Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2011, 23:14   #301
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kijk eens aan, miljoenen aan omzet per maand.
Ja , dat is zo , maar de laatste keer dat ik zijn enige zoon heb ontmoet deed die ook zo zijn beklag. Papa wat 80 en een beetje ziek , hij was naar de Notaris gegaan , en bleek dat hij ongeveer 80 a 90 huizen zou moeten verkopen om de successierechten te betalen . Zo overwogen ze om ze in te brengen in een vennootschap en de vennootschap een zware leening te laten aangaan , om zogezegd de rekening courant , te laten uitbetalen aan papa en daar een deel rechten mee te betalen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 23:18   #302
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En successie ontduiken. Richt een vzw kaartersklub op en maak die eigenaar van de gebouwen.
Als je een paar van je appartementjes aanbied aan het ocmw en ze omschrijft als het aanbieden van sociale woningen of voor mindervalieden of iets dergelijk , is je VZW in een wip legaal operationeel.
Oud 14 januari 2011, 23:20   #303
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En successie ontduiken. Richt een vzw kaartersklub op en maak die eigenaar van de gebouwen.
OF Garry , bedoel je die kaartesklupjes in die huizen op de hoek van de straat , waar het overdag bruin ziet van het volk , en de deur open staat omdat ze elkaar anders niet meer zien zitten van de rook ?

Ja ja , dat zijn ook vaak vzw 's Daar zouden ze ook eens grote kuis mogen in houden
Oud 14 januari 2011, 23:21   #304
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ja , dat is zo , maar de laatste keer dat ik zijn enige zoon heb ontmoet deed die ook zo zijn beklag. Papa wat 80 en een beetje ziek , hij was naar de Notaris gegaan , en bleek dat hij ongeveer 80 a 90 huizen zou moeten verkopen om de successierechten te betalen . Zo overwogen ze om ze in te brengen in een vennootschap en de vennootschap een zware leening te laten aangaan , om zogezegd de rekening courant , te laten uitbetalen aan papa en daar een deel rechten mee te betalen .
mja dat is een fiscale constructie. Als papa sterft en zijn rekening courant sterft mee...ja natuurlijk waarom niet?
Maar de belastingen gaat dat onderste boven keren hoor.
En als er een waterkans inzit dat de rekening courant ook naar de zoon gaat, dan zal hij dat zeer ...enfin die gaat schreien.
Oud 14 januari 2011, 23:27   #305
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je iets , er is in Antwerpen een immokantoor dat huizen verkoopt per verdieping waar je dan Uw flatje kan instaleren .
Een oude groet eengezinswoning die normaal rond de 280/300 zou kunnen gaan , verkopen zij aan 120/125 per verdieping , die huizen hebben er meestal 4 , kan je nagaan . dat vind ik vindingrijk over de schreef gaan hoor . er zijn er zelfs die casco verkocht worden .
Dat werd vroeger meer gedaan hoor. Ik denk zelfs nu minder daar het steeds moeilijker wordt om een gewone woning opgesplitst te krijgen in meerder adressen. Dat ligt wel anders wanneer ge een pand koopt dat bv voorheen als klooster aangewend werd. Daar stonden dan al van vroeger meerdere personen gedomicilieerd.

Dat is om de vele postadressen tegen te gaan. Ook daarom dat voor verhuring van een bemeubelde kamer deze aan specifieke eisen moet voldoen qua oppervlakte en min. afmeting van het raam.

Met menswaardige huisvesting heeft het alleszins NIETS te maken want in de gevangenis moeten ze daar niet aan voldoen. Daar mogen ze met vijf man gehuisvest worden in een kleiner kotteke met een raam zoals een schietgat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 23:30   #306
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat werd vroeger meer gedaan hoor. Ik denk zelfs nu minder daar het steeds moeilijker wordt om een gewone woning opgesplitst te krijgen in meerder adressen. Dat ligt wel anders wanneer ge een pand koopt dat bv voorheen als klooster aangewend werd. Daar stonden dan al van vroeger meerdere personen gedomicilieerd.

Dat is om de vele postadressen tegen te gaan. Ook daarom dat voor verhuring van een bemeubelde kamer deze aan specifieke eisen moet voldoen qua oppervlakte en min. afmeting van het raam.

Met menswaardige huisvesting heeft het alleszins NIETS te maken want in de gevangenis moeten ze daar niet aan voldoen. Daar mogen ze met vijf man gehuisvest worden in een kleiner kotteke met een raam zoals een schietgat.
Dat is waar.
Oud 14 januari 2011, 23:31   #307
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OF Garry , bedoel je die kaartesklupjes in die huizen op de hoek van de straat , waar het overdag bruin ziet van het volk , en de deur open staat omdat ze elkaar anders niet meer zien zitten van de rook ?

Ja ja , dat zijn ook vaak vzw 's Daar zouden ze ook eens grote kuis mogen in houden
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je je verwart met dominosteentjes in plaats van kaarten.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...1t:429,r:0,s:0
Oud 14 januari 2011, 23:34   #308
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja dat is een fiscale constructie. Als papa sterft en zijn rekening courant sterft mee...ja natuurlijk waarom niet?
Maar de belastingen gaat dat onderste boven keren hoor.
En als er een waterkans inzit dat de rekening courant ook naar de zoon gaat, dan zal hij dat zeer ...enfin die gaat schreien.
Binnen de 10 jaar. Als papa het nog een tijdje trekt is alles OK. Dat die vent op zijn 92 nog naar de hoeren ging, daar kan die zoon ook niet aan doen hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 23:36.
Oud 14 januari 2011, 23:35   #309
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen de 10 jaar.
Wat binnen de 10 jaar?
Ben niet mee.
Oud 14 januari 2011, 23:37   #310
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Pas maar op met Uw verklaringen hier , of ge brengt de islam nog op ideeen . als het huisjesmelken niet meer lukt , maken ze nog van ieder woongelegenheid een islamitisch Klooster; daar kunnen ze er in de naam van God , veel inschrijven
Oud 14 januari 2011, 23:39   #311
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat binnen de 10 jaar?
Ben niet mee.
Binnen de tien jaar wordt er geacht dat die poen er nog is en loopt zoonlief de kans dat ze zijn matras open halen om aan te tonen dat hij die heeft binnebas gedaan. Zelfs aantonen is niet echt nodig, men gaat aannemen dat hij die duiten heeft punt andere lijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 23:41.
Oud 14 januari 2011, 23:45   #312
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen de 10 jaar. Als papa het nog een tijdje trekt is alles OK. Dat die vent op zijn 92 nog naar de hoeren ging, daar kan die zoon ook niet aan doen hé.
Dat weet ik niet. Ik heb zelf lang problemen gehad met een rekening courant die heel lang geleden door mijn ex boekhouder gecreëerd was om begrijpelijke redenen van fiscale aard. En later zijn de wetten daar over veranderd en zat ik er mee aan mijn been dat die jaarlijks bleef aanzwellen en dat de boekhouder (zowel de ex als de nieuwe) dat niet meer weg kreeg en dat heeft mij een serieuze lieve duit gekost a la kostprijs van een bescheiden toch nieuwbouw eengezinswoning.
En toen ik de koe bij de horens nam en alles afsloot en alles betaalde dat er te betalen viel...kreeg ik een controle van de belastingen over het ontstaan van die rekening ...12 jaar daarvoor.
Enfin dat is redelijk positief afgelopen die controle.. een paar extra duizenden euro's mogen bijbetalen en het was in orde.
Opletten met rekening courant...velen weten ze te maken maar weinigen weten ze weg te krijgen. En ik ben bij experts te rade geweest maar die wisten het toch ook niet.
Oud 14 januari 2011, 23:53   #313
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Ik heb zelf lang problemen gehad met een rekening courant die heel lang geleden door mijn ex boekhouder gecreëerd was om begrijpelijke redenen van fiscale aard. En later zijn de wetten daar over veranderd en zat ik er mee aan mijn been dat die jaarlijks bleef aanzwellen en dat de boekhouder (zowel de ex als de nieuwe) dat niet meer weg kreeg en dat heeft mij een serieuze lieve duit gekost a la kostprijs van een bescheiden toch nieuwbouw eengezinswoning.
En toen ik de koe bij de horens nam en alles afsloot en alles betaalde dat er te betalen viel...kreeg ik een controle van de belastingen over het ontstaan van die rekening ...12 jaar daarvoor.
Enfin dat is redelijk positief afgelopen die controle.. een paar extra duizenden euro's mogen bijbetalen en het was in orde.
Opletten met rekening courant...velen weten ze te maken maar weinigen weten ze weg te krijgen. En ik ben bij experts te rade geweest maar die wisten het toch ook niet.
Moet ik een aan lijn madam vragen, zou ik zo ook geen antwoord op weten. Ik heb vroeger, heel lang geleden, ook wel een rekening courant gehad met de zaak en heb daar ,niet dat ik mij herinneren kan, geen problemen gehad, maar ik zeg het, dat is minstens 30j geleden. Later heb ik niet meer gewerkt met rekening courant.
Oud 14 januari 2011, 23:56   #314
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op met Uw verklaringen hier , of ge brengt de islam nog op ideeen . als het huisjesmelken niet meer lukt , maken ze nog van ieder woongelegenheid een islamitisch Klooster; daar kunnen ze er in de naam van God , veel inschrijven
Ik kan de zon in 't water zien schijnen.
"
In de draad "Notariele Akte bij verkoop en bouwovertreding " is het plots ook heel stil geworden hé. Geen reactie meer van Raf en Rapture. Eerst een mens wat leugenachtig maken maar als ge dan met de bewijzen op tafel komt wordt het plots stil.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 januari 2011 om 00:00.
Oud 15 januari 2011, 00:13   #315
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
T'probleem was dat die ouwe zot nog altijd dacht dat hij de enige was die het kon beheren en zolang hij leefde wou hij beslissen. en mogelijk naar de hoeren gaan , dat weet ik niet
Oud 15 januari 2011, 00:25   #316
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn twee mogelijkheden om iets in te brengen in een vennootschap , Ok bij het opstarten heb je een oprichtingskapitaal dat moet volstort worden of er moet iets materieel worden ingebracht .

Wanneer je bv bij een opstart een huis in brengt van 400.000 € waard en je realiseerd enkel een opstart kapitaal van vb 300.000 € dan staat er wel 100.000 € op je rekening courant aan de negatieve kant in de vennootschap .

dat wil zeggen dat je die er ten allen tijde mag uithalen , zolang je het kapitaal van de vennootschap maar niet ondermijnt . Leuk is , als je die laat staan , mag ja daar ook nog eens 10 % intrest ophalen uit de vennootschap .

Dat is helemaal iets anders dan vb 200.000 € geld uit de vennootschap halen in een jaar , 100.000 aangeven als loon waarop dan belasting en sociale bijdrage betaald word. men steld die andere 100.000 uit om er geen belasting te moeten op betalen en dan boekt men die andere 100.000 € aan de positieve zijde . dat wil zeggen , ofwel ga die braafjes terug betalen aan de vennootschap ofwel , als je dat een jaar of drie doet , zal dat wel eens wat te veel worden voor mijnheer de belasting controleur en zal je daar belasting op betalen of terug geven .
Oud 15 januari 2011, 00:28   #317
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan de zon in 't water zien schijnen.
"
In de draad "Notariele Akte bij verkoop en bouwovertreding " is het plots ook heel stil geworden hé. Geen reactie meer van Raf en Rapture. Eerst een mens wat leugenachtig maken maar als ge dan met de bewijzen op tafel komt wordt het plots stil.
K'heb ook de indruk zo .

Hoog van den toren blazen en dan de moet niet hebben om eens sorry te zeggen of de kak in te houden . Als ik verkeerd zit zal ik dat ook toegeven.
Oud 15 januari 2011, 09:30   #318
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja er rijd zo een met een dacia in het achterste van een jaguar, en die rijdt in het achterste van een RR
die kerel van de RR stapt uit, kijkt met zijn vergrootglas naar de bumper, en zit gewichtig te doen tegen die gast van de Jag, ja jongen dat is toch een dikke schreef in mijn bumper, daar moet ik toch een uur voor werken.

jamaar, zegt die Jag kerel, mijn bumper hangt af, daar moet ik toch 2 dagen voor werken...
in eens horen ze daar iemand huilen, ze gaan naar die kerel van de Dacia, en vragen wat er is ? Zegt die, awel als ik mijn auto bekijk die zo perte totale is, dan moet ik daar zeker 6 maand voor werken...

maar jongen toch, koop toch geen zo'n dure auto...
Eigenlijk is een Volga niet echt nodig hoor, een Lada zou ook al volstaan om die twee bijeen te vagen denk ik. Betonmuren trotseert hij in ieder geval al.
http://jalopnik.com/337996/in-mother...concrete-walls
Je ziet, het moet niet altijd duur zijn om degelijk te zijn hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 januari 2011 om 09:57.
Oud 15 januari 2011, 09:42   #319
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
K'heb ook de indruk zo .

Hoog van den toren blazen en dan de moet niet hebben om eens sorry te zeggen of de kak in te houden . Als ik verkeerd zit zal ik dat ook toegeven.
Ja, maar als een buitenstaander u in uwe métier komt op de vingers tikken ligt dat gevoelig hé. Ik zou me dan toch ook een beetje in mijn g..t gebeten voelen denk ik.

Enfin, we zullen maar beschouwen alsof ze de handdoek in de ring hebben gesmeten.

Van raf nog tot daaraantoe. Die hield zich niet steevast aan zijn eigen wetenschap maar heeft naar de bewijzen gevraagd, en gekregen. Rapture is wat anders. In die dienst zelf zitten en hier een ander leugenachtig maken alsof deze maar ter plaatse wat staat te verzinnen en dat er allemaal niets van aan is. Dat we wat ZWANS staan te verkopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 januari 2011 om 09:50.
Oud 15 januari 2011, 18:46   #320
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
toon eens die grafiek ???
Ik kan je spijtig genoeg hierover geen grafiek tonen of geven.
Ik heb dan ook geschreven dat het misschien een boerenredenatie is, maar als je met de jaren dit zo wat volgt kom je tot de bevinding dat je er nietver naast zit.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be