Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2020, 09:35   #12381
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heb ik al gemeld maar geen reactie. Een heel volk ongedierte noemen moet blijkbaar kunnen.
Ja, dat is véél erger dan barbaarse regimes goedpraten, en openlijk slachtpartijen goedkeuren (zoals bvb tian a'men 1989)!
Citaat:

Men zou natuurlijk een klacht bij de politie kunnen indienen, want ik ben vrij zeker dat dit tegen de wet is, ook op anonieme fora. Maar zoveel moeite is deze trol niet waard.
zoals mijn buurvrouw, haar broodrooster was kapot en die belde daarvoor ook naar de politie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 09:36   #12382
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het toont aan dat uw zever dat Oekraieners Rusland haten bs is.
Volgens UW statistieken (en zelfs dan ...). Mijn statistieken zeggen iets anders. En mijn ervaringen in Kiev en Dnipro ook.
Oud 8 januari 2020, 09:51   #12383
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik al gemeld maar geen reactie. Een heel volk ongedierte noemen moet blijkbaar kunnen.

Men zou natuurlijk een klacht bij de politie kunnen indienen, want ik ben vrij zeker dat dit tegen de wet is, ook op anonieme fora. Maar zoveel moeite is deze trol niet waard.
En ook. Het zijn ook niet Joden of Amerikanen die hij "een volk van ongedierte" noemde maar Russen. Ook de anti racisme wetgeving wordt op racistische wijze geserveerd.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 januari 2020 om 09:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 10:02   #12384
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
zoals mijn buurvrouw, haar broodrooster was kapot en die belde daarvoor ook naar de politie.
Het spreken over "een volk van ongedierte" en het klagen over een 'kapotte broodrooster' op hetzelfde niveau zetten duiden op een kapot moreel kompas zoals dat bij psychopaten nogal eens voorkomt.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 januari 2020 om 10:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 10:56   #12385
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probeer #mietoe, maar zwijg over uw eigen ego dat hier publiekelijk meldde zelf op afrikaanse maskes hun gezicht te motten, mijnheer Tomm.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 8 januari 2020 om 11:00.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 11:00   #12386
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En ook. Het zijn ook niet Joden of Amerikanen die hij "een volk van ongedierte" noemde maar Russen. Ook de anti racisme wetgeving wordt op racistische wijze geserveerd.
Russen zijn geen ras.
Je kan perfect van mening zijn dat Russen, dus op basis van nationaliteit, ongedierte zijn, dat is maar een mening, geen racisme.
Mijn grootvader dacht hetzelfde over de duitsers na WO2, dat komt door bepaalde ervaringen.

Ik denk dat zelf niet, er zijn aangename, intelligente, bewonderenswaardige Russen, die bestaan, ik ken er zo, maar het is een minderheid.

Maar er is wel een bepaald genetisch (?) en cultureel gegeven dat invloed heeft en waardoor Russen bijzonder nonchalant in het leven staan, vaak overmatig alcolhol en drugs-gebruiker zijn, erg egocentrisch zijn en zichzelf superieur achten aan het 'softe' West-Europa hoewel ze dagelijks zien dat dat niet zo is.
Jammer genoeg komt er ook nog een complete leugenachtigheid en aanleg tot extreem bedrog bovenop.

Bottomline is : je kan nooit een rus betrouwen, als hij je nog niet belazerd heeft is dat enkel omdat hij voorlopig anderen aan het belazeren was en je nog niet aan de beurt was.
En het kan hem allemaal geen reet schelen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 januari 2020 om 11:04.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 11:04   #12387
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Russen zijn geen ras.
Je kan perfect van mening zijn dat Russen, dus op basis van nationaliteit, ongedierte zijn, dat is maar een mening, geen racisme.
Mijn grootvader dacht hetzelfde over de duitsers na WO2, dat komt door bepaalde ervaringen.

Ik denk dat zelf niet, er zijn aangename, intelligente, bewonderenswaardige Russen, die bestaan, ik ken er zo, maar het is een minderheid.

Maar er is wel een bepaald genetisch (?) en cultureel gegeven dat invloed heeft en waardoor Russen bijzonder nonchalant in het leven staan, vaak overmatig alcolhol en drugs-gebruiker zijn, erg egocentrisch zijn en zichzelf superieur ach aan West-Europa hoewel ze dagelijks zien dat dat niet zo is.
Jammer genoeg komt er ook nog een complete leugenachtigheid en aanleg tot extreem bedrog bovenop.

Bottomline is : je kan nooit een rus betrouwen, als hij je nog niet belazerd heeft is dat enkel omdat hij voorlopig anderen aan het belazeren was en je nog niet aan de beurt was.
En het kan hem geen reet schelen.
Miljaar:
dat verklaart waarom de meerderheid van Israeli's vandaag in feite Russen zijn van 't elfendertigste semieten knoopsgat, dawel.
Oud 8 januari 2020, 12:37   #12388
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het spreken over "een volk van ongedierte" en het klagen over een 'kapotte broodrooster' op hetzelfde niveau zetten duiden op een kapot moreel kompas zoals dat bij psychopaten nogal eens voorkomt.
luistert goed:

Gij zijt de laatste die hier een moreel tjeverig betuttelend vingerke mag opsteken. Gij zit hier systematisch het dictatoriaal regime van China te verdedigen, die miljoenen Oeigoeren opsluit zonder proces in concentratiekampen, om 1 reden: hun etnie.

Dat gij denkt dat gij mij hier een morele les kunt spellen over racisme, dat is wel het toppunt!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 januari 2020 om 12:38.
Oud 8 januari 2020, 13:32   #12389
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is véél erger dan barbaarse regimes goedpraten, en openlijk slachtpartijen goedkeuren (zoals bvb tian a'men 1989)!
Het is niet verboden bij wet te zeggen dat China geen andere optie had dan de opstand stoppen voor die het hele land in chaos zou transformeren.
Het is niet verboden bij wet dat uw broodrooster het begeeft

Het is wel verboden bij wet een heel volk ongedierte te noemen. Wat U schreef is dus strafbaar. Zou u het durven dit te schrijven onder eigen naam? Ik dacht het niet. Maar ik ben vrij zeker dat, moest ik klacht indienen, de onderzoeksrechter de forum beheerders kan dwingen uw ip adres en identiteit vrij te geven.

Toch zijn er grenzen aan deze vrije meningsuiting. Meer zelfs, soms is wat je zegt of doet strafbaar. Overschrijd je de grenzen van de vrije meningsuiting? Dan pleeg je een misdrijf. Een rechter kan je hiervoor veroordelen.

Ontdek de grenzen van vrije meningsuiting:

1. Aanzetten tot discriminatie, haat, geweld of segregatie* tegen anderen, in het openbaar, doelbewust en om een welbepaalde reden
2. Denkbeelden verspreiden over rassuperioriteit of rassenhaat

doelbewust
Doelbewust betekent dat de dader opzettelijk “actief” aanspoort tot discriminatie, haat, geweld of segregatie. Zijn doel is dus discrimineren, haten, geweld plegen of segregeren. Het is daarbij niet nodig dat hij dat doel bereikt.

om een welbepaalde reden
De Antiracismewet verbiedt racisme op grond van:

(zogenaamd) ras
afkomst
huidskleur
nationaliteit
nationale of etnische afstamming

schriftelijke beledigingen
Schriftelijke beledigingen zijn papieren of digitale teksten, prenten of symbolen die beledigend zijn. Het gaat dus niét om mondelinge beledigingen.

https://www.unia.be/nl/actiedomeinen...atboodschappen
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 13:36   #12390
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het Joden betreffen zouden de beheerders hem al lang gebannen hebben.
Maar blijkbaar Arabieren en Russen mogen wel beledigd worden.
Oud 8 januari 2020, 13:36   #12391
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Probeer #mietoe, maar zwijg over uw eigen ego dat hier publiekelijk meldde zelf op afrikaanse maskes hun gezicht te motten, mijnheer Tomm.
Zelfverdediging is nergens ter wereld strafbaar.
Oud 8 januari 2020, 13:43   #12392
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Russen zijn geen ras.
Dat is strafbaar, ook op basis van nationaliteit, zie boven.

Citaat:
Dat is een minderheid bij elk volk waar ook ter wereld.

Citaat:
Maar er is wel een bepaald genetisch (?) en cultureel gegeven dat invloed heeft en waardoor Russen bijzonder nonchalant in het leven staan, vaak overmatig alcolhol en drugs-gebruiker zijn, erg egocentrisch zijn en zichzelf superieur achten aan het 'softe' West-Europa hoewel ze dagelijks zien dat dat niet zo is.
Russen zijn net veel minder egocentrisch dan de gemiddelde westerling. Familiebanden in Rusland zijn ook sterker.
Ik denk niet dat ze zich superieur achten, gewoon anders.

Citaat:
Ik vind ze net veel eerlijker dan in het Westen, als iets hen niet aanstaat zul je het onmiddellijk weten. En ze zullen enkel naar je glimlachen als ze je oprecht sympathiek vinden, dat is hier wel anders.

Citaat:
En het kan hem allemaal geen reet schelen.
Wat een platte veralgemening.
Zeg hetzelfde over Joden en ook U wordt van dit forum verbannen.
De nazi's zeiden exact hetzelfde over Joden. (Russen vonden ze minderwaardige half-Mongolen, U hebt dat hier ook al geschreven)
Oud 8 januari 2020, 13:45   #12393
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
luistert goed:

Gij zijt de laatste die hier een moreel tjeverig betuttelend vingerke mag opsteken. Gij zit hier systematisch het dictatoriaal regime van China te verdedigen, die miljoenen Oeigoeren opsluit zonder proces in concentratiekampen, om 1 reden: hun etnie.

Dat gij denkt dat gij mij hier een morele les kunt spellen over racisme, dat is wel het toppunt!
Wat betreft de Oeigoeren, hier een opiniestuk in de Turkse krant Daily Sabah.

https://www.dailysabah.com/op-ed/201...ng-in-xinjiang
Oud 8 januari 2020, 14:28   #12394
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het is niet verboden bij wet te zeggen dat China geen andere optie had dan de opstand stoppen voor die het hele land in chaos zou transformeren.
dat is een LEUGEN! Gij hebt geschreven dat het hun (de studenten) verdiende loon was. over 'toekomstige chaos' hebt gij geen woord gerept!

om niet te spreken over de massamoorden van Stalin die ge goedpraat, de barbaarse bezettingen van de Soviet Unie in de Oostblok landen, en uw vergoeilijking van Noord Korea: 'die mensen zijn ook gelukkig'!

En dat is allemaal 'niet erg'? maar ik mag mijn mening niet uiten?

Citaat:
Het is niet verboden bij wet dat uw broodrooster het begeeft

Het is wel verboden bij wet een heel volk ongedierte te noemen. Wat U schreef is dus strafbaar. Zou u het durven dit te schrijven onder eigen naam? Ik dacht het niet. Maar ik ben vrij zeker dat, moest ik klacht indienen, de onderzoeksrechter de forum beheerders kan dwingen uw ip adres en identiteit vrij te geven.

Toch zijn er grenzen aan deze vrije meningsuiting. Meer zelfs, soms is wat je zegt of doet strafbaar. Overschrijd je de grenzen van de vrije meningsuiting? Dan pleeg je een misdrijf. Een rechter kan je hiervoor veroordelen.

Ontdek de grenzen van vrije meningsuiting:

1. Aanzetten tot discriminatie, haat, geweld of segregatie* tegen anderen, in het openbaar, doelbewust en om een welbepaalde reden
2. Denkbeelden verspreiden over rassuperioriteit of rassenhaat

doelbewust
Doelbewust betekent dat de dader opzettelijk “actief” aanspoort tot discriminatie, haat, geweld of segregatie. Zijn doel is dus discrimineren, haten, geweld plegen of segregeren. Het is daarbij niet nodig dat hij dat doel bereikt.

om een welbepaalde reden
De Antiracismewet verbiedt racisme op grond van:

(zogenaamd) ras
afkomst
huidskleur
nationaliteit
nationale of etnische afstamming

schriftelijke beledigingen
Schriftelijke beledigingen zijn papieren of digitale teksten, prenten of symbolen die beledigend zijn. Het gaat dus niét om mondelinge beledigingen.

https://www.unia.be/nl/actiedomeinen...atboodschappen
ik zie nergens iets van 'Russen'. ik ben perfect legaal mijn mening aan het uiten.
Oud 8 januari 2020, 14:30   #12395
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat betreft de Oeigoeren, hier een opiniestuk in de Turkse krant Daily Sabah.

https://www.dailysabah.com/op-ed/201...ng-in-xinjiang
ge kunt die krant steken waar het zonlicht niet schijnt!

Gij blijft die dictatuur verdedigen! En dan komen janken bij mij.
Oud 8 januari 2020, 14:32   #12396
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het Joden betreffen zouden de beheerders hem al lang gebannen hebben.
Maar blijkbaar Arabieren en Russen mogen wel beledigd worden.
Ook nu weer kroon jij jezelf tot grootste hypocriet van dit forum.

Citaat:
Lang leve Rusland! Weer een deel kalote fascistische Polen naar de eeuwige jachtvelden, en net op het moment dat ze op weg waren om de Sovjet overwinning over Hitler te besmeuren...
Als dit toeval is dan overweeg ik terug gelovig te worden! En zoniet... lang leve Putin!
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=492
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 14:38   #12397
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 14:38   #12398
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ze net veel eerlijker dan in het Westen, als iets hen niet aanstaat zul je het onmiddellijk weten. En ze zullen enkel naar je glimlachen als ze je oprecht sympathiek vinden, dat is hier wel anders.
Dat is waar. Mijn ex haar vader nam mij eens mij naar een van zijn huurders, een Russin. Zij moest hem wel binnen laten als huisbaas maar bij mij sloeg ze letterlijk de deur dicht voor mijn neus.

Plat en boertig, jazeker maar wel eerlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:13   #12399
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

"Kaloot en fascistisch" ik had het niet over alle Polen. Dus niet op basis van nationaliteit.
Maar ik schreef dat al lang geleden, ik schat 10 jaar geleden of zo. Nu zou ik zoiets nooit meer schrijven. Sommige mensen worden verstandiger met de jaren.
Oud 8 januari 2020, 15:19   #12400
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik schreef dat al lang geleden, ik schat 10 jaar geleden of zo. Nu zou ik zoiets nooit meer schrijven. Sommige mensen worden verstandiger met de jaren.
Toen was je veel fanatieker dan nu?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be