:10   #32008
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja, dat denk ik dat er gebeurd is. Een wanhopige wraakactie van iemand die geen opties meer heeft.

De laatste optie die hij heeft is letterlijk de nucleair option. Dat is het.

Het is geen toeval dat het aantal raketaanvallen de laatste maanden al minder was; ze halen niks uit en de voorraden slinken.

Na de verovering van Izyum was het gelijkaardig: een korte toename van bombardement op Kharkov, maar dat was het. Jij zat hier toen ook te voorspellen dat Rusland daarna MASSAAL brugerinfra zou treffen ("US-stijl"). Is niet gebeurd he. Alleen wat wraakactie op burgerdoelen.

Nee nee, het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens. En hij weet goed dat hij die niet kan inzetten.
We zullen zien.

Ik kan me niet herinneren trouwens dat ik zo'n voorspelling zou gedaan hebben. Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat ik wel verschillende malen voor gewaarschuwd heb is het risico op escalatie waarbij burgers een steeds groter gevaar lopen.

De "hij heeft enkel nog kernwapens" artikels vrees ik dat een valse vlag in die zin kunnen un de hand werken.

Een ander iets waar ik me zorgen om maak in de zin van escalatie zijn de pogingen een tweede front te pogen openen tegen Rusland. Wit Rusland lijkt daarvoor de voor de hand liggende kandidaat. Zo wordt het steeds internationaler.

Moesten er kernwapens ingezet worden dan is België een voor de hand liggend doelwit. Kleine Brogel en Brussel.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 oktober 2022 om 21:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:13   #32009
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
zoals altijd is rusland het grote slachtoffer,
een aanval op een militair doelwit beantwoorden met bombardementen op speeltuinen

de Russische eer anno 2022
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:14   #32010
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je dit gemist in je pluralistische informatiebronnen misschien?:

https://twitter.com/christogrozev/st...16620149374978
Nee. Maar ik vermoed wel dat u de nieuwsitems over de bombardementen op Donetsk centrum gemist heeft de laatste maanden. Daar besteden Russische media dan aandacht aan.

Dat het in dit geval gaat om maar wat random op burgers te schieten betwijfel ik. Dat je die indruk zou kunnen krijgen door de westerse media lijkt me echter voor de hand liggend. Zo werkt propaganda nu eenmaal. De ander is per definitie 'slecht'. Ontmenselijking werkt tevens escalatie in de hand.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 oktober 2022 om 21:17.
Oud 10 oktober 2022, 21:14   #32011
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Alléé ,ze hebben toch een kindertuin kunnen raken met hun precisiewapens ...
De glijbaan was dan ook een strategisch belangrijke trainingsfaciliteit.

Wordt het eens geen tijd dat we een duikboot van de Ruski's zo eentje die al een dag of 2 niet geraporteerd heeft naar het Kremlin een torpedo tussen de ribben jagen. (ze weten dat perfect want die worden gevolgd en die moeten boven komen of toch kort onder de oppervlakte varen om te communiceren)

Die wordt dan vermist, niemand die weet waar hij naartoe is, maar daar in het Kremlin zullen ze het wel snappen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:23   #32012
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zoals altijd is rusland het grote slachtoffer,
een aanval op een militair doelwit beantwoorden met bombardementen op speeltuinen

de Russische eer anno 2022
Bijna permanent wordt er uitgedaagd / geprovoceerd / uitgelokt. Een beperkte greep, de lijst is veel langer:
De terroristische moordaanslag op Daria Dugin
De aanvallen op de nucleaire centrale van Zaporidzje = vitale infrastructuur + potentieel een ramp
De levering van wapensystemen voor de lange afstand
De aanvallen op Belgorod
Het routinematig executeren van Russische soldaten
De terreuraanslagen op NS 1 + NS 2 = vitale infrastructuur
De terreuraanslag op de Kerch-brug = vitale infrastructuur
Oud 10 oktober 2022, 21:26   #32013
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bijna permanent wordt er uitgedaagd / geprovoceerd / uitgelokt.
allemaal dingen van na februari 2022, enig idee wat er toen gebeurd is?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 21:29   #32014
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We zullen zien.

Ik kan me niet herinneren trouwens dat ik zo'n voorspelling zou gedaan hebben. Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat ik wel verschillende malen voor gewaarschuwd heb is het risico op escalatie waarbij burgers een steeds groter gevaar lopen.

De "hij heeft enkel nog kernwapens" artikels vrees ik dat een valse vlag in die zin kunnen un de hand werken.

Een ander iets waar ik me zorgen om maak in de zin van escalatie zijn de pogingen een tweede front te pogen openen tegen Rusland. Wit Rusland lijkt daarvoor de voor de hand liggende kandidaat. Zo wordt het steeds internationaler.

Moesten er kernwapens ingezet worden dan is België een voor de hand liggend doelwit. Kleine Brogel en Brussel.
Wacht effe, de Russische troepenopbouw in Wit-Rusland is een poging om een 2e front te openen... TEGEN Rusland?

euuuuhhh...

Hoe werkt dat precies? Rusland valt opnieuw aan vanuit Wit-Rusland en Oekraine verdedigt zich ==> we krijgen een 2e front daar... en dat is dan de schuld van... Oekraine.

eh?!
Oud 10 oktober 2022, 21:30   #32015
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet herinneren trouwens dat ik zo'n voorspelling zou gedaan hebben. Lijkt me onwaarschijnlijk.
Ja da's juist, dat was R. Kiplling denk ik nu. Excuus
Oud 10 oktober 2022, 21:31   #32016
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
(totaal geen idee wat je hiermee zou willen zeggen trouwens...)
Oud 10 oktober 2022, 21:33   #32017
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja da's juist, dat was R. Kiplling denk ik nu. Excuus
U legt me nogal vaak woorden in de mond. Ik vraag me af hoe vaak ik er al overheen gelezen heb.
Oud 10 oktober 2022, 21:35   #32018
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
U legt me nogal vaak woorden in de mond. Ik vraag me af hoe vaak ik er al overheen gelezen heb.
Ah, de lange tenen zijn weer daar.

Tja...
Oud 10 oktober 2022, 21:42   #32019
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht effe, de Russische troepenopbouw in Wit-Rusland is een poging om een 2e front te openen... TEGEN Rusland?

euuuuhhh...

Hoe werkt dat precies? Rusland valt opnieuw aan vanuit Wit-Rusland en Oekraine verdedigt zich ==> we krijgen een 2e front daar... en dat is dan de schuld van... Oekraine.

eh?!
Lukashenko voelt zich niet veilig. Dar blijkt uit verhoogde samenwerking met Rusland en zijn woorden.

"There should be no war in Belarus. And we, the military, will do everything to prevent it," Lukashenko said.

"Russia and Belarus have agreed to create a joint group of troops.

"If the threat level reaches the current level, we will use the armed forces of the Union State," Lukashenko said.

The basis of this grouping is the armed forces of Belarus. Its formation has already begun.

The opening of the front against Minsk by Kiev is crazy from a military point of view, "but the process has already begun."

The day before, Minsk was warned through unofficial channels about an attack on Belarus from the territory of Ukraine.

"As it was stated: "We will make it so that it will be the Crimean Bridge — 2." My answer was simple: "Tell the President of Ukraine and other lunatics that the Crimean Bridge will seem like flowers to them if they touch at least one meter of our territory with their dirty hands," Lukashenko said.

The European countries from NATO are considering the possibility of aggression against the Republic of Belarus, and Minsk announced counter-terrorism measures."

Bron: Sputnik o.a.

Het gevaar voor escalatie in die richting lijkt me reëel.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 oktober 2022 om 21:43.
Oud 10 oktober 2022, 22:17   #32020
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lukashenko voelt zich niet veilig. Dar blijkt uit verhoogde samenwerking met Rusland en zijn woorden.

"There should be no war in Belarus. And we, the military, will do everything to prevent it," Lukashenko said.

"Russia and Belarus have agreed to create a joint group of troops.

"If the threat level reaches the current level, we will use the armed forces of the Union State," Lukashenko said.

The basis of this grouping is the armed forces of Belarus. Its formation has already begun.

The opening of the front against Minsk by Kiev is crazy from a military point of view, "but the process has already begun."

The day before, Minsk was warned through unofficial channels about an attack on Belarus from the territory of Ukraine.

"As it was stated: "We will make it so that it will be the Crimean Bridge — 2." My answer was simple: "Tell the President of Ukraine and other lunatics that the Crimean Bridge will seem like flowers to them if they touch at least one meter of our territory with their dirty hands," Lukashenko said.

The European countries from NATO are considering the possibility of aggression against the Republic of Belarus, and Minsk announced counter-terrorism measures."

Bron: Sputnik o.a.

Het gevaar voor escalatie in die richting lijkt me reëel.
wacht, Wit-Rusland is bang voor een aanval, vanuit Oekraine?! (of Polen?!)

echt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be