Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2009, 18:48   #1281
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

system, ik ben al lang gestopt met je gezever te lezen.
het kleinste detail is genoeg voor je om het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders aan te tonen.
je bent blijkbaar geobsedeerd erdoor.
zou je niet beter tijdje in een psychiatrische instelling gaan zitten om van die obsessie af te geraken?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 april 2009 om 18:49.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 18:52   #1282
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niemand heeft u iets gevraagd. Wij voeren hier een discussie zolang als wij dat nodig achten. Nederlanders en Belgen. En daarna houden wij op. En als u dat niet prettig vindt, begin dan maar met iemand anders te zaniken of te discussiëren over uw ideale staat die wellicht in theorie altijd ideaal zal bljven. Maar dat is het dan.
Ik ga me hier niet speciaal bemoeien met uw koffie- en theeslag tegen de Nederlanders, System, al zie ik er het nut en de relevantie niet van in.

Als een Nederlander u zegt dat er in zijn land meer koffie dan thee gedronken wordt, dan is het niet als een verpletterende nederlaag te ervaren dat u het gezegde gewoonweg voor waar zou aannemen, toch ?

Uw in quote vermelde nijdige reactie op Quercus’ terechte bemerking (post 1277) vind ik dan ook ongepast.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 8 april 2009 om 18:54.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 20:32   #1283
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Even uit interesse.

Als men in Nederland een aanzienlijk deel van zn vocht-inname haalt uit koffie en thee consumptie, en men daarnaast ook nog eens een niet onaanzienlijk bierland is, wat drinkt men dan in België als men nauwelijks koffie en thee drinkt? Alleen maar meer bier, of zit er iets anders in de vervanging?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 20:54   #1284
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Even uit interesse.

Als men in Nederland een aanzienlijk deel van zn vocht-inname haalt uit koffie en thee consumptie, en men daarnaast ook nog eens een niet onaanzienlijk bierland is, wat drinkt men dan in België als men nauwelijks koffie en thee drinkt? Alleen maar meer bier, of zit er iets anders in de vervanging?
veel Belgen drinken ook thee en/of koffie (minder dan in NL weliswaar) maar hier wordt ook wel veel frisdrank gezopen.
Oud 8 april 2009, 21:15   #1285
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar deze journalist heeft er toch tijd en werk ingestoken om tot de bevinding te komen dat Nederlanders toch wel minder aangename kenmerken vertonen die de (buitenlandse) volksmond hen vaak toedicht.
Alsof dat reden genoeg is om hem serieus te nemen. Je moest eens weten hoeveel onzin ik beroepshalve voorgeschoteld krijg van mensen die er veel tijd hebben ingestoken. Veel collega's in binnen- en buitenland denken dat ze met iets bijzonders bezig zijn. Vaak is het zelfs hun levenswerk. En toch hebben ze maar zelden gelijk.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 08:00   #1286
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
system, ik ben al lang gestopt met je gezever te lezen.
het kleinste detail is genoeg voor je om het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders aan te tonen.
je bent blijkbaar geobsedeerd erdoor.
zou je niet beter tijdje in een psychiatrische instelling gaan zitten om van die obsessie af te geraken?
Ik stel vast dat u de waarheid niet spreekt. Want u zegt dat u stopt met 'mijn gezever te lezen', maar ondertussen leest u het toch maar. Trouwens uw antwoord is naast de kwestie. Het ging over het feit dat ik beweerde dat Nederland al eeuwenlang een theedrinkende natie was. En dat werd weer eens betwist door sommige betwetende Nederlanders. Daarover ging de discussie. En ook over het feit dat de zogenaamde 'clichés' die men de Nederlanders zou opplakken, dat deze onterecht zouden zijn. Maar het blijkt nu dat deze zogenaamde 'vooroordelen over de Nederlanders' niet zo'n vooroordelen zijn in de praktijk. Zo ervaarde een onderzoeker die tot dit doel speciaal naar Nederland was getrokken om nu eens eindelijk uit te vissen of het al dan niet clichés waren. En hij kwam tot de vaststelling dat er veel grond van waarheid zit in die zogezegde clichés over de Nederlanders.

Daarover ging het. U moet bij de les blijven.

Laatst gewijzigd door system : 9 april 2009 om 08:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 08:56   #1287
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
En dat werd weer eens betwist door sommige betwetende Nederlanders. Daarover ging de discussie.
Dat uitgerekend jij zoiets schrijft is werkelijk hilarisch.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 09:10   #1288
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat uitgerekend jij zoiets schrijft is werkelijk hilarisch.

Nog alweer eentje die ontkent dat Nederland altijd een theedrinkende natie is geweest. Doe maar verder. Maak de mensen maar vanalles wijs. Mij mij zult ge niet vangen.
Oud 9 april 2009, 09:38   #1289
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog alweer eentje die ontkent dat Nederland altijd een theedrinkende natie is geweest. Doe maar verder. Maak de mensen maar vanalles wijs. Mij mij zult ge niet vangen.
Nee, u heeft uzelf in de val laten lopen.
U zei dat Nederlanders bij uitstek geen koffiedrinkers zijn. Dat is onjuist. Punt.
Er is niemand die ontkent dat in Nederland ook thee wordt gedronken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 09:44   #1290
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Engeland is een theedrinkende natie.
Nederland heeft meer koffiedrinkers, vooral de mannen.
Veel vrouwen in Nederland drinken wel thee.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 9 april 2009 om 09:44.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 10:38   #1291
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Engeland is een theedrinkende natie.
Nederland heeft meer koffiedrinkers, vooral de mannen.
Veel vrouwen in Nederland drinken wel thee.
Belgen drinken meestal bier ,op alle momenten van de dag ,als wij dan koffie drinken.
Nederlanders drinken geen alcohol tijdens werkuren en ze lunchen kort, om weer snel door te werken.
Belgen nemen een lange middagpauze , eten en drinken erg veel , uitbuiken en dan is de middag al aardig voorbij.
Waarschijnlijk lunchen ze in Vlaanderen wel korter dan in Wallonie.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:10   #1292
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=JP Coen;4053832]
Citaat:
Belgen drinken meestal bier ,op alle momenten van de dag ,als wij dan koffie drinken.
Sorry Coen, maar dit is een ronduit belachelijke bewering. Ik vraag me af waar je die onzin vandaan haalt. Indien je bewering zou kloppen zouden wij een land zijn van onverbeterlijke zuipschuiten. Ondanks het feit dat we uitstekende bieren hebben, drinken de meeste Vlamingen het matig. In welke kringen verkeer je feitelijk?
Citaat:
Belgen nemen een lange middagpauze , eten en drinken erg veel , uitbuiken en dan is de middag al aardig voorbij.
Nog een giller.
De meeste Vlamingen werken, beste. Lange middagpauzes en uitbuiken horen daar niet bij. Waar haal je al die onzin?

Meestal zijn je posts goed onderbouwd en zinnig. Dit is een posting die daar mijlenver van afstaat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:14   #1293
Ambiorix

Standaard

ik vind al die veralgemeningen totaal onzinnig. Binnen éen generatie is dat misschien totaal anders. Nationale tradities kunnen namelijk zeer snel eroderen doordat de jeugd zich er als het ware van "emancipeert".
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:27   #1294
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

[quote=robert t;4053919]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Sorry Coen, maar dit is een ronduit belachelijke bewering. Ik vraag me af waar je die onzin vandaan haalt. Indien je bewering zou kloppen zouden wij een land zijn van onverbeterlijke zuipschuiten. Ondanks het feit dat we uitstekende bieren hebben, drinken de meeste Vlamingen het matig. In welke kringen verkeer je feitelijk?Nog een giller.
De meeste Vlamingen werken, beste. Lange middagpauzes en uitbuiken horen daar niet bij. Waar haal je al die onzin?

Meestal zijn je posts goed onderbouwd en zinnig. Dit is een posting die daar mijlenver van afstaat.
Misschien ben ik dan op de verkeerde plaatsen geweest om dit meegemaakt te hebben.
In Nederland is de lunchpauze meestal een half uur in Belgie duurt dat langer.
Mijn ervaring is wel dat je zelden koffie krijgt als je ergens komt en dat je lang moet zoeken, als je ergens koffie wilt drinken.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 9 april 2009 om 11:33.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:47   #1295
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht

Misschien ben ik dan op de verkeerde plaatsen geweest om dit meegemaakt te hebben.
In Nederland is de lunchpauze meestal een half uur in Belgie duurt dat langer.
Mijn ervaring is wel dat je zelden koffie krijgt als je ergens komt en dat je lang moet zoeken, als je ergens koffie wilt drinken.
ni iedereen schaft meer dan een half uur.

ik bvb heb maar half uur middagpauze.
de zelfstandigen hier in tienen nemen 1,5 uur (ze rijden even naar huis, eten en komen dan terug)
Oud 9 april 2009, 11:49   #1296
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U zei dat Nederlanders bij uitstek geen koffiedrinkers zijn. Dat is onjuist. Punt.
Als ze hun koffie maken zoals ze hun bier brouwen zijn we snel klaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:51   #1297
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ni iedereen schaft meer dan een half uur.

ik bvb heb maar half uur middagpauze.
de zelfstandigen hier in tienen nemen 1,5 uur (ze rijden even naar huis, eten en komen dan terug)
Zijn nu de zelfstandigen weer de "kop van jut" ?

U moet weten waar U tegen bent hé Meneer.
Oud 9 april 2009, 13:35   #1298
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Allemaal naast de kwestie : het is het karnemelkverbruik dat de attitude van de nederlanders dat karakteristieke onromige zure geeft, vaneigens.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 14:14   #1299
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Allemaal naast de kwestie : het is het karnemelkverbruik dat de attitude van de nederlanders dat karakteristieke onromige zure geeft, vaneigens.
Verklaar, vertel ???
Oud 9 april 2009, 15:40   #1300
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De Nederlanders drinken bijna evenveel thee dan koffie: 3 kopjes koffie per dag en 2 kopjes thee per dag in 2003. Dat wil dus zeggen dat ze bijna evenveel thee drinken dan koffie. En als de Nederlanders 2 koppen thee per dag drinken en vroeger vermoedelijk nog veel meer, dan impliceert dit ze een theedrinkende natie waren, nog zijn, en vermoedelijk nog een tijdje zullen blijven.

Tenslotte, en dan sluit ik deze zinloze discussie af.
Bij uitstek: betekent in het bijzonder.

Dus Nederlanders zijn dus 'in het bijzonder' geen koffiedrinkers, vermits ze bijna evenveel thee drinken. De Italianen, die zou men bij uitstek koffiedrinkers kunnen noemen. Maar niet de Nederlanders.

Het wordt tijd dat u terug de juiste betekenis van de woorden eens gaat opzoeken. Nederlanders zijn nogal slordig in hun taalgebruik. Ook het woordje 'racisme' gebruiken ze te pas en te onpas.

Laatst gewijzigd door system : 9 april 2009 om 15:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be