![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Minister
|
Van Cederic Vloemans volgens mij. Tantist heeft dat in z'n onderschrift staan denk ik.
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#223 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#225 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik heb in mijn leven al meer met Hollanders te maken gehad dan goed voor mij is, wees gerust.
|
|
|
#226 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben van hartje "belgique" en ik heb een pak vrienden in Nederland. Fijne mensen... inderdaad het hart op de tong maar na even wennen doet dat dus echt deugd. Veel beter dan de slakkige hyperomfloerstheid waarmee men hier altijd spreekt.
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Van boven de grens.
|
|
|
#231 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wel gezellig dit klets-topic. De mods mogen het wel naar K&K moven, vind ik. Minder kans dat ze er dan een slotje opzetten wegens off-topic
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Veel Nederlanders proberen inderdaad met een minimum aan woorden zich uit te drukken. Fout daarbij vind ik wel, dat er dan door hen/ons vaak geen geduld en/of vertrouwen in acht genomen wordt bij het ontmoeten van mensen die dit "cultureel" anders plegen.
Er bestaan meer culturen dan alleen de Vlaamse waarin omslachtigheid de voorkeur schijnt te hebben. Toch verdween in mijn contacten met zowel zakenrelaties als met collega's van met name Belgische origine bijna altijd vrij snel dit verschil; als er eenmaal intensief werd samengewerkt was op snelheid-vereisende momenten meest een half woord al genoeg, in beide richtingen. Met bijvoorbeeld Japanners vorderde dit trager en meestal alleen op basis van eenmaal ervaren voordelen, zoals ik een keer met "gindse" collega's ondervond toen ik ze plompverloren berichtte dat ik in een grof geld-gevoelige uitdrukking/omschrijving een fout had geproduceerd waarvoor ik onmiddellijk hun tussenkomst nodig had om een dreigend/beginnend misverstand bij een belangrijke zakenrelatie recht te zetten. "Dit was/is MIJN blunder; HELP a.u.b". Het kwam gezwind IN ORDE en de onderlinge verstandhouding daarna was (naar en van mijn bureaustoel) veel meer open, met ook veel kortere berichten voortaan in de correspondentie. Tijd is geld, in het zakenleven. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vergaderingen die ik destijds bijwoonde, werden gevoerd in de twee landstalen: afwisselend Nederlands - Frans.
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jan, ik heb ongeveer een tiental Nederlanders in mijn vriendenkring zitten. Dat zijn hele goeie vrienden maar als puntje bij paaltje komt, kan men een zekere arrogantie jegens België toch niet laten.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 20:15. |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 20:15. |
|
|
|
|
|
#237 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#238 |
|
|
Ik vermoed dat ze dat hoofdzakelijk of alleen maar zo spelen om de manier waarop je er op reageert; probeer eens om met een glimlachje in zulke gevallen even de schouders op te halen en verder alleen zakelijk met het gesprek door te gaan.
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet heus wel hoe ik moet omgaan met mijn vrienden.
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja... tel je al eens de keren dat je "die stoem ollanders" hoort hier te lande ?
|
|
|
|