Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 21:49   #261
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Net zoals internettoegang voor Russische vluchtelingen eigenlijk ook niet zo'n goed idee is.
De enige keer dat ik moest vluchten was uit een hoogontwikkeld EU-land.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 21:56   #262
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De enige keer dat ik moest vluchten was uit een hoogontwikkeld EU-land.
Tja, het Zweden waaruit u gevlucht bent, is dan ook niet meer het paradijs dat het ooit was. Ik zou daar ook niet meer willen wonen. Vroeger wel. Rusland is tegenwoordig een vrijer land dan Zweden.
Maar goed, we raken geheel offtopic hier.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 22:01   #263
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het Zweden waaruit u gevlucht bent, is dan ook niet meer het paradijs dat het ooit was. Ik zou daar ook niet meer willen wonen. Vroeger wel. Rusland is tegenwoordig een vrijer land dan Zweden.
Maar goed, we raken geheel offtopic hier.
1) We moesten gaan lopen toen het nog goed ging met het land.

2) Rusland is niet vrijer dan Zweden op de vlakken die ik denk dat jij bedoelt.
Oud 24 december 2010, 22:09   #264
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Overigens is hetgeen wat de zure bejaarden hier beweren, namelijk dat Zweden door de poco linkiewinkies is verneukt, niet waar.

Er speelden ietsje... complexere processen mee. Alleen is het zo dat een bejaard brein vaak gestold is en ophoudt met nieuwe informatie op te nemen indien het lang niet gebruikt wordt voor nonroutineuze doeleinden. Dus begrijpen ze het niet zo goed.
Oud 24 december 2010, 22:17   #265
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens is hetgeen wat de zure bejaarden hier beweren, namelijk dat Zweden door de poco linkiewinkies is verneukt, niet waar.

Er speelden ietsje... complexere processen mee. Alleen is het zo dat een bejaard brein vaak gestold is en ophoudt met nieuwe informatie op te nemen indien het lang niet gebruikt wordt voor nonroutineuze doeleinden. Dus begrijpen ze het niet zo goed.
Dat mag u wat mij betreft eens verder gaan uitdiepen in de Zweden-draad in het subforum "Europa".

Eller hur min vän?
Oud 24 december 2010, 23:11   #266
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Kijk,

Ik ken je als iemand die, van alle mogelijke onderwerpen, zich vooral drukt maakt om allochtonen en islam. Om goede informatie hierover op te zoeken kost tijd. Er bestaat heus niet 1 krantenartikeltje dat zegt "Zweden waren voorlopers qua intern Kosovolobby'en op Amerikaans verzoek waardoor ze ook een interne lobby kregen die ervoor zorgde dat Zweden veel Kosovoalbanese vluchtelingen van daar ophaalde, met de gevolgen dat ook dat land op de bandwagon van angst kon springen en een liberaal-rechtse regering in amper tien jaar het ganse land kon uitverpatsen aan buitenlanders".

Probleem is dat mensen als jou denken in termen van:

Er is rechts gezond verstand, en dan komen de poco linkiewinkies de islam pamperen en niemand gelooft hen dus importeren ze electoraat om toch verkozen te worden en postjes te kunnen pakken.

Geopolitiek is complexer dan dit. Daarom kan ik onmogelijk moeite doen voor jou als ik weet dat je toch komt met "ja maar zie je wel dat de moslims...".

Het waren niet de moslims. Niemand houdt van Kosovoalbanezen, ook ik niet. Maar ze hebben het land niet verneukt, noch hebben de linksen die nochtans decennia het land in topconditie hielden (en op en top xenofoob waren) dat gedaan. Als je een everzwijn loslaat in een kinderspeeltuin krijg je problemen. Maar je moet zien wie dat everzwijn daar heeft losgelaten, wie het ving, wie het transporteerde, en vooral: waarom?
Oud 24 december 2010, 23:19   #267
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Zoals ik al zei, wil ik gaarne met u een boom hieromtrent opzetten in de reeds bestaande draad over Zweden, of in een speciale nog te starten draad in het subforum Europa.

Het gaat namelijk lang niet alleen om Kosovoalbanen, maar om veel meer. Zweden is namelijk in hetzelfde bedje ziek als de rest van West-Europa, doch in Zweden lijkt die ziekte nu de terminale fase te zijn ingegaan. Zweden is namelijk verworden tot de experimentele speeltuin van de hoge heren te Brussel (en over there). En wat daar nu uitgetest wordt, kan men hier ook verwachten.
Oud 24 december 2010, 23:22   #268
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Zweden was steeds haar eigen experimentele speeltuin. Je moet weten dat het een land was waar ze tot de zeventiger jaren met overheidsgesponserde eugenica bezig waren.
Oud 24 december 2010, 23:36   #269
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zweden was steeds haar eigen experimentele speeltuin. Je moet weten dat het een land was waar ze tot de zeventiger jaren met overheidsgesponserde eugenica bezig waren.
Dat is mij bekend ja. Gedwongen sterilisaties van mongooltjes e.d. Hetzelfde wat o.a. in Noorwegen, Canada, de Sovjet-Unie en niet te vergeten de VSA gebeurde, en in sommige van die landen nog altijd gebeurt.
Oud 24 december 2010, 23:39   #270
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is mij bekend ja. Gedwongen sterilisaties van mongooltjes e.d. Hetzelfde wat o.a. in Noorwegen, Canada, de Sovjet-Unie en niet te vergeten de VSA gebeurde, en in sommige van die landen nog altijd gebeurt.
Ik heb het hier over zigeuners (Tattare) en misdadigers. Niet over mongolen.
Oud 24 december 2010, 23:43   #271
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier over zigeuners (Tattare) en misdadigers. Niet over mongolen.
Ja, die ook. Die werden ook gedwongen gesteriliseerd. En zigeunerkindjes bij hun ouders weggehaald en in tehuizen geplaatst.

Zoals gezegd: ik wil hier gaarne over babbelen, maar dit hoort niet thuis in een draad over Belgische staatsinrichting en aanverwante onderwerpen.
Oud 25 december 2010, 16:35   #272
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een antwerpenaar is een brabander, geen vlaming.
Wat een onnozele prietpraat. Onvoorstelbaar. Je leeft mentaal in de 14e eeuw, toen Vlaanderen beperkt was tot Oost- en West-Vlaanderen. De verdere ontwikkeling heb je blijkbaar gemist. Het huidige Vlaanderen bestaat uit Oost- en West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg. Indien je jezelf niet beschouwt als Vlaming, wat ben je dan feitelijk? Kom niet af met Groot- of Heel-Nederlander, want voorlopig is dit slechts een droom, geen realiteit. Wat nog rest is iemand zonder identiteit. Nog slechter dan System die nog kan terugvallen op zijn belg-zijn. Voor jou rest er niks, alleen de leegte. In deze tijd van hoop en liefde, vind ik het zeer erg je daarop te moeten wijzen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 16:47   #273
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar is Dewever een Vlaams-nationalist of niet?
De Wever is de belichaming van het Vlaams-nationalisme. Maar toch is hij geen Vlaming volgens onze schaduw. Wat hij dan wel is, wie zal het zeggen?
Oud 25 december 2010, 16:55   #274
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat is dat 'Vlaamse cultuur'?

Graaien?
Pedofilie?
Misdaad onbestraft laten?
Vluchten?
Schaamte voor de eigen taal?

Even speficiek vertellen dus graag.
Je bericht getuigt van een nooit geziene arrogantie en stupiditeit. Voor wie aanzie je je feitelijk, stuk onbenul?
Oud 25 december 2010, 16:57   #275
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat een onnozele prietpraat. Onvoorstelbaar. Je leeft mentaal in de 14e eeuw, toen Vlaanderen beperkt was tot Oost- en West-Vlaanderen. De verdere ontwikkeling heb je blijkbaar gemist. Het huidige Vlaanderen bestaat uit Oost- en West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg. Indien je jezelf niet beschouwt als Vlaming, wat ben je dan feitelijk? Kom niet af met Groot- of Heel-Nederlander, want voorlopig is dit slechts een droom, geen realiteit. Wat nog rest is iemand zonder identiteit. Nog slechter dan System die nog kan terugvallen op zijn belg-zijn. Voor jou rest er niks, alleen de leegte. In deze tijd van hoop en liefde, vind ik het zeer erg je daarop te moeten wijzen.
bwa,shadowke is van tienen,een suikerklontje dus...
Die lossen zich vanzelf wel op ..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 16:59   #276
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bericht getuigt van een nooit geziene arrogantie en stupiditeit. Voor wie aanzie je je feitelijk, stuk onbenul?
Wat is de vlaamse cultuur dan volgens jou?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 17:20   #277
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Tientallen bladzijden, en dan nog zou het verslag hierover onvolledig zijn.
De islamcultuur daarentegen kunnen we kort samenvatten, een half bierkaartje is voldoende.

Laatst gewijzigd door Pericles : 25 december 2010 om 17:21.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 17:29   #278
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tientallen bladzijden, en dan nog zou het verslag hierover onvolledig zijn.
En weer geen concreet antwoord....

Even een paar puntjes:

Graaien
Onbestrafte pedoverkrachtingen
Koninklijke verrijkers
Vluchtgedrag
Onbestrafte doodrijders
Engelstalige tv en radio
Brugpensioeners van 45
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 17:30   #279
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer gaat stotteren?

Ah, gevoelige snaar geraakt?

Je mag ook best inhoudelijk reageren hoor.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 18:00   #280
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Om te beginnen raad ik je aan post 98 te lezen. Je zal dan zien wat Vlaamse cultuur niet is. Ik zie wel waar je naartoe wil, je tracht me in de val te lokken omdat cultuur zeer diverse domeinen van onze samenleving omvat én de daarbij horende invullingen.

Je vraag is in feite beledigend. Welke je houding tegenover Vlaanderen ook is, je wordt dagelijks geconfronteerd met onze samenleving, waar cultuur een belangrijk deel van uitmaakt.

Nog nooit gehoord van onze Vlaamse primitieven, de Vlaamse barok-schilderkunst en onze houtbewerkers? Nog nooit onze bouwkunst bewonderd, waarvan de grote markten van Oudenaarde, Brussel, Gent en Brugge treffende voorbeelden zijn? Zeggen de Vlaamse wandtapijten je niks?

Ik was onlangs in Zuid-Spanje en Noord-Afrika waar ik geconfronteerd werd met schitterende voorbeelden van de Islam-cultuur, zonder nog te spreken van schrift en wiskunde die onze cultuur onweerlegbaar beïnvloed en geïnspireerd hebben. Ik heb geen moeite dit te erkennen. andersom is schijnbaar wel een probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be