Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2011, 18:17   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Jazeker. Doe nu niet alsof je plots niet meer kunt lezen hé. Waar schijf ik dat ik daar mee lach? Ik schijf dat ik goed moet lachen met al diegene die er zo van van overtuigd waren dat de huizen gingen stukken goedkoper worden en die mij voor gek verklaarde wanneer ik het tegendeel beweerde. Wel, wie is er nu Gek?
Met een bril van 1000 euro lukt dat lezen nog wel, hoor. En uiteraard gaan de huizen duurder worden... als je 100.000 asielzoekers per jaar binnen laat en regulariseert dan is het logisch dat er krapte komt op de huizenmarkt.

Enkel je lachen is er teveel aan. Je mag nog zwemmen in je geld, het maakt het voor jonge mensen moeilijker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 januari 2011 om 18:19.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:18   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mwa... ik heb ook zo'n trieste gevallen gekend.
Ik vind het nogal wat erger als ge hier op het forum zit en kennelijk niet kunt lezen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:21   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een bril van 1000 euro lukt dat lezen nog wel, hoor. En uiteraard gaan de huizen duurder worden... als je 100.000 asielzoekers per jaar binnen laat en regulariseert dan is het logisch dat er krapte komt op de huizenmarkt.
Eindelijk, toch uw bril gevonden.
Voila, dat is wat ik er ook van denk, vraag en aanbod bepalen. Dat wil niet zeggen dat ik het plezant vind voor de jonge mensen hé. In hun plaats was ik hier al lang pleiten.
Oud 7 januari 2011, 18:21   #104
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het nogal wat erger als ge hier op het forum zit en kennelijk niet kunt lezen.
Ik vind het erger als je hier op dit forum post of leest en blijkbaar niet kan lezen.

Is dat al iets beter?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 januari 2011, 18:23   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eindelijk, toch uw bril gevonden.
Voila, dat is wat ik er ook van denk, vraag en aanbod bepalen. Dat wil niet zeggen dat ik het plezant vind voor de jonge mensen hé. In hun plaats was ik hier al lang pleiten.
Reken maar dat ik weg ben zodra ik kan. Een ingenieur minder en 50 asielzoekers meer in 1 klap. Betaal je belastingen maar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 januari 2011, 18:30   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het erger als je hier op dit forum post of leest en blijkbaar niet kan lezen.

Is dat al iets beter?
Ik weet het niet. Ik zou het aan jou moeten vragen. Jij hebt een bril van 1000 euro, ik moet het met een leesbrilletje stellen van 2,5 € uit de aldi. Ik ben dan ook geen ingenieur hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2011 om 18:31.
Oud 7 januari 2011, 18:34   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Ik zou het aan jou moeten vragen. Jij hebt een bril van 1000 euro, ik moet het met een leesbrilletje stellen van 2,5 € uit de aldi. Ik ben dan ook geen ingenieur hé.
Je hebt dan ook geen -8 en -9 he?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 januari 2011, 18:34   #108
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In maatschappij & samenleving heb ik hier ook een thread over gestart op basis van een artikel dat de migratie aanhaalt als één van de belangrijkste verklaringen voor de hoge en niet-tanende noch dalende huizenprijzen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 januari 2011 om 18:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:36   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In maatschappij & samenleving heb ik hier ook een thread over gestart op basis van een artikel dat de migratie aanhaalt als één van de belangrijkste verklaringen voor de hoge en niet-tanende noch dalende huizenprijzen.

Gemigreerde gezinnen doen de vraag stijgen, waardoor de prijs duurder wordt gezien het aanbod niet volgt.
Volgens mij zullen deze gezinnen eerst terecht komen in sociale woningen (enfin, in bepaalde gevallen waarschijnlijk allereerst in asielcentra) en deze huren. Zo kan men sparen en dit geld op den duur investeren in vastgoed, meestal valt hun keuze op vastgoed in of rond de grote steden (eerst Brussel en Antwerpen, nu ook Gent, Hasselt en de badsteden).
?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 januari 2011, 18:42   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt dan ook geen -8 en -9 he?
Oei, dan kan ik het begrijpen dat ge die bril niet direct vond. Sorry

Nee inderdaad +2.5 is nog net kantje boortje.
Oud 7 januari 2011, 18:44   #111
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waar het hem over gaat is, of we geloven in nog jaren stijgende woningprijzen, of we houden ernstig rekening houden met een dip van pakweg een 20%. Deze dip doet zich momenteel voor bij villa's (oa randgemeenten antwerpse, knokke...), doch (nog) niet bij appartementen en woonhuizen.
Vergeet trouwens niet dat de woningprijzen recent gekelderd zijn in de VS, het VK, Spanje... Blijkbaar is dikwijls maar een kathylisator nodig.
Heb ook den indruk dat men bij internationale vergelijkingen van woningprijzen dikwijls tussen de regels moet lezen. Dacht dat een recente studie van de oeso, Belgie dan weer als een zeer duur land bestempelde, wat woningprijzen betreft.
Tip van de dag: appartement in Florida, voor 20000euro.
De dip bij de villa's in de rand gemeenten van steden hebben te maken met het feit dat dergelijke huizen van 20 a 30 jaar oud een gigantische kost mee brengen aan onderhoud , en zij die poen hebben houden zich niet tevreden met sanitair of een badkamer en een keuken van 25 jaar oud , als je die badkamers en keukens wil vernieuwen incl de verwarming of warmwatervoorziening , met comfort op het niveau van dergelijke villa's zit je gauw aan 150 a 200.000 €

De huizenmarkt in Spanje die is ingezakt is grotendeels het EU beleid dat tweede verblijven is gaan belasten , en op die manier jaagt de overheod het kapitaal uit Europa , de mensen hebben hun 20 jaar oude villa te koop gezet en kopen met het zelfde geld een fonkel nieuwe MET Zwembad in Maroko of Turkij waar er geen haan over kraaid .

De klap , zoals in de VS , is violgens mij hier onmogelijk . De Klap in de vs was ten gevolge van de banken die hun leningen niet meer terug betaald kregen . en waarom . In de VS ging je naar de bank met reeds een schuldenberg en dan kon je voor een villa alsnog een lening krijgen , en daarboven lenen aan 150 % van de hyptheekwaarde ; met andere woorden , schulden of niet , voor een huis van 200.000 USD kon je gemakkelijk een krediet krijgen van 300.000 USD

Vergeleken met hier , kan je zeer moeilijk nog 100 % lenen op je huis , TEN ZIJ zware hypotheken en zuivere borgstellingen . bovendien word Uw lening bepaald a rato van de geschatte waarde bij gedwongen verkoop en niet het beschrijf inclus . Dus voor een woning van 200.000 waarde , vaak geschat , gedwongen verkoop aan 165 a 170.000 € , heeft de bank heel wat minder risico indien ze moet verkopen . Ik denk dat de banken in de meeste gevallen bij gedwongen verkoop , of uitwinning , rekening houdende met hun wederbeleggingsvergoeding en dergelijke zeer vaak aan verkoop een goede zaak doen . dat was heel anders in de VS waar de markt verzadigt raakte met woningen die men tegen sterk verlies moest verkopen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 18:45   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Garry is selfmade man.

Zijn geld heeft hij met zijn noeste arbeid vergaard. Helaas is het daar ook bij gebleven.
Gestudeerd hebben is ook geen garantie hé.
http://www.youtube.com/watch?v=rl2QHwb7Ns0
http://www.youtube.com/watch?v=XcXdLNN089k&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=MkV4b...eature=related
Daerden behaalde een licentiaatsdiploma Handelswetenschappen aan de Hautes Etudes Commerciales (Handelshogeschool) in Luik in 1971, en een licentiaatsdiploma Toegepaste Economische Wetenschappen en een diploma van bedrijfsrevisor aan de Universiteit van Bergen

Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2011 om 19:07.
Oud 7 januari 2011, 18:48   #113
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Reken maar dat ik weg ben zodra ik kan. Een ingenieur minder en 50 asielzoekers meer in 1 klap. Betaal je belastingen maar.
Ik zou op dit forum maar voorzichtig zijn met mijn uitspraken , van ik ben weg .

Het zit hier vol met inspecteurs die verdachte verklaringen noteren , ennnnnnnnn, Iemand die hier verklaart weg te gaan , vertrekt niet zonder centen denk ik . Dus , dat trekt hun aandacht om even een kijkje te werpen op de situatie , of ze geen visje kunnen vangen .
Oud 7 januari 2011, 19:40   #114
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik zou op dit forum maar voorzichtig zijn met mijn uitspraken , van ik ben weg .

Het zit hier vol met inspecteurs die verdachte verklaringen noteren , ennnnnnnnn, Iemand die hier verklaart weg te gaan , vertrekt niet zonder centen denk ik . Dus , dat trekt hun aandacht om even een kijkje te werpen op de situatie , of ze geen visje kunnen vangen .
Er zijn er hier al veel gaan lopen uit armoede hoor.
Oud 7 januari 2011, 20:04   #115
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef die garage aan uw kinderen om in te wonen. Ze zullen vragen of je zot bent.
Daar ben ik wel heel zeker van van niet. Trouwens dat is zo voorzien en als het niet zo is, maak ik van de losstaande garage een aparte woning en verhuur ik deze. De huurmarkt gaat nog goed scoren in de komende jaren.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 20:05   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dip bij de villa's in de rand gemeenten van steden hebben te maken met het feit dat dergelijke huizen van 20 a 30 jaar oud een gigantische kost mee brengen aan onderhoud , en zij die poen hebben houden zich niet tevreden met sanitair of een badkamer en een keuken van 25 jaar oud , als je die badkamers en keukens wil vernieuwen incl de verwarming of warmwatervoorziening , met comfort op het niveau van dergelijke villa's zit je gauw aan 150 a 200.000 €

De huizenmarkt in Spanje die is ingezakt is grotendeels het EU beleid dat tweede verblijven is gaan belasten , en op die manier jaagt de overheod het kapitaal uit Europa , de mensen hebben hun 20 jaar oude villa te koop gezet en kopen met het zelfde geld een fonkel nieuwe MET Zwembad in Maroko of Turkij waar er geen haan over kraaid .

De klap , zoals in de VS , is violgens mij hier onmogelijk . De Klap in de vs was ten gevolge van de banken die hun leningen niet meer terug betaald kregen . en waarom . In de VS ging je naar de bank met reeds een schuldenberg en dan kon je voor een villa alsnog een lening krijgen , en daarboven lenen aan 150 % van de hyptheekwaarde ; met andere woorden , schulden of niet , voor een huis van 200.000 USD kon je gemakkelijk een krediet krijgen van 300.000 USD

Vergeleken met hier , kan je zeer moeilijk nog 100 % lenen op je huis , TEN ZIJ zware hypotheken en zuivere borgstellingen . bovendien word Uw lening bepaald a rato van de geschatte waarde bij gedwongen verkoop en niet het beschrijf inclus . Dus voor een woning van 200.000 waarde , vaak geschat , gedwongen verkoop aan 165 a 170.000 € , heeft de bank heel wat minder risico indien ze moet verkopen . Ik denk dat de banken in de meeste gevallen bij gedwongen verkoop , of uitwinning , rekening houdende met hun wederbeleggingsvergoeding en dergelijke zeer vaak aan verkoop een goede zaak doen . dat was heel anders in de VS waar de markt verzadigt raakte met woningen die men tegen sterk verlies moest verkopen .
Neem ook wel aan dat men het hier voorzichtiger gespeeld heeft. Ook zijn de amerikaanse wetten niet gelijk aan de onze (in amerika, kan iemand zonder problemen de afbetaling van zijn lening stoppen - het huis wordt dan wel van de bank, maar strafrechterlijk is er niets verkeerd aan). Maar daling in huizenprijzen (misschien in mindere mate) zijn er ook in bvb het vk en in nederland. De huizenmarkt kent trouwens al decennia toppen en dalen (wel niet zo sterk als de aandelenmarkt, maar toch). Ahoewel ze mi steeds een evenwicht zullen zoeken met de bouwkosten van een nieuwe woning.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 20:08   #117
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Amai, ze gaan nog werk hebben hier.

Vraag me af wat ze dan bewezen hebben als ze een verklaring genoteerd hebben van een zekere JAZEKER of NIET-ZO-KLAREKIJK of SPLEETOOG

Laatst gewijzigd door Yves38 : 7 januari 2011 om 20:08.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 23:31   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er nog meer in onze richting gelopen.

En het is me een raadsel hoe immigratie van werklozen en daklozen de prijzen van vastgoed hier gaan opdrijven...want hoe hoog de vraag ook is ze kunnen het niet betalen.
En hoe meer de leefkost stijgt (wat overduidelijk bezig is) hoe lager het beschikbaar inkomen zal worden.

Sommigen bekijken dat als een positieve trend om in vastgoed te speculeren?
Oud 7 januari 2011, 23:58   #119
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahhahaha een goeie , meschien te veel geboft , en dan , boemmmmmmmm
Oud 8 januari 2011, 00:02   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn er nog meer in onze richting gelopen.

En het is me een raadsel hoe immigratie van werklozen en daklozen de prijzen van vastgoed hier gaan opdrijven...want hoe hoog de vraag ook is ze kunnen het niet betalen.
En hoe meer de leefkost stijgt (wat overduidelijk bezig is) hoe lager het beschikbaar inkomen zal worden.

Sommigen bekijken dat als een positieve trend om in vastgoed te speculeren?
Ik denk dat gij eens een keertje door Borgerokko moet wandelen , of langs de twee kante van de grote steenweg, de kant Driekoningestraat en Stastiestraat (Berchem), klein Turkije, en dan langs de andere kant van de Grote steenweg begint Borgerokko
Sint-ubertusstraat Onze Lieve Vrouwstraat, Terlinckstraat , en dat eindigt zo ongeveer aan de Provinciestraaten. Noem maar op
Ik ga ze hier niet allemaal opsommen, 'd andere Forumers zouden geen plaats maar hebben om nog iets te posten. Want dan hebt ge nog 't Zuid, Sint-Andrieskwartier, Sint Jansplein, Den Dam, de buurt Lange Beeldekensstraat en, en ,en. De huizen die daar niet in het bezit zijn van inwijkelingen zijn beter te tellen dan die wel in het bezit zijn van hier aangespoelde.
http://www.youtube.com/watch?v=oTusF8QbCzQ

Laatst gewijzigd door Garry : 8 januari 2011 om 00:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be