![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() werkten goed samen totdat Sulla zelf zijn eigen carriere wou uitbouwen... het verhaal van de oude stier en de jonge stier... De ondergang van de Romeinse republiek begon na de val van Carthago met de Gracchi...van dan is het een stervensproces van 100 jaar. Marius zijn hervormingen - noodzakelijk op het militaire vlak - hielden in zich de kiem van die ondergang. Door de overstap van een militieleger naar een professioneel leger gerekruteerd in de laagste bevolkingsklasse werd de loyaliteit getransfereerd van de legionairs van Rome naar hun generaal. Hij diende immers er voor te zorgen dat ze hun pensionering kregen (land).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, de lex Appuleia Agaria secunda - maar na de nederlagen bij Cannae en Arausio had Rome geen soldaten meer behalve in de 'headcount' - het plebs. Ook moest Rome voor de uitrusting van deze soldaten zorgen voor erdere acties in de Mahgreb.
Een weergaloos stukje interessante geschiedenis. Vanwaar uw kennis en interesse?
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 juli 2010 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Rome als gay-capital.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
PS er ligt wel 111 jaar tussen Cannae en Arausio ![]() ![]() 't is vooral de opeenvolging van oorlogen en nederlagen tegen de Cimbren die tot die uitputting hebben geleid: Carbo en de slag van Noreia (113 BC), de verloren slag van Silanus aan de Rhone (109 BC), Cassius en de verloren slag van Burdigala (107 BC), de rampzalige slag van Arausio (105 BC) waar de Romeinen meer mannen verloren dan bij Cannae... alles bij elkaar geteld verloren de Romeinen in deze vijf jaar bijna 200.000 man legionairs oude stijl... komen daar dan de verliezen in de voorafgaande jaren nog bij uit gewonnen oorlogen: vanaf de val van Carthago was Rome ook bijna continu in oorlog: de strijd in Spanje (Numantia,...), het neerslaan van de opstanden in Griekenland in de jaren 40 van de tweede eeuw v. Chr., de oorlog tegen het opstandige Fregellae, de strijd tegen de Allobrogen, de eerste slaven oorlog (130s BC), de strijd om de erfenis in Asia Minor... Plus de strijd tegen Jugurtha die gelijk liep met het begin van de Cimbrische oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En wie de Keizer dan is dat kan ik u zo zeggen, nl: Aartshertog Otto von Habsburg, de zoon van de laatste Keizer van Oostenrijk. *Een ware Habsburger: Zijn voorvaderen hebben vele en vele en vele generatie's en eeuwen over vele landen en grote delen in Europa geregeerd. Deze familie is de meest roemrijke, de meest illustere familie in heel Europa. In mijn ogen de meest illustere familie in de hele wereld. Geen familie die deze familie overtreft. Ze zijn de familie der familie's, de Keizer der Keizers. De oude en prachtige traditie moet worden in ere hersteld: zet de Habsburgers op de Europese Grootkeizerlijke troon. *Aartshertog Otto von Habsburg is ook een echte, een ware Europeaan. Hij heeft Europa helpen oprichten, Hij is een van de grondleggers van Europa. Deze man is de meest geschikte man om Keizer te worden in Europa. En na Hem zijn oudste zoon, enz. uiteraard. Een Keizer kan niet verkozen worden: men wordt enkel Keizer door de wieg. Enkel Presidenten en Premiers kunnen verkozen worden. Maar het woord President en Premier is dan bijlange niet zo zwaar geladen, niet zo duur als het prachtige illustere woord der woorden: KEIZER. Toen Prins Philippe, de Hertog van Brabant nog niet gehuwd was, gingen allerlei speculatie's de ronde. Men begon er algemeen van overtuigd te raken dat de Man nooit ging huwen, want Hij was op een gegeven moment al 39 jaren. De speculatie's gingen de ronde dat na Hem, Prince Philippe dus, de Troon zou overgaan naar Zijn Zuster Prinses Astrid. Deze was nog ouder dan Haar 2de Broer Laurent en had dus voorrang. Na Prinses Astrid ging dit dus dan Haar Oudste Kind zijn, namelijk Prins Amedeo. Een Habsburger, een Achterkleinzoon van De Laatste Keizer van Oostenrijk, en een Kleinneef van de Grote Illustere Otto von Habsburg. Ik was heel blij met deze gedachte, de zalige gedachte dat ooit een Habsburger op de Belgische Troon zou zetelen. ![]() ![]() ![]() De dag dat in alle nieuwsbladen werd verkondigd dat Prins Philippe verloofd was, bracht bij mij gemengde gevoelens. Ook enkele maanden nadien toen Prince Philippe huwde. Doch......................... 10 jaar later, ben ik blij dat de zaken zo zijn verlopen, dat dus een von Saksen-Coburg op de Belgische Troon zit en niet een illustere Habsburger. Waarom? Omdat België veel te klein is voor zo een gewichtige familie als Habsburgers. Ze hadden ooit veel meer, en nu zouden ze zich moet een almoes moeten tevreden stellen? Met alle respect voor ons prachtige België, en met alle respect voor onze Koninklijke Familie de van Saksen-Coburgers, maar de Habsburgers zijn gewoon bijzonder groot, gewichtig. Niets of niemand kan daar tegenop. Maar over Europa, daar kan maar één familie over regeren, en het is een Habsburger. Een Habsburger of niks. Dat is mijn mening. Zelfs geen Bourbon. En zeker GEEN Napoleon. ![]()
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() @ W.E.C. De schitterende klassieke werken. En ja, Colleen Mc Cullough, facts en figures op een smakelijke wijze.
Ze heeft een vervolg geschreven, maar dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik heb o.a. werken van Hugo Blümner ( oud, 1911) en nog ander werk wat te hooi en te gras bij elkaar geraapt is.
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan nog enkel de oudste zoon? Tiens, een beetje last van vrouwenhaat? Je weet toch wel wat er met de laatste kroonprins van Oostenrijk is gebeurd? En wat de Habsburgers mee hebben veroorzaakt? Yeps, de inquisitie (een massamoord de naam genocide waard) en de eerste Wereldoorlog. De Habsburgers hebben Europa dus in de vernieling gewerkt, en goed dat de laatste keizer van Oostenrijk dood is, want anders zou hij voor het oorlogstribunaal in Den Haag moeten verschijnen. Otto van Habsburg als oprichter van Europa? Ik weet niet wat jij rookt, maar ik wil er ook wel een portie van ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wat een idioot, stompzinnig, wereldvreemd, haatgebral is me dat??? ![]() ![]() Man, leer je informeren. EN vooral: doe het goed, objectief, enz. De laatste Kroonprins van Oostenrijk LEEFT NOG!! En het is wel OTTO VON HABSBURG. Hij was 2 jaar toen de eerste wereldoorlog uitbrak, dus Hij is de onschuld zelve! De TOENMALIGE Kroonprins is eveneens onschuldig aan het feit dat Hij door een gek werd neergeknald.Het was gewoon maar omdat Hij Kroonprins was. Kortom: de Habsburgers hebben geen enkele schuld aan WO1. Wel zijn Zij als grote slachtoffers eruitgekomen. Je moet het anders zien: net omdat het een Habsburger was die werd neergeschoten, kon er zo een gigantische grote oorlog, een ware wereldbrand ontketend worden. Met gelijk welk andere persoon die geen Habsburg heette ging daar nooit zo'n grote oorlog uit gekomen zijn. Nooit zou en heeft een Habsburger voor het tribunaal gestaan, het zijn die Heren die Europa hebben gemaakt tot dat het vandaag is, en daar pluk jij nog elke dag de vruchten van, ondankbare. Trouwens, waar heb ik ergens laten aanvoelen dat ik vrouwenhater zou zijn? ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
28 juni 1914: Een serviër schoot de kroonprins van Oostenrijk dood (aanleiding: Oostenrijk bedreigde al jaren de autonomie van Servië) 23 juli 1914: Oostenrijk stelde in haar "juli-ultimatum" dat de moord moest onderzocht worden. Servië geeft toe aan alle 10 eisen, behalve 1 omdat deze een aanslag betekende op de Servische autonomie en strijdig was met de Servische grondwet. Dat ene punt was voor Oostenrijk niet zo belangrijk, ze zochten gewoon een excuus om Servië de oorlog te kunnen verklagen en het te kunnen annexeren. 25 juli 1914: Duitsland (bondgenoot van Oostenrijk) Rusland (bondgenoot van Servië) en Engeland ("bondgenoot" van de neutrale landen) stellen een bemiddelingsconferentie voort, maar daar wordt niet op in gegaan. Oostenrijk mobiliseert tegen Servië en steekt daarmee het lont aan het kruitvat. Ik had het inderdaad natuurlijk over de voorlaatste (echte) kroonprins van Oostenrijk voordat de oorlog uit brak. Oostenrijk is sinds 1918 een republiek en heeft dus geen kroonprins meer. Degene die zich nu "kroonprins van Oostenrijk" laat noemen draagt een titel zonder inhoud. Het lijkt wel alsof u de eerste wereldoorlog verheerlijkt als een soort eerbetoon aan de Habsburgers, terwijl zij zelf het lont aan het kruitvat gestoken hebben. Ze hadden ook kunnen in gaan op de uitnodiging van die bemiddelingsconferentie en kijken of er over dat ene kleine puntje van het Juli-ultimatum geen overeenstemming kon gevonden worden. Maar de Habsburgers kozen voor de oorlog. De Habsburgers als "grote slachtoffers" van de eerste wereldoorlog? Het grote slachtoffer waren al die mensen die gestorven zijn omwille van de koppigheid van een paar keizers en koningen. De gewone mensen die de oorlog niet gewild hebben waren het grote slachtoffer. By the way, is die Otto nu niet zo'n 98 jaar oud? Laat hem dan gewoon van zijn oude dag als gewone burger genieten, ipv hem op een onbestaande troon te zetten. Uw vrouwonvriendelijk haal ik uit uw vast houden aan de Salische wet, want u stelt Otto's oudste zoon Karl voor zals zijn opvolger, terwijl Otto's eerstgeborene Andrea (een dochter) is. Bij een referendum zouden er maar heel weinig mensen kiezen voor een keizerrijk Europa, laat staan met Otto van Habsburg als keizer.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vandaag noemt niemand zichzelf Kroonprins van Oostenrijk. Citaat:
Nogmaals: jij valt hier zo de minzame eerzame Otto aan, maar deze man heeft helemaal niks met de oorlog te maken, en hij draagt nog minder schuld. Als je naar één iemand binnen de Habsburgers met een beschuldigende vinger wilt wijzen, wijs dan naar zijn overgrootoom Keizer Karel-Jozef. De Keizer onder wie de oorlog begonnen is, en die toen al hoogbejaard was. Waarschijnlijk was de man niet meer in staat zulke belangrijke ambt te bekleden, maar in die tijd was abdicatie helemaal nog geen gewoonte. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Nog iets, en ik was dit vergeten:
blijkbaar werd de vader van Otto, nl. Karel in 2004 Zalig verklaard door de Paus en wel omwille van zijn pogingen om de vrede tijdens de oorlog te bewerkstelligen. Maar dat wordt natuurlijk overal verzwegen. Contrarie, er zijn er natuurlijk weer die denken kritiek te moeten leveren, maar ja dit zijn dan van die die-hard republicijnen. De republiekijnen die trouwens ook de oorzaak zijn van de grote wereldbrand.
![]() |
#52 |
|
![]() @ Magnificat
Welnu dat is juist een van die zaken die ik absoluut als een soort heidendom zie: het openlijk religieus vereren van stervelingen. Alleen nog terug te vinden binnen de Romeinse kerk en verder nergens. Puur een stuk achtergebleven Romeins geloof. Het vereren en aanbidden van dode (en derhalve nutteloze) stervelingen. Hoe dom wil je zijn?
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh, waar heb ik Otto van Habsburg beschuldigd van het aan stoken van de eerste wereldoorlog? Ik had het over de Habsburgers. Inderdaad dus keizer Karel-Jozef heeft de oorlog begonnen. Niemand noemt zich nog kroonprins van Oostenrijk, Oostenrijk heeft geen kroonprins, dus waarom noemt u Otto van Habsburg nog kroonprins van Oostenrijk? Hij is het niet! Evenmin als Philippe van Saksen-Coburg kroonprins van Kongo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Het voorstel was een hooghartig opgesteld document, waarin aan de Geallieerden gevraagd werd de strijd te staken, omdat de Centralen hun superioriteit wel hadden aangetoond. Geen van de leden van de Entente ging in op dit voorstel en omschreven het voorstel op 30 december 1916 als een voorstel zonder voorwaarden, dat meer weg had van een oorlogsmanoeuvre dan een vredesvoorstel." http://nl.wikipedia.org/wiki/Sixtus-...svoorstel_1916 Geen goed begin voor een "vredesvoorstel". Er zijn wel meer mensen zalig verklaard die een heel kwalijke reputatie hadden, een zalig verklaring door de RKK is geen garantie dat de "zalige" een goed mens was (vaak zelfs in tegendeel). Dat de zalige Karel de opdracht geeft gegeven tot gifgas (maar daar kon hij ook al de gevolgen niet van in schatten zekers?) en 2 staatsgrepen heeft proberen te plegen wordt door u dan weer verzwegen. Wie heeft de grote wereldbrand aan gestoken? Tiens ik dacht dat het Oostenrijk was die Servië binnen viel, niet de republikeinen die Oostenrijk binnen vielen. De moord op de toenmalige kroonprins was inderdaad een kwalijke zaak, mensen vermoorden omdat ze een andere mening hebben of een ongewenst instituut vertegenwoordigen. Maar door de misdaden van de keizers van Duitsland en Oostenrijk is het niet bij die ene dode gebleven (iets wat kon rechtgezet worden als ze justitie gewoon hun werk hadden laten doen) zijn er meer dan 15 miljoen doden gevallen. Tja, dan valt de dood van 1 man, kroonprins of niet (want kroonprinsen zijn niet meer waard dan gelijk welke andere man) toch een beetje in het niets, hé. 15 miljoen doden om 1 kroonprinsje te wreken. A bit overkill (letterlijk en figuurlijk), isn't it?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 29 juli 2010 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- The First Man in Rome: 110-100 v. Chr. - The Grass Crown: 98-86 v. Chr. - Fortune's Favorites: 82-69 v. Chr. - Caesar's Women: 68-59 v. Chr. - Caesar: 54-48 v. Chr. - The October Horse: 48-42 v. Chr. - Anthony and Cleopatra: 41-30 v. Chr. Enkel de eerste drie zijn in het NL vertaald. Ik heb ze alle zeven in de oorspronkelijke taal in m'n kast staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Correctie: zijn vijf oudste kinderen waren dochters... pas kind 6 en 7waren zonen...
Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 29 juli 2010 om 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Eeeuhm... zelfs Kaiser Wilhelm II stelde in juli 1914 dat het Servische antwoord op het Oostenrijkse ultimatum alle redenen tot oorlog wegnam. Maar Oostenrijk-Hongarije dacht dat ze nog steeds een wereldmacht waren en Servië wel zouden kunnen platlopen en annexeren... het was de arrogantie van de Oostenrijkse buitenlandse politiek die de eerste wereldoorlog ontketende. Toen de dubbelmonarchie Servië de oorlog verllaaarde begonnen automatisch de raderen van de militair verdragen te lopen die zouden uitmonden in de Grote Oorlog en in het einde van verschillende Europese monarchiën...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() I know, ik had het enkel over de eerstgeborene. Nu ja, het is niet van toepassing, de Habsburgers worden nooit keizer van Europa.
![]() |
![]() |