![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste die willen aantonen dat de prijzen zullen zakken, verwijzen juist wel naar Spanje waar de prijzen wel dalen. Men houd daarbij geen rekening dat in die landen de huizenmarkt kapot gebouwd is. Toen ik een 10 tal jaar geleden op het dak stond van een appartementsgebouw in Spanje, keek ik in het rond en telde 28 bouwkranen in de onmiddellijke omgeving van appartementsgebouwen in aanbouw. En daar is er ook geen te kort aan bouwgrond. België, meer bepaald Vlaanderen, staat vol. Van bouwgronden is er geen aanbod en de bevolkingsgroei is extreem hoog vooral door de instroom die, ook al zou er geen enkele allochtoon nog binnengelaten worden, binnen de kortste tijd zal verdubbeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ze zullen blijven kopen. Desnoods met hulp van familie of om het even wat voor kunstgrepen. Al moet madam er tussendoor de trottoir voor gaan doen. Ze moeten nu eenmaal wonen en er is geen aanbod, dus ook geen alternatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En menen dat mensen een huis zullen kopen tegen alle prijzen is echt naief. De banken laten dit niet toch, en de meesten beschikken ook over genoeg gezond verstand om dit in te zien. Gelukkig is het nog steeds zo dat een huis dat geadverteerd wordt voor 300k euro vaak voor 250k euro of minder over de toonbank gaat. De verkopers menen meestal dat hun huis meer waard is dan dat de markt er voor wilt geven. Het is dus niet zo dat je een huis als een aandeel kunt zien dat een welbepaalde koers heeft. Van een huis zal je pas de waarde kennen als je het op de markt brengt en verkoopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die kerel van de RR stapt uit, kijkt met zijn vergrootglas naar de bumper, en zit gewichtig te doen tegen die gast van de Jag, ja jongen dat is toch een dikke schreef in mijn bumper, daar moet ik toch een uur voor werken. jamaar, zegt die Jag kerel, mijn bumper hangt af, daar moet ik toch 2 dagen voor werken... in eens horen ze daar iemand huilen, ze gaan naar die kerel van de Dacia, en vragen wat er is ? Zegt die, awel als ik mijn auto bekijk die zo perte totale is, dan moet ik daar zeker 6 maand voor werken... maar jongen toch, koop toch geen zo'n dure auto... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, natuurlijk wordt niet iedere woning aan de vraagprijs verkocht, daarom spreekt men ook van een vraagprijs. Ik weet niet wat je daar wil mee aantonen hoor. Ik kan alleen maar zeggen dat er geen alternatieven zijn. Je kan huren in plaats van te kopen ja, maar ook die markt is ook haast onbestaande. Huren . Wat en waar? Ik moet zeggen dat ik de gewoonte heb wanneer er een van de appartementen leeg komt, het volledig te renoveren, voor zover het nog niet al een gerenoveerd betreft. Nieuwe keuken er in, nieuwe badkamer, verwarming nieuwe vloeren, kortom het wordt afgeleverd aan de huurder zoals een nieuwbouw appartement. Maar nog nooit heeft er een langer dan een week te huur gestaan hoor. Ze vechten er voor om het te mogen huren. Waarom? Er is niets. De keuze is zo goed als onbestaande en wanneer het dan degelijk is aan een redelijke prijs moet je zelfs ziften tussen de kandidaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2011 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De redenering is simpel: als je huurt kan je niet sparen. Nu, de huurmarkt moet er zijn. Genoeg gescheiden mensen, mensen die maar tijdelijk ergens blijven, of gewoon geen lening meer vast kunnen krijgen. Je gaat richting italiaanse toestanden indien je de prijzen verder laat stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de villa hé. Een stuk van de villa. Allee, als ge het een villa noemen wil. Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2011 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof er in elk geval geen barst van en zeker niet van het scenario van over meerdere generaties te gaan lenen om het nog allemaal 'betaalbaar' te houden. Ik zeg het nog eens, de prijs van een woning is af te wegen ten opzichte van de huurprijs en daar is een maar al te grote discrepantie aan het ontstaan. Zoals al eerder is aangehaald is dit een teken aan de wand voor een speculatieve bubbel. Trouwens, je moet maar eens in Brasschaat en andere wijken gaan kijken, hoeveel van de leuke dikke vette villa's te koop staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is ze afhankelijk van heel wat meer factoren dan van de huurprijs, zoals bv. prijs van de bouwgrond, prijzen van de woningen in andere landen, prijzen in de nieuwbouw, het aanbod en de vraag. Het zou dom zijn alleen maar naar huurprijzen te kijken. Doorsnee ligt het rendement van een huurwoning beneden de 6% als je louter alleen afgaat op huuropbrengst. Echter speelt de herverkoopwaarde ook een rol. Kapitaal kan meer aan intresten opbrengen dan de 6 % huuropbrengs maar heeft ook veel meer verlies aan devaluatie van de munt. In tegenstelling maken huizen daar meestal hun grootste winst, als het tenminste geen krotten betreft. Wat Brasschaat betreft. Die dikke villa's die jij bedoeld zoals op de frilinglei staan, zijn stuk voor stuk over geprijsd. Daar betaal je in mindere mate de woning dan wel de ligging. Idem te Knokke of te Nieuwpoort in de simili-wijk Vergelijk dit even met dat tuinhuisje van de Frilinlei http://www.villas-and-prestige.com/v...24-nl.php#topv http://www.immoweb.be/nl/immo/huis-t...t-b2827154.htm http://www.villas-and-prestige.com/a...l.php?agid=246 Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2011 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom . Bij de aankoop miet je al 20 % eigen inbreng hebben voor ze je een lening geven . dan nemen ze hypotheek op de eigendom , en dan moet je nog eens een schuldsaldoverzekering hebben . ( Ok , wanneer je die zelf verkiest , omdat na je overleiden je echtgenote niet meer zou moeten verder betalen ok ) Maar indien je dat niet wenst heb je alsnoch geen keuze en dwingen de banken je er een te nemen en dat is inderdaad voor 40 + ers vrij duur . terwijl ze eigenlijk al ingedekt zijn door de hyptheek , want als je niet meer kan betalen wordt je huis verkocht . Daarboven komt nog eens als je 40 + bent en je bent vb ziek of hebt een gevaarlijk of ongezond beroep dan betaal je nog veel meer . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vakman met ervaring ingeschreven en alle taxen en sociale bijdrage betalen , zal om en bij de 40 per uur € Liggen wanneer je zijn werkkledij en de verzekering tegen ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering neemt zit je op jaarbasis per man rap aan 3000 € dat is nog eens 2€ per uur en de tijd dat je die vakman met de fiets en een papagaaitang in een leder zakje naar de klant stuurde is lang voorbij . De leasing van een degelijk bestelwagen ruim incl brandstof en verzekeing 900 € maakt ongeveer 6 € per uur , een gereedsschap uitrusting van 30 a 40.000 € per 2 man is geen overbodige schatting . dus wanneer je geen winst op materiaal rekend en aan 45 € per uur werkt als aannemer dan zal je op het einde van het jaar zeker geen winst maken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg maar zo,..."Als je op je 50 ste je schaapjes niet op het droge hebt, zul je ze er niet meer op krijgen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga nog lachen als je met je onroerend goed op je smoel gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Klarekijk;5223328]1000 € per man per dag is toch wel wat overdreven , al moet je een beetje realist zijn en niet altijd afschuiven op de aannemer .
Een vakman met ervaring ingeschreven en alle taxen en sociale bijdrage betalen , zal om en bij de 40 per uur € Liggen wanneer je zijn werkkledij en de verzekering tegen ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering neemt zit je op jaarbasis per man rap aan 3000 € dat is nog eens 2€ per uur en de tijd dat je die vakman met de fiets en een papagaaitang in een leder zakje naar de klant stuurde is lang voorbij . De leasing van een degelijk bestelwagen ruim incl brandstof en verzekeing 900 € maakt ongeveer 6 € per uur , een gereedsschap uitrusting van 30 a 40.000 € per 2 man is geen overbodige schatting . dus wanneer je geen winst op materiaal rekend en aan 45 € per uur werkt als aannemer dan zal je op het einde van het jaar zeker geen winst maken .[/QUOTE Wanneer mag ik beginnen? Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2011 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar , Ik maak nooit een offerte voor mijn klanten . Ik maak een budgetraming , waar alles in staat , zo volledig mogelijk . en dan kom ik terug bij mijn klanten , en dan beginnen we te schrappen of aan te duiden wat mij wordt toe gewezen . OK bij zo'n volledige ( en dat is dan ook wel mijn idee van renoveren en als de klant een volgens mij slecht idee heeft van renovatie , dan zeg ik hem dat ik er niet achter sta en gewoon NIET DOE ) Ok, bij eenbudgetraming van zo'n volledige renovatie waar echt alles in staat , heeft een effect op de totaal prijs en daar schrikken de mensen wel wat van . maar het is altijd zo , ze beginnen te schrappen en daarna weer aan te vullen wat ze eigelijk toch wel willen en ik heb heel tevreden klanten door deze aanpak In een budgetraming splits ik ook de prijs op , Vb 10 m² vloer aan X bedrag voor het plaatsen , en 10 m² vloer aan 40 € / m² zo kunnen ze zelf op zoek gaan naar een goedkopere vloer , kiezen ze een duurdere dan vullen ze zelf maar in , en dat resulteerd in de eindsom . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |