![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: BRABANT WEER 1 ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 25,56% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
62 | 68,89% |
IK WEET HET NIET |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,56% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of hun volksnationalistische opponenten. Basken, Koerden enz enz... Citaat:
Zwitserland!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 13:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat hangt ervan af hoe dat Heel-Nederland wordt vorm gegeven. Konfederaal of unitair?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bondstaat, de confederatie was een voorloper. De laatste confederatie was Servië en Montenegro, geloof ik. Onder Van Severen weet ik het niet zo goed, ik heb hem nooit diepgaand bestudeerd. Gezien de sterke fascistische tendens is unitarisme niet ondenkbaar, jammer genoeg. Maar bon, in elk geval zou Wallonië erbij blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169286 zie #2 Maar ze zullen er niet bij willen. Wat gedenken ze tijdens de feestdag van hun gemeenschap? De ultieme dagdroom is natuurlijk dat we Wallonië zouden kunnen ruilen voor Frans-Vlaanderen waar dan het Frans als onderwijsvoertaal zou afgeschaft worden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#487 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feest_v..._Waalse_Gewest Maar wat daarbij wordt herdacht blijkt niet uit dat artikel.... ![]() http://fr.wikipedia.org/wiki/F%C3%AA...9gion_wallonne Blijkt hier nu dat die feestvarkens dus twee maal hetzelfde vieren! (Ik zat er dus eigenlijk, zonder het te weten toch niet naast.) Een dubbele kaakslag en belediging voor de Nederlandstaligen delen ze dus uit in september!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals België geconstrueerd is, kan ook een Benelux-gevoel geconstrueerd worden, propaganda op romantische basis.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allez, en wij hebben nog altijd geen eigen lintje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Al zit daar allemaal wel iets in.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat betreft het tweemaal vieren van de Belgische onafhankelijkheid, het is al een heel oud gebruik. Voor de Waalse haan verscheen werd er trouwens opgeroepen de vlag van 1830 als Waalse vlag te nemen.
Citaat:
De Waalse haan is ook vooral een Frans symbool, misschien beter een ander symbool zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat gij beschrijft lijkt eerder op de omgekeerde richting en lijkt mij dan dus zeer gratuit, nml een ego dat nog niet werd getriggerd door iets in het heden en op zoek gaat in het verleden om toch maar een identifikatie kunnen aan te gaan. Maar wellicht is het niet dat wat ge bedoelde.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel is voor mij een ver-van-bedshow, in tegenstelling tot een Leuvenaar zoals jij. Ik ben opgegroeid in een omgeving van conflicterende identiteiten. Gehucht <-> dorp/gemeente, Kempen <-> Antwerpen, Vlaming <-> Belg, ... Er is hier al sinds lang geen verfransing meer om tegen te reageren, de Francofone adellijke familie die hier leeft spreekt keurig Nederlands in het openbaar. Wij zijn Vlamingen omdat we in het Vlaams gewest leven, en Belgen omdat we in België leven, hier is men erg passief over zulke zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Zo ziet ge maar dat identiteit van hogeraf kneedbaar is, zoals ge immers hierboven voorstelt in # 488 en zoals er trouwens ook Belgicisten zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 15:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zo zullen er ook wel zijn die zich helemaal niet identificeren met Vlaanderen. En toch snakt men sowieso naar één of andere identiteit. Zelfs al is het maar "Europeaan" of "wereldburger". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Teon ben ik me beginnen te informeren hoe dat komt en kwam uiteindelijk uit bij 1830. (En laat dat nu net de rationele uitleg zijn die ik mis bij Belgicisten voor hun aangegane identifikatie.) Dat ik in Leuven, in Kemmel of in Groningen zou wonen maakt daarbij geen enkel verschil uit.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |