![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het over inclusief of exlusief nationalisme, 2 jaar geleden blijkbaar. In eerste instantie identifieer ik me als Nederlandstalige, laat dat duidelijk zijn. Maar je kan niet de realitei negeren en Vlaanderen compleet negeren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent Vlaming als je hier geboren bent .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Minister-President
|
![]() Dus als een Canadese bevalt terwijl ze in Vlaanderen op reis is, is dat kind Vlaming? Ook al spreekt het geen woord Nederlands, heeft het een andere cultuur en heeft het na de eerste weken misschien wel geen voet meer op Vlaams grondgebied gezet?
Absurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inwoners van Nord-Pas-de-Calais, West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Brabant, Antwerpen en Zeeuws-Vlaanderen mogen zich wat mij betreft Vlaming noemen. Dit geldt wat mij betreft ook voor vreemdelingen die langdurig in deze gebieden verblijven met uitzondering van Limburgers.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 juni 2014 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een Kongolees door de snel-Belgwet de Belgische nationaliteit heeft verkregen en na enkele jaren in Luik te hebben gewoond naar Hasselt verhuist, wordt die man dan plotseling door zijn verhuis een Vlaming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel eenvoudig volgens system uit het oosten: de geschiedenis is gestopt aan de vooravond van de Franse inval in de Oostenrijkse Nederlanden. Sedertdien is alles gefossiliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ziet u nu in dat uw redenering dus niet klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regionale identiteiten? Al ooit eens West-Vlamingen sociologisch bekeken? Dan zult u zien dat West-Vlaanderen in een aantal gebieden uit elkaar valt, waarbij er dan nog een stuk eerder verbonden is met de as Gent-Oudenaarde eerder dan met Brugge-Kortrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand met een Belgische nationaliteit die in VL of BSL woont zou van mij sowieso bij een spitsing van België zijn Belgische identiteitskaart kunnen inruilen voor een Vlaamse identiteitskaart. Citaat:
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u inziet dat er tussen die twee zaken een groot verschil kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo gaat het ook met identiteit. Het is een proces dat niet uit zichzelf gaat. |
|
![]() |
![]() |