![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee het is geen kip met gouden eieren. het is een duurzame investering met een zekerheid , en een stabiele onderneming op lange termijn . Maar de kopzorgen en de last dat je met de huurders kan hebben is vaak meer dan een soap . Enkel jaren geleden verhuurde ik een appartementje , voor de mensen er introkken volledig behangen met glasvlies ( tasso ) en 3 x geschilderd , het zag er heel mooi uit . In het huurcontract stond er geen dieren . De eerste maand huur is al dofies een maand huur opoffering voor het woonbureau . Contract lappen ze aan hun laars , en na 6 maand al 3 maand achterstand met de huur , het pandje verlaten zonder boe of ba . bleek dat mevrouwtje 2 schattige katje had gehouden , haar en de stank tot in alle voegen van de planken vloer en de geur van die kattenzeik ingedrongen in de mooie houten vloer. Alle deuren en de glasvlies ( Tasso ) onderaan de muren beschadigt en losgekrabt van de katten . Als je iets van werken afweet , dan kan je dat glasvlies zonder de bezetting te beschadigen niet weghalen . 2 maand om de herstelling te doen , ( nieuwe bezetting en laten uitdrogen voor je kan schilderen . en dan een maand leeg om opnieuw te verhuren , betekend een pak kosten - 3 maand huur ontvangen in een periode van 9 maand en nog 2 maal een maand huur voor het woonbureau . KIP MET WINDEIEREN en kopzorgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar draait het hem tegenwoordig rondom...zaken doen met vastgoed in de privé sfeer. Waar meer kapitaal in rond gaat soms dan in een uit de kluiten gewassen nv. Dat is niet langer correct te verantwoorden hé. Wie arm is en wat achter zijn uren bijwerkt wordt gestraft als hij gepakt wordt natuurlijk. Wie rijk is en voor miljoenen in vastgoed handelt als privé persoon ....dat is oké. 't is wel handel hé? Vanaf welk punt is men handelaar? Handelaars moeten nu eenmaal boekhouding bijhouden en taksen betalen op hun handel. Of wat te denken van bv mensen die doppen (jaren en jaren aan een stuk) maar 10 of 20 of meer kamers of appartementen verhuren? Zijn dat dan geen handelaars misschien? Volgens de wet niet nee, maar er zit daar dus een serieuze lacune . Natuurlijk zijn dat handelaars! Wij hebben ook een eigen zaak, een bvba ....ik wil gerust morgen gans de zaak sluiten en al mijn klanten verder als zijnde privé beschouwen. Net zoals in de vastgoed...alles privé. Tenslotte hebben wij ook geïnvesteerd hé? 't is toch van ons? Dezelfde argumenten zoals met vastgoed komen aan bod.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 januari 2011 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog niet aangezien ik ook maar één appartementsgebouwtje heb.
Maar ik heb er wel over gedacht ze in een VZW te stoppen vanwege de successierechten. Ik heb natuurlijk de pech dat ik er geen koninklijke schenking van kan maken. Als je ergens uw gal wil op uitspuwen doet dat dan daarop. Die laten al generaties hun eigendommen op onze kosten onderhouden zonder ook maar één cent successierechten te betalen. Goed gezien moet ik toegeven. Als het voor op ons kap te teren is zijn ze in ieder geval niet dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat wordt voor hun zelf gekocht en voor de familie (kinderen). En om de kosten te dragen verhuren ze een aantal weken wanneer ze er zelf geen gebruik van maken. Wat is daar mis mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het die weg dat je het wil zien opgaan. Mij niet gelaten hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je een gezond punt. Natuurlijk maak ik geen bezwaar tegen wie het kan om iets te kopen voor hunzelf, hun kinderen of naasten. Waarom zouden ze dat niet doen als ze het kunnen? Maar ik maak wel bezwaar tegen echte handel in de privé sfeer. Trouwens dat verbrod ook goed alles voor die mensen die enkel voor zichzelf een onderkomen kopen hoor. Nog niet zo lang geleden sprak ik iemand die meer dan 80 kamers en studio's verhuurde. Hij deed een beetje zijn beklag dat hij er nog eens meer dan 80 extra bij had geërfd. Dat waren er dus al ruim 160 en de meesten verhuurde hij dubbel en soms nog meer dan dubbel. Dat zijn al meer dan 300 maandelijkse inkomsten. Alles in privé uiteraard. Een tijd geleden was er een erfenis kwestie (misschien gevolgd in de krant?) Een notaris had via vastgoed een privé erfenis van maar liefst 16 miljard euro opgebouwd met handel in vastgoed. En dan zegt men hier soms dat het geen handel is? Moet er nog zand zijn?
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal al lang blij mogen zijn dat je uit de kosten komt. En de regels van het spel zouden zodanig veranderen dat dit quasi onmogelijk zal worden om nog hoge huren te vragen of je doet simpelweg uw eigen de das om. Bovendien hebben we een dergelijke ingreep nodig. Want door mensen als u te laten doen krijgen we binnen een paar jaren een situatie dat ééne groep eigenaars met gouden tandenstokers de groep huurders uitlacht dat ze hun brood niet kunnen betalen.
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenaar en huurder
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je vastgoed op prive naam staat kan je ook geen facturen inbrengen of btw recupereren , maar dat weegt vaak niet op . Bij nalatenschap kom je al gauw in zeer hoge schijven terecht en blijft er een flike stuiver aan de staat te betalen . andersom, bij verkoop als het in een vennootschap zit heb je meerwaardebelasting . het is een moeilijke oefening met veel voor en nadelen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een huis voor zichzelf, desgewenst voor ieder kind er één bij ...dat kan gerust in privé blijven allemaal. Anders begint het te worden als één van de kinderen alles erft en daar van elk huis plots overal 11 bellen en brievenbussen hangt en dat alles begint te verhuren ...dat is duidelijk handel geworden. En bovendien we moeten op één of andere manier onze kinderen kunnen waarborgen dat ze ook zullen kunnen wonen in menswaardige toestanden. Dus ergens vinden we opnieuw het huis uit, of veranderen we de bestaande formule zodanig dat één en ander terug in de plooi valt.
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En appartement in een appartementsgebouw kan als een eigendom bestaan, maar wanneer het gebouw niet opgesplitst is is gans het gebouw ook maar één eigendom. Eén eigendom dat x aantal appartementen kan bevatten. Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EN , trek eens uw ogen open , wie zit er achter de vele sociale woonprojecten met ronkende namen als woonzorg enz .die als belastingvrije vzw's schuil gaan . Je kan als voorzitter van een vzw ook in een gratis pand wonen en een dikke auto hebben en een ferm loon opstrijken hoor . Ja kan ook aandeelhouder zijn van een vzw hé en zware devidenten opstrijken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk - Mohamed die verhuurd aan ilegalen , daar komt de wijkagent niet langs he om hun in te schrijven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een oude groet eengezinswoning die normaal rond de 280/300 zou kunnen gaan , verkopen zij aan 120/125 per verdieping , die huizen hebben er meestal 4 , kan je nagaan . dat vind ik vindingrijk over de schreef gaan hoor . er zijn er zelfs die casco verkocht worden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed nu ontduiken ze wel dikwijls op een andere manier. Ze verhuren het als één geheel aan een zeer hoge prijs (bv studenten) en die verhuren onderling aan elkander tegen vaste prijs. En zo zijn ze weer bezig.
![]() |