![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad een ramp aan het worden. Meer bepaald voor ons nageslacht.
Wij hebben, ongeveer 20 jaar geleden, nog het geluk gehad om een bescheiden huis te kopen voor ... 900.000 Frank. Daar hebben we voor zo'n 1,5 miljoen renovatiewerken in gedaan. Wat moet je, met de huidige prijzen, dan nu in je handen vooraleer je zoiets kan realiseren ? Sparen heeft, met de recente daling van de intresten, ook al geen zin meer. Of zoals Miek en Roel eertijds reeds zongen : 'De arbeider wikt en het kapitaal beschikt'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het gaat binnenkort nog duurder worden en dan kan ik gewoon nie meer ; - zelf al betaal ik mij nu blauw, da's niet erg, ik investeer in iets dat enkel maar in waarde gaat stijgen, ik kan dus op elke moment verkopen en mijn schulden afbetalen met winst. Maw, de ingredienten van een speculatieve bubbel. Zolang de meerderheid van de mensen dat blijft denken, gaan de prijzen inderdaad nog blijven stijgen. Maar denk nu eens in: zouden huizen, zeg maar, nog 8 keer duurder kunnen worden (zonder inflatie he) ? Of nog 16 keer duurder ? Of nog 200 keer duurder ? Vroeg of laat moet dat stoppen, he. Laten we eens overdrijven. Wie gaat er (in eenheden van vandaag) 12 miljoen Euro neertellen voor een oud rijtjeshuis dat hij ook voor 1200 Euro kan huren ? Hij kan dat 10 000 maanden huren voor de koopprijs. Ofte ongeveer 1000 jaar huren. Ok, gaan de huurprijzen 120 000 Euro in de maand worden ? Maar dan kan geen een gezin nog een huis huren, en staan alle huurhuizen leeg. Dus, vroeg of laat moet die prijsstijging stoppen. En als die prijsstijging stopt, dan hebben allen die het duur kopen het aan hun dingskes, want dan zitten ze ECHT in de schuld voor 35 jaar, of voor 45 jaar of voor 55 jaar als ze leningen over die tijd gaan uitschrijven. Er zijn al zoveel voorbeelden geweest van huizenbubbels. In Japan in de jaren 80. In Duitsland in de jaren 90. Recent in de USA. In Spanje. Maar nee, hier kan dat niet he. Het is juist dat het nog een tijdje kan doorgaan. Het kan doorgaan tot tegen de tijd dat zij die vroeger een groter huis hadden gekocht als hun lening was afbetaald, nu nog 20 jaar moeten dokken. Dat zal dus binnen 5 a 10 jaar zijn. Op dat ogenblik (ten laatste) stuikt de vraag ineen voor de grotere woningen (die dan niet betaalbaar meer zijn voor eerste-instappers en dus gedeeltelijk moeten gefinancierd worden door de verkoop van een goed, maw, door de eigenaars die zich daarvoor 35 jaar in de schuld hebben gestoken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn wel absurde groeicijfers. De immobilienmarkt is een trage markt, met een lange cyclus. De tijdsconstante is bepaald door de tijd die een verkoper nerveus maakt, en laat beslissen om de prijs doen te zakken, maw, van de orde van een jaar of 2 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet de redenering ook eens volgen alvorens iemand een kieken te noemen. Hij was begonnen in de jaren 70 ergens met goedkope huisjes op te kopen en terug te verkopen. Zo bekwam hij zijn fortuin. Die markt is ingestort wegens geen aanbod goedkope huisjes meer. Daarna is hij begonnen met grote appartementsgebouwen te zetten. Zijn fortuin groeide met de dag. Die markt is ingestort wegens te weinig winst op appartementen. Ook duurt het soms heel erg lang alvorens zijn vergunningen in orde komen. Daarna is hij begonnen met industrie bouw te zetten, grote lappen grond kopen en dat volzetten met hangars met studio en dergelijke. Ingestort wegens geen industriële belangstelling meer. Dus voorlopig zijn alle mogelijke bronnen eventjes opgedroogd. Dat zijn mannen die niet eens een huisje kopen en een jaar wachten op een paar duizend euro winst hé. Die investeren bv 100 miljoen om er 150 milj binnen het jaar uit te halen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 januari 2011 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die gast was steenrijk, maar omdat het eens een jaartje minder gaat moet hij zijn auto verkopen? Dat lijkt me het schoolvoorbeeld van een kieken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me eerder een schoolvoorbeeld van kleinschalig burgerlijk westers Europees Belgisch niveau denken. Zolang er maar dop is hé?
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- interest omlaag, gaan de huizen omhoog, dat is euro effect - nu tweede faze: waarde van de munt omlaag, we zijn aan het devalueren zonder dat we het beseffen, en een sluipende inflatie. Inflatie doet de pachten omhoog gaan met een slaindex, en telkens het contract vernieuwd wordt met de echte index. dus de kostprijs van het bouwen zal wel nu verdubbeld zijn ondertussen, al is het maar door nieuwe normering en door duurder materiaal (energieprijs en arbeid kostprijs gestegen) dus ja er zijn goeie redenen waarom bouwen duurder is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Solden..tot -70% Dat werkt! Kijk maar, de winkels zijn bijna uitverkocht nu.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnenkort misschien huizen in solden?
-50%...dat zal ook wel helpen. Eens de oude stok opruimen.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het een stuk moeilijker is de dag van vandaag met betrekking to t de vergunningen, dat is 100%correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bewijst alleen maar hoeveel winst ze maken buiten de solden, als ze tijdens de solden aan -70% hun grootste winst boeken van het jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belasting betalen? Tuiten. De werkende klasse zal dat voor hen wel betalen. Ze zijn toch zo te beklagen meneer. Daarom dat ze in villa's wonen met paardenstallen, binnen- en buitenpiste, binnenzwembad enz, met dikke auto's rijden, wekelijks 7 keer naar het restaurant gaan, en dat allemaal op kosten van de firma('s), want ze hebben er natuurlijk meerdere waardoor ze allerhande constructies kunnen opzetten die het mogelijk moeten maken mist te scheppen. De sukkeltjes toch. Laatst gewijzigd door Garry : 4 januari 2011 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals op de kaaien te Antwerpen zeker, krotten die dreigden in te storten als ge de deur achter u dicht sloeg. En wat is er mee gebeurd? De promotoren hebben er zich op gesmeten. Ze zijn verkocht voor 20 �* 30.000.000 B.Fr om om te bouwen tot appartementen die verkocht werden voor 24 milj. |
|
![]() |
![]() |